Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Het zal allemaal wel aan mij liggen, maar ik snap echt niet dat er nog zoveel mensen zijn die zich zo druk maken om de mexicaanse griep.

Er is al meerdere malen op tv geweest dat het voornamelijk een storm in een glas water was.

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    dat heb ik dus ook, dacht dat een gezonde zwangere ook niet in aanmerking kwam en daarbij zegt mijn vk dat ze het niet aanraadt en zelf neemt ze hem ook niet

3. Loe

Loe Niet meer actief

ja, maar zijn jullie van jezelf (dus zonder zwangerschap) ook risicopatient? Ik namelijk wel.

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Loe, ik ook (Astma), en daarom is het volkomen normaal dat alleen de drieging van zo'n pandemie je al ongerust maakt, vooral als je zwanger bent of plannen hebt om zwanger te worden.

Mijn HA wilde mij het vaccin voor de seizoensgriep niet zetten zolang ik niet zeker wist of ik wel of niet zwanger was vorig jaar.

5. Kioshi

Kioshi Lid

15 jul 2009
    72
    0
    0
    NULL
    west-vlaanderen
    er staat vandaag in de krant dat handen wassen niets helpt tegen de verspreiding van de mexicaanse griep. Ja hallo. Als dat geen verwarring scheppen is. Ze maken de mensen gewoon gek.:x

6. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ik lees net op een zorgforum (waar mensen in opleiding zijn voor arts, verpleegkundige enz enz) het volgende over de mexicaanse griep!

DE FARMACEUTISCHE GRIEP

Gisteren is bekend geworden dat Ab Osterhaus, de man die de regering adviseert over de aanpak van de Mexicaanse griep, een aandeel heeft van bijna 10 procent in ViroClinics, een farmaceutisch onderzoeksbureau dat meewerkt aan de productie van vaccins tegen de Mexicaanse griep. Dat is een overduidelijk bewijs dat het media-offensief om de Mexicaanse griep d.m.v. symptoomreclame onder de aandacht te brengen van het grote publiek vooral bedoeld was om de zakken van de farmaceuten te spekken.

Er waren trouwens al veel meer bewijzen dat er sprake was van onbetrouwbare voorlichting. Zo staan veel leden van de Gezondheidsraad en het RIVM op de loonlijst van farmaceutische bedrijven. Voor minister Klink en staatssecretaris Bussemaker van VWS was dat blijkbaar geen reden om wantrouwig te worden tegenover dergelijke 'adviseurs'.

Laten we maar eens heel duidelijk benoemen om wat voor ziekte het hier gaat: we worden niet geteisterd door de Mexicaanse, maar door de farmaceutische griep, de "influenza farmaceutica". Symptoomreclame moet in de hele EU voorgoed worden uitgebannen. Misschien ligt hier wel een mooie taak voor Balkenende als hij toch naar Brussel vertrekt om president te worden van de Europese Unie. Elke slagroomtaart dient immers bekroond te worden met een fraaie kers. Harry Potter, om u te dienen.

7. Loe

Loe Niet meer actief

Thanx Nikki en jong moedertje. Hier kunnen we wel iets mee. Jammer vind ik wel dat mijn arts me misschien eigenwijs gaat beschouwen, maar dat moet dan maar.

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Bij mij op zwangerschapsyoga zit een longarts die in het Erasmus werkt. Waar ik van schrok wat zij vertelde is dat er in Engeland al 3 gezonde zwangere vrouwen overleden zijn aan de griep. Zij laat zich in ieder geval inenten, vooral omdat ze er veel mee in aanraking komt. Echter je krijgt twee inentingen. De eerste werkt dus nog niet. Na 3 weken krijg je een tweede en deze werkt ook niet direct. Voor mij bijvoorbeeld heeft het dus weinig zin, omdat ik begin december beval. De eerste vaccinaties komen rond 5 november.

Zij raadt het dus wel aan om in te enten. Als je het eenmaal hebt, dan helpt Tamiflu zowiezo niet. Dit vertraagt alleen de celdeling...je wordt dus wel ziek, alleen wat vertraagder.

Voor zover de dingen die zij me dus vertelde..

9. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Klopt, ook in Spanje zijn in elk geval één zwangere vrouw en een vrouw die 3 dagen daarvoor was bevallen overleden aan de Mexicaanse Griep. Ze zeggen niet zomaar wat, toen de Mexicaanse griep net uitbrak bleek al snel ook in de VS dat verhoudingdgewijs veel zwangere vrouwen onder de slachtoffers zijn. Zolang er dus nog niet zo veel mensen ziek zijn, gaan er niet zoveel aan dood en gaan er dus ook niet veel zwangeren aan dood. De vraag is alleen, komt er nog een piek? En als die piek komt, is het dan mild of wordt het wel erger? Op het moment dat de piek komt en er slachtoffers gaan vallen, loop je als zwangere meer risico en als je dan nog geen vaccinatie hebt gehad , ben je te laat. Ik heb het er vanmorgen nog met de huisarts over gehad en zij kan ook niet echt een advies geven. Het is altijd een gok, een prik die niet bewezen veilig is nemen en dan blijft de pandemie uit of geen prik, met het risico dat de pandemie wel komt.:(

10. liebrando

Ik zal nooit zeggen wat een ander moet, maar ik zelf ben er dus echt niet zo happig op. Mijn schoonzusje is ook zwanger en haar werd ook gezegd in het ziekenhuis gezegd dat zij geen prik hoeft te hebben omdat het enorm word opgezet, terwijl het niet eens zo ramp is. Aan de normale griep overlijden per jaar ook duizenden!! Maar dat word niet in het nieuws gezet bij elk persoon die overleden is. Als ze dat nou elke dag zouden doen dan wil ik weleens zien hoeveel het nog verschilt van de mexicaanse griep!!

Heel veel succes met jullie keuzes! Volg je hart! ik hoop van harte dat de vaccins veilig zijn anders zullen er nog vele zieke of misschien zelfs wel doden volgen! Ik hoef de keuze niet te maken en ik hoop ook niet voor die keuze te komen want ik zou het ook niet echt weten!, een vriendin van mij haar nichtje van van 7 maanden heeft ook de mexicaanse griep gekregen, ze heeft geen tamiflu gekregen omdat haar moeder en arts niet positief ertegenover stonden en ze is nu weer helemaal beter!

"De belangenverstrengelingen van Ab Osterhaus:

1. Voorzitter van de ESWI, een lobbyclub van Big Farma. Via deze functie staat Osterhaus in direct contact met GSK en Novartis, de producenten van het Nederlandse vaccin (NIET DISCLOSED)

2. Bekleden van vijf functies binnen de WHO die na te lezen zijn op zijn offciele lijst van nevenfuncties. Deze functies zijn echter extreem alarmerend omdat de WHO leading is in het aanwakkeren van de hysterie en het verplicht voorschrijven van het vaccin. Ook is vast komen te staan dat de WHO een misdadige rol heeft gespeeld bij het opzettelijk besmetten van vaccins. (DISCLOSED)

3. Lid van de Wetenschappelijke Raad van Advies van Octoplus NV, een beursgenoteerde farmaceutische onderneming (NIET DISCLOSED)

4. Lid van het Managment Team van Virgo-NGI, een samenwerkingsverband tussen universiteiten en big farma (NIET DISCLOSED). Zijn banden met het NGI (Netherlands Genomics Institue) zijn zeer alarmerend daar met ‘genomics’ een directe link wordt blootgelegd met de depopulatie-agenda van de NWO [backgrounds]. Ook de professor in de Vaccinatie Communicatie-kunde Frans Meijman zat tot over zijn oren in de genomics en de eugenetica.

5. Onderzoeker bij TI Pharma dat synergie wil creeeren tussen universiteiten en big farma (NIET DISCLOSED). TI Pharma heeft weer nauwe banden met de WHO. Een van de directeuren is D. Crommelin, tevens een van de oprichters van Octoplus waar Osterhaus ook weer een functie heeft.

