mexicaanse griep!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoesCH, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Wupped.. ik hoop dat je gelijk hebt! dat t met 3 dagen over is en dat j dr niet zwaar ziek van wordt..
    ik hoop natuurlijk ook, mocht ik t krijgen/hebben, dat mijn kleintje niks overkomt! daar gaat t mij eigenlijk meer om dan om me zelf!

2. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss

Huisartsen en andere medici zijn juist blij als mensen al voor een beginnende verkoudheid of griep naar ze toe komen. Op deze wijze kennen ze , indien na testen blijkt de h1n1 te zijn , snel ingrijpen zonder dat het nog sneller verspreid wordt.

Ookal proberen ze de verspreiding momenteel niet uit de weg te gaan, en zoeken ze meer naar oorzaken en eventuele mutaties, en medicaite ( zag laatst een duidelijke documantaire over deze griep op de nos) Ze hebben liever dat de griep zoals ie nu is door iedereen verkregen wordt dan een gevaarlijke varianten mutatie. ook wel te begrijpen, deze is teminste te overwinnen.

Maar als jij voor je gevoel, want daar wil ik niet ten onderdoen, je druk maakt of je misschien wel de griep hebt, ga gewoon naar je huisarts. rare vent of niet, desnoods secondopinion arts. Al is het om je zelf gerust te stellen,stess is gevaarlijker voor je baby dan de hele griep epidimie

3. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Volgens niet Hype bronnen ben je 3 dagen goed ziek. Maar als je de gewone griep ( pas op mensen verwarren een hele zware verkoudheid vaak al als griep... echte griep is toch wel nog latiger :D) hebt ben je ook 3 dagen goed ziek
    en met goed ziek bedoel ik, Koorts ( hoog) spierpijn, en alle andere dingen die gepaard gaan met griep.
    de gewone griep is meestal ook maar 3 dagen, en daarna dagen waar je op krachten moet komen, meestal wil je je dan ook nog niet lekker voelen maar de spierpijn is bv al weg, de koorts is gezakt ect. dan heb je al niet eens griep meer.

ik zal me op dit moment echt geen zorgen maken,Het is een beetje vervelend als je het heb dat ze je in quarantene thuis willen houden, maar ja als je griep heb lig je ook wel in je bed mag ik aan nemen;)

4. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ok voor de gene die zichtoch zorgen maken en het niet zo kunnen verkroppen dat het gelijk ligt momenteel aan een gewoon virus, raad ik zeer zeker aan even dit te lezen

Postbus 51 - Wat is Nieuwe Influenza A (H1N1)?

staat ook in dat je de gewone tijd ziek ben 2 tot 7 dagen ( griep zelf is meestal 3 dagen rest uitzieken)
    ook staat er duidelijk dat de zelfde complicaties zouden kunnen ontstaan en afwijkingen als met gewone griep. maar het komt gewoon weg bijna niet voor. maak je nu niet druk ladys :) ik weet het het is moeilijk maar stressen over een griep, dan is stress erger dan de hele griep :p

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    thnxx voor de info wupped!

6. Belletje

Belletje Lid

23 mrt 2009
    76
    0
    6
    Ik maak me niet druk om het feit dat ik misschien griep krijg nu ik nog zwanger ben. Ik heb veel weerstand. Maar meer om mijn kleintje, die geboren word na de zomer. Dan schijnt die griepverspreiding zijn hoogtepunt te bereiken. Aangezien die griep zich zo makkelijk onder kinderen verspreid.. Ik heb er hier namelijk nog 2 schoolgaande kinderen rondlopen. Die griep lijkt me niet lekker voor baby's..

7. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik vond dit bericht net op zwanger.nl Misschien hebben jullie er wat aan ;)

Er zijn aanwijzingen dat zwangere vrouwen een verhoogd risico lopen op ernstige Mexicaanse griep. ‘Het advies is om zwangeren die ziek worden in ieder geval te behandelen met virusremmers’.
    Dat zegt Roel Coutinho, directeur van het Centrum Infectiebestrijding van het RIVM. Volgens hem zijn de aanwijzingen gebaseerd op een aantal gevallen in de VS.

Bij normale wintergriep wordt het gebruik van virusremmers bij zwangere vrouwen afgeraden. Remmers als Tamiflu (van de fabrikant Roche) en Relenza (van Glaxo Smith Kline) zijn niet getest bij zwangere vrouwen, waardoor effecten onbekend zijn. Omdat nu sprake is van een pandemie, wegen volgens het Europees Geneesmiddelenbureau (EMEA) de voordelen op tegen de risico’s, en luidt het advies om de middelen te gebruiken. Dit geldt alleen tijdens de pandemie. Hetzelfde geldt voor pasgeboren baby’s en kinderen tot 1 jaar.

De Mexicaanse griep, officieel Nieuwe Influenza A, dook eind april op in Mexico en trof sindsdien zo'n 36.000 mensen in meer dan zeventig landen.

Proefdieren

De virusremmers zijn wel getest bij zwangere proefdieren, zegt een woordvoerster van fabrikant Roche. Volgens haar zijn daarbij geen afwijkingen waargenomen. ‘Er zijn geen data dat het niet zou kunnen’, aldus de woordvoerster.

‘Zwangere vrouwen hebben meer kans dat een griep ernstiger verloopt’, zegt viroloog Ab Osterhaus. ‘Maar dat geldt ook voor een willekeurige griep. Ze hebben iets meer kans op complicaties.’

Kleine kans

Over het effect van de Mexicaanse griep op het ongeboren kind is weinig bekend. Bij ‘normale’ griep is de kans over het algemeen klein dat er iets gebeurt met de foetus, zegt Osterhaus. ‘We zien maar heel sporadisch een effect.’ Zodra er een vaccin beschikbaar is, moeten zwangeren volgens hem wel worden ingeënt.

Volgens het RIVM zijn er nu 83 Nederlanders besmet met het virus. Sinds dinsdag zijn er vijf nieuwe gevallen bijgekomen, vier daarvan in Amsterdam. De patiënt die sinds vrijdag op de intensive care ligt, verblijft daar nog steeds. In de EU is het aantal besmettingen gestegen tot 2.603. Dat is ruim het dubbele van een week geleden. De meeste besmettingen zijn in Engeland, Spanje en Duitsland. Wereldwijd zijn zo’n 36 duizend mensen besmet.

Bron: de Volkskrant.nl

8. Belletje

Belletje Lid

23 mrt 2009
    76
    0
    6
    Thanx! Daar heb ik iig zeker wat aan!

Groetjes Belletje

9. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Ik vond het al eng toen ik hoorde dat het vaak mensen treft tussen de 20 en de 40 jaar.
    Dan hoor je dat hij in het najaar oprukt met een geschat resultaat van 8.000 doden.
    En nu ik sinds 3dagen weet dat ik zwanger ben en dan zo'n artikel lees, krijg ik toch wel heel veel vragen...

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland

Deel Deze Pagina