Hé Towser, ik ben 9 dec. uitgerekend, maar van mn 1e kindje een maand te vroeg bevallen. Toen ik dinsdag bij de gynaecologe was achtte ze de kans dat het weer eerder zou komen vrij groot in, dus tja. Hier enten ze gelukkig wel ook in post partum fase, dus dan krijgt de baby het denk ik wel met de BV mee.
Nu ook weer een 3 jarig meisje overleden aan de griep... Ze zeggen dat ze gewoon gezond was. Is toch een drama dit!
moet je perse koorts hebben?? ik hoest me kapot ik heb zo rot droge hoest die maar niet weg wil, smoor er af en toe gwoon in. vorige week donderdagavond lag ik al te rillen als een gek in bed, had de hele dag al hoofdpijn en wat misselijk gevoel maar op bed voelde ik me echt niet goed, sinds een paar dagen hoest ik nu, zoooo droog nog nooit eerder gehad vind het maar niks ben af en toe gewoon benauwd erover door die rothoest...... heb hier en daar al gekeken, maar of ze zeggen dat je het virus hebt en goed ziek bent, en ze zeggen dat je het virus bij je kan dragen zonder er zelf last van te hebben, en je kan er ziek van worden maar hoeft niet alle symptonen te hebben. Ja op het rivm gelezen allemaal. Nu ben ik dus sterk van denken dat het hier weleens raak kon wezen. je kan 7 dagen ziek zijn van de M griep alleen de droge hoest kan je nog veel langer last van hebben. Nou 7 dagen is tot gister voor mij en voor de kids maandag maar die hoesten zich ook nog kapot.....normaal hebben we daar nooit last van, 2 a 3 dagen en het is weg maar de kids lopen in totaal al 12 dagen en ik 8...... Ben toch geneigd om morgenochtend de dokter maar eens te bellen en te vragen hoe dat zit, of je echt daadwerkelijk alle symptonen moet hebben of niet en hoe lang het kan aanhouden.....want die droge hoest is echt niet leuk!
Aantal ziekenhuisopnames toegenomen print deze pagina Gepubliceerd op 30 oktober 2009 op 14:00 in categorie: Stand van zaken Het aantal mensen dat de huisarts bezoekt wegens griepachtige klachten blijft vrij stabiel. Op basis hiervan kan nog steeds worden gesproken van een milde griepepidemie in Nederland. Het aantal gerapporteerde ziekenhuisopnamen is wel sterk toegenomen ten opzichte van vorige week. Er zijn in de afgelopen week 4 mensen overleden ten gevolge van de Nieuwe Influenza A (H1N1), waarvan 3 met onderliggende medische problematiek (voor de 4e patient ontbreekt deze informatie nog). Hierdoor komt het totaal aantal personen die aan de gevolgen van dit griepvirus zijn overleden in Nederland op 10. Afgezien het feit dat ik dit nieuws betreur voor de betrokkene vind ik dit toch nog best wel meevallen... Ik wacht nog even af... Ik houd gewoon de officiële site van grieppandemie.nl in de gaten en ga mezelf vooral niet gek laten maken door niet medische en niet officiële sites. Ik zou enkele van jullie willen aanraden hetzelfde te doen. Het is al vaker gezegd maar het is NIET zo dat omdat het nieuws op een of andere site staat het ook de waarheid is. Eerlijk gezegd scan ik eerst de berichten hier en wanneer ik een bericht lees wat naar mij idee erg sensatie belust is valt het mij nu al niet meer op dat het steeds van dezelfde forumbezoeker afkomstig is....
Jongmoedertje... ik raad je aan inderdaad even telefonisch contact met je huisarts op te nemen. Beterschap
Ninette, dat schiet al op, zeker als je eerder zou gaan bevallen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je in Nederland ook het tweede vaccin gewoon krijgt als je tussen het eerste en tweede vaccin bevalt, in die folder soms? Ik ben het hele griepgedoe ook zat ja. Er komt vanmiddag een brief van de verloskundige. Dat je voortaan alleen op controle moet komen en alleen iemand mee mag nemen als je geen Nederlands spreekt. Natuurlijk op vrijdagmiddag zodat we niet even konden bellen. Het lijkt me toch niet de bedoeling dat je je partner niet meer mee mag nemen Mijn dochter zei natuurlijk meteen heel bijdehand, je kunt toch niet alleen gaan, want die baby, die kan er toch nu nog niet uit Ik snap heel erg goed dat ze maatregelen nemen, hoewel vorige week vonden ze het nog niet echt nodig om het vaccin te nemen, want het was tenslotte allemaal mild. En terwijl wij in juli alle tijdschriften, het speelgoed en alles uit de wachtkamer van onze eigen praktijk hadden gehaald, een brief op de deur hadden en geen handen meer gaven, hadden zij dat vorige week pas bedacht. Ben benieuwd hoe ver ze gaan en wat we volgend week kunnen verwachten....
ja ik denk dat ik dat toch maar even moet gaan doen vind het zelf ook maar niks die droge hoest... dank je!
Jongmoedertje, hoe is het nu met jullie, al wat opgekapt? Heb je de dokter al gebeld? Ik ben het even kwijt, ben je nou zelf ook zwanger?
Hier hetzelfde, ik ben 2 weken begonnen met hoesten, een hele droge die begon met een raar gevoel in de keel en later werd het een 'natte' hoest. Mijn man heeft nu de afgelopen week zo gehoest. Ik heb na het hoesten ook nog diaree en koorts gehad. Mijn man begint zich langzamerhand af te vragen of wij er iets van hebben meegekregen. Kan je dat nog uit laten zoeken? En ik las gisteren op Teletekst dat het WHO ook vind dat 1 vaccin per persoon voldoende is. Minister Klink neemt hierin volgende week een beslissing. Onze reactie was meteen dat hij waarschijnlijk toch zal kiezen voor 2 vaccins, want wat moet ie anders met de rest?? Maar 1 of 2, ik ben er nog niet uit, al neig ik nog steeds naar nee. Mocht NL eens gaan denken over vaccinatie bij zwangeren en kinderen zonder adjuvans, dan wil ik misschien nog veranderen van mening
ik heb me gister rotgehoest op bed durfde amper te slapen, vanmorgen ha gebeld die zegt dat ik gewoon moet uitzieken. Mocht ik alsnog (weer) koorts krijgen of erg benauwder worden dan moet ik aan de bel trekken. Vraag me af hoe benauwd je moet wezen voor ze wat doen maar goed. Ik probeer zoveel mogelijk door me neus te ademen want als ik door me mond adem moet ik meteen alweer hoesten. De jongens hebben op bed nog een aardige rothoest maar het valt overdag mee, denk dat zij aan de betere hand zijn. Nu ik nog. Ons kleine meisje wil alleen niet drinken en daar maak ik me wel zorgen om, ze drinkt al 2 a 3 dagen nog maar zo 300cc, heb vanalles geprobeerd verschillende smaken, soorten drinken maar niks wil ze. Ik weet niet of dat nou komt omdat haar neus vol zit of dat ze nog wat anders onder de leden heeft. De ha doet er ook niks aan, kan ors krijgen, hoe moet ik dat naar binnen krijgen als ze al niet normaal wil drinken. Ze heeft toen ze 3 weken oud was een week in het ziekenhuis gelegen voor RS virus aan de zuurstof en alles. Vreselijk ze is nu zomaar vatbaar voor alles, dus goed in de gaten houden als ha niet wil luisteren neem ik haar wel mee naar een andere HA desnoods de eerste hulp. Maar fijn dat je er naar vraagt! Nee ik ben niet zwanger. Ik ben 11 maanden geleden bevallen van ons 3e kindje, mijn weerstand is 10x niks. Maar de wens voor een 4e is er, maar de angst voor de M griep houdt het aardig tegen. Ook omdat ik hier al 3 jonge kinderen heb lopen waar ik het doodeng voor vind. Mochten ze straks echt gaan zeggen dat zij ook een prik moeten hebben, weet ik echt niet wat ik moet doen! Vind het ook zo moeilijk voor jullie allemaal. Mijn schoonzusje is na 8 jaar vechten zwanger van de 1e maar die moet waarschijnlijk nu ineens ook gaan prikken (eerst deden in het ziekenhuis heel luchtig dat hoef je niet want dat is hier niet nodig in nederland is allemaal kul bla bla en nou hoorde van de week dat ze er toch aan zal moeten geloven) dus voor haar hou ik het ook allemaal wat in de gaten. Al zal ze zelf de keuze moeten gaan maken!
Bij ons begon het met koorts waarschijnlijk ons meisje zowiezeo 3 daggen 39,8 graden de jongens enorm hoesten als zeehonden en mijzelf kon ik 2 dagen ervoor niet meten omdat dat rotding weg was, rillingen, diaree hoofdpijn echt een ziek misselijk rot gevoel. En vrijdag vorige week ineens hoesten en nu echt een droge rothoest waar ik gewoon letterlijk steeds in smoor. Ik denk niet dat ze het nu nog na kunnen checken. Maar het schijnt wel dat je een lange droge hoest er aan over houd die wel even aanhoudt na de griep. Ook is het zo dat je de griep kan hebben zonder dat je er ziek van word je geeft hem wel over, of echt ziek van word dat je goed ziek bent, of dat je de griep hebt maar niet alle symptonen hoeft te hebben. Aangezien ze niet meer zo happig zijn met iedereen te testen zal de helft van de zieken nooit weten of ze nu daadwerkelijk de griep hebben of hebben gehad. Als je het hebt gehad ben je wel imuum ervoor geloof ik, dus stiekem dan maar hopen dat we het hebben gehad en er goed vanaf zijn gekomen. Behalve die rothoest dan die van mij ook wel weg mag, want het benauwd hebben vind ik maar 10x niks.
Ik hoest ook nog vrij veel,maar merk dat het afneemt. Ik ben nu zo'n 13 dagen onderweg met dat gehoest, mijn man een dag of 8. Het aparte van 'mijn hoest' vond ik dat het begon met de keel, ik mij daarna niet helemaal happy voelde, toen ineens werd het erger inclusief fikse neusverkoudheid(wat ik normaal nooit zo erg heb), toen zoveel gehoest dat ik 2 dagen het gevoel had van gekneusde ribben, hele bovenlijf deed pijn. Nadat de hoest droog begon,toen loskwam, werd ie weer heel droog. Mijn man heeft helemaal geen losse hoest gehad, wel dat hele droge, nu nog,maar minder erg dan vorige week. En ik heb ook diaree en koorts gehad, slechts 1 dag, maar rillingen en zo vanuit het niets heel beroerd. Tja, het kan ook een gewone verkoudheid zijn en een gewone buikgriep. Daar komen we niet achter
Dat jullie dan niet bij het begin van die ziekte naar de dokter zijn gegaan joh? Beterschap iedereen! Mexicang, nee, Minister Klink zal echt niet mensen 2x laten vaccineren omdat hij 'van de vaccins af moet'. Wat een wantrouwen in de wereld joh!
Ik was die zondags dat me kinderen begonnen enorm bang dat zij het hadden gelopen.....haalde vanalles al in me hoofd maar heb me toch rustig op bed kunnen gooien en gaan slapen. Al die dagen heb ik de kids in de gaten gehouden. Donderdag werd ik zelf dus ziek ik heb een asperine genomen ben naar bed gegaan, liggen rillen enz, maar toch gelukkig in slaap gevallen. Vrijdags was me kleine meis ineens 39,8 koorts en heb ik bij mezelf niet meer nagedacht ik ben alleen maar bezig geweest met me meisje die zo ziek was, en me andere kids dat ik mezelf gewoon vergeten ben. En nu sinds een paar dagen zet die rothoest enorm op, tot smoren aan toe, en gister las ik ineens dat een droge hoest een kenmerk van M griep is die nog lang kan aanhouden na de M griep. En toen schoot het pas bij mij te binnen, dat ik die rotgriep ook weleens op heb kunnen lopen, waarschijnlijk door de kids???
Nee want ze testen toch niet meer, de ha zegt ziek maar goed uit, als het erger word aan de bel trekken Ik heb helemaal geen losse hoest gehad, ik hou alleen maar die vieze droge rothoest waar je lekker in kan smoren. Ja dat heb ik ook allemaal 1 dag gehad. Na ja we zullen er toch nooit achter komen als het niet erger word, stiekem hoop ik dat ik en de kids de griep toch hebben gehad en er gelukkig door heen zijn gekomen, maar ja dat is maar een gissen op dit moment.