6. Winnaar van de Organon-award 2004 (NIET DISCLOSED)

7. Aandeelhouder IscoNova, een Zweeds bedrijf dat vaccins maakt (DISCLOSED, al probeerde Osterhaus zelfs dit nog te verzwijgen bij Pauw & Witteman).

8. Aandeelhouder in ViroClinics BV dat onderzoek doet voor big farma (DISCLOSED)

9. Wetenschappelijk adviseur van het Jenner Institute (GB) dat zich toelegt op het ontwikkelen van vaccins voor dieren en wordt ondersteund door big farma. (DISCLOSED)

10. Lid van het MT van ViroScope, deel van ViroVentures, dat onderzoek doet naar virussen in een samenwerking van universiteit en big farma. (NOT DISCLOSED)

11. Lid van het Scientific MT van ViroNovatie BV, een onderdeel van ViroVentures en ViroClincs. (NOT DISCLOSED)

12. Lid van de Raad van Advies van Cirion, een koepel die zich toelegt op het bestuderen van infectieziekten met een zware aanwezigheid van big farma waaronder het bedrijf Gilead waar Donald Rumsfeld vanaf 1997 tot 2001 chairman van de board was (zeg maar: voorzitter van de Raad van Commissarissen, in feite de machtigste positie binnen de onderneming). Rumsfeld bleef nadien echter (groot)aandeelhouder van Gilead voor een bedrag tussen de 5 en 25 mio dollar (eind 2005). Gilead is patenthouder van Tamiflu, vanaf het uitbreken van de vogelgriep (eind 2005) een van de meest gevraagde medicijnen ter wereld, echter niet werkend en zelfs schadelijk. (NOT DISCLOSED). Ook Louise Fresco, lid van de NWO-club Trilateral Commission, is aan Cirion verbonden."

Veel verloskundige, gyneacologen, huisartsen en personeel in het ziekenhuis staat er niet achter en wil dus geen prik, niet alleen in nederland maar ook in england waar zelfs de griep meer heerst dan hier. Wel een beetje raar, zij weten dus meer over de vaccins dan ons..

11. liebrando

Heb even het amerikaanse dossier gelezen over de zwangere vrouwen die overleden zijn, hun gezondheid was wel goed, alleen hadden ze alle 3 wel een vorm van astma.....dus dat zou wel kunnen wijzen opdat vrouwen met astma gevoeliger voor de mexicaanse griep zijn dan "gezonde" vrouwen.

1 vrouw teste trouwens negatief voor mexicaanse griep dus dat kunnen ze eigenlijk niet op mexicaanse griep dan gooien.
    1 vrouw was bevallen op de 19e en overleed 5 mei pas, dus die griep heeft ze na de bevalling pas opgelopen.

en ze zijn alle 3 bevallen door middel van een keizersnede, dus zal daar ook niets inzitten dan wat gevaarlijk is. Want het is wel raar dat zij alle 3 overleden zijn en alle 3 een keizersnede hebben gehad..............

ik hoop niet dat ik jullie nou bang maak want dat wil ik echt niet, maar ik lees dit allemaal toevallig, en wil zelf ook weten hoe en wat voor als de vraag eens komt of ik het wel of niet een prik wil laten zetten.

12. Loe

Loe Niet meer actief

Gezien uw wens om uw zwangerschapswens niet uit te stellen kunt u zich inderdaad niet laten vaccineren tegen Mexicaanse griep. Omdat er weinig bekend is over het effect van dit vaccin bij zwangerschap is er voor de zekerheid voor gekozen om vaccinatie tegen mexicaanse griep te ontraden bij vrouwen met een kinderwens en vrouwen die korter dan 13 weken zwanger zijn.

De normale jaarlijkse griepvaccinatie kunt u gewoon halen. Daarvan is bekend dat die niet schadelijk is bij zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Programmacoördinator Griepvaccinatie
    Centrum voor Bevolkingsonderzoek RIVM

Wel halen dan, de jaarlijkse???

13. liebrando

De jaarlijkse normale griepprik kan je wel gewoon halen, die krijgen volgens mij zoveel vrouwen die zwanger willen worden of al zijn. Als je die elk jaar krijgt, dan kan je die gewoon laten zetten.

het gaat om de prik tegen de mexicaanse griep daar zit spul in waarvan ze niet eens zeker weten dat het wel veilig is voor jezelf maar ook zeker voor de kleine is.

