Hoi, Al sinds maanden heb ik last van een steeds terugkerende schimmelinfectie, in combinatie met gardnerella/bacteriele vaginose. Ben hiervoor al diverse keren bij de huisarts geweest en heb allerlei middeltjes ter bestrijding hiervoor gekregen. Het blijft echter maar terugkeren, en de diverse middelen lijken in het geheel niet meer aan te slaan. Ik hou last van een geelgroenige afscheiding, soms wittig en jeuk/irritatie. De huisarts en de vk zeggen allebei dat het enige wat er op zit bevallen is, maar als de schimmel niet weg is en medicatie niet helpt, hoeveel kans is er dan dat mijn kindje er last van gaat krijgen? Wil hem zo graag een goede start geven, maar ben hier onderhand aardig moedeloos over. Alle 'voor de hand liggende tips' die iedereen roept volg ik al geruime tijd op, maar het maakt totaal geen verschil helaas. Wat kan ik nog doen? Groetjes Florentine PS: ik ben bijna 35 weken zwanger
hoi Florentine, ik denk dat je alle sal gedaan hebt wat je kunt doen. Door de hormonen ben je inderdaad gevoelig hiervoor en na de zwangerschap zal het beter gaan. Of je kindje de infectie oploopt weet ik niet, die kans is klein maar wel aanwezig. het enige wat je nog zou kunnen doen is een consult bij de gynaecoloog vragen, maar ik denk dat het niet veel meer wijsheid zal brengen. Ik neem aan dat je husiarts alle middeltjes al heeft geprobeerd. Succes! Mirjam
Dank voor je antwoord Mirjam. Inmiddels gaat het een stuk beter. Ik ben begonnen met het drinken van Actimel en gebruik Floradix. Ik smeer nog steeds wel met een anti schimmel zalfje, maar de afscheiding is minimaal en de jeuk nagenoeg weg. De boel is niet meer opgezet en ziet er weer iets normaler uit. Heb het boek van Mariel Croon, Zwanger Worden, geraadpleegd en daar staat een voorbeeld in van iemand die hetzelfde had. De beste tip tot dusver, dus ik wilde 'm hier toch graag nog kwijt, wellicht kan iemand anders er haar voordeel mee doen. Het gaat met name om de Lactobacillus acidophilus of Lactobacillus bifidus. Deze bacterien zorgen ervoor dat de gezonde bacterien in de vagina en darmen de overhand hebben. Als ik dat eerder had geweten had ik mezelf maanden van ellende kunnen besparen....