@ Luca, als je tegenwoordig niet zelf goed oplet dan zie je dus hoe zaken lopen. Ik ben ook zo hoor, daar is niets mis mee !
Hmm.... ik zou als ik ga de eerste 18/11 krijgen en de 2e 2/12 Dat is 2 weken.... dat is toch te kort?? Officiele entingsdata zijn 10/11 en 1/12. Daar zit wel 3 weken tussen! Bellen wijsheid??
Inderdaad, maar ik blijf balen van de situatie hoor had natuurlijk liever geen vaccin gehad. Het voelt nu als een goede keuze (nav die info die ik je gister stuurde). Meerdere argumenten dus nu om het wel te doen en ik denk vooral maar, ik wil mijn kindjes straks niet in de 7e maand kwijt raken door een vroeggeboorte doordat ik ziek ben, dat denk ik steeds als ik toch weer twijfel.
Ik zou zeker even bellen, bij ons staat met nadruk in de brief dat je er zelf op moet letten dat er minstens 3 weken tussen zit. Datzelfde staat ook op de website www.grieppandemie.nl
Dank je! Ga ik dat zeker morgen even doen en dan maar hopen dat ik er door kom....:x Ik heb net wederom die site bekeken, nu ook even het laatste nieuws over 'vaccinatie zwangeren belangrijk'. Hierin staat inderdaad ook die 3 weken. Ik moet wel zeggen, dat als de assistente anders zou zeggen, dat ik er wel 3 weken tussen wil laten zitten. IS dat te eigenwijs of juist wijsheid? Ik vind, 3 weken is 3 weken.
Jeetje Nikki, je houdt het nog steeds spannend! Elke keer denk ik, hebben we Nikki vandaag al 'gespot', ja, toch nog!
Hihi, ja Nikki is nog steeds in het land van de zwangeren. Rommelt het al wat harder? Fijn je opmerking in de quote
Bij mijn oproep zit er ook 2 weken tussen...Hoezo moet het 3 weken zijn dan?? Krijgen de kinderen ook 2 spuiten of vraag ik nu dingen die al besproken zijn?
Die 3 weken heeft zover ik weet te maken met de inwerking van het vaccin, het heeft even de tijd nodig. En kinderen krijgen ook 2 prikken, daarom wordt er ook benadrukt niet de ene prik bij de h.a te halen en de andere bij de GGD, omdat het vaccins van verschillende fabrikanten zijn. Ik zat net nog stukje Pauw en Witteman te kijken, van maandagavond (opgenomen), waarin minister Klink het had over het overhouden van vaccins. Er zijn vragen vanuit het buitenland om die vaccins aan hen te geven, wat wellicht onbegrip kan opleveren bij mensen die graag een vaccin willen. Maar zegt hij "tegen de tijd dat ik de vaccins kan aanbieden, is het januari/februari en dan verwacht ik geen stormloop meer, want dan is de piek/griep allang voorbij...echt waar!" Nou, mag het hopen!! En dan verloopt het als een seizoensgriep, waarin de piek meestal december/januari is en dan afneemt...
dat zou mooi zijn, als de piek in januari wel zo ongeveer af is!! Maja, op basis waarvan kan hij dat zeggen? Dan zou de piek wel heel snel moeten gaan komen nu... Hopelijk is men dan nog op tijd met in enten.. het duurt 3 weken voordat de eerste werkt... Hmm maar een vraagje dan: stel dat ik zeg dat ik hem 19 nov. niet hoef.... en dan in december bedenk van: nu wil ik hem. haha ik noem maar iets geks... dat kan dus niet, wel?
Nou, volgens mij kan het wel, maar ben je te laat voor de piek als het inderdaad zo is dat die half december komt. Dat zou dus zonde zijn. En verder riskeer je dat huisartsen andere mensen gaan inenten omdat ze prikken 'over' hadden. Die tendens lees je hier toch wel op de topics, dat de huisartsen van mensen hadden gezegd 'als ik over heb dan vaccineer ik toch alvast de aanstaande vader' enz.
in een mailtje wat ik zojuist ontvang staat: "Ben je langer dan zes maanden zwanger, dan hebben ook je huisgenoten recht op vaccinatie" Da's ook raar; dat heb ik nog niet gelezen op de officiele sites..jullie wel?
Nee, ik las het ook! Zou er een nieuwe richtlijn zijn opgesteld? Ik wacht even af, maar dan zou mijn man ook in aanmerking komen als de ha de vaccinatie ronde houdt...
Ik zal het zo eens lezen. Morgen ga ik bellen over de tijd die tussen de prikken zit, zal ik dit ook nog eens vragen. Mijn man wil 'm graag hebben. Bij geen vaccinatie voor hem, kan hij nog voor de volle 100% het virus meenemen. Als dat maar voor 30% is, druk je het al aardig de kop in. En vind hij mijn vaccinatie ook meer waarde hebben. Klink was heel stellig, maar waar hij het vandaan haalt, ja, dat weet ik niet. Maar mijn 1e gedachte was wel, "o, dat is hetzelfde als de seizoensgriep". Maar daarna meteen de gedachte dat de vaccinaties dan beter vroeger hadden kunnen beginnen, aangezien er voor de volle werking een paar weken staat. Als je nu half dec de 2e krijgt, en de piek is er dan, dan vraag ik me af of die niet eerder moet... Maar ja, wat is wijsheid, zekerheid op de piek is er toch niet.
nee idd, da's het jammere; dat er geen bewijzen zijn dat die piek er inderdaad dan komt.. Eerder vaccineren was denk ik geen optie? anders hadden ze dat toch sowieso al wel gedaan? @ Luca: klinkt eerder als dat ze ergens verkeere info vandaan hebben gehaald?
Misschien wishful thinking Als het waar is, verschijnt het iig de komende dagen wel op andere sites...
"Piek binnenkort verwacht. De komende weken gaat de griep in Nederland waarschijnlijk naar zijn hoogtepunt. In Australië, waar de Mexicaanse griep al is overgewaaid, duurde die piek vier weken, blijkt uit gegevens van de Australische overheid. In de staat Victoria, waar de miljoenenstad Melbourne ligt, kreeg uiteindelijk zon 5 procent van de bevolking Mexicaanse griep, schrijft het Medical Journal of Australia. Nederland lijkt net te laat te komen met de vaccinaties. Pas eind november hebben alle risicogroepen hun prikken gehad. En begin december zijn er genoeg vaccins in Nederland om alle kinderen, en eventueel jongeren, een Mexicaanse griepprik te geven. Grote kans dat het hoogtepunt van de griep dan al voorbij is. En dat de prikken nauwelijks invloed hebben op de verspreiding van het virus. Op internet wordt de griepprik daarom al (enigszins flauw grappend) spuit elf genoemd. Bron: www.depers.nl"
Zou wel logischer zijn tijdens zwangerschap al de partner te vaccineren! Ik zag op het andere topic dat Grieppandemie daar gewoon de link naar de grieppandemie site postte, maar het zou fijner zijn als ze op fora wat inhoudelijker er op ingaan, zoals waar die datum van baby's tot en met 23 november vandaan komt en waarom de partners niet direct worden gevaccineerd terwijl er kennelijk weer andere huisartsen illegaal mensen vaccineren die helemaal geen risicogroep zijn! Nikki, ik hoop dat je nu aan het bevallen bent!
Ik zou het fijn vinden als de man ook ingeent mag worden. Ik kan 18/11 voor de vaccinatie, en ben 17/11 6 maanden zwanger. Ninette, ik begrijp ook werkelijk geen snars van het feit dat er 'moeilijk' gedaan wordt over de aanstaande papa's, maar dat sommige huisartsen in iedere willekeurige arm een naald jassen. Klopt echt niet he? Mijn man vertelde vanavond ook dat in Australie de piek voorbij is en 4 wkn heeft geduurd. Ja, ook met dat land heeft hij contact. Ook hij heeft een vermoeden dat de piek eerder komt dan verwacht en dat de vaccinatie erg laat komt.
@ Ninette, nee nog niet, maar mijn VK verwacht het voor dit weekend ... Ik heb ook zo'n idee dat onze vaccins te laat gaan komen ... kunnen we beter maar thuis blijven de hele maand december ... buiten is het toch maar koud ! Groetjes, Nikki F