Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wanneer zou jij je laten ineten bosi?

2. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn anders wel mensen die zo denken.
    Want ergens vind ik dat je je in sommige beroepen wel moet laten vaccineren. Ja, nee, het is niet verplicht, dat weet ik, maar ik vind dat een kraamverzorgster die zich niet zou willen laten vaccineren maar een tijdje de administratie moet gaan zitten doen ofzo, een voorbeeld.

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Bosi, mij verscheurt het ook hoor, ik heb me nog nooit zo onzeker over iets gevoeld. Ik probeer nu voor mezelf een zo realistisch mogelijk kader te krijgen waar ik dan mijn keuze op moet baseren. Ik wil ook erg graag met mijn HA overleggen als hij op kraambezoek komt en alle plussen en minnen afwegen. Het blijft gewoon moeilijk allemaal ...

@ Ninette, dat is de BMR-enting die jij bedoelt, die wordt gegeven met 2 jaar, de leeftijd waarop autisme zich meestal openbaart ...

4. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zou dan achteraf kunnen blijken of het wel of niet nodig was, want als nu veel mensen zich laten inenten dan komt er misschien geen echte pandemie meer toch? Maar ja, eigenlijk zou moeten blijken dat we er goed aan gedaan hebben omdat het eigenlijk al krap op tijd is voor de risicogroepen dus zouden er straks toch nog echt veel gezonde mensen die griep moeten gaan krijgen. Geen idee of we zullen weten of het nodig was of niet, maar op wat voor manier denk je er werk van te kunnen maken, de overheid kan de pandemie ook niet echt voorspellen verder toch?

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Ninette, dat vind ik ook, als je beroepsmatig riskeert dat je mensen besmet moet je je laten vaccineren ... vooral als je met kwetsbare groepen werkt.

@ Bosi, ik denk dat je niet de enige bent die actie onderneemt als blijkt dat vaccinatie niet nodig was. Helaas hebben zowel wij als de overheid geen kristallen bol en kunnen we niet voorspellen hoe het zal gaan. Het enige dat je kunt doen is risico's inperken en dat proberen ze op deze manier ...
    Op de school waar ik werk zijn trouwens nog erg weinig ziekmeldingen ...

6. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk echt niet dat de overheid ons voorliegt, en ik ken de overheid wel een beetje ;), maar waarom zouden ze ook?

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik val dus door allergisch Astma in een zgn. risicogroep, maar onze HA is elk jaar vreselijk laat met vaccineren ... Mijn eerste prik zou ik pas krijgen op 18-11 ... de tweede 9-12 ... dat vind ik dan als "risicopatient" toch wel heel erg laat ...

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik zou het ook niet weten. Ik denk dat ze in Den Haag best een kristallen bol zouden willen hebben nu ... ;)

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik ga er eens vandoor meiden ... een beetje uitrusten en uitkijken naar morgen ... zien we ons ukje weer eens op echo ... ja overtijd gaan heeft z'n voordeel ... maar ook qua immunsysteem is het toch wel goed, die kindjes zijn toch wat steviger ...

Wat vaccineren betreft, ik neig nu naar "ja" ... maar goed ... we zullen zien ...

10. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep, ben ik met je eens. Hier begint officieel dus ook de vaccinatiecampagne maandag pas. Gelukkig 'mag' mijn zoontje morgen dus al. Al vind ik het voor hem dus wel zielig. Volgens mij wist hij dat vanmiddag want ik heb heel veel knuffels en kusjes gekregen van hem. Zielig hoor, ben blij als het achter de rug is, met die hele rotgriep trouwens, als ik nu niet zwanger was was het probleem veel minder groot geweest.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ach voorliegen is niet het goede woord.

Het zijn ook maar mensen die in een vergadering van 5 uur besluiten of een groep wel of niet een prik krijgt.

Vooralsnog kom ik geen steek verder. Al in juni heb ik mijn zorgen gehad en nu is het waarheid. Alleen nu niet voor mezelf maar voor mijn kind. Vreselijk besluit.

12. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes Nikki! dit weekend kun je je ukje ook wel in het echt bekijken dan! En inderdaad zal het een sterke baby worden dan!

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    ja, dat is zeker zo. Als je niet zwanger bent of snel een baby in huis hebt kun je meer risico nemen ...

Wel fijn dat je zoontje bij de HA geent kan worden ... hier gaat het straks massaal ... ik weet zeker dat dat voor Thijs moeilijk zal worden ... arm manneke ...

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Bosi, dat blijft het, een vreselijk besluit ... als je met je kind naar het stadion rijdt voor de vaccinatie ... ik denk dat ik menig traantje zal laten ... bah ...

@ Ninette, laten we het hopen ! ;)

Groetjes !

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Nikki, je kunt ook een andere dag komen toch? Als je bijvoorbeeld niet kunt op de dag die gepland staat.

16. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb je gelijk in, maar het besluit is wel op harde feiten en cijfers gebaseerd natuurlijk. Ik geloof dat in meerdere landen de kids prioriteit waren, volgens mij amerika ook? En in Australie waren veel ziekenhuisopnames te zien in die leeftijdscategorie. WHO merkt ze ook als risico aan, maar ik geloof nog niet dat in veel andere landen de kids op de lijst staan? Hier de gezonde kids vooralsnog niet, tenzij in het gezin dus risicogroep is.

Het is zeer zeker een moeilijk besluit, ik vind het voor mijn kleintje wat hier rondloopt ook heel anders dan voor mezelf, man en eigenlijk zelfs voor de baby. En het vervelende is ook dat je wel moet kiezen. Als ik op de sites lees dan vind ik het overduidelijk dat ik wel moet vaccineren, maar als ik dan lees dat in bepaalde landen 75% van de mensen de prik niet gaat halen dan krab ik me wel eens achter mn oren :( ben ik nou gek?
    Maar aan de andere kant wilde ook in Nederland een tijdje geleden niet zoveel mensen zich laten vaccineren, 'griepje' 'storm in een glas water', maar toch zijn veel mensen omgeslagen nu blijkt dat hun kids ook risico zijn en willen toch veel mensen de prik gaan halen. Ik denk dat dat hier ook nog wel komt, maar misschien dus iets te laat voor die piek?

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Feiten en cijfers zullen zeker goed zijn afgewogen. Maar waren/zijn alle feiten wel bekend? Daar twijfel ik aan. Ik heb met het vak onderzoek en beleid ook moeten zoeken naar feiten en cijfers om een zo goed mogelijk beeld te krijgen maar je kunt nooit alles weten en vinden.

Het is zo moeilijk inderdaad.

Maar in Frankrijk zijn kleine kinderen dus niet als risicogroep genoemd. Vreemd toch?

18. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    In Frankrijk en zwitserland mag straks uberhaupt iedereen die zich wil laten enten zich laten inenten, dus iedereen heeft toegang tot het vaccin, maar er wordt vooralsnog geen massale oproep aan alle jonge kids gedaan zoals nu in Nederland en bijv. in amerika.
    Mijn zoontje wordt gevaccineerd vanwege het feit dat hij met een pasgeboren baby onder 1 dag woont straks. En ja, mn zoontje zal dan weer naar de creche gaan (nu hou ik hem thuis) dus je kunt er natuurlijk eigenlijk op wachten dat hij het krijgt anders.
    Maar goed, tot op heden is in zwitserland nog geen dode gevallen hierdoor, dus speelt het voor mensen toch minder, het is nog een beetje ver van hun bed show. Maar eerst speelde het in nederland ook veel minder.

19. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    En volgens mij is in frankrijk ook nog geen gezond kind overleden, zoals in nederland wel was, maar dat weet ik niet zeker, hier geven ze niet zo overduidelijk de situatieschets van de overleden persoon weer, alleen die ene keer dat het de eerst gezonde jonge persoon betrof (26 jaar) maar verder hoor ik hier niks over wat die mensen hadden enz.

20. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland

Het is in elk geval wel slim dat ze in Zwitserland blijkbaar wel hebben ingezien dat het handig is om de gezinsleden vóór de bevalling in te enten. Handig als ze jou nou ook nog even snel doen.

Nikki, zet ém op hè?! Succes morgen!

Deel Deze Pagina