Mexicaanse griep

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Linn84, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Het is toch zo dat je de griepprik steeds opnieuw moet halen omdat er steeds nieuwe griepvirussen ontstaan? Volgens mij is het zo dat als je eenmaal bent ingeent tegen een bepaalde variant dat je daarvoor dan de antistoffen in je bloed hebt aangemaakt. En die variant dan dus beter kunt afweren.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Maar een griepvirus muteert, daarom moeten de mensen uit de risico groep ieder jaar opnieuw de prik halen. Daar zit dan het griepvirus in verwerkt ( inhoeverre dat mogelijk is dan)

Vorig jaar zijn er enorm veel kinderen massaal geent. Alleen de meeste van deze kinderen krijgen niet weer een oproep. En als de mexicaanse griep gemuteerd is dan heb je lijkt mij niet veel meer aan de prik van vorig jaar.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja ok, maar geldt dit dan ook voor dat specifieke H1N1 virus? Is dat nu in zoverre gemuteerd dat je niets meer hebt aan de prik van vorig jaar?

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb wel gelezen dat deze gemuteerd is.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Ik heb vandaag het Nederlands Vaccin Instituut gemaild met deze vraag. Dit was het antwoord:

Geachte mevrouw ...,

voor zover bekend zijn de influenzavirussen A(H1N1) die momenteel in Europa circuleren antigenetisch gelijk aan de vaccinstam. Als er antigenetisch geen verschil is, betekent dit dat het griepvirus dat nu rondwaart even goed herkend wordt door de antistoffen als het griepvirus van vorig jaar.
    De vaccinstam die vorig jaar in het pandemische vaccin zat, is nu ook onderdeel van het seizoensgriepvaccin 2010/2011.

Het is niet te voorspellen of de antistoffen die opgebouwd zijn door de vaccinatie van een jaar geleden nog voldoende bescherming bieden, maar dat komt omdat nog niet bekend is hoelang de antistoffen in voldoende mate aanwezig blijven.

Dus.:)

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Virussen muteren altijd. Het mex virus is nu anders als vorig jaar. Zo blijven virussen nl .in leven. ze hebben gastheren nodig om zich te verspreiden en als ze niet muteren heeft heel de bevolking binnen een paar jaar antistoffen en zou het virus dus uitsterven.het veranderd dus iedere keer een heel klein beetje zodat het weer bij de mens kan binnenkomen.

Daar komt nog bij dat er bij de massale vaccinatie andere hulpstoffen zijn gebruikt waardoor ze geen idee hebben hoe lang die prik zal werken.

Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat het weinig tot niets meer voor je zal doen.

7. pijman

pijman Niet meer actief

Op nu.nl las ik dat landen zoals Frankrijk en Duitsland niet genoeg vaccins hebben en aangewezen zijn op het vaccin van vorig jaar. Kennelijk gaan ze er dan vanuit dat het nog wel 'iets' doet dan.

Maar de risicogroepen in Nederland hebben dus vorig jaar en dit jaar weer een vaccin gehad waar H1N1 in verwerkt is. Ware het vorig jaar in twee delen en nu alle te verwachten griepvirussen in een vaccin. Juist omdat het vaccin maar kort werkt of dat nu is omdat de griepvirussen zo snel veranderen of omdat de antistoffen in je lichaam maar zo kort werken weet ik niet. ik vermoed het eerste maar weet dat niet zeker.

Toch zou ik me niet al te veel zorgen maken, als je onder normale omstandigheden de griep goed kan verwerken dan kun je dat nu ook. Hooguit heb je meer last van benauwdheid. Gewoon goede hygiëne hanteren. Zeker op plaatsen en met voorwerpen waar veel anderen gebruik van maken (winkelwagentje, telefoons, toiletten etc.)

8. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.086
    1.069
    113
  9. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Waarom zouden de risicogroepen hem dan anders nu weer krijgen? Die hebben hem immers vorig jaar ook gewoon gehad? Dus die van vorig jaar werkt dan blijkbaar toch niet zo goed meer.

Het enige verschil met vorig jaar is dat het nu geen pandemie/epidemie wordt dus de kans dat je de griep krijgt is stukken kleiner. Normaal gesproken krijg je eens in de 7 jaar goed de griep.Dit jaar geen scenario's van ziekenhuizen vol kleine kinderen met griep dus geen entingen voor die groep.Voor die "paar" kindjes die wel een gecompliceerde griep oplopen is nu gewoon plek in het ziekenhuis.Verder blijft het gewoon een griep die niet gevaarlijker is dan elke andere griep.

10. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    #30 Lynnami, 9 jan 2011
    Laatst bewerkt: 9 jan 2011
    ik geloof er niks van dat H1N1 vacin specifiek een grotere kans op mk geeft. En alles wat ik kan vinden geeft aan dat het uit de lucht gegrepen is. lees het volgende ok eens.
    “Last night’s news said one in four women who receive an h1N1 vaccine in trials miscarried.”
    What news program was this? There is no known increased risk of miscarriage due to flu vaccination, either with seasonal flu vaccine or the H1N1 vaccine.
    It’s tragic that 14,000 miscarriages occur each week in the U.S. Statistically speaking, some of them are bound to occur shortly after a flu shot or another vaccination.
    After such a terrible event, it’s human nature to
    look for causes, and to make associations with recent occurrences, like a vaccination. But in large studies observing pregnant women, the women who got seasonal flu vaccine were no more likely to have a miscarriage than those not receiving it.
    It’s true, the H1N1 vaccine is new, but it’s made using the same materials and processes as the seasonal flu vaccine. In clinical trials of the H1N1 vaccine so far, there has been no increased risk of miscarriage (or any serious side effect). The Department of Health and Human Services and the CDC have created a surveillance system to watch for any unanticipated side effects, which are unlikely.
    This is a particularly important issue, because pregnant women are at increased risk for serious illness if they catch H1N1 influenza or seasonal flu. The real, known risk to a pregnant woman and her baby far outweighs the small risks of vaccination (which do not include miscarriage). All pregnant women should get vaccinated against both swine flu and seasonal influenza, according to the CDC.

11. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
  12. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik heb gehoord dat die mexicaanse griep van vorig jaar dikke onzin was, ontstaan in de apotheken om weer geld binnen te krijgen.... Dus zal dat dit jaar ook niet anders zijn, en ALS het dan al wel echt bestaat loop je niet meer risico om het te krijgen als de gewone griep die we kennen, er vallen ieder jaar doden aan de griep, dus ik zou me gewoon niet druk maken en gewoon lekker onder de wol kruipen als je ziek bent en anders even langs de HA.

13. Ook ik ga toch even reageren..

ik krijg eigenlijk elkaar je griepspuit. Dit jaar heb ik hem op advies van de huisarts niet genomen.. Ik was toen al 3 maanden zwanger.
    Hij wilde geen risico nemen.. Daarnaast had hij zo iets had gaat zo goed met je benauwdheid.
    Dus tja.. hoe en wat nu weet ik ook niet.. weet wel dat ik gewoon naar de dok ga als ik me niet goed voel..

yippie

14. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Linn, ik was vorig jaar net zwanger toen ik de Mexicaanse Griep kreeg. Ik ben er een paar dagen goed ziek van geweest, maar zeker niet doodziek. Heb in het verleden één keer de gewone griep gehad en daar was ik duidelijk zieker van. Wel had ik het erg benauwd, terwijl ik dat daarvoor nog nooit gehad had. Dus ik kan me heel erg goed voorstellen dat ze toen vrouwen die verder in de zwangerschap waren, wel gevