Nederlanderschap aanvragen wat een geld!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    3 jaar geleden kregen we op het moment dat m'n man in de laatste fase van uitzetting zat het bericht dat hij in aanmerking kwam voor het Generaal Pardon.
    We baalden vorige week al toen we erachter kwamen dat hij toen direct het Nederlanderschap had kunnen aanvragen op het meoment dat hij een generaal pardon kreeg omdat we toen al meer dan 3 jaar samen waren. Normaal moet je wanneer je een verblijfsvergunning hebt, 5 jaar wachten?
    Vandaag baalden we nog meer toen we bij de gemeente aankwamen en nog eens te horen kregen dat het niet meer 400 euro kost, maar 800 euro:$. Ben echt in shock!

Dag dag groot deel van ons spaargeld:x

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Jeetje,dat bedrag is dus in korte tijd verdubbeld!:$
    Het gaat nu in principe toch alleen om wat papierwerk en een burgerservicenummer?

3. bigwish

bigwish Actief lid

3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt te gek voor woorden. 2x zo duur..

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vind het opzich niet zo heel raar. Er zitten veel voordelen aan het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit, dat moet vooral niet te makkelijk of te goedkoop zijn naar mijn idee.

Maar voor jullie is het natuurlijk wel erg zuur.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tuurlijk moet het niet te makkelijk zijn, maar het is gewoon het dubbele bedrag! En het gaat enkel en alleen om papierwerk. Vind het echt belachelijk. Laat ze dan de inburgeringscurcus ook moelijker worden, want dat ik ook maar een lachertje, als ze het toch niet te makkelijk willen maken dat je Nederlander kan worden ;).

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nouaj.. als ik heel eerlijk ben vind ik 800 euro niet duur voor een Nationaliteit. Als je bedenkt dat een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts net zo duur is ..

ik vind de verdubbeling wel vreemd, mar het bedrag vind ik echt niet veel eigenlijk...

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #7 Devilschase, 4 jan 2011
    Laatst bewerkt: 4 jan 2011
    Ik zie btw dit staan:

Je moet dus rekenen op 1008 euro.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja ze zei als we het direct hadden aangevraagd dus 3 jaar terug dat we er toen 400 voor hoefde te betalen.

Hmm dan heeft ze ons vandaag alweer verkeerd ingelicht als het nu alweer 1008 euro is.

Voor ons is het in ieder geval veel geld!

9. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja, ik snap het wel. Er werken heel veel mensen aan zo'n case en bij gemeentebureau en dergelijke. Om maar niet te spreken van alle proceskosten die de staat heeft moeten maken. kijk vooral naar de voordelen, dan valt het geld toch wel mee? als hij zelf terug had moeten gaan (wat moet als je uitgeprocedeerd bent) was hij meer kwijt geweest aan een ticket. Maar goed ik snap wel dat een verdubbeling wel zuur is als je weet dat het eerder minder kostte.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als je terug word gestuurd word je ticket betaald ;) en geloof me ookal moest ie zijn ticket betalen dan was hij dat nog niet eens eraan kwijt geweest.

Tuurlijk zitten er voordelen aan, maar het duur is het wel.
    Als je eens weet wat wij voor hel hebben moeten doormaken toen we nog in de procedure zaten, de onzekerheid,financiële moeilijkheden omdat een asielzoeker niks mag verdienen. Dan is het een enorm balen dat je ook nog eens naar 3 jaar hard vechten om overal weer bovenop te komen je nog eens zo'n groot bedrag moet betalen!

11. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik snap je knipoogje, want je krijgt je ticket natuurlijk alleen als je zelf geen gehooor geeft aan je afwijzing en het bevel nederland te verlaten en niet netjes zelf terug gaat zoals het hoort. Dat wordt je inderdaad uitgezet, maar dat is natuurlijk een noodmaatregel.
    Maar goed, ik snap het zeker hoor dat jullie een pittige tijd hebben gehad, lijkt me vreselijk!! Daar wil ik echt niets aan af doen. Heerlijk dat het nu goed komt.
    Kijk vooruit, hij heeft zometeen een prachtig paspoort van een van de beste landen in de wereld qua kansen en sociale zekerheid. veel mensen in de wereld zouden er een moord voor doen. En belangrijker nog, hij is lekker bij jullie!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het éxtreem duur. Hoeveel kan zo'n administratieve procedure nu kosten? En dat komt dan bovenop alle verblijfsvergunningen en andere zaken waar ook al voor betaald is.

