Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ahh oke, als je dat dan zegt; weet ik ook dat ik geen 180 pagina's door hoef te lezen, maar alleen maar bij de afgelopen 2 dagen even terug hoef te kijken.
    Danku

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik heb gegoogled op beiden, kom op de site van EMEA, dan kan je de lappen tekst lezen ;), maar bij beiden is duidelijk dat ze nog resultaten moeten verwachten van vaccineren bij kinderen en zwangere vrouwen.
    Bj Focetria wordt aangenomen dat het veilig is, omdat dit met de meeste vaccins is en omdat het een veranderd vaccin is. Het was H5N1, nu H1N1. Die eerste was een ander virus, die hebben ze eruit gehaald en vervangen door het mex.griepvirus(dood virus)
    Ik moet wel zeggen.... het lezen van die info maakt mij niet wijzer hoor, eerder weer 'terug bij af'.
    Maar zeg er ook bij, sla maar eens bijsluiters open van medicijnen, dan schrik je ook en zou je het ook acuut niet meer nemen ;)

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm oke, zat ook even op google rond te neuzen. Dankje voor je antwoord :)
    Maakt de keuze er nu helaas niet makkelijker op, dat hoopte ik ;) hihi.

hmm..naja, 19 nov. worden hier pas de vaccins gegeven...dus ik heb nog even bedenktijd.

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ mexicang: ff vergeten maar had jij nu wel de inenting gehaald? of ga je hem halen?

5. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig, wat zijn jullie weer in de weer geweest...

Ik heb afgelopen vrijdag de gewone griepprik gehaald (toen mailde ik nog dat ik liever toen de mexicaanse griepprik had gekregen...), nu mag ik de 17e komen...wat blijkt: ze enten ook vanmiddag!!! Mijn buurvrouw belde voor haar zoontje: 'Komt u vanmiddag maar mevrouw!'

Hier baal ik van...maar dat terzijde! Ik hoop alleen dat'ie in de gaten gaat houden dat hij iedereen twee keer met hetzelfde vaccin inent!!!

Offtopic: Nikki heeft zich nog niet laten horen, althans niet hier...

6. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland

Ja, Nikki is nog wel op het andere topic, daar heeft ook iemand van de grieppandemie website gehaald, dat alle huisartsen met Focetria enten en de GGD met Pandemrix, dus tenzij je eerst naar de HA gaat en dan naar de sporthal kan het niet mis gaan denk ik.
    Wij gaan zo voor de prik, althans mij vrouw, want gezinsleden van baby's die na 23 november worden geboren ehhh ja:(

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Sorbetijs, ik ben er nog ... wel veel voortekenen dat iets gaat beginnen een dezer dagen ... mag ook wel ...

Groetjes,
    Nikki F

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Linda, ik sta op de rol voor 18 november! Heb dus ook nog even, alleen helaas een paar dagen zonder mijn man om van mij af te praten omdat hij op reis gaat voor zijn werk...
    Ben jij er al uit?

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Spannend Nikki!!! Alvast succes :D!

10. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar iedereen in mijn omgeving eerst zei: 'Zou hem niet halen hoor, je weet maar nooit!', merk ik een enorme ommezwaai: 'Ik zou hem toch maar halen hoor!'...

Ik ga hem wel halen...het enige waar ik bang voor ben is dat ik er zelf heftig op reageer. Terwijl ik al jaren probleemloos de griepprik haal...

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hier hetzelfde!! Langzaam aan begint de omgeving te zeggen, neem 'm maar wel.
    Collega wilde 'm eerst ook niet, nu toch maar wel (zorgbaan in het onderwijs)

En ook hetzelfde met hoe ik reageer op de prik, terwijl ik normaal zonder probleem de gewone griepprik in mijn arm laat jassen!

12. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nou, we zijn geweest, jammer genoeg is de 2e ronde pas 15 december, we hadden wat eerder gehoopt.

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Mwah..hoe zeker ik eerst was dat ik hem niet hoefde... hoe veel ik nu twijfel om het toch maar wel te doen....

14. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat liggen we heerlijk op één lijn...Pfff, wat hebben wij die kinderen later een hoop te vertellen zeg! ;)

Begrijp dat je man weer op reis is? Moet je het hier maar een beetje van je afpraten!

15. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat??? 15 December??? Wat verschrikkelijk laat zeg...Maar goed, die 1e schijnt al behoorlijk wat bescherming te geven.

Was het druk?

16. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nee, er hingen grote brieven dat je niet je je niet in de aangrenzende apotheek mocht opstellen. De enige andere mevrouw die er was, zei dat dat idd al eens was gebeurd: lange rijen tot in de apotheek. Ze waren ook met z'n zessen aan het prikken. Hopelijk blijft er nog wat vaccin over, dan mag ik ook komen. Toen we eruit gingen stonden er twee mensen te wachten, maar we waren er al om 17.00uur je kan nog tot 21.00u.

17. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Bij mijn huisarts was het wel razend druk, maar in het tempo waarin zij entten liep het wel lekker door, het was echt lopende bandwerk!

18. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Towser, de 1e prik al binnen! Misschien dat ze tegen de tijd dat je aan de 2e prik toe zou zijn die al afgeschaft hebben?

19. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Zo kun je het ook bekijken ja, de eerste is in elk geval binnen! Ik zie net op hyves dat de vader van één van de klasgenootjes van mijn dochter is opgenomen in het ziekenhuis (had al griep) en het zusje van een andere heel erg ziek is. Het onderhoudsbedrijf van de verwarming belt net om de afspraak voor morgen af te zeggen: alle monteurs hebben griep.......Ik houd mijn kinderen morgen maar thuis denk ik, of is dat dan weer overdreven?

20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    15 december pas???:$
    Hier 18 nov eerste, 2 dec tweede! Jee, ik vind dat laat hoor!

Deel Deze Pagina