Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Eng hoor, dat het nu dreigt los te barsten, was wel ook voorspeld als de temperaturen gaan dalen ... ik hoop dat ik snel mag bevallen ... Gelukkig hebben we het bezoek dat meteen de eerste week al aan mijn bed staat al ingelicht over de richtlijnen die we gaan volgen ... gelukkig maar.

Groetjes,
    Nikki F

2. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Kijk dat bedoel ik nou met vertrouwen op je huisarts en verloskundige. Onze verloskundige zei dat het helemaal niet zo leek te zijn dat de baby beschermd wordt als jezelf het vaccin krijgt. Je kunt natuurlijk wel een andere verloskundige en huisarts zoeken, maar je, zoek je dan net zo lang tot je er één vindt die zegt wat jij wil horen? En klopt dat dan? En daarbij, als je in een grote stad woont kun je nog wel kiezen, maar hier is maar één verloskundigepraktijk en een andere huisarts die nog patiënten aanneemt, bestaan die dan?
    Wel goed om hier te lezen wat artsen (ik heb al een longarts en een gynaecoloog voorbij zien komen) zelf doen, die zwanger zijn. Hierdoor worden we toch wel gesterkt in de overtuiging dat het toch goed is om het vaccin wel te nemen, al zijn onze huisarts en verloskundige het hier niet mee eens (het mag overigens wel, maar ze raden het niet aan)

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Heb net mijn HA gebeld. Zij gaan vanaf 4-11 vaccineren, mijn uitgetelde datum. Ik heb aangegeven dat ik het vaccin niet wil voor de bevalling. Ik heb met de assistente afgesproken dat de HA het vaccin meeneemt op kraambezoek. Ik moet dan als het ukkie er is dat wel even telefonisch doorgeven en extra erbij vermelden. Deze vaccinatie is voor de seizoensgriep dan, twee weken later: Mex. 1 en weer twee weken later Mex. 2 ... Ben benieuwd ...

4. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nikki, maar hopen dat jouw bevalling niet al te lang meer op zich laat wachten. Veel sterkte/succes en je laat het toch wel even weten hè, als je baby is geboren?

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    @NikkiF: wat voor richtlijnen volgen jullie dan voor het kraambezoek? Ik zit er nu ook over na te denken, maar kom er nog niet uit. Ik wil het in elk geval via de kraamhulp spelen, zodat ik niet alle akelige reacties over me heen krijg (want dat gaat toch komen..."ach joh...eventjes vasthouden mag toch wel, ik heb geen griep" etc)

Zucht...

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Towser, ik hoop ook dat ons ukkie snel zal komen. Hij of zij is nu al ingeschat op 2900 gram, dus dat is al super ! Bij onze oudste ben ik 10 dagen overtijd gegaan ... ik hoop nu niet, ook niet voor deze griep ... strippen maar eens bespreken met de VK ...
    Ik laat zeker iets weten hier ! :)

@ Juenco, ik heb een heel document doorgestuurd gekregen van de GGD, aangevuld met "kraambezoek". Dit blaadje hebben de directe familieleden afgelopen week gekregen zodat ze weten waar we ons aan zullen houden. Dit zijn de punten:

Richtlijnen bij kraambezoek:
    Stel uw bezoek uit als u verkouden bent of zich niet lekker voelt.
    Bent u onlangs in aanraking geweest met mensen die de griep hebben, stel uw bezoek dan voor alle zekerheid nog even uit, ook als u zich niet ziek voelt. U kunt het virus dan namelijk wel bij u dragen en anderen besmetten.
    Was uw handen goed met water en zeep alvorens de kraamvrouw en baby te benaderen.
    Kus of knuffel de kraamvrouw en baby niet.
    Wij adviseren ten zeerste de baby niet rond te geven aan het kraambezoek gedurende de eerste weken na de geboorte.
    Als je het hele document wil hebben moet je me even je mailadres pb-en, dan stuur ik het graag even door !

