Bah Ninette, wat rot! Ik snap dat, zeker na alle goede inzet en eigen onderzoek, het ontzettend frustrerend is om dan steeds maar naar achter geplaatst te worden. En dat in het thuisland van Novartis! Het was voor mijn man en mij ook de reden om bij de ha eerder aan de bel te trekken (zijn eigenlijke vaccinatieronde is meer dan 3 weken na levering van het vaccin, dat werd me te gortig, wonend en werkend in een van de meest besmette gebieden). Ik hoop dat je de prik toch gewoon maandag krijgt en je gyn. z.s.m. meewerkt. Wat ontzettend ***, dat wachten op niets! Sterkte!
Lente en Minny, sterkte met jullie kinderen! Lente, wat rot om misschien uitgerekend na de prik nog ziek te worden. Ik hoop dat je niet ziek wordt, maar mocht het toch gebeuren, laat je nog even weten hoe het gaat?
Inderdaad, en dat in het thuisland van Novartis... Frustrerend is ook dat het stadje even verderop in een ander canton valt en ze daar al gevaccineerd worden. En ik woon op 10 minuten van de Franse grens en daar wordt 'jan en alleman' sinds vandaag zelfs al geprikt. Maar niet met het vaccin wat ik nodig heb, anders was ik er zo heen gereden. Heb er echt even de blues van, houd momenteel ook mn zoontje thuis van de creche maar met mn dikke buik wordt dat ook wel zwaarder, en dat zal ik dus eigenlijk moeten doen totdat het vaccin werkt, want eerst waren er hier weinig gevallen en opeens zit het in een lift hier qua epidemie. Vanaf 23 november mag hier wel straks iedereen zich laten vaccineren en niet meer alleen bepaalde groepen. Dus dan mogen ook opa's en oma's bijv. vrijwillig de prik halen.
Jeetje Ninette, dat uitgerekend jij nou zo lang moet wachten...echt balen joh. In dat licht bezien is het hier wel erg fijn dat het eerste shot er in elk geval in zit. Er zit ook totaal geen logica in, hier beginnen ze juist vrij vroeg met de eerst ronde (dinsdag en vandaag, het ging op letter en mijn vrouw is gewoon bij de 'A' gegaan) en zijn ze weer laat met de 2e ronde, maar ja beter zo als andersom..... Wel weer fijn dat er gelegenheid komt voor Jan en alleman ook, misschien dat ze dat hier ook nog gaan doen.... Als je man en zoontje dan gaan en je niet al te snel bevalt, zou nog net iedereen voor de geboorte ingeënt kunnen zijn, da's misschien nog wel een klein lichtpuntje. Nou, ja het belangrijste is dat je zelf snel aan de beurt komt. Mijn kinderen zitten hier ook op de bank. Ze zijn een heel klein beetje verkouden, absoluut niet ernstig, maar ik durf ze echt niet naar school te sturen, want zometeen ben je dan net vatbaarder voor het virus. Ik heb ze ziek gemeld, want ik las op de grieppandemiewebsite dat preventief thuishouden in strijd is met de leerplichtwet
tja, denk je nu echt dat iemand je daar nu voor zal aanklagen? Voor het thuishouden van de kids? nee toch. Man en kind vallen hier niet onder 'jan en alleman' maar onder een prioriteitsgroep, gelukkig. Dat is dus wel weer anders dan in nederland. Man en kind worden als het goed is ook volgende week ingeent, dus als de baby niet te vroeg komt dit keer, dan is man al beschermd en heeft mn zoontje net zn 2e prik gehad. Die is dan dus nog niet maximaal beschermd, maar goed, dan moet je toch wel supersonisch veel pech hebben wil hij het net dan nog krijgen enz. Er kan ook een meteoriet op je hoofd vallen... Maar dit is precies wat ik bedoel. Schoonmoeder belt net, die woont in Frankrijk en mn schoonouders gaan zich morgen in laten enten. Ze vroeg of man meewilde want die is ook fransman en kan gewoon aansluiten morgenochtend. Geruststellend dat mn entourage straks gevaccineerd is, maar waarom in vredesnaam ik zelf nog niet!? Nikki, ik hoop dat je nu naar een mooie baby ligt te kijken? Ik gok een meisje!
Jee Ninette....wat gigantisch frustrerend zeg!! En dan de bijkomende hormonen, ja, daar zou ik ook een traan om laten hoor! Ook 'leuk' om te weten dat ze in andere delen al aan het inenten zijn en jij maar moet wachten en dat andere groepen voor gaan!! En iedereen om je heen wel, jij niet. ??? Wat dat betreft kijk ik wel raar van 2e vaccin laat, maar die eerste wordt hier al gegeven en is toch ook de Focetria, die krijg jij toch ook? Hoop voor je dat je snel mag, werkt veel geruststellender! Towser, je doet er goed aan om ze ziek te melden. Dan heb je in ieder geval een melding gedaan en niet zomaar thuisgehouden. Ik denk dat ze er niets van maken, leerplichtambtenaren zullen niet zomaar iedereen aflopen om te kijken of ze 'rechtmatig' thuis zijn. Ik denk zelf dat iedere school en leerkracht nu 'blij' is als een ouder zorgvuldig is, tenminste, ik weet dat ik dat wel zou zijn als dit bij ons gebeurd en weet dat vele collega's ook zo denken. Liever zo dan niet hoor, wij hebben kinderen waarvan de ouders ze nog kotsend naar school sturen en al bevuild aankomen. Kunnen we meteen bellen en dat is niet echt fijn. Vooral voor het kind niet.
Ja, ik zou het ook fijn vinden (ben eigenlijk ook juf), maar het is een Vrije school en daar zijn nogal 'makkelijk'. Er zijn zelfs ouders die de nanochips-brieven doormailen en ook die roepen 'in mijn lijf geen gif(=vaccin)'. De meesten hebben zoiets van nou, ja, ze kijgen toch wel een keer en dan bouwt je lichaam vanzelf weerstand op. Zit natuurlijk best wat in, maar ff niet nu graag!
Nou, hier is de moraal weer in een stijgende lijn, alhoewel ik het toch spannend vind, maar goed, mijn zoontje mag morgenochtend komen voor zijn 1e enting! De kinderarts heeft gebeld!! Mn arme schaapje, maar het is voor zn eigen bestwil denk ik. Ik heb al een cadeautje voor hem in huis voor erna, arm liefie.
Nou hè, gelukkig, da's één, als je nou jou ook gelijk even doen De prik zelf viel heel erg mee hoor, zei mijn vrouw, maar ja, voor zo'n kleintje nooit leuk natuurlijk. Succes morgen.
Mooi Ninette! Eentje gedaan, en nog twee te gaan Ook ik vond het een prikje van niks, maar als je kleintje er bang voor is, is dat wel rot. Verwen hem maar met het cadeautje
hmm hebben jullie eigenlijk een oproep gehad voor de prik vanuit de huisarts?? nou.... ik denk ondertussen toch maar dat ik hem ga halen.... pfff...lastig! blijf wisselen van mening hihi
Ik heb het helemaal zelf moeten regelen. Geen oproep, ook niet toen ik daar om vroeg. 'Ik moest maar een paar keer bellen'. Maar je ha zal ze hebben liggen inmiddels, voor als je besluit om ervoor te gaan. Succes met de beslissing!
Nou, ik denk niet zozeer dat hij er bang voor is, maar gevoelsmatig had ik liever het vaccin eerst op mezelf 'getest' opzo ipv dat hij nu de eerste van ons is die gaat. Is nog zo'n klein mannetje. Hij krijgt dus ook Focetria en ik ga vragen naar de bescherming alhoewel dat dus voor kids anders is want hij moet wel 2 keer.
Dat vroeg ik mij ook af, in hoeverre iedereen hier een oproep heeft gekregen. Ik heb die oproep wel gehad, maar omdat ik zogezegd volgens hun ook nog in de risicogroep hoorde. Dat is dus niet het geval. Dit heeft bij mij wel wat verwarring veroorzaakt. En onrust. Als ik die oproep niet had gehad, had ik er misschien anders mee omgegaan, maar ja...als he? En ik denk dat ik nu dan ook nog geen oproep zou hebben gehad, een zwangere kennis uit dezelfde stad heeft nog niets gehoord. Maar wat ik mij dan afvraag, wanneer krijgen de zwangere vrouwen dan een oproep? En wanneer worden ze dan ingeent? Ook vanaf de 23e? Want nu ze met klem adviseren ga ik ervan uit dat zwangere vrouwen een oproep krijgen? Over kids hebben ze het wel,maar ik hoor er niets over wat betreft zwangeren.
hmm nou.. ik denk dat ik er zo goed als uit ben... toch maar de prik halen. net gebeld naar de assistente van de huisarts en krijg mn oproep morgen binnen en dan mag ik dinsdag langskomen voor de prik. Dan heb ik de oproep in ieder geval en nja, dan kan ik altijd nog kijken of ik hem echt haal of niet.. zucht. denk toch dat het echt beter is dat ik hem haal. Al blijft de keuze lastig.
hier krijgen zwangeren geen oproep. volgens de assistente was het niet te doen voor hun om in de systemen na te checken wie er zwanger zijn.. ofzoiets.. Ik hoef niet tot de algemene vaccinatiedag te wachten. Ze wilde me al voor morgen plannen maar dat ging bij mij niet. Mag nu dinsdag langskomen... Algemene vaccinatiedag was hier trouwens a.s. donderdag
Ik heb mijn oproep bij het halen van de gewone griepprik gekregen...heb niemand (lees: zwangeren) gehoord over een oproep, de meesten hebben zelf gebeld of aangekaart toen ze voor iets anders bij de huisarts zaten. @Lindavnr...ik mag ook dinsdag! Ben er uit... @Nikki..........radiostilte betekent???? Laten we het hopen...of heeft iemand haar nog ergens anders gesignaleerd.