Net zo'n weegschaal he? Doen we het wel, of toch niet? Ik ben er ook niet uit nog, maar heb wel steeds meer de omslag naar wel. Maar dan moet ik eerst de spookverhalen uit mijn hoofd bannen, anders sta ik jankend op de stoep!
Dat begrijp je goed ja! Het is dat het zijn werk is, hij vindt het vreselijk dat als ik die prik ga halen, dat ik dan alleen moet. Hij wil dan vragen of zijn moeder meegaat, lief bedoeld, maar dan bel ik mijn eigen ouders wel, mijn schoonmoeder is niet zo van de emoties
Wij zouden de elektra laten nakijken en wat vervangen,maar hetzelfde...afgebeld en voorlopig geen tijd omdat de meeste elektriciens ziek zijn!
@Mexicang...denk ook dat ik het niet droog houd...maar kan niemand mee nemen. Denk dat alle spanning (welles/nietes en de zorgen) er ook uit komen...en ik ben al zo labiel!
Grappig, hier heel anders, ik zal ontzettend opgelucht zijn als ik eindelijk ingeent zal zijn. 15 december is inderdaad laat, maar ze heeft nu 1 prik met Focetria gehad Towser, hier zal dat alles zijn voor mij, dus dan zou het eigenlijk toch ook voldoende moeten zijn, die 2e prik is alleen maar extra lijkt me, de 1e het belangrijkste. Brrrrrrrrrrr, al die electriciens... Ik houd mn zoontje binnen maar die is natuurlijk nog niet leerplichtig he.
Towser... vind het ook raar dat jullie de 2e zo laat krijgen. Hier vandaag dus geweest (de spreekkamer zat helemaal vol maar ik was meteen aan de beurt) En over 3 weken...dus 2 december de volgende prik.
Weet iemand dit misschien? Hoeveel kans heb je om de Mexicaanse griep te krijgen als je man het heeft? We wonen, eten en slapen in hetzelfde huis.
Vaccinaties tegen kinderziekten uitgesteld | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl De normale prikken zoals de DKTP/PNEU en BMR worden een paar maanden uitgesteld. Ze willen zo snel mogelijk eerst de MEX griep vaccin erin hebben, dus die gaat nu voor. Vanaf volgende week krijgen we een oproep van het CB voor de kids!
Dat is ook wel weer raar, want hier (en op de grieppandemiesite) waarschuwen ze er vooral voor dat er minimaal 3 weken tussen moet zitten, grote uitroeptekens op de brief van de dokter dat je dit zelf heel goed in de gaten moet houden (maar ja, dat zal hier dan wel weer niet mis gaan)
Daar houden we ons aan vast, in elk geval een shot binnen ja.... Ik ga denk ik morgen toch even bellen, of zal ik dan op de 'super-zeurkouzen-ignore-list' komen bij de dokter? (of zal ik daar al op staan?, bedenk ik me nu...)
Ik stel mijn vraag nog eens, misschien dat iemand die het later leest weet: Weet iemand dit misschien? Hoeveel kans heb je om de Mexicaanse griep te krijgen als je man het heeft? We wonen, eten en slapen in hetzelfde huis.
Oei, dat klinkt niet zo goed, ik ken een aantal mensen die echt getest zijn en daar werd het hele gezin ziek ( 4 gezinnen). Mijn moeder heeft griep en longonsteking gehad (maar niet gestest op MG). Ze werd ziek toen ze met een hele groep oude mensen als begeleider mee was met het Rode Kruis, was op 5 feestjes geweest, mijn broer en schoonzus zijn er de dag voor ze ziek werd geweest, niemand heeft het gekregen, zelfs haar man niet.
Ik weet niet of Isabella en ik het eerder al hebben gehad ( lichte milde vorm) Of dat het nog moet. Ik ben nu echt aan het afwachten of we ziek worden. Mijn man is alweer aan de beterende hand. Vandaag voelt hij zich een stuk beter. Nog wel koortsig maar wel beter. Hij heeft alweer praatjes. Towser, in februari is de griep als het goed is alweer minder. Mijn HA verwacht eind februari een sterke afname. Misschien hoef je helemaal niet worden geënt.
Mijn gynaecologe kende een gezin waarbij de man en het oudere zoontje het hadden, terwijl de pas bevallen moeder en de baby het niet hadden gekregen. Maar zij hadden ivm de baby natuurlijk wel mondmaskers in huis gedragen enzo.
Ik ben bang dat ik bij mijn kinderarts ook op zo'n lijst sta , ik heb de vorige keer al mn man laten bellen ipv ik zelf... Was bang dat ze misschien minder snel zouden bellen dat ze het vaccin binnen hebben als ik bel.
Ik laat mijn man alles 'oplossen' nu ik zwanger ben...ik ben een soort leeuwin als het op mijn kinderen aankomt! 'Schat, praat jij maar met de juf, ik trek haar aan haar haren over het tafeltje heen!' Haha!!! Zoonlief gaat toch naar het feestje...wel een beetje dubbel. Maar hij zit niet zo lekker in zijn vel, dus heeft wel een uitje verdient!!!
Over de super zeurkouzen ignore list: Haha, ik kwam een paar maanden geleden voor het eerst bij de gyn. Krijg ik tijdens het gesprek te horen dat ik 'een mevrouw ben die graag alle medische zaken goed wil weten en zaken uitvraagt, en ook al goed onderlegd ben' (wie dat nu weer in mijn dossier heeft gezet ). Er zat wel een toon van 'mogelijk lastige patient' bij... Maar het klopt hoor, ik wil alles goed weten. Ik word behandeld door mensen en mensen maken fouten. Laatst een opmerking waar ik nogal kwaad over was: moest bloedsuiker laten prikken: Ik zag op het formulier dat het bloedbeeld niet was aangekruist. En ik wist dat iig ijzer wel zou worden bekeken. Dus ik zeg dit tegen de doos achter de balie en die zegt vervolgens: "Ach meisje, je moet je niet zo druk maken over dingen waar je niks vanaf weet" Ik terug naar de poli Verloskunde, en ja hoor, ik had gelijk. Echt, hoe denigrerend kun je worden! Grom grom. Het is maar goed dat ik een 'zeurkous' kan zijn
Ja, ik heb de huisarts gebeld en ze krijgen de vaccins gewoon niet eerder binnen hier dan 15 december voor de 2e ronde. Tussen 18-11 en 16-12 zit dan in elk geval minimaal 3 weken en daar ging het om. Ze zeiden ook dat het kan zijn, dat in tussentijd wordt besloten dat één vaccin toch voldoende is.
Hmm dat klink al vastbesloten linda? zucht.. nog altijd ben ik er niet uit. Mgoed.. als ik ga heb ik 19-11 de eerste en 10-12 de tweede.. precies 3 weken tussen dus.