Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Prima. Ik blijf gerust de hele maand binnen. Mijn man heeft de griep al gehad ( nog een beetje) dus dan haalt hij de boodschappen maar.

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    In Australie 5 % ziek ... dat is 1 op de 20 mensen ... en dan te bedenken dat men eerst voorspelde dat 1 op de 3 mensen, dus 33,33 % ziek zou worden ... groot verschil toch ...

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hihihi, ik vind het ook geen enkel probleem om binnen te blijven hoor. En dan natuurlijk iedereen buiten de deur houden ;)
    Manlief lukt niet, maar die past zich zeer goed aan hoor. Ik doe de deur voor hem open, hij doet schoenen uit, loopt naar de kraan,wast zijn handen en gezicht en kleed zich om.
    En.... zoenen is hier gewoon even beperkt. We zijn dol op elkaar, en een zoen minder worden we niet slechter van ;)

We gaan inderdaad naar December, alleen maar gezellig, toch?
    Ik ben ooit eens geopereerd aan mijn knie, eind november en toen zat ik ook in december thuis, heerlijk :D!

Nikki!! Ik hoop zo dat je snel gaat bevallen!! Hou je het nog vol?

Toch jammer dat we het niet zeker weten van die piek he? Zou de keus heel anders maken.
    Want half december de 2e is eind december pas beschermd.
    Maar... als jan nog piekt, dan ben je wel die weken nog beschermd.

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Enorme verschillen!!
    En dat zal hier ook pas blijken als de piek voorbij is.
    Hoeveel is het hier momenteel? 1 op de ?? Hier voorspellen ze ook 1 op de 3, toch?

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ergeren jullie je ook zo aan al die sporters die denken dat ze meer recht hebben op een vaccin dan andere mensen .... gggrrr ... en dat staat helemaal los van mijn eigen keuze wel of niet vaccineren hoor ...

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ja dat van die sporters snap ik helemaal niet. Gezonde volwassen mannen. Echt niet normaal.

Mannen van vrouwen die bijna moeten bevallen hebben in mijn ogen wel een reden ( of meer)

Januari zal ook nog wel zijn. Maar Australië had maar 4 weken de piek.

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    En schaatsers ... en wie volgt er straks nog meer ? Schakers ? Omdat die lang met hun tegenstanders in een ruimte zitten ?

Ik ben zelf juf, juffen krijgen ook geen vaccinatie als ze niet om een andere reden in een risicogroep vallen ... wij zitten toch ook al snel tussen de zieke kinderen ...

@ Mexicang, mijn VK zei vandaag dat ze denkt dat ik na het weekend niet meer zwanger zal zijn ... dat geeft moed ! ;)

Een piek van 4 weken is te overbruggen ... dan blijven we gewoon binnen ... en ML kan ook wel iets verzinnen wellicht, maar die heeft werkelijk nog NOOIT de griep gehad ... ik stop hem wel vol met vlierbessen dan ! ;)

Groetjes,
    Nikki F

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    En vitamine C

Alleen niet te veel want dat is ook niet helemaal goed geloof ik.

9. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Eén op de drie was het 'worse-case scenario'. Ik las pas in een ander stuk op de RIVM site al 15% en nu, op minder officiele site's al 5%. Ik geloof niet dat ze het worse-case scenario nog verwachten, daarin stelden ze ook dat er meerdere pieken konden komen, waarin het virus ook heftiger zou kunnen worden, maar ook daar hoor ik niet veel meer van.

Volgens de mevrouw van de GGD moesten we vooral de site van www.grieppandemie.nl in de gaten houden, er werd gewerkt aan wat te doen met huisgenoten van degenen die ná 23 november gaan bevallen en ook voor baby's die na 23 november 6 maanden worden. De zwangeren worden nu gevaccineerd, dus zijn in principe beschermd en de baby's van degenen die het vaccin hebben gehad ook daardoor, daarom hadden ze nu eerst de groepen die helemaal nog geen vaccin hadden nl. de jonge kinderen georganiseerd, de rest werd nu over nagedacht. Uit haar verhaal begreep ik dat hier heel veel mensen over bellen, want ze snapte het ook gelijk. het ministerie nog niet die stuurden dit als antwoord:

Geachte mevrouw

Hieronder volgt een reactie op uw e-mail.
    Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen. U geeft daarin kritiek op het regeringsbeleid. Uw bericht lijkt vooral te zijn bedoeld om uw mening kenbaar te maken. Wij nemen uw e-mail dan ook ter kennisgeving aan.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jasper Boerema
    Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst

Uiteraard heb ik direct teruggemaild dat het absoluut niet alleen bedoeld was om mijn mening kenbaar te maken, maar dat ik wel degelijk concreet wil weten hoe ze het op gaan lossen. :x

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ja snap ik Towser

11. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie zijn aan het rekenen qua bescherming 3 weken na de 2e prik, maar toch vind ik het gek want in veel landen geven ze toch uberhaupt maar 1 prik? Dus volgens die landen ben je dan dus toch al voldoende beschermd 3 weken na de 1e prik en dus voor en gedurende de hele piek?
    Zodra ik hier opgeroepen wordt, ga ik toch nog eens navragen hoe het zit met die percentages bescherming.

12. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland

Assistente van de huisarts zei vanmorgen ook al dat je door de 1e prik al voor een groot gedeelte beschermd bent, mn ook tegen de complicaties. Ze dacht dat het ook nog wel mogelijk was, dat ze die 2e prik, die zij dus pas 15 december binnen krijgen, dan niet meer hoefden te geven.

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Ninette, vraag dat maar even over die bescherming. Ik zat te denken, misschien heeft jullie vaccin wel een andere hoeveelheid maar dat kan waarschijnlijk niet. Focetria is Focetria lijkt me.

Nou ik dacht vanochtend, ik ga vroeg boodschappen doen om menigeen te ontwijken, staat er een dame doodleuk bij de kassa te vertellen over haar mex. griep ervaring. Hele familie had het en zij ook. Hij komt dus heel opeens opzetten en neemt ook heel opeens weer af. Bleef mooi op afstand...sjonge sjonge...kan me voorstellen dat sommigen na 3 dagen en nog besmettelijk weer aan de wandel gaan. Nou ja, niets aan te doen.

Mijn prik zit er in ieder geval in en hoop dus op meer dan 40% bescherming ervan!!

Doehoeg, Charlie

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Weten jullie ook hoe snel de prik werkt?

15. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    grieppandemie.nl, meldt dit:

Hoe lang duurt het voordat je bent beschermd tegen Nieuwe Influenza A nadat je het vaccin hebt gekregen?
    In zijn algemeenheid treedt bescherming na vaccinatie op 10 tot 14 dagen na de tweede vaccinatie. De specifieke gegevens hierover ten aanzien van vaccins tegen Nieuwe Influenza A zijn nog niet bekend.

Het lijkt me dat het eerste vaccin, dan ook waarschijnlijk 10 tot 14 dagen nodig heeft om tot het maximum aan antistoffen te komen. Helaas weet blijkbaar niemand het nog zeker...

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    oh dan pas, jee wat laat!!!

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik zou het helemaal niet erg vinden als ze hier toch besluiten om ook maar 1 prik te geven.
    Die andere mag mijn man dan wel hebben!!
    Lijkt mij ook dat na de 1e prik 10-14 dagen de bescherming begint te werken. Anders zou dat een 'voorstofje' zijn die het lichaam alvast voorbereid om de andere prik te activeren om te werken ;). Lijkt mij toch dat beiden hetzelfde bevatten en hetzelfde werken.

Vannacht gedroomd dat ik 'm kreeg. Maar niet in mijn arm...nee.... in mijn hals!! Eh???

18. Lente1973

Lente1973 Actief lid

13 nov 2008
    398
    0
    0
    Na heel lang dubben eergisteren de prik gehaald samen met mn man (die heeft astma) komt mijn oudste dochter (16 jaar) gisteren lijk bleek thuis.:$

Ze heeft de hele nacht lopen spoken..koorts, keelpijn druk op haar borst en spierpijn overal... dokter gebeld en aankijken maar. nu hoop ik dat de kleine nog even blijft zitten.. en duimen dat het bij haar blijft en snel weer opknapt..

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Gatsie wat een gedoe Lente. Heb je eindelijk de keus gemaakt om de prik te nemen en dan is het misschien straks niet eens nodig!!

Ik heb hem ook gehaald afgelopen dinsdag en nu is mijn dochter van 1,5 sinds vannacht wat aan het kwakkelen. Absoluut niet ziek, maar vannacht had ze 39 graden en vanmorgen niks. Nu heeft ze toch weer 37,8.

20. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfffffffffff, ik ben inmiddels een beetje depri, ik heb al heel lang besloten dat ik de prik wel wilde, maar zit maar op die stomme wachtstoel, en dat terwijl ik al 36 weken zwanger ben!
    Hier in zwitserland zijn alle cantons al aan het inenten geslagen behalve de mijne, daar beginnen ze maandag pas. Nu lees ik vanochtend ook in de krant dat ze hebben besloten ook nog eens politie, gevangenisbewakers en brandweer voor te laten gaan. Heb het gevoel dat ik aan beide kanten wordt ingehaald, snik, pest hormonen!

Deel Deze Pagina