Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen enkel vaccin wordt getest op zwangere vrouwen...dat zou wat zijn!!! Vaccins worden enkel op zwangere dieren getest.

In het berichtje van Luca, waarin zij een persbericht plaatst op pagina 113 kun je lezen dat het vaccin (of eigenlijk het veel besproken adjuvans) al sinds 1997 gebruikt wordt.

2. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Toke, ik ben het met je eens...

Hoe gaat het met alle zieken???

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi Toke,

Ik vind dit ook. Zo had ik laatst ook een vriendin op bezoek die met keelpijn en hoesten op de bank ging zitten. Ik was meteen een beetje gepiqueerd. Het vervelende is dat de meesten mensen er helemaal niet zo mee bezig zijn en denken dat het allemaal wel meevalt. En jij bent natuurlijk bezig met zwanger worden en dat weet ze niet. Moeilijk dan he want je wilt gewoon niet ziek worden, zeker niet als je al zo moe kan worden van zwanger zijn.

Zou me er verder niet al te veel zorgen over maken. Ongeacht over wat ze zeggen dat nu alleen de mex griep heerst, ik geloof het niet zo. En een stevige verkoudheid kan ook met verhoging gepaard gaan. Daarbij is het niet gezegd dat je het dan meteen krijgt.

Die vriendin van mij trouwens is bij de HA geweest en had het dus niet. Ik dacht misschien van wel omdat ze veel onder de mensen komt. Ze was benauwd omdat ze dat altijd bij haar verkoudheid krijgt vanwege astma. Zo zie je maar weer hoe je dan kan gaan denken.

Mocht je het krijgen zou ik haar er wel op aanspreken. En voor de toekomst zou ik altijd vragen: eeeuh, geen zieken he bij jullie? Zo speel ik het een beetje momenteel.

Groetjes, C

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Yep, het adjuvans van Focetria is (in combinatie met een ander vaccin) al 45 miljoen keer ingezet. Zie de voorgaande press release en Q & A van EMEA

(niet het vaccin dus, die is in mock-up versie getest. Ook te lezen in die documenten geloof ik)

5. Kioshi

Kioshi Lid

15 jul 2009
    72
    0
    0
    NULL
    west-vlaanderen
    deze morgen naar de huisarts geweest om mij te laten vaccineren. Nu is mijn man weg om een vaccin te laten zetten. Ons dochtertje van 2 jaar krijgt er geen. Wat ik wel raar vind. Ze behoort niet tot een risicogroep (gelukkig eigenlijk). Maar mijn man is ook geen risico. Hij krijgt er enkel een omdat we een kindje hebben onder de 6 maand. Maar ons dochtertje kan ook de griep krijgen en zo ons zoontje besmetten. Hij zal dan toch wat antistoffen krijgen via de borstvoeding. Dat is toch al iets. En hopelijk blijft ons dochtertje er ook van gespaard.

6. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad gek Kioshi, hier doen ze alle gezinsleden van een baby jonger dan 6 maanden. In elk geval beperk je zo al de risico's!

7. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik maak me ook niet echt zorgen hoor. Ben alleen wat gepikeerd over het gemak waarmee anderen zo'n beslissing voor je kunnen nemen, zonder dat je er wat over te zeggen had. Wat haar betreft is het vooral een mediahype, ik ben het daar wel mee eens tot op zekere hoogte, maar ik wil graag eigen baas blijven, zij kent mijn omstandigheden niet helemaal. Daar mag ze niet zomaar vanuit gaan.

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Toke, ik ben het met je eens!
    Ik zou het ook fijn vinden als ik vooraf weet hoe of wat.
    Zo had ik afgelopen weekend een feest waarvan ik wist dat het druk zou worden, in een afgesloten ruimte zonder ramen. Dus heb ik besloten om niet te gaan.
    Mijn naaste familie weet ondertussen dat ik ook even geen zoen meer geef en ook even geen hand.
    Sommige vrienden weten het ook.
    In eerste instantie rare blikken,maar later word het begrepen.
    Ik heb over 2 weken in 1 weekend 4 verjaardagen, allemaal van kinderen en bel eerst op hoe het daar is. Want kinderverjaardagen,hoe leuk ook, betekend veel kinderen, veel ouders en drukte.
    Dus probeer ik of heen te gaan buiten de tijden om, of niet.
    Het is gewoon even zo, maar ook hier geldt, ieder zijn eigen keuze!

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O ja, ik noem het beestje ook bij het naampje, ik draai er maar niet omheen. Ik zeg echt dat het gaat om mezelf en de baby en ik als het even kan de m-griep niet wil opzoeken.

10. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mexicang, doe ik ook hoor...maar hetzelfde doe ik andersom!!! Wij hebben binnenkort een groot Sinterklaas-feest...kunnen op het oog allemaal gezonde kinderen rond huppelen, maar ze kunnen de volgende dag wel doodziek op bed liggen!

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Precies!
    Ja, soms vind ik mezelf even neurotisch, maar liever even zo dan niet.
    En als iemand er geen begrip voor heeft, dan is dat spijtig.

Persconferentie staat op de achtergrond aan.
    'In eerste instantie zwangere vrouwen uit de risicogroepen. Later toch besloten om overige zwangere vrouwen ook de keuze tot inenten te geven, in overleg met huisarts, verloskundige of gynaecoloog'

En die kunnen niet altijd duidelijk of een sluitend antwoord geven.

12. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    #1712 Troetelbeertjes, 9 nov 2009
    Laatst bewerkt: 9 nov 2009
    Ik hoor net dat het 'beschikbaar stellen voor zwangeren', nu ook het officiële advies is geworden: het RIVM adviseert nu dat zwangeren vanaf het 2e trimester zich laten vaccineren.

Dit op grond van weer meer beschikbare cijfers uit het buitenland. Dat zwangeren echt duidelijk een verhoogd risico hebben.

13. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland

Dat hadden ze dan beter gelijk kunnen doen in juli, toen alle andere Europese landen dat advies al gaven voor zwangeren, had hier een hoop gedoe gescheeld:(

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    weten ze nu dan ook iets over de gevolgen na de geboorte van het kind?

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Geen id, heb m net gehaald!
    En het kwik wat er in zit is minimaal, ik ben een echte vis eter en daar zit meer kwik in dan in de prik! Dus ja wat is wijsheid!

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    nu al tante marS?
    hoor net dat het advies luidt vanaf 4 maanden zwangerschap?
    13 weken hebben ze elke keer gezegd, maar nu hoorde ik in die conferentie 4 maanden?

17. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Zijn baby's in de buik ook baby's tot 6 maandan? En mogen die gezinsleden dan ook een prik? Als je dat nog eens gaat doen als die baby is geboren, duurt het immers nog 7 weken (1e prik, 2e prik en dan 14 dagen erna) voordat iedereen beschermd is.

18. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    IN DE VIERDE MAAND ;) !! En dat ben ik ;) ..
    Heb het net nog na gevraagd, anders was die naald er echt niet ingegaa.

19. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Vanaf de 4e maand werd geloof ik gezegd: de 4e maand begint na de eerste drie maanden die eindigen na 13 weken. Dus zoals eerder gezegd: vanaf de 14e week = vanaf de 4e maand :)

20. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    maar een ieder heeft een eigen mening, ik zal niemand kwaad aan kijken als ze geen vaccinatie nemen!! Het is een ieder zijn keuze, ik heb de keus gemaakt het wel te doen.

Deel Deze Pagina