Mexicaanse griep spuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brigitte77, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over de vergelijking met des... ik zat net het volgende te bedenken:

Des werd voor zover ik weet gebruikt om miskramen te voorkomen. Een tante van mij heeft het ook gebruikt, mijn nichtje is dus een des dochter en kan geen kinderen krijgen helaas... doordat haar baarmoeder en baarmoedermond vervormd zijn... maar des is dus gebruikt in de eerste maanden van de zwangerschap, als het kindje helemaal aangelegd wordt. Dat is, met die reden dus ook, met de griepprik dus niet. Je mag het pas na de 13 weken krijgen als je kindje 'af' is en alleen nog moet groeien.

Het is dus totaal niet te vergelijken!

2. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    #22 linnepinnie, 1 nov 2009
    Laatst bewerkt: 1 nov 2009
    Kijk gewoon even op www.grieppandemie.nl
    Daar lees je dat het gaat om een milde griep, die eigenlijk niet erger is dan een gewone griep. Jaarlijks overlijden 1000 mensen aan de griep! Ook lees je info over hoe het vaccin gemaakt is en wat er wel en niet in zit. Er gaan heel veel spook verhalen! Tis niet zoveel anders dan de gewone griepprik, die ook elk jaar net ff anders is, gezien griep virussen altijd veranderen. Je kunt dit echt niet vergelijken met de DES dochters. Dat was zo ontzettend anders.

En ook aan de prikjes die je kindje krijgt in zijn eerste levens jaren zitten vele nadelen. Kiezen tussen twee kwaden dus. Wat is erger, de prik, of de kwaal? Als het gaat om de ''kinder prikjes'' (bedoel dan dus dktp, hib, bmr enzo,) kies ik voor wel inenten omdat ik de kwaal over het algemeeen erger vind dan de prik. Als we een oproep krijgen voor de mexicaanse griep prik gaan we dan weer niet.

Ik zie het zo. Normaal gesproken zou ik de gewone griep prik ook niet nemen. Deze griep is niet erger, dus laat ik mij nu ook niet inenten. Dat kan een gezond lichaam immers prima zelf oplossen. Als je denkt dat dat niet zo is, moet je gewoon die prik halen is mijn mening. Lees nou maar gewoon ff die info, is best geruststellend vind ik! Het blijft kiezen tussen 2 kwaden. Wat is erger. De prik of de griep? Dat moet iedereen voor zichzelf afwegen. Vind wel dat er zowel over de griep zelf, als over het vaccin, onnodig veel paniek gezaaid wordt.

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Gezien er meerdere al lopende topics zijn over de mexicaanse griep, doe ik deze op slot.

Elvira

Deel Deze Pagina