Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Roos, mijn man werkt bij een bank en moet ook veel klanten te woord staan en zaken doen met hun. Maar goed, mijn man kan zonder risico ingeent worden en heeft verder geen medische klachten als Astma. Hij is eigenlijk nooit ziek. Toch beseft hij wel dat ook hij voorzichtig moet zijn als het straks uitbreekt. In Amerika mogen die zakenmensen bij een bepaalde bank elkaar al geen hand meer geven omdat het zo makkelijk verspreid wordt. Misschien is dat dan hier ook wel zo tegen die tijd. Of je het ermee kunt voorkomen, dat weet je toch niet.

@ Nairobi, ik ga je artikel zo lezen ... baart me ook zorgen.

@ All, ik ben heel blij als het straks Kerst is en we met z'n vieren gezond en wel onder de kerstboom zitten ...

Groetjes,
    Nikki F

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Nairobi, in V.K. hebben ze niet zulke maatregelen getroffen als in Nederland waardoor verspreiding sneller verloopt. Maar goed, 1/3 deel ziek is ook wat ze voor Nederland voorspellen, zonder entingen.

Mijn VK zei vanochtend dat ik wellicht beter kan wachten tot na mijn bevalling met de enting. Ik moet begin november bevallen, het vaccin is er eind oktober ... ook weer een lastige keuze als je er dadelijk voor komt te staan.

Groetjes,
    Nikki F

3. Kioshi

Kioshi Lid

15 jul 2009
    72
    0
    0
    NULL
    west-vlaanderen
    hallo,
    bij ons in belgiƫ raadt 'unizo' aan om geen handen meer te schudden. Bij bepaalde firma s moeten ze zelfs 2 dagen wachten als ze terug komen van verlof om te gaan werken. Er is een buschauffeur besmet van de lijn. Daar geven ze handgel aan de werknemers. op de site van influeanza staan er wel geen nieuwe persberichten meer. Ze zijn gestopt met de zieken te tellen. Elke huisarts moet elk individueel geval beoordelen. Er word geen bloed meer afgenomen om te testen of het wel degelijk de mexicaanse griep is.
    Op het journaal is het ook bijna stilzwijgen over de griep.

4. Hallo allemaal,

Ik ben dan wel niet zwanger nu, maar ik heb wel een dochtertje van bijna 7 maanden. Ook ik maak me erge zorgen... Ons eerste dochtertje zijn we al kwijtgeraakt, het idee om mijn 2e dochtertje, om wat voor reden dan ook, ook kwijt te raken, maakt me soms helemaal gek. Zo'n klein kindje heeft nog maar zo weinig afweer he:(

Ik lees dus graag mee hier!

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Marjolein, ik kan me voorstellen hoe bang je moet zijn, vooral als je ziets ergs hebt meegemaakt. Ik ben benieuwd wat we medio of eind september te horen krijgen over het vaccin. Ik hoop goed nieuws.

Groetjes,
    Nikki F

6. Ja dat hoop ik ook! Ik hoop zo dat het allemaal mee zal vallen en alle zorgen om niks zijn!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Volgens mij had ik ergens gelezen dat kindjes tot 6 maanden iets meer kwetsbaar zijn en na 6 maanden al veel sterker.

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Na wat vandaag weer in de krant staat over het vaccin, die bijwerkingen die het kan opleveren, bah, daar word je ook niet vrolijk van hoor ! Ik weet nu niet of ik dat vaccin wel wil.

Als de griep zo mild blijft als dat hij nu is kun je misschien nog beter ziek worden dan de risico's van het vaccin nemen.

Ik vind het eng, ook om straks te moeten beslissen of mijn zoontje wel of geen spuit zal moeten krijgen ...

xxx
    Nikki F

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ik ga woensdag naar de dokter. Ik ga dan alles vragen wat nog onduidelijk is.

10. Kioshi

Kioshi Lid

15 jul 2009
    72
    0
    0
    NULL
    west-vlaanderen
  11. MvN

MvN Niet meer actief

Ik maak me er niet zo druk om!! Vergeleken met de Qkoorts is de mexicaanse griep niet zo erg! Want aan de Qkoots zijn er 5 doden in nederland. en aan de mexicaanse griep is nog niemand overleden hier in het land.

12. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ bosi, zou je dan de informatie van de HA ook hier willen schrijven ? Alvast bedankt ! ;)

@ Roos, bij Q-koorts weet je wel precies wat het is, en het gevaar wijkt nu omdat de lammerperiode voorbij is. Het griepvirus is nog in volle gang en kan ook nog muteren tot een gevaarlijker virus. We weten niet wat ons te wachten staat. Misschien valt het wel mee, laten we het hopen, maar het kan ook helemaal anders gaan lopen.

Groetjes,
    Nikki F

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja natuurlijk zet ik het hier neer wat de dokter heeft gezegd.

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Super ! Hoe meer we eten hoe beter !

Groetjes,
    Nikki F

15. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Jazeker, eten is goed voor je weerstand ;)

(Sorry, beetje flauw, maar kon het niet laten :) )

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Oeps ... weten ... ha ha ! :p

17. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    wat dat muteren betreft.

ieder virus muteert maar dat wil niet zeggen dat het dan direct levensgevaarlijk moet worden toch?

de "gewone" andere griepvirussen muteren ook en worden ook niet ineens levensgevaarlijk. Waarom zou dit virus dat dan wel gaan doen?

gewoon even een hersenspinseltje en mijn manier van logisch denken. Wat denken jullie?

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    De "geleerden" denken daar minder rooskleurig over, maar goed, de media kan er wat van. Ik denk dat we het heel serieus moeten nemen.

Groetjes,
    Nikki F

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik kom hier even inbreken want ik ben niet zwanger maar wel een angsthaas wat die griep betreft. niet voor mezelf maar wel voor mn kleine moppie. nou moest ik vandaga naar de dermatoloog voor een prik en die assistent die was met toch aan het hoestten! niet normaal. de derma zei nog (als grap) hee de mex. griep. nou bah. vind het echt eng. dalijk had zij het en zou ik me kleine besmetten. bah! ik kom nooit nergens en dan zou ik het even in het z huis oplopen. zucht!

20. Hoi Elmo,

Ik heb precies hetzelfde, voor mezelf niet zo bang, maar voor mijn lieve meisje...

En wat dat muteren betreft. Het gaat onder andere ook volgens mij dat het virus resitent wordt voor tamiflu en dat is nu onder andere ook de reden dat de ziekteverschijnselen wel mee lijken te vallen. Maarja, als het virus daar resistent tegen wordt...

Zit nu serieus te bedenken hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn dochtertje niet naar de opvang hoeft tot het vaccin klaar is... Maarja dan zal je zien dat je het ergens anders oploopt, bij een prik halen bijvoorbeeld...:$

Deel Deze Pagina