Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik ben wel heel benieuwd of de meiden die zeker weten de m-prik gaan halen, of ze ons hier op de hoogte zullen houden hoe het met ze gaat!??
    Wie weet help je er een ander mee!

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden, heel kort online maar even een update:

Ik heb de mex. griepprik Focetria gisterochtend gekregen. Mijn arm is niet meer stijf. Op de prikplaats is niets te zien, maar als ik daar druk heb ik een heel licht blauwe plek gevoel nog.

Voor de rest alles goed met me :)

ps. Had het nog niet gezegd, maar die naald was helemaal niet zo bot hoor ;)
    Miniprikje en je bent klaar.

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Oh, en de kleintjes zijn goed aan het bewegen en reageren op muziek en mijn stem. En op mijn hand op de buik.

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Luca, ik vind het fijn dat je ons op de hoogte houdt!
    En helemaal om te lezen dat die kleintjes zich goed houden!
    Want dat is het he? Het kindje.... vooral vanwege het kindje vind ik de beslissing zo moeilijk...
    Net ook weer een huilbui na het nieuws, bah.... Ik word er zo onzeker en bang van, ik weet het soms echt even niet meer wat te doen.

5. weytje

weytje Lid

6 nov 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Fijn te horen. Geen ziek gevoel over-all?

7. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Lijkt me gaaf trouwens (off-topic), een tweeling... *smelt*

8. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Hier geeft het wel rust dat we de beslissing genomen hebben om voor het vaccin te gaan. Wij vinden wachten tot dinsdag nu zelfs al lang. Mijn dochter was vandaag al niet lekker, maar mijn moeder heeft haar voor de zekerheid opgehaald. Als je zelf niet lekker bent mag je het vaccin niet, dus voor de zekerheid...gelukkig waarschijnlijk geen griep hoor; keelpijn en een beetje hangerig.....het zal nog wel meer rust geven als het vaccin is gegeven en werkt (las net wel dat dit pas 10-14 dagen na het 2e vaccin is)

9. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Towser....oh, ik herken het zo...die rust die ik ervaar nadat ik besloten heb 'hem' te halen. Zo vermoeiend om steeds maar op twee gedachten te hinken!

Wat ik vanmiddag bedoelde: had liever vandaag de gewone griepprik NIET genomen en vanmiddag de Mexicaanse genomen...Maar om de huisarts een half uur voor het prikken daarover op te bellen.

Ze hebben hem overigens wel een week vervroegd, mag de 17e komen. Er moet tien dagen tussen zitten!

Hier op school is MG geconstateerd; iemand nog tips om hem buiten de deur te houden???

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik ben benieuwd wat men maandag voor de kinderen beslist ...

Ik moest 4-11 mijn gewone vaccin halen, maar heb dat uitgesteld tot na de bevalling (kan elk moment bevallen ... ben al 2 dagen overtijd nu ...) Een week na de bevalling ga ik dat vaccin halen. Ik heb nog even uitstel om te beslissen over de Mexicaanse spuitjes ...
    Misschien toch maar ... krijgt ons ukje het ook binnen via de borstvoeding ... maar goed, als de piek in december is en ik nog een tijdje zwanger ben krijg ik de prik na de piek ...

GGGRRR ik blijf zo twijfelen ... misschien helpt het als ik dadelijk bevallen ben ...

Groetjes,
    Nikki F

11. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland

Ik heb de kinderen na de zomervakantie een week thuis gehouden toen bleek dat een gezin de mexicaanse griep had. Maar ja, ze zijn 9 en 10 jaar, ik kan ze niet het hele schooljaar thuis houden. Ik heb op school flink aan de bel getrokken (want zat zelf in het bestuur) en er zijn toen wel papieren handdoeken en zeeppompjes gekomen, maar het blijven kinderen. We roepen de de hele dag: handen wassen! Als deze hele toestand over is, zitten we met z'n allen bij de psycholoog om ze weer van hun smetvrees af te helpen;)

12. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    We weet trouwens waar mensen hebben gevonden dat de piek in december verwacht wordt ? Ik heb namelijk ook al gelezen januari/februari en zelfs juni ... kan het op google niet vinden.

Groetjes,
    Nikki F

13. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    10 dagen, dat is mooi, valt nog wel mee.
    Ik mag, als ik ervoor kies, de 18e komen voor de eerste prik.

Bij ons op school is een jongetje opgenomen in het ziekenhuis, zijn nu aan het onderzoeken of het m-griep is...

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Net bij Hart van Nederland:

Een arts zei dat dit virus volgend jaar geen pandemie meer is, maar wel nog voorkomt en dat geldt voor de komende jaren. Iedereen zal er vroeg of laat mee in aanraking komen. Het virus kan wel een beetje veranderen. Het komt dan dus voor als seizoensgriep ...

Dan toch maar vaccineren ... zodat we in elk geval al iets van anti-stoffen hebben ? Of maar wachten totdat we het allemaal eens krijgen ? Ik weet het niet meer ...

15. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb het ook gezien en dacht nou doe ons dan maar over twee jaar of zo, maar niet nu!
    Ik heb trouwens ook aan de huisarts gevraagd of het vaccin maar voor één jaar bescherming biedt en of je als je de Mexicaanse griep echt krijgt, je dan levenslang immuun bent. Ze wist het antwoord niet en zei dat ik de grieplijn moest bellen. Op de site van de grieplijn staat dat het niet bekend is hoelang het vaccin werkt.

Maar eh Nikki, nog maar weer een keer sterkte ne succes hè, want ik zie dat je hier nog steeds rond 'loopt' ;)

16. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Towser, nog even interessant voor jou ter vergelijking. In zwitserland hebben ze de logistieke planning van de vaccinatie bekend gemaakt en in zwitserland hoort bij groep 1: zorgpersoneel, ook fysiotherapeuten, tandartsen enz.

17. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nikki...rommelt het al??? Spannend hoor!

Zwangere vriendin was net hier, die heeft uitgebreid overleg gehad met haar ha (die op zijn beurt hoofd gyn hier heeft gebeld) en is ook voor. Haar neef (ook gyn) adviseert het ook! Zij kunnen uiteraard niks garanderen, maar geloven NIET dat het schadelijk is voor het ongeboren kind.

Steunt mij iig weer in mijn beslissing...bovendien; hoe ga ik de komende maanden de griep buiten de deur houden? Uiteraard door gezond te leven...maar dan nog...

18. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    In Nederland zit zorgpersoneel natuurlijk ook wel bij de groep die het vaccin krijgt, maar het is een beetje raar geregeld. Iedereen die voor een grote instelling werkt krijgt het vaccin van z'n werkgever, ook al werken ze niet met zieke mensen. Mensen met een eigen praktijk moeten het zelf maar uitzoeken. Waarschijnlijk had je die vaccins kunnen bestellen, maar wij zijn niet geïnformeerd hierover. Daarbij hadden ze het er toen over dat er alleen dozen van 100 stuks waren en ik denk toch niet dat bv. mijn tandarts een hele doos voor hemzelf, z'n assistente en de mondhygiëniste heeft besteld (zal het hem eens vragen). Fysiotherapeuten in dienst van een ziekenhuis, krijgen het vaccin wel. Waarschijnlijk gaan er in de instellingen dus ook wel vaccins overblijven, maar ja, wat doen ze daar dan mee? Wellicht kan het op marktplaats nog wel wat opleveren;)

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Het vaccin voor de seizoensgriepprik werkt tijdelijk, vandaar dat je deze ieder jaar kan krijgen.
    Volgend jaar gaat het vaccin van de m-griep in het vaccin van de seizoensgriepprik en ook gaat hiervoor gelden dat het vaccin tijdelijk werkt en dat je dus ieder jaar geprikt moet worden.
    Ben alleen wel benieuwd of ze dan ook ieder jaar zwangere vrouwen gaan oproepen, of alleen de zwangere vrouwen uit de risicogroepen.
    Een vaccin is korter dan een jaar werkzaam.

Sorbetijs, mij rest ook iedere keer de vraag 'hoe hou ik de griep buiten de deur?', maar dat is nog niet zo makkelijk he? Isoleren? Lijkt me ook niet echt leuk ;).
    Ik ben wel al zover, dat ik geen zoen meer aan vrienden/familie geef, als ik een hand geef, meteen mijn handen schoonmaak door wassen en/of desinfecterende wasgel en zeg ook tegen mensen die hier komen, dat ik graag wil dat ze hun handen wassen.
    In eerste instantie zijn de reacties raar, snappen ze niets van,maar als ik uitleg hoe of wat, komt er meer begrip en merk nu dat diegene die het weten er rekening mee houden.
    Wij hebben samen ook al besproken dat als de kleine er is, en het is nog nodig, dat hier de schoenen uitgaan, en voor ze verder gaan dat ze echt eerst hun handen moeten wassen en dat wij beslissen in hoeverre de kleine door zoveel handen gaat.
    Verder natuurlijk gezond eten, veel bewegen, voldoende rusten, goed ventileren en vitaminepillen. Meer kan denk ik niet, je doet eraan wat je kunt.

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Sorbetijs ... was het maar zo ... gisteravond krampen in mijn rug dus ik dacht dat het zou beginnen, maar het waren voor de zoveelste keer alweer eens voorweeën. Ik baal enorm nu ... zou erg graag willen bevallen een dezer dagen ...

@ Buiten de deur houden ... ik denk ook door veel (kraam)bezoek buiten de deur te houden. Leuk is het niet, je wil je kindje graag aan iedereen laten zien, maar niet ten koste van alles. Wij hebben alleen directe familie thuis en wat goede vrienden, maar voor de rest hebben we een kraamfeest geregeld eind januari. Jammer maar helaas ... ga geen risico lopen. Helemaal niet nu ik net op het andere topic hier lees dat kinderen ouder dan 2 waarschijnlijk pas half december geent kunnen worden (tot 2 eerder) omdat er geen genoeg vaccins zijn om meteen allemaal te enten ... graag buiten de deur die griep ...

Deel Deze Pagina