Mexicaanse griep...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Lekker cliché he, al die topics over de mexicaanse griep. Toch even een vraagje..

Wij wonen in Duitsland en hebben volgende week ons eerste weekendje Nederland gepland. We zouden logeren bij mijn schoonouders. Nu heeft mijn schoonzusje (die daar ook woont) sinds afgelopen maandag griep, en volgens de HA is het waarschijnlijk mexicaanse griep...

Nu vraag ik me af, is het dan verstandig om bij hen te logeren? De besmettingstijd is geloof ik alleen de eerste 5 dagen ofzo, maar als andere mensen daar natuurlijk weer van haar ziek worden, dan zitten we wel in de buurt... Ik vind het wel een beetje eng, en wil het risico misschien wel niet lopen!

We kunnen eventueel bij mijn ouders logeren (die wonen daar ook in de buurt), maar die hebben maar een heel klein logeerkamertje... Kan wel, maar niet zo heel fijn.
    Wat zouden jullie doen? De informatie van het RIVM enzo geloven, dat het dus niet meer besmettelijk is dan, of het zekere voor het onzekere nemen?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou niet gaan, je kindje is nog zo klein, ik zou het risico niet nemen dat je straks een zieke baby hebt. Mijn zoontje is al ouder en heeft meer weerstand, maar ik ga ook niet bij mensen op visite die de griep hebben, voor mij niet en zeker voor de kleine niet.

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik sluit me aan bij mamma van ukkie. Hij is nog erg klein.
    Opzich is het maar een gewone griep (ik werk zelf als assistente op een huisartsenpost), maar bij die leeftijd zou ik het risico zou klein mogelijk houden!!!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ook ik sluit me aan bij de rest. En het maakt eigenlijk niet uit of het gewone griep, mexicaanse griep, buikgriep ofzo is, ik zou het nog te link vinden gewoon omdat je kindje nog zo klein is en nog niet zo veel weerstand heeft.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou wel gaan. De griep ligt overal op de loer. Dan zou je de komende maanden helemaal niet naar Nederland moeten gaan. Ze kunnen namelijk altijd besmet zijn zonder dat ze er erg in hebben. En zij is toch niet meer besmettelijk?

Maar goed, dit topic gaat waarschijnlijk gesloten worden.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zou er zelf niet voor kiezen om te gaan... Je kleintje is nog zo klein. ik zou het gevaar niet gaan opzoeken. Ik ben ook extra allert op de mexicaanse griep met mijn kleine. Ze horen toch bij de risicogroep... Ik zou persoonlijk dus niet gaan.

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Als het goed is mag je schoonzusje volgend weekend ook weer naar buiten, dus dan is het besmettings gevaar geweken..
    Ik zou afwachten of je schoonouders het krijgen, zo niet, zou ik gewoon gaan.
    Oké je kindje is klein, maar ze kunnen het overal oppikken, en je schoonzusje is dan niet meer besmettelijk..
    Ik persoonlijk zou gewoon gaan..

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou echt niet gaan met zo een kleintje. Gewoon geen onnodig risico nemen toch! Ik zou andere keer gaan

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn kind heeft met 9 weken griep gehad en lag toen 3 dagen in het ziekenhuis.
    Ik zou niet gaan!

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou echt niet gaan. Je kind heeft nog helemaal geen weerstand en dan de mexicaanse griep krijgen? Ik zou het risico absoluut niet nemen.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Merijn en zou gewoon gaan... wat ze al zei, de mex.griep ligt overal op de loer... vorige week hoorde ik op t nieuws dat er volgende week hier in NL. wss. officieel een mex.griep pandemie is.. wordt het tóch lastig om te ontlopen!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Het kindje is nu 5 weken?! Je neemt nu toch nog geen risico op wat voor ziekte dan ook? Als m'n dochter nog zo klein was, en iedereen om me heen was verder ziek, dan kwam ik inderdaad nérgens, in elk geval niet tot m'n kindje zo'n 8 weken is.

sorry... niet rot bedoelt, maar ik snap het gewoon echt niet, dat er zo gemakkelijk gereageerd wordt.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ athina: wat ik in ieder geval vind, is dat als je de griep wilt mijden, je sowieso de deur niet meer uit moet. In dit geval was TS wel gegaan als ze niet had geweten dat haar schoonzus deze griep had. En in dat geval is naar mijn mening het risico niet eens zoveel groter dan voorheen. Dus dan heeft het weinig zin vind ik.
    Maar als je het risico wilt mijden, dan moet je nu al de deur gewoon niet meer uitgaan. De griep is momenteel overal. Ik ken al hordes studenten die het hebben opgelopen. Je gaat het nu niet meer vermijden door alleen uit de buurt te blijven van de mensen van wie je weet dat ze de griep hebben.

Dus of helemaal wel, of helemaal niet is mijn mening :)

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ja oke, het idee van: Met gewone griep was je gegaan, dan kun je nu ook gaan, dat idee kan ik me wel voorstellen. Thx voor de verduidelijking ;)

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik zou wel voorzichtig zijn. Op zich is de Mexciaanse griep een mild verlopende griep, maar baby's zijn wel een risicogroep en deze griep heeft de vervelende eigenschat dat deze een vervelende longschade teweeg kan brengen.
    Het is niet zo dat ik binnenblijf, maar ik zoek het ook niet op en ik neem wel extra hygienemaatregelen.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij zijn kinderen onder de 2 jaar geen risicogroep. Ze zijn alleen erg jong en daarom onvoorspelbaar wat betreft een griep. Ze kunnen zich moeilijker uiten en ik geloof ze moeten worden opgenomen in het geval ze tamiflu krijgen om goed in de gaten te kunnen houden of deze zijn werking goed doet. Maar ze hebben geen extra risico's voor zover ik weet. Anders werden ze wel ingeend.

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja dat is zo Merijn. De meeste mensen die deze griep krijgen zijn tussen de 20 en 50 jaar, maar wat je zegt, ze hebben nog niet zoveel weerstand dus wel alert blijven als je kindje gaat hoesten en koort krijgt.

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties!

Of we wel gewoon waren gegaan als het "gewone" griep was geweest, dat weet ik ook niet. Ik had hier nog helemaal niet over nagedacht van te voren. Het enige is dat we daar dan waarschijnlijk dag en nacht in dat huis waren geweest, met een zieke in de buurt. Ik vind even langs gaan geen probleem (idd, je kunt het gevaar toch niet helemaal vermijden), maar hoe langer en dichterbij we zijn, hoe meer kans dat een van ons het oppikt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat wij zelf het oppikken, en dan is het voor Julia wél heel lastig om uit de buurt te blijven!

We hebben inmiddels dus besloten om in ieder geval bij mijn ouders te slapen. Het was niet de vraag of we naar NL zouden gaan of niet, maar waar we zouden overnachten. We hebben geen zin om stresserig bij mijn schoonouders te zijn, terwijl we ook gewoon bij mijn ouders kunnen logeren. Dusss, het zekere voor het onzekere.

Mijn schoonzusje is trouwens nog steeds ziek, maar het gaat wel iets beter gelukkig.

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik sluit me ook aan bij de eerste reactie van merijn..

Als je je kind wilt behoeden voor griep, zul je t (volgens mij) onder een glazen stolp moeten zetten..

De wereld word dan wel heel erg klein.. Ook voor jezelf, dan kun je toch nergens meer naar toe..

Deel Deze Pagina