Gelukkig worden hier man en kind ook al bij de risicogroep gerekend ivm de baby, want januari zou voor ons echt te laat zijn aangezien ik begin december ben uitgerekend. Op de zwitserse RIVM site staat trouwens bij de landen waar het momenteel veel circuleert Nederland ook vermeld. Hier zijn tot op heden in het hele land nog 'maar' 1700 bevestigde gevallen, maar het is wel stijgende. Ik hoop dat het vaccin voor ons gewoon op tijd is, maar nu ik mn zoontje hoor hoesten twijfel ik weer of ik hem volgende week wel naar de creche laat gaan. pfffffff, maar die twijfels slaan hier wel vaker toe. Ik zal hem uiteindelijk toch laten gaan denk ik, want al ben ik de week erna gevaccineerd, dan duurt het nog even voor je lichaam de antilichamen heeft aangemaakt dus kun je een tijdje nog steeds ziek worden.
er zijn 3 personen overleden 5jarige, 11jarige hadden beide al iets onder de leden, en een 35 jarige gezonde man! het kunnen er nog meer zijn, het rivm komt vandaag weer met een weekbalans...
hey meiden, ik heb even mee gelezen en ook ik twijfel of ik een prik moet halen. ik werk in de kinderopvang en op de scholen waar ik werk zijn al meerdere keren gevallen van mex. griep geweest. en afgelopen woensdag kregen we dus te horen dat er een kind van onze bso groep opgenomen was in het ziekenhuis en het maar kantje boord gered heeft. zo komt het toch wel heel dichtbij en ik weet gewoon echt niet meer wat verstandig is. ze weten tenslotte ook niet wat het met je lichaam doet als je wel een prik haalt.
Ik ben bij mijn huisarts geweest, echt een oude gediende die zo ongeveer overal tegen is. Als je daar al medicijnen van krijgt moet je bijna dood zijn... maar goed. Die zei toen ik vroeg of ik die vaccinatie moest halen volmondig: JA! Dus ik ga hem morgen halen.
Ik werk op een school en gisteren maakte de arbo bekend dat veel leraren ziek zijn. Ik zou net weer wat gaan opbouwen, maar ik haak af, werk in speciaal onderwijs, met verstandelijk beperkte kids, al vatbaarder, dus ga het niet opzoeken. Alleen erg jammer dat mijn werk de werknemers erg slecht op de hoogte houdt, iets wat ze wel zouden doen.
Da's ook bijzonder dan: op mijn werk worden alle clienten én collega's ingeënt a.s. donderdag met de mex. griep vaccinatie. Ik werk met gehandicapten.. Die info klopt dus niet. Ik laat hem niet zetten. Vind het trouwens wel weer een erg fijn idee dat dadelijk heel mijn werkomgeving de prik heeft gehad! Scheelt voor mij weer een groot risico meer!
Nou, ik denk dat gehandicapten wel onder het kopje 'zieken' van de huisarts van Towser bedoelt worden, dus volgens mij klopt de info wel. Toen in engeland dat gehandicapte meisje doodging aan de griep zeiden ze ook: dit was al iemand met zwaar onderliggend lijden. Dus ik denk dat de huisarts dat zo bedoelde. Als fysiotherapeut kom je met veel mensen in aanraking, maar niet per sé meer risicogroepen dan bij mij op kantoor ofzo. Daar kan ook iemand rondlopen met astma, diabetes, longaandoening enz. Op mijn werk reizen mijn collega's ook heel veel, maar toch is het geen risicoberoep. Ik ben in elk geval blij dat ik met verlof ben.
Hallo, Lees al een tijdje mee. Nu zelf maar even reageren. Vandaag een brief van mijn dochtertje haar school meegekregen dat er al verschillende ziekmeldingen zijn op school. Ben er niet blij mee aangezien ik 19 week zwanger ben. Zoals het nu lijkt laat ik aanstaande woensdag wel de prik zetten. Ik vind het risico toch te groot om ziek te worden aangezien het nu wel heel dicht bij komt.
Je kunt op de site van het RIVM bij de update ook zien hoeveel weken zwanger de zwangeren precies waren die opgenomen zijn geweest. Er zijn tot op heden in Nederland nog geen zwangeren overleden, maar ik zou het toch wel fijn vinden als iemand eens meldde hoe het met die zwangere dames gaat inmiddels die opgenomen zijn geweest en hoe het met hun baby's gaat, want dat hoor je dan weer niet he.
Overigens is er hier in zwitserland nog geen groot animo voor vaccinatie. Ik verwacht dan ook dat het voor mij heel makkelijk zal zijn om de vaccinatie voor man en kind ook te halen. Ze horen hier ook tot risicogroep maar ik verwacht uberhaupt geen rij ofzo voor de deur. Maar als ze maandag in Nederland melden dat ze toch ook kinderen gaan oproepen, terwijl er eigenlijk vaccin tekort is voor alle kids omdat ze de oproepen van de 65-plussers niet gaan intrekken, dan vraag ik me wel af hoe ze dat in nederland gaan regelen dan, dat iedereen met zn kind komt voor die vaccinatie.
Nee, ze bedoelde dat zij die mensen dan niet gaat oproepen en inenten. Mensen die in loondienst zijn krijgen idd de prik op hun werk, want de werkgever heeft die dan besteld. Het ging nu over zelfstandigen in de zorg (dat zijn wij namelijk ook, we hebben een eigen praktijk, had ik er misschien nog even bij moeten zeggen) zoals bv. fysiotherapeuten, logopedisten, tandartsen e.d die niet in loondienst zijn. Alleen huisartsen en verloskundigen kunnen de prik krijgen; huisartsen en personeel op hun werk, verloskundigen bij hun eigen huisarts Ook mantelzorgers van ernstig zieken kunnen bij de huisarts terecht. Hè, zo klopt 'ie weer
Ja ik heb idd diabetes. Ja ik weet het wat is 2 maanden wachten........maar we zijn al even bezig omdat mijn bloedsuikers eerst op orde moet zijn, en nu is dat zover , en willen we natuurlijk er volledig voor gaan . Maar gezondheid is ook belangrijk natuurlijk. Heb de huisarst gebeld, de assisitent gaf aan dat zij de Focetria vaccin hebben. Zij zijn er niet van op de hoogte dat je de 1e 8 weken na de inenting niet zwanger mag worden . Ik zit nog steeds te dubben, maar denk dat ik het wel ga doen.
Ik haal hem ook...ben er nu helemaal uit...en baal nu zelfs dat we hem hier zo laat krijgen! De 20e pas...brrr... Moet vanmiddag voor de gewone...zou ik nog kunnen vragen of ik hem eerder kan krijgen??? Zitten ze vast niet op te wachten...
@sorbetijs: Ik heb begrepen dat de beide prikken niet tegelijk gegeven mogen worden. Dus niet de gewone griep en die voor de mexicaanse griep. Bij onze praktijk waar ik bij zit , zit tussen de enting van de gewone griep en die 1e voor de mexicaanse griep 2 weken. De rede weet ik zo niet precies waarom het niet tegelijk mag. Ik haal die van de mexicaanse griep aankomende woensdag zoals het nu lijkt
hmm toch steeds meer zwangeren die m toch halen. ikke niet, zit vanaf vandaag wel aan de samucol hihi. En mn vriend ook, en aan de vitamine c1000.
Ik heb dat toen aan de VK gevraagd en die zei dat ik alle prikken mocht hebben, maar dat er tussen de gewone en de mexicanase minimaal 3 weken moest zitten.
Maar is er vanuit andere landen al enige inzicht over hoe de bijwerkingen van de vaccinatie verlopen? Daar ben ik toch wel erg benieuwd naar.
Misschien even googelen op nieuws uit Engeland dan? Andere landen heeft misschien geen zin omdat die niet hetzelfde vaccin hadden of iets soortgelijks.
Halen jullie ook allemaal de gewone griepprik dan? Ik heb ook een oproep voor beide gehad. Ik krijg elk jaar een oproep vooor de gewone griepprilk maar heb deze nooit gehaald. Nu dus ook niet. Wil die vd mexicaanse wel gaan halen. Zou dat wat uitmaken als je de gewone niet heb gehad. Moet die dan standaard ook gehaald worden?
Ik heb de gewone wel gehaald, krijg ook elk jaar een oproep, maar ga hem niet elk jaar halen. Ligt er net aan of de datum me uitkomt en hoe ik zelf in m'n vel zit.