Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rian1975

rian1975 Lid

17 feb 2009
    20
    0
    0
    Noord Brabant
    Typisch eigenlijk dan, dat zwangere vrouwen dan wel ingeent mogen worden met een kleintje in de buik 8) Ik weet het ook nog steeds niet hoor wat ik moet doen. Ik heb de oproep al enkele weken geleden gekregen, maar weet gewoon niet wat voor effect het heeft op de baby.

2. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Towser... wij hebben dit weekend ook een brief gehad van de VK praktijk om de partners niet meer mee te nemen naar de spreekuren, want zo formuleerden zei het; Hoe meer mensen in de wachtkamer hoe meer kans op besmetting.

Reguliere griepprik vs mex griepprik... ik weet niet meer wie het vroeg maar de regulieren griepprik is een aparte prik welke je nog wel moet nemen ook als je besluit de mex.griepprik te halen.

Hier...enorm in dubio. Mijn man en ouders willen graag dat ik me laat inenten omdat ik erg ontstekingsgevoelig ben en een zeer slechte weerstand heb. (zit nu ook weer met een keelonsteking thuis) Maar het gaat bij mij echt tegen mijn gevoel in. Toch begreep ik dat als je de mex.griep zou krijgen dit schadelijker is voor je kleintje dan de evt. risico's van de griepprik. Grrr...

Vandaag toch maar eens even met de gyn. bellen.

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    pfff ik weet 't echt niet.... ik lees met jullie mee maar tis echt een rot beslissing die we moeten maken zeg. :(

4. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, inderdaad een rotbeslissing!
    Soms denk ik dat het gewoon handig zou zijn als ik beval voordat me die prik aangeboden wordt, maar ja, dat zal wel niet.

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    De Gyn raadt aan wel doen, de huisarts niet doen, mijn gevoel zegt niet doen maar ik vind het echt niet normaal dat je het allemaal zelf maar moet uitzoeken.

6. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, misschien helpt het je wel te weten dat ze in andere landen wel echt zwangere vrouwen aanraden zich in te laten enten?
    Jij bent ook nog eens zwanger van een tweeling zie ik. Ik zou het wel doen in jouw geval. Maar ja, ik ben verder geen arts.

7. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ja ontzettend fijn die tegenstrijdige adviezen, wij vinden het ook zo moeilijk. We hebben 2 dochters op de basisschool, waardoor we er toch naar neigen het wel te doen. Mijn moeder dacht, toen het verhaal van de verloskundigepraktijk vertelde en de enorme omslag die ze in een week hebben gemaakt, dat er misschien wel iets gebeurd is met een zwangere, wat ze niet willen vertellen, om geen paniek te zaaien.
    Noname, ik ben benieuwd of je bij dezelfde praktijk bent, heb je een privébericht gestuurd.

8. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

nou ik heb waarschijnlijk de mexicaanse griep als ik pech heb, krijg eerst een ander medicijn omdat ik nog geen koort heb maar wel eenverschrikkelijke hoest, endat vaccin vertrouw ik voor geen meter..

ik doe het niet.. ik vind het veel te veel risico hebben.

9. liebrando

liebrando Niet meer actief

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

waarom dat smile er nou achter staat weet ik niet, sorry!

11. mieperd

mieperd Lid

29 apr 2009
    5
    0
    0
    de gynaecoloog bij ons in het ziekenhuis raadt aan om de vaccinatie tegen de mexicaanse griep wel te nemen. je krijgt een sterk verzwakt virus toegedient tijdens de vaccinatie, wat niet meer schadelijk is als je in het 2e of 3e trimester zit. de reden waarom mexicaanse griep gevaarlijker is dan een gewoon griepje, is vanwege de complicaties. heel veel mensen met mexicaanse griep krijgen er ook een longontsteking bij. en wij zwangeren kunnen met onze dikke buik en verzwakte buikspieren niet meer goed hoesten. zo zou een longontsteking levensgevaarlijk kunnen worden! ik ben nu bijna 27 weken zwanger en ga de griepprik dus wel nemen.

12. lautjuhhh

weer een dode ja weet je wat hget is, er gaan zoveel mensen dood per jaar alleen word alles nu even genoemd omdat het mexicaanse griep heet in plaats van gewoon griep...

ik word daar een beetje moe van.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich wel misschien, maar een baby in de buik krijgt natuurlijk veel minder binnen dan een baby buiten de buik ;).

Vergelijk het maar met bv. alcohol. Ik drink zelf dan geen alcohol en dus ook niet tijdens de zwangerschap. Maar er zijn zwangeren die het wel doen en over het algemeen wordt volgens mij gezegd dat bv. 1 glaasje wijn per week geen kwaad kan. Maar niemand die het in z'n hoofd zal halen om een baby 1 glas wijn per week te geven ;).

14. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ook in Spanje zijn van de zomer in elk geval één zwangere vrouw en een vrouw die 3 dagen daarvoor was bevallen overleden aan de Mexicaanse griep. Ook in de VS zijn , zo even uit mijn hoofd, 28 zwangeren overleden aan de griep. Hierdoor zijn we al vanaf juli zeer allert. In de zomer kwamen er ook al berichten uit Engeland van vrouwen die zwanger waren, die griep kregen en gewoon weer opknapte (zie het begin van dit topic). Uiteindelijk worden natuurlijk de meeste mensen gewoon weer beter. Alleen dat er nu relatief (met de nadruk op relatief!) veel doden vallen onder zwangeren is niet gebruikelijk met griep.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Op zich wordt het wel heel erg uitgemeten nu allemaal, aan de andere kant treft de mexicaanse griep wel meer jongeren en heeft het vaak een heftiger verloop. En ze weten niet wat de griep verder nog gaat doen. Volgens mij is het griepseizoen nog maar net begonnen.

16. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij hoeft het ook niet meer te doen, als je de griep al hebt...

Beterschap!

17. lautjuhhh

nee maar al heb ik de mexicaanse griep niet dan doe iuk het ook niet veel te veel risico

18. senw

senw Lid

23 okt 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben besloten om wel te laten vaccineren. Op advies van 2 huisartsen, onze verloskundige en op basis van wat de informatie die we zelf ingewonnen hebben. Blijft een lastige keuze en iedereen moet het voor zichzelf bepalen.

19. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    lastig he>

ik doe het niet omdat er te weinig van bekend is... maar....
    twijfel wel wat het beste is....

20. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    + dode zwangere in Frans Polynesie (2 geloof ik), zwangeren in Australie en Nieuw-Zeeland aan de beademing (op een gegeven moment lagen er 12 zwangeren op de IC) en een vrouw net na de bevalling in zwitserland met ernstige complicaties. Zij is niet overleden maar pas na 2 maanden uit de coma gehaald door de artsen. Over de cijfers in amerika las ik dat 6% van de overleden mensen zwanger was, terwijl maar 1% van de bevolking zwanger is.
    Lautjuh, het is niet om jou hoor, voor jou gaat dit goed omdat je nog maar 15 weken zwanger bent en je longen dus alle ruimte hebben, maar waar ik moe van wordt, is van mensen die maar blijven zeggen dat het allemaal wel meevalt omdat er van gewone griep ook mensen overlijden. Dat is ook erg, en dit is ook erg. Als ik me er tegen kan beschermen, graag!

Deel Deze Pagina