Is deze bezorgdheid dan echt zo raar? (ivm MG)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door anouk31, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hallo Allemaal,

Moet het even kwijt hier. We hebben net een discussie gehad met de ex-vrouw van mijn man. Hij heeft 2 dochters van 9 en 10 jaar. Die zijn om de week een heel weekend bij ons. We hebben gisteren gehoord dat de oudste MG heeft en vandaag dat de jongste ook MG heeft. Zij wil de kinderen gewoon laten komen, komend weekend.
    Dit willen wij dus absoluut niet ivm Milou. Ze is in haar 1e jaar vaak verkouden geweest en heeft veel last gehad van oorontstekingen. (nu buisjes)
    Wij hebben voet bij stuk gehouden en de meiden komen dus niet, gelukkig!

Is die bezorgdheid voor besmetting dan echt zo raar? Zij vond het maar raar. Volgens haar, zou de griep in het weekend echt over zijn.

Groetjes

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou hetzelfde hebben gedaan hoor... Dan maar één weekend niet. Mogelijk zijn de meiden niet zo ziek, waardoor ze zo 'gemakkelijk' reageert. Maar dat kan voor jullie kleintje heel anders zijn. Ik zou het risico ook niet willen nemen.

3. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Zuid Limburg
    Ik lees net mijn bericht nog even na.. Het klinkt net alsof ik niet bezorgd ben om de meiden van mijn man. Dat is dus niet zo he!
    Het stond er een beetje raar, alsof ik alleen maar met Milou bezig ben.
    Ze hebben flink koorts en we hopen natuurlijk dat ze heel snel beter zijn, zodat we de volgende keer weer kunnen genieten van een heerlijk weekend samen.

Ik dacht, voeg het even toe. ;)

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    er word ook geadviseerd om thuis te blijven als je waarschijnlijk MG hebt... dus ze slaan maar een weekend over hoor
    en nooit iets doen tegen je zin in, straks zijn zij er binnen 2 dagen er van af en zit jij een week met een ziek kind thuis (wat natuurlijk altijd wel kan, maar je hoeft het niet expres op te zoeken)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Nee hoor, ik zou net zo als jij denken. Laat ze eerst maar uitzieken voor ze weer langskomen.
    Denk ook niet dat die kinderen het leuk vinden om ziek weer naar een ander bed/huis te moeten verkassen. Hopelijk zijn ze snel weer beter.

6. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Zuid Limburg
    Dank je wel voor jullie reacties.
    Helaas krijg ik net een bericht dat het met de jongste niet goed gaat. Ze kan niets binnenhouden en is erg slap. Erg hoge koorts. Hopelijk knapt ze snel op. Zit houdt ons gelukkig wel op de hoogte en begrijpt nu eindelijk onze beslissing.

Maandag krijgt Milou de eerste inenting. Hoop dat dat niet te laat is. Ze zijn anderhalve week geleden allebei nog hier geweest. Dus hoop dat ze haar niet al hebben aangestoken in dat weekend.

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik snap in eerste plaats niet waarom een moeder de 2 kinderen als ze ziek zijn toch het weekend weg willen sturen. Als Joris ziek zou zijn, ging hij niet naar zijn vader toe!

Maar ik vind dus ook goed dat jij voet bij stuk gehouden had. En gelukkig fijn dat de moeder het nu ook inziet! Wel sneu dat de jongste zo ziek is. Hopelijk knapt ze snel weer op!

8. 4days

4days Niet meer actief

De incubatietijd is meestal 2 a 3 dagen, dus als ze besmet was, was ze al ziek geweest. :) Het kan soms nog een weekje zijn, maar na anderhalve week hoef je je niet meer druk te maken!

Ik vind trouwens dat de moeder van die meisjes zelf wel eens op het idee had mogen komen om ze thuis te houden! Zelfs als ze niet zo ziek waren geworden, wil dat nog lang niet zeggen dat jullie kleintje dat ook niet werk. En dat ze nu wel zo ziek zijn bewijst alleen maar meer hoe onverantwoord het zou zijn. Gelukkig ziet de moeder dat nu zelf ook in.

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Dat vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht. Vader is ook ouder en hoort ook voor zijn kindje te kunnen zorgen als het ziek is.

Maar on-topic ik weet niet wat ik zou doen doen. Kan me de angste voor de mexicaanse griep wel voorstellen, is niet voor niks dat ze kleine kinderen gaan inenten. Maar ja aan de andere kant zijn het natuurlijk ook de kinderen van je man die ook als ze ziek zijn recht hebben op hun vader.

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Goed besluit hoor. zoiets moet je niet onderschatten.

Lotte82, tuurlijk is vader ook ouder, maar de praktijk is vaak, dat kindjes die ziek zijn, toch meestal lekker bij mama willen blijven.
    En als vader bij zijn kindjes wilt zijn, dan gaat hij dan maar naar hun toe, ipv dan dat die kindjes naar de vader gaan.

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn ouders zijn ook gescheiden en als ik ziek werd bij mijn moeder en het was "tijd" om naar mijn vader te gaan dan gingen ze me echt niet verslepen hoor. Da's toch helemaal niet fijn voor een kind.

Verder denk ik, als een kind al ziek is waarom dan naar de vader brengen met het risico de andere kinderen ook te besmetten? Dan kan je beter lekker thuis uitzieken en dan komen ze daarna toch gewoon een keer extra ofzo.

Deel Deze Pagina