Mexicaanse griep? Neem een paracetamol en maak je niet druk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Brezjika, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo dames,

Ik denk dat we deze pandemie vooral niet moeten onderschatten. Het kan wel zo zijn dat het wordt opgeblazen in de media, maar het is een feit dat zwangeren veel kwetsbaarder zijn bij een uitbraak en dus ook veel sneller ernstige complicaties kunnen krijgen.

Bestrijden met virusremmers, dat is makkelijk geroepen, maar geen mens weet of dit enig effect heeft op je kindje of niet ... als het je treft heb je geen keuze en zal je wel moeten, maar goed ... erg dubbel is het zeker.

En die vaccinaties, ook daarvan weet geen mens de gevolgen voor de ongeboren kindjes. Het is slechts bij dieren gebleken dat het waarschijnlijk geen kwaad kan maar voor de rest is alles onbekend ...

Persoonlijk erger ik me aan het feit dat over dt virus en zwangerschap zo weinig bekend is, en ik erger me nog meer aan de tegenstrijdige berichten.

Ik kan jullie wel zeggen dat ik erg blij ben dat ik over 2 weken al 25 weken zwanger ben en dat je in geval van nood dan kunt handelen en het kindje levensvatbaar is. Maar persoonlijk vind ik die hele Mexicaanse griep op het moment, vooral omdat ik zwanger ben én Astma heb, doodeng.

Groetjes,
    Nikki F

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Nikki: ik kan me voorstellen dat je vanwege je zwangerschap er minder gerust op bent. Dat was ik ook geweest denk ik. Het is inderdaad moeilijk te zeggen wat voor een gevolgen dat zal hebben op je ongeboren kindje.

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

De boodschap dat iedereen zijn gezond verstand moet gebruiken is voor mij afdoende. Misschien is dit ook wel het achterliggende bericht van het 'paracetamolletje' geweest.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn broer kwam ziek terug uit Brazilie en de huisarts is gisteren wel bij 'm thuis geweest. 't Blijkt gewoon een virus te zijn en hij moet gewoon uitzieken.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik maak me er eigenlijk ook niet al te druk om... Ik zie het vanzelf wel...
    Ik vind eigenlijk dat sommige mensen wel te overdreven reageren :S b.v door niet meer te gaan werken omdat ze bang zijn ziek te worden en ze vatbaarder zijn doordat ze b.v zwanger zijn etc etc.
    Nou sorry hoor maar dan kan je ook geen boodschappen meer doen, niet de hond uitlaten, niet meer buiten zitten, niet meer sporten etc etc kortom: Gewoon binnen blijven zitten!
    Als je het zou moeten krijgen dan krijg je het toch wel!! Of je nu wel of niet gaat werken...

Nee ik vind het een beetje teveel commotie... Als ik het zou krijgen nou ja dan is het pech maar dan is het gewoon niet anders en dan kan ik alleen maar hopen dat het goed afloopt zo niet tja ook dan heb je "pech".....

Maar goed misschien ben ik dan te nuchter!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik zou willen dat ik zo nuchter als jij kon zijn.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#27 Ons Kleintje, 11 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2009
    waarom denk je dat de griepprik in het leven is geroepen? aan griep sterven jaarlijks ook veel mensen (vooral ouderen)
    dit is een duidelijke site waarop staat hoe je de mexicaanse griep herkent, wat je er aan kunt doen, en wie extra risico lopen.
    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/35669-griep-symptomen-kenmerkenverschijnselen-mexicaanse-griep.html
    groetjes

Deel Deze Pagina