Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bel je huisarts eens. Hij / zij kan je meer vertellen over de verspreiding, ziekte en het ziekteverloop. De mexicaanse griep is griep en kan heftig verlopen maar is tot nu toe mild te noemen in Nederland. Ook als zwangere heb je een heel aardige kans dat ALS je het krijgt, je "gewoon" een tijdje griep hebt maar dat je lekker weer opknapt. Maar praat wel over je angst want stress is zoals gezegd niet zo goed voor je ongeboren kindje

2. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lady K, ik snap je angst heel goed, maar je staat op zich nog erg aan het begin van je zwangerschap, ik geloof dat de risicofactor van de zwangerschap vooral in een verder gevorderde zwangerschap is omdat je dan minder plek voor je longen hebt? Maar inderdaad je huisarts maar eens bellen en er misschien ook met je baas eens over praten? want je hebt natuurlijk uberhaupt al astma en je kunt je nu niet in laten enten.

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Ninette, hij had dat gewoon spontaan gekregen voor zover ik weet. Het was in 2002, dus al een hele tijd geleden.

@ Lady K, ik begrijp je zorg enorm goed, ik ben ook juf ... ik ben na de zomervakantie niet meer gaan werken, moest eigenlijk nog 4 weken, maar we wisten niet hoe het met de griep zou gaan dus we hebben geen risico genomen en ik heb onbetaald verlof opgepakt voor deze weken. Ook mijn longen zijn erg gevoelig ... ook weer een risico, daarom krijg ik jaarlijks een griepspuit. Woensdag nog maar weer eens met mijn VK overleggen ... misschien wil zij mij wel strippen dan ... ben dan 39 weken ... is goed geweest, geen noodzaak meer om risico's te lopen die niet nodig zijn.
    O ja, een vriendin van mij is ook juf én zwanger en zij had van de HA en VK te horen gekregen dat ze absoluut thuis moest blijven als er kinderen op school deze griep hadden. Misschien goed om te weten ...

Groetjes,
    Nikki F

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik werk in de kraamzorg en kreeg gisteren een brief binnen dat ze graag hadden dat we ons lieten inenten maar zwangeren juist niet.

Ik betwijfel of ik het anders ook had laten doen. Maar goed daar hoef ik nu dus niet over na te denken.
    'k kan me er ook niet zo druk om maken maar dat komt denk ik ook doordat ik nog niemand ken die het heeft.

5. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Da's toch eigenlijk raar Red, want het advies van het RIVM is juist om het wel te doen als zwangere.
    Lady K, ik snap je zorgen, wij hebben nog twee oudere kinderen van 9 en 10 jaar en toen de school begon na de zomervakantie was er ook al een gezin, wat uit Portugal was gekomen en waar ze allemaal de Mexicaanse griep hadden. Mijn vrouw was toen ook net 13 weken zwanger, dus nog niet echt de risicogroep, maar ik vond het toch maar niks, vooral omdat iedereen zei, ach een griepje.
    Ga jij het vaccin wel nemen als je 13 weken zwanger bent?

6. liebrando

liebrando Niet meer actief

Iedereen moet voor zich weten of je wel of niet de prik neemt, maar het is nu wel bewezen dat ze niet 100procent veilig zijn. In zweden liggen nu al 200 mensen in het ziekenhuis door het vaccin waarvan er zelfs in 1 dag al 4 mensen aan zijn overleden. En het blijkt dat het niet alleen in zweden gebeurd! Er zijn al in meer landen mensen ziek geworden van de prik en zelfs doden gevallen. Brrr lekker hoor zo keuze, of gewoon doodgaan van de griep of doodgaan van de prik?

Wat moet je wel doen? vraag je je dan af......Ja idd, mocht je ziek worden dan kan je van de tamiflu zelfs nog ziek worden. Zijn al verscheidene kinderen en mensen die allemaal bijwerkingen daar weer van hebben. Nee het word ons wel lekker makkelijk gemaakt. NOT!!

7. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    @jongmoedertje: waar heb je die info van Zweden vandaan? Ik ben er wel benieuwd naar! En betreft dat hetzelfde vaccin als we in Nederland aangeboden krijgen?

Ik vind het allemaal maar ingewikkeld. Van te voren weet je helaas niet waar je goed aan doet...

8. liebrando

9. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja jongens, dit is een 'paranormale' website.......
    Kom op!

10. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Hmm, ook mensen die geloven in het spirituele hebben een mening en vaak een goede ook. Niet alles is zweverig en ongrijpbaar:)

Ik laat me echt niet enten, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Ik krijg geen 100% garantie dat het veilig is voor mijn kindje dus dat risico loop ik niet.

11. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zeg ik ook niet, uiteraard hebben die mensen een mening, maar geen wetenschappelijk onderbouwde!!!
    Voor echte informatie moet je op officiele websites wezen.

12. Kioshi

Kioshi Lid

15 jul 2009
    72
    0
    0
    NULL
    west-vlaanderen
    Vanaf 7 november worden de risicogroepen hier gevaccineerd. Ouders met kindjes onder de 6 maand worden ook gevaccineerd. Nu vraag ik mij af of zusjes en broertjes ook worden gevaccineerd. Zo ja, zouden jullie u kindje van ongeveer 2 jaar vaccineren of niet?????
    Wij, als ouders gaan zeker de prik halen maar ik twijfel nog voor een prik voor ons dochtertje van 2 jaar.

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

De wetenschap gaat dit natuurlijk ook niet onderbouwen. Die gaan alleen maar roepen dat je er lekker moet voor gaan die vaccinatie.

Net als de huisarts je 5 weken oude baby een cocktail van Zantac en Motilium voorschrijft tegen reflux en je uitlacht als je het over een osteopaat hebt.

Dan maar niet onderbouwd, maar het zal toeval zijn dat er 4 ouderen opeens dood zijn na een vaccinatie. En als het opgeblazen zou zijn zouden ze wel zeggen dat het er 10 waren in plaats van 4.

Ouderen zitten al vol medicatie en dan giet je er nog eens een vaccinatie geboost met adjuvants in die je immuunsysteem een flinke duw geven. Zo gek is het niet dat die mensen dat niet overleven.

We zullen zien hoe dat hier gaat over een paar weken.

Charlie

14. liebrando

dat het een paranormale site is zegt niks, zij hebben alles over de mexicaanse griep erop staan die de tv en bladen ook zeggen, dus raar is het niet. Er zal straks vast ook wel op de normale pagina het komen te staan, en als je kijkt zie je de link van de bron en dat is een mexicaanse griep site in het engels....

15. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht af tot ik het nieuws via officiele kanalen kan lezen...

Kioshi, hier hetzelfde dilemma.
    Wij gaan ons ook als ouders inenten en man en ik vallen ook hier dan in de risicogroep 'entourage van baby jonger dan 6 maanden'. Daar hoort hier ook mn 2 jarige zoontje bij, maar ik wacht nog even af. Ik zal niet met hem gaan staan dringen in de rij zeg maar...

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ik zal het aan mijn zus vragen die in Zweden woont. Ik weet wel dat ze in Zweden erg tegen het vaccin zijn en eerder denken aan een hype van bedrijven die geld willen verdienen dan de ernst van de griep.

17. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Opzich is het niet zo verwonderlijk dat mensen ziek worden van de griepprik? Al lijken die sites mij ook niet echt betrouwbaar.....maar van de gewone griepprik worden sommige mensen toch ook ziek?
    Dus daarom vind ik het ook moeilijk; als ik wel mij laat inenten kan ik dus net zo goed ziek worden als ik het niet doe.

Bosi, ben benieuwd wat jouw zus zegt.

18. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, dat is ook normaal dat dat kan, maar dan krijg je een milde vorm en niet de ernstige vorm normaliter.
    Valt ook op de WHO site te lezen wat er als side effects bekend staat.

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik denk dat ik mijn kids niet laat vaccineren en mezelf ook niet.

20. nance26

nance26 Lid

16 nov 2007
    66
    0
    0
    op 7 september 2012 getrouwd :D
    Dalfsen

ik heb die griep waarschijnlijk en ben 25 wk en 6 dagen zwanger en ik moet 2 x daags een tamiflu pilletje slikken voor de zekerheid

Deel Deze Pagina