Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ik heb dus wel een oproep gekregen voor de prik van de huisarts.

2. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Het was idd lastig vertelde de HA, omdat iedereen die normaal een griepprik krijgt een tekentje achter zijn naam heeft in het bestand, ze heeft het zelfs laten zien. De zwangeren die daar al opstonden, kregen wel een oproep, de anderen nog niet, omdat het toen ook nog geen advies was, maar je het zelf maar moest weten...

Ik heb Nikki niet gesignaleerd vandaag, dus zou het dan toch..??

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

Nikki was om 13:00uur nog op het forum in een ander topic, daarna niet meer, dus wie weet!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Zucht...denk je dat je eruit bent, lees je weer zoiets...wat moet ik hier nu weer mee...?! pff

Beste mensen,

Dankzij het kort geding tegen ministerie van VWS en tegen het CBG (college beoordeling geneesmiddelen) om alle info over het H1N1-vaccin boven water te krijgen (uitspraak a.s. vrijdag 30 okt) en
    dankzij de vele info die ik van velen ontving en vervolgens uitgebreid kon bespreken met de redactie van Netwerk-tv, nadat de redactie van EenVandaag het zonder reactie had laten afweten,

Zal er vanavond een naar ik verwacht genuanceerde uitzending zijn over de Mexico-griep-vaccinatie. Ned 2 Netwerk 20.25 uur.

Velen maken zich terecht zorgen, vooral over de vele toevoegingen waaronder squaleen (immuunziekte-risico) en thiomersal (slecht voor hersenweefsel vooral voor onrijpe kinderhersenen).
    Zie voor bijsluiterteksten: Overige bijsluiters - NVI
    Het zal voor een ieder die de bijsluiters leest duidelijk zijn dat de griepfolders van de overheid waarmee de risicogroepen worden opgeroepen te rooskleurig zijn inzake nut en veiligheid van de vaccins. (zie in de bijsluiters de bijwerkingen en de niet volledige beschermingsgraad)
    Gisteravond mocht ik hierover wat vertellen bij RTV-Drenthe in de uitzending "drentsdiep" zie op drentsdiep.nl
    Uitzending Gemist

Op de valreep, de netwerk-redactie was al aan het monteren, heb ik ze ook de bijlage bij deze mail doen toekomen. Benieuwd of ze dat er na verificatie nog in kunnen en durven verwerken. De scoop die ze dan hebben is wel verleidelijk, dus wie weet. In deze bijlage staat bewijs materiaal dat de vaccins die Klink kocht - Focetria van Novartis en Pandemrix van GSK waarin de biocide Thiomersal (kwikverbinding) - niet in Nederland geïmporteerd hadden mogen worden, omdat thiomersal op de lijst van verboden bestrijdingsmiddelen staat en sinds 2005 niet meer in vaccins wordt gebruikt. Klink zou ze dan ook niet meer kunnen verkopen want zo'n bestrijdingsmiddel mag het land ook niet weer uit.
    Thiomersal is in Amerika ook verboden en mogelijk gevaarlijk voor de hersenen van ongeboren kinderen, dus ongeschikt voor zwangeren. Zie hiervoor de chemiekaart (produktie 9 in de bijlage).

Het spijt mij dat ik geen aangenamer nieuws kan sturen, maar e.e.a. is te belangrijk vandaar dit bericht aan velen in BCC
    U kunt dit bericht desgewenst doorsturen.

hartegroet,
    Jannes Koetsier, verontrust arts
    www.degezondepatient.nl

Bijlage: urgent nieuws inzake thiomersal in pandemievaccins van Klink

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Hoe actueel is dit bericht?

6. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben degenen die al ingeent zijn overigens geen monodosis focetria gekregen? (voorgevulde spuit?) die krijgen we hier, en daar zit geen thiomersal in.
    Maar als het er wel in zou zitten valt ook weer op de WHO site te lezen dat dat geen kwaad kan.

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    die arts heeft idd meer info al eerder uitgebracht...
    hier vindt je zn site met wat meer info vanuit hem en filmpjes: De gezonde patient | In de media

Dit bericht is volgens mij van rond 31 oktober, aangezien het filmpje van netwerk op zn site staat geplaatst op 31 oktober..

9. liebrando

liebrando Niet meer actief

en zo blijven we bezig.....