Ik leef met je mee! Mijn man is gelukkig in 2010 genaturaliseerd, dat scheelde toch wat geld.

13. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Ik vind het ook belachelijk duur! Mijn man is gelukkig een aantal jaar geleden genaturaliseerd, ik vond het toen al prijzig want hij had ook al de nodige kosten gehad voor het inburgeren enzo.
    Ze proberen het hele gebeuren zo onaantrekkelijk mogelijk te maken door alle bedragen omhoog te gooien...

Sterkte meid, hopelijk zijn jullie na dit alles, af van al het gedoe (ik weet hoe zenuwslopend alles kan zijn)

Liefs,

14. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    ja, ik ken het wel.
    Gelukkig was het voor mijn vriend toen nog wel iets van 400 euro. Wat een gedoe he. Hier ook een hoop stress, ellende meegemaakt om papieren te verkrijgen.
    Nou, toch maar weer het bedrag betalen en dan ben je er voor altijd vanaf van de ind.

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik vind het sneu dat het zoveel geld voor jullie is.
    Maar rond de € 1000 voor een nationaliteit vind ik wel meevallen.
    Ik heb natuurlijk geen idee wat je verder hebt moeten betalen aan andere kosten.
    Veel succes in ieder geval. En gelukkig dat jullie bij elkaar kunnen blijven.

16. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik vind het veel geld, met name omdat ik ervan uitga dat iemand die de Nederlandse nationaliteit nog niet heeft, waarschijnlijk ook niet zoveel kan verdienen. (of kun je dan wel gewoon overal werken?)
    Ik vind ook echt dat als je het recht hebt gekregen om de Nederlandse nationaliteit te krijgen, dit financieel niet zo moeilijk moet worden gemaakt.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @maartje1983: Inderdaad we betalen het en dan nooit maar dan ook nooit meer iets met de IND te maken hebben!

@mise: hij kan gewoon werken hoor :) maar hij is geneeskunde student dus dan heb je niet echt veel tijd om ernaast te werken. Vandaar ook dat het momenteel voor ons een hoop geld is. Ben allang blij dat we spaargeld hebben en we er niet op onze maandelijkse uitgaven hoeven te bezuinigen.

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Met een verblijfsvergunning kun je gewoon aan het werk. Je bent dan een ingezetene van Nederland.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ook al kun je werken, het is voor de meeste mensen meer dan een half maandsalaris, ik vind het nogal wat. Als je je bedenkt dat je bijvoorbeeld alleen al voor een MVV (inreisvisum) ook alleen al 1000! euro kwijt bent, dan komen je aanvragen verlengd verblijf nog bij, je inburgering, dingen regelen, rijbewijs opnieuw halen...Het heeft ons in totaal (ook omdat mijn man de eerste maanden niet kon werken) denk ik wel 10.000 euro gekost.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het is duur en snap je helemaal.

Mijn ex-man nu lat;) is in 2003 Nederlander geworden.

En dat te bedenken dat hij als Nederlander geboren was( Komt uit Suriname) En wat het ons niet gekost heeft om eerst een mvv te verkrijgen en daarna na 3 jaar het Nederlanderschap.

Denk dat sommige van jullie er te makkelijk over denken wand het is qua geld pittig en zeker niet de gemakkelijkste weg om Nederlander te worden.

Wat te bedenken wat voor stress het voor af allemaal al gekost heeft daar weegt het Nederlandeschap niet eens tegen op en mijn ex-man nu lat was geen asielzoeker maar iemand die toevallig hier belande en mij tegen kwam;):(;)

Deel Deze Pagina