Goedemorgen, Iemand moet me ècht ff geruststellen.. Ik lag gisteren op bed het hartje te luisteren met de angelsound. Nu ging het hartje ineens veel langzamer en na een paar tellen ging het weer sneller.. Kan dat kwaad? Het was niet mijn eigen hartslag, het was echt de hartslag van de beeb die ff wat langzamer ging en zich daarna weer herstelde.. Help! XxX Heidi
ik kan je denk ik wel geruststellen toen ik zwanger was van mijn eerste en bij de verloskundige was, ging zij het hartje luisteren.. wij waren dat ondertussen aan het op nemen met de telefoon.. je hoorde het hartje heel duidelijker en ineens ging die heel langzaam ( ik schrok er ook van) en toen ging die weer heel snel.. ze zei dat ze op dat moment gewoon even heel rustig was en daarna weer actief ofzo.. in elk geval kon het geen kwaad! en heb gewoon een gezond meisje hoor!
Dit is écht héél normaal! Soms stopt het hartje van je kindje zelfs enkele seconden met kloppen! Met onze 20-weken-echo merkte ik op dat de hartslag wat onregelmatig was en toen heeft de gyn me dit uitgelegd. Hij zei dat hij er altijd attent op is want hij probeert natuurlijk altijd te voorkomen dat ouders dit zien omdat het zo eng is... Het heeft te maken met onvoldoende ontwikkeling van het zenuwstelsels waardoor de geleiding naar het hartje nog niet voldoende werkt. Lieve groetjes!
Maar die onvoldoende ontwikkeling van het zenuwstelsel, is dat normaal dan? Hoe kan dat? Tot nu toe allemaal heel erg bedankt voor de reacties!!! Dat stelt me echt gerust.. ik schrok me wezenloos en ik d8 al het ergste.. Pffff! Wat een onzekerheid zeg..
Omdat je kindje nog héél hard moet groeien. Alles is al wel aanwezig maar moet nog verder ontwikkelen hè meid. Anders zou je kindje nu al wel geboren kunnen worden...
... dit is voor mij dus een reden geweest om zelf niet meer in de weer te gaan met de Angelsound. Laatst bij de vk hoorden wij een supersnel hartje- en kregen meteen de uitleg: het is snel omdat je kindje heel actief is. Ze demonstreerde het eigenlijk door echt eventjes te blijven luisteren, en het was grappig, ik voelde schopjes en geworstel en daar ging dat hartje pijlsnel. En toen was het weer even rustig en je hoorde dat hartje meteen in snelheid afnemen. Was PRACHTIG om te horen!! En is volkomen normaal! Immers, als jij slaapt (je kindje was vast aan het slapen) is je hartslag ook een stuk later dan wanneer je op de fiets zit.