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb een monospuit gehad. Althans zover ik dat kon zien. Het was een klein blauw spuitje. Het werd niet eerst uit een ander flesje getrokken of zo. Maar volgens mij gaan ze de kinderen hier met Pandemrix vaccineren en daar ben ik niet blij mee. Las ergens anders dat Glaxo Smithkline in Belgie een lading Pandemrix heeft moeten vernietigen. Weet er alleen de details niet van en of het waar is.

Charlie

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Sja, ik weet 't... maar goed, dit lijkt me toch het topic om zulke berichten te plaatsen en het er over te hebben...
    Kan het ook wel niet plaatsen, maar goed, tis toch ook iets waar we van willen proberen te weten te komen of het klopt of niet?

12. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
  13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Die dokter zal zeker wel weten waar hij nu tegen vecht. Ik denk ( en weet) dat overheden ook niet altijd alles vertellen wat er speelt.

Charlie, kinderen worden inderdaad met een ander middel ingespoten. Waarom eigenlijk?

14. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat een deel van de vaccins (Pandemrix) pas dan geleverd gaat worden. Het andere (Focetria) is eerst geleverd, aan de huisartsen, om de risicogroepen mee in te enten.

Die Jan Koetsier is de man die mij gister huilend in slaap liet vallen...terwijl ik eruit was...hij is gewoon één van de mensen tegen de vaccinatie.

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ sorbetijs: pff ja ik kende hem nog niet tot nu..
    Was ik er uit.. nu zit ik wederom in twijfel..
    Nja.. wie weet komt er nog nieuws ofzo komende dagen..
    zuchttt

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Luca, bedankt voor deze links over de stoffen naar de site van het RIVM. Ik vind het zeer geruststellend wat daar te lezen is.

@ Bosi, niet allen kinderen krijgen Pandemrix, ook huisgenoten van zuigelingen. Ik denk dat het puur een kwestie is van wanneer wel bedrijf levert. Ik krijg Focetria als ik via de huisarts mijn vaccin haal. Wacht ik de GGD-oproep af (als huisgenoot van zuigeling dan) dan krijg ik ook Panemrix. Hier zit overigens 10 keer zo weinig thiomersal in dan in Focetria ...

Groetjes
    Nikki F

17. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    die is het ja, dat blauwe spuitje! Daar zit geen thiomersal in.
    Inmiddels een beetje gelezen hoe of wat. De Focetria is gewoon aan de huisartsen geleverd, en waarschijnlijk om geen vaccin te verspillen want van Pandemrix haal je er bijv. 10 uit een flesje en dat moet binnen 24 uur anders moet je vaccin wegggooien, omdat dat zonde zou zijn hebben de huisartsen Focetria (en zo kregen de zwangeren dan toevallig de Focetria) en de GGD's de Pandemrix. Zo zit het volgens mij, want dat is een uitleg die ze hier geven op dat artsen in mini dorpjes toch naar een vaccinatiecentrum verwijzen, hier kunnen de artsen de monodoses niet gebruiken voor anderen want hier zijn die alleen voor zwangeren en kinderen bedoelt.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    AAAAAHHHHHHHHH

Dat is wat ik nu denk.

De overheid is inderdaad erg summier met het geven van alle informatie.

Bijvoorbeeld hoe hebben ze besloten om kinderen ook de vaccineren. Met welke kansberekening et cetera.

Verder zetten ze studenten en andere werkzoekenden nu in op call centra om alle vragen ( die toch al op de website staan) te beantwoorden. Ver kom je er toch niet mee.

Ik zal blij zijn dat het straks februari en en de griep weer weggaat.

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Een vriendin heeft vandaag gesproken met een arts van de IC in het AZM (Maastricht). Hij heeft tegen haar gezegd dat in de normale vaccins van het vaccinatieprogramma niet zo veel anders stoffen zitten als in dit vaccin. Daarbij komt dat, mocht je kind het krijgen, ze heel snel hele hoge koorts krijgen en longproblemen. Als het massaal zou uitbreken zou er in ziekenhuizen niet genoeg beademingsapparatuur zijn om alle kinderen te kunnen behandelen ... zou je kind maar wezen dan ... dan heb je het nakijken.

Zij wilde eerst niet vaccineren maar na het gesprek met deze arts heeft ze besloten toch te gaan voor vaccinatie.

Groetjes,
    Nikki F

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    ... dus dames ... in de Focetria die nu gebruikt wordt door huiartsen zitten geen adjuvans ? Ik weet hiet niet meer hoor ...

Deel Deze Pagina