Groetjes,
    Nikki F

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    O ja, alleen directe familie heeft dat gekregen omdat we verder geen kraambezoek zullen krijgen of in elk geval niet veel want we doen een kraamfeest eind januari.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zit ook erg te twijfelen. Ik heb vandaag de huisarts gebeld, maar zij geven zelfs geen advies. Omdat zij het gewoon ook niet zo goed weten, er is gewoon te weinig bekend over het vaccin. Zij willen van de verloskundige te horen krijgen als je gevaccineerd mag (en wil) worden, dan geven ze de vaccinatie. Maar zij vinden het ook maar eng en hopen dat mensen er goed aan doen als ze zich laten inenten.
    Ik wilde me eigenlijk wel laten inenten, maar schrok nogal toen ik dit las:

Theoretisch zou het mogelijk zijn dat door de sterke immuunrespons, veroorzaakt door het adjuvans, de innesteling van het voor 50% lichaamsvreemde kind wordt verstoord. Hoe reëel dit risico is, is onbekend.

Volgens mij stond het ergens op de site van het rivm.... Ik vind het eng klinken, maar innesteling.... als je halverwege de zwangerschap bent is daar toch geen sprake meer van? Iemand die weet hoe ik dit moet interpreteren?

En mijn twijfel: vaccinatie is misschien gevaarlijk voor mijn ongeboren kindje. Maar als ik hoogzwanger ben en ik krijg de Mexicaanse griep heftig en overlijd (de kans is klein, maar toch), dan laat ik wel een kindje achter.... Voelt een beetje als kiezen tussen 2 kindjes. Aan de andere kant, hoe groot is de kans nou dat ik eraan zou overlijden. Die kans is zó klein! Maar het zal je maar gebeuren.

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Snoopy, ik denk dat de info die jij citeerd inderdaad geldt voor de eerste periode in de zwangerschap wanneer er dus sprake is van innesteling.

Ik vond de keuze ook lastig. Voor mij is het nu vanzelf opgelost omdat ze pas zo laat vaccineren en ik dan al (hoop ik) bevallen ben. Ik zit nu met de vraag of ik me na de bevalling wel of niet moet laten enten, vooral ook ivm borstvoeding. En dan die complicaties die kunnen voorkomen, dat vind ik ook maar een eng idee ...

Het blijft een lastige keuze. Succes ermee meid !

Groetjes,
    Nikki F

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor jou is het inderdaad fijn dat je al bijna uitgerekend bent. Voor mij is het ook wel wrang, ik heb een miskraam gehad en was 16 oktober uitgerekend... Dan had ik deze zorgen dus niet gehad. Nu ben ik dus behoorlijk ver in mijn zwangerschap tijdens de echt wintermaanden.

Ik neig wel naar inenten eigenlijk. Maar moet het er met de verloskundige nog maar even over hebben. Heb toevallig op 19 november de volgende controle, de dag waarop de huisarts waarschijnlijk begint met inenten ;)

11. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    @Snoopy, wij zitten met hetzelfde dilemma en zijn bij de verloskundige niet veel wijzer geworden woensdag....ze weten het gewoon ook niet.

12. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch zouden normaliter artsen en verloskundigen zich moeten laten adviseren door officiele organisaties die het onderzoek verrichten, zoals WHO, toch?
    Ik bedoel, ze weten het niet, maar het is sowieso nooit een huisarts of vlos zelf die het onderzoek doet toch? dus waarom ze dan niet zelf op zoek naar advies gaan ipv iedereen te zeggen: ik weet het ook niet.
    Ik vind deze situatie zoals die in nederland ontstaat wel een aanfluiting hoor.
    Hier heb ik maar 1 antwoord gekregen van de artsen, en dat was inenten.
    Er zijn hier wel ook twijfelaars natuurlijk, logisch, net als in nederland. En als ik denk aan dat ik bij mn 1e een maand te vroeg beviel en die datum nu ook dichtbij is, dan twijfel ik ook. Maar ik heb in elk geval van artsen en onze soort rivm een duidelijk antwoord.

13. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens raden ze hier ook aan om ook met de adjuvans te enten. Er is lang niet voldoende vaccin zonder adjuvans en ze raden het ook met voor zwangeren aan. De adjuvans in kwestie is al heel lang gebruikt, ook hier, zeiden ze, dus veilig om te gebruiken.

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Even een paar citaten uit onze krant over het vaccin ...

"Er zitten versterkende toevoegingen (adjuvans) in als het kwikhoudend bewaarmiddel Thimerosal. 'Kwik is uiterst giftig en zorgt voor autisme bij kinderen. Toch wordt dit vaccin juist aangeraden voor jonge kinderen', staat er verontwaardigd op de website www.prikmijmaarlek.nl. "

"Het vaccin bevat ool Squalene, een hulpstof die het effect moet verhoge. Dezelfde stof, constateren critici, werd verwerkt in het 'antrax-vaccin', dat tijdens de Golfoorlog werd ingespoten bij vrouwelijke Amerikaanse soldaten. Die kregen vervolgens het advies achttien maanden lang niet eens te denken naan zwanger worden: Squalene kan mismaakte kinderen oplevere, beweert de website www.groundcrew.nl "

"Dit vaccin is gevaarlijker dan het virus zelf, zo citeert de site een Amerikaanse arts. 'Het is afschrikwekkend dat deze pandemische vaccins ingredienten bevatten die, -volgens onafhankelijke studies-, verwoestende auto-imuunziektes hebben veroorzaakt waaronder reuma, Multiple Sclerose en de huidziekte Lupus'.
    Dit vaccin is zo snel ontwikkeld dat het niet voldoende is getest op bijwerkingen. Daarom hebben de fabrikanten Novartis en GlaxoSmithKline een beperkte aansprakelijkheid bedongen. Omdat er nog geen testresultaten voor kinderen tot 18 jaar zijn, is ook het effect op termijn onduidelijk."

Genoeg stof om over na te denken dus ... ik denk dat ik de GGD eens ga mailen voor advies.

Wie weet trouwens of baby's ook gevaccineerd worden ? Ik ben dat even kwijt ... ik denk niet dat ik mijn ukje dat laat inspuiten hoor ...

Groetjes,
    Nikki F

15. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zei het op dat andere topic ook al, ik vind dit geen betrouwbare websites en klik er dan ook niet verder op door. Ik houd de officiele websites aan. Lijkt me echt sterk dat overheden mensen dingen in gaan zitten spuiten waarvan ze weten dat het allemaal zo veel kwaad kan.
    Op de website van WHO staat trouwens ook een stukje over het syndroom van Guillaume Barré, dat het 1 of 2 op de miljoen gevallen betrof in het verleden.
    Ook van autisme is het nooit aangetoond dat dit echt met de vaccinaties te maken had. Autisme schijnt zich over het algemeen te openbaren op de leeftijd dat bepaalde vaccinaties toegediend worden aan kinderen in het normale programma, en daardoor legden mensen die link, maar is totaal niet aangetoond (hier quote ik mijn kinderarts).

16. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ja, en het syndroom van Guillaume Barré las ik dat je dat dus ook van de griep zelf kon krijgen, dus ik weet niet via welke weg je meer risico zou lopen. Als we nu 16 miljoen mensen vaccineren dan zitten er misschien mensen tussen die dat syndroom krijgen. Als we niemand vaccineren en veel de griep krijgen, dan zitten er misschien ook mensen tussen die dat dus krijgen.

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Ninette, mijn opa is in het ziekenhuis opgenomen met dit syndroom en is uiteindelijk overleden ... liever niet dus ...

18. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat weet ik, dat heb je al eens geschreven. Hoe had hij dat eigenlijk gekregen?

19. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Op de site van ground-crew staan al zoveel spelfouten, dat het weinig hoopgevend is voor de juistheid van de informatie....:(
    Er staan ook berichten over doden door het vaccin op internet, maar dan heet zo'n site hoaxwereld....
    Desalnietemin blijft het lastig, de tijd zal leren wat verstandig was geweest om te doen, beetje jammer dat je nú iets of juist niets moet doen.

20. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Hier is de paniek (ook slecht voor mn kindje) behoorlijk toegeslagen moet ik zeggen...

Ik ben bijna 10 weken zwanger, kan me dus niet inenten en heb tevens astma. Een dubbele risicogroep dus.

Daarnaast werk ik in als leerkracht in het basisonderwijs, wat een haard aan besmettingen is. Mijn school is een zogenoemde zwarte school en staat in een achterstandsbuurt. Kinderen worden op mijn school vaak ziek naar school gestuurd en goede voorlichting aan ouders is natuurlijk erg lastig met een taalbarriere.......

Ik heb de angst er dus goed inzitten. Als ik zie hoe snel het virus zich verspreid heeft op basisscholen in Breda.
    Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Deel Deze Pagina