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik heb toen in november afgewacht of ik zwanger was of niet. Toen bleek van niet ben ik meteen naar de HA gegaan voor de vaccinatie tegen de seizoensgriep.

Vaccinatie tegen Mex. Griep is voor ieder een persoonlijke keuze. Ik laat me WEL enten, maar wel pas na de bevalling. Dan kan het geen kwaad meer voor het kindje, heeft hij/zij er zelfs profijt van omdat de antistoffen die ik aanmaak tegen het vaccin in de borstvoeding terecht komen en het kindje zo meteen zelf ook antistoffen binnen krijgt tegen deze griep, zonder dat iemand van ons echt ziek hoeft te worden.
    (www.borstvoeding.com)

Groetjes,
    Nikki F

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    ... maar dat enten na de bevalling kan natuurlijk alleen als je in een risicogroep valt waardoor je na de zwangerschap ook nog "recht" hebt op het vaccin. Dat "geluk" heb ik dus door mijn Astma.

16. hoi ik ben dan nog wel niet zwanger maar we staan voor het beginnen van een behandeling..

Ik mag gewoon van het ziekenhuis de inentingen nemen.. zowel de gewone als de mexicaanse..

Voordeel is wel als ik me nu laat inenten en ik zou gelijk zwanger zijn en er komt mexico hier in de buurt dan heb ik geen risico..

Ik werk in de zorg en ik heb astma.. dus voor mij is het inmiddels duidelijk..

greets yippie

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Wat als je je na de bevalling niet laat inenten? Is het dan nog steeds gevaarlijk omdat je zwakker bent of omdat je je kindje in gevaar kunt brengen? Want ben eigenlijk ook na de bevalling niet van plan mij in te laten enten.

18. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, na de bevalling ben je nog een maand of 3 geloof ik net zo goed de risicogroep.
    In zwitserland heeft een (gezonde) vrouw het net na de bevalling gekregen en die is zo ziek geweest dat ze haar in coma hebben gehouden. Nu 2 maanden later is ze nog steeds niet beter las ik vorige week.

Jong moedertje, wat bedoel je met 'alle 3' de zwangere vrouwen die in amerika hier aan zijn overleden? Er zijn helaas in amerika wel meer dan 3 zwangeren overleden, en ze hadden niet allemaal nog een ander risico erbij.

De verdere hetzes over WHO en Ab Osterhaus lees ik al niet eens meer. Slaat nergens op. In andere landen kennen ze Ab Osterhaus niet eens en WHO laat zich echt niet alleen door Ab Osterhaus adviseren, zij werken met een heel team experts uit allerlei landen. De macht van de nederlandse viroloog wordt hier dan echt overschat in al die berichtgeving hoor.

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Boordevol, volgens mijn HA en VK mag je het vaccin gewoon laten zetten na je bevalling.

Groetjes,
    Nikki F

20. liebrando

ze kwamen niet alle 3 uit amerika, 1 uit spanje, 1 uit amerika en 1 uit england. En zij hadden alle 3 een vorm van astma de een wat erger dan de ander.

Ik las het toevallig, het is wel heel raar dat ziekenhuis personeel allemaal niet eens de prik willen heben, zij weten wat er in zit. Ten tweede de prik is niet eens veilig bevonden daar gaan ze vanuit. Lekker veilig we zijn straks gewoon een stel proefkonijnen in de hoop dat er niks uit komt. Straks kome ze over een paar jaar, jah sorry er zat toch wat in, leuk heb je een baby gekregen die misschien die stoffen wel mee heeft gekregen dat vergeef je je zelf ook nooit meer of wel?

Ik zeg niet wat een ander moet doen helemaal niet, als iemand die prik neemt prima. Ik heb hier een dochtertje van bijna 1 en zij moet waarschijnlijk ook zo prik hebben, ik vind het moeilijk om die keuze te maken voor haar, omdat vele huisartsen er ook niet eens achter staan.

Deel Deze Pagina