Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nou, je behoort natuurlijk niet voor niets niet tot een risicogroep. Ik vraag me af of mensen dat masaal zouden gaan doen. In andere landen enten ze wel gezinsleden van kinderen tot 6 maanden, dat zou hier ook wel een goed idee zijn.
    Als mijn vrouw niet zwanger zou zijn, zou geen haar mijn hoofd erover denken om wie dan ook te laten inenten, we zouden het zelf niet doen en ik zou mijn kinderen ook geen vaccin geven.

2. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    ik dacht het te weten en ga dus weer twijfelen, vanmorgen bij de vk geweest die zegt wij adviseren niets, wij informeren, het blijft je eigen keus, ze weten alleen wat een flinke griep voor gevolgen kan hebben, premature weeen, etc maar niet wat het vaccin betreft...
    als ik onderstaande lees, van mijn gyn gekregen, die zelf overigens zegt em wel te halen maar zo laat mogelijk, ga ik dus weer twijfelen...hopelijk heeft iemand er wat aan!

NVOG - item

3. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op die website staat niet zoveel nieuws Loesjej?

Towser, als ik niet zwanger was geweest zou de griep mij uberhaupt minder bezig hebben gehouden... Wel voor mn zoontje die toch gewoon nog klein is, maar ik zou me zelf verder niet ingeent hebben. Mijn man en zoontje krijgen straks de inenting dus wel, om de baby te beschermen.

4. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    ja, voor mij dus wel, want iedereen heeft het erover dat je na 13 weken gerust gevaccineerd kan worden en als je goed leest staat dat er dus niet, er staat in de LAATSTE 13 weken!!!en alleen bij verschijnselen en niet preventief.

Dat is dus voor mij weer nieuw!En aan de andere kant ook weer iets waar ik geen fuck mee kan, want huisartsen, verloskundigen, gynaecologen en ja ook farmaceuten zeggen allemaal wat anders.
    En ik mag toch hopen dat de vk en gyn het allesbeste voor hebben met mijn kindje!

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb helaas niet alles terug gelezen ... ben doodop ... gisteren uitgeteld, maar nog geen tekenen van een beginnende bevalling ... baal een beetje.

Ik heb vandaag nog wat antwoorden gekregen van de arts infectieziekten van de GGD:

Als kinderen geent zullen worden, worden dat dan vaccins zonder adjuvant voor deze doelgroep ?
    Nee. De vaccins die in NL gebruikt worden bevatten een adjuvans, dat ook gebruikt kan worden voor kinderen in de leeftijd vanaf 6 mnd. Kinderen krijgen een andere dosis dan volwassenen.

Thiomersal zou al vanaf 2005 niet meer in vaccins gebruikt mogen worden … is dat zo ?
    Nee, dat is niet zo. Sommige vaccins zijn thiomersal vrij. Maar als er multidoses vaccins geproduceerd worden (zols het nieuwe griepvaccin) is het gebruik van conserveringsmiddelen nodig om groei van bacteriën en schimmels te voorkomen. Gezien de lange ervaring en de effectiviteit van thiomersal is dit het conserveringsmiddel van eerste keus. Acute allergische reacties, als ze voorkomen, zullen uiterst zeldzaam zijn. Er zijn geen aanwijzingen voor een verband met neurologische en gedragsstoornissen.

'Het is afschrikwekkend dat deze pandemische vaccins ingredienten bevatten die, -volgens onafhankelijke studies-, verwoestende auto-imuunziektes hebben veroorzaakt waaronder reuma, Multiple Sclerose en de huidziekte Lupus'.
    Is deze uitspraak juist ?
    Deze uitspraak is onjuist.

Komen er uiteindelijk vaccins voor alle Nederlanders of blijft het beperkt tot de risicogroepen, eventueel uitgebreid met
    kinderen ?
    Mogelijk, dit wordt zeer binnenkort besloten. Afhankelijk van het verloop van de pandemie in NL kan het beleid altijd weer aangeapst worden.

Thijs heeft vandaag voor het eerst de Sambucol gekregen. Bij gewoon gebruik is 1 maal daags 5 ml genoeg, bij intensief gebruik 2x daags 10 ml. Hij krijgt 1x daags 10 ml. Er staat overigens duidelijk op de verpakking hoe en wat. Hij vond het heel erg lekker !

Groetjes,
    Nikki F

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik snap gewoon niet dat áls straks de kinderen worden ingeent vanaf 6 mnd waarom ik dan wel een prik mag en mijn kindjes in mijn buik zijn nog jonger dan 6 mnd!!!

nouja ik heb toch al besloten dat ik het niet ga doen maar blijf alles wel volgen.

7. liebrando

liebrando Niet meer actief

en alle zwangere vrouwen die voor de 13 weken zitten en dus de prik niet krijgen??? Wat moeten zij straks in januari februari en de MEX griep nog niet weg is? zij zijn dan ook veel verder meer druk op de buik en de longen dus dan zitten ze met hetzelfde probleem. Dan moeten zij dus hopen dat zij de griep niet krijgen of dat ze het wel krijgen maar goed doorstaan. Daar hebben ze zeker niet aangedacht?? Ze gaan die prikken vast niet bewaren voor alle zwangere vrouwen in nederland.

8. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar, vaccinatie en antivirale medicatie. Ze hebben het over in de LAATSTE 13 weken antivirale medicatie gebruiken, tamiflu of Relenza dus. Vaccinatie mag na de EERSTE 13 weken.

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    begrijp ik dat je medicatie mag krijgen (of juist niet?) in de laatste 13 weken?

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een baby die wat binnenkrijgt via de placenta is heel wat anders dan het de baby direct toedienen.
    Ik had het al een keer geschreven, weet alleen niet meer of dat dit topic was, maar er zijn genoeg vrouwen die wel eens alcohol drinken tijdens de zwangerschap. Maar niemand zal z'n pasgeboren baby alcohol te drinken geven... Zo zie ik het ook voor mij wat betreft de vaccinatie.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vandaag de 20 weken echo gehad bij de verloskundige en heb nog even nagevraagd over de vaccinatie. Zij ziet er dus helemaal geen kwaad in... alle organen zijn na de 13 weken en zeker met ruim 22 weken (als ik de vaccinatie krijg) al helemaal af. Het moet alleen nog groeien. En verder is het allemaal gebaseerd op de vaccinatie voor de seizoensgriep die zwangeren ook gewoon mogen krijgen.

En daarna sprak ik mijn moeder, die gister Pauw en Witteman had gezien en dat er een arts was die het had over ná de 28 weken vaccineren, anders konden er nog aangeboren afwijkingen ontstaan. Lekker dus... want tegen de tijd dat je 2 keer het vaccin hebt gehad ben je dus al 33 weken...

12. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze uiteindelijk wel naar 1x prikken toegaan, denk je niet? Want de WHO heeft nu toch gezegd dat ook voor zwangeren 1x vaccineren genoeg was, dus ik denk dat de Gezondheidsraad dat advies wel weer over zal nemen?

13. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik ben geen expert, maar waar haalt die arts die 28 weken grens dan vandaan? Het antwoord van je VK lijkt veel waarschijnlijker. Of dat er altijd afwijkingen kunnen onstaan, maar 28 weken??? Dan zou je daar toch wel eens eerder iets over hebben gehoord, want dan zou het logisch zijn als dat ook voor andere ziektes en medicijnen zou gelden. Eens kijken of Pauw en Witteman nog op uitzending gemist te zien is, ik ben wel bennieuwd naar de argumentatie.

14. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat hij die 28 weken grens bedoelde met de levensvatbaarheid van het kindje? Als je dus bijv. door vaccinatie koorts zou krijgen en in premature weeen zou gaan (wat ook van de griep zelf kan) dan is die 28 weken grens misschien voor de kansen van het kindje?

15. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het aan mn gyn wel ook gevraagd of er kans was dat ik koorts zou krijgen en dan zou moeten bevallen; het leek haar van niet, maar ik ben dan al 37 weken ofzo, dus hier geen man overboord als ik dan beval (of eigenlijk wel dus een man overboord, hihi)

16. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Da's dan toch raar, want juist voor 28 weken zou het eigenlijk erger zijn dan.

Nikki, trouwens bedankt voor je antwoorden en sterkte met wachten!

17. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ivm risico op vroeggeboorte kun je dan toch beter pas na 28 weken vaccineren en dan dus risico op vroeggeboorte, voor de 28 weken zou de baby dat dan toch niet overleven?
    Maar nog, ook die kans is volgens mij weer erg klein hoor, maar het was mijn 1e gedachte bij die 28 weken grens.

18. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Risico van die vroeggeboorte is er natuurlijk net zo goed als je die griep zelf oploopt he! Misschien nog wel meer omdat je behalve koorts dan ook hoest enzo en dat weeen op kan wekken.
    In het deel 'lounge' van dit forum staat een topic geopend door Bossi waarin zij zegt dat ze een oproep heeft gezien dat ze naar personeel zoeken voor een callcenter om bezorgde burgers over de griep te woord te staan. Denk dan toch dat ze heel sterk een heftige piek van die griep verwachten en dan denk ik toch: inenten, het vaccin heeft toch 3 weken nodig om in te werken.

19. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is de bewuste aflevering terug te zien:

Onrust over Mexicaanse griep neemt toe: Pauw & Witteman

Vanaf 7 minuten ongeveer...

Let op!!! Deze man zegt letterlijk (op de vraag hoe het met de zwangeren zit) : Daar is ook een richtlijn voor, de eerste twee maanden NIET doen. Het advies van het RIVM is om in het 3e trimester, om na de 28e week wel te vaccineren.

Het lijkt dus dat deze man niet op de hoogte is van de richtlijnen. Hij heeft het maar over richtlijnen van het RIVM. Ik heb het idee dat hij niet zijn eigen mening uitspreekt, maar denkt te spreken volgens het advies van het RIVM.

Deze informatie zou ik dan ook niet beschouwen als juist!!!

Hoop dat een goede journalist hem nog even aan de tand voelt...dit neemt de onrust niet weg, wat wel het doel was van de uitzending!!!

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Towser, bedankt ! Blij dat in elk geval één iemand iets heeft aan de vragen en antwoorden ... ;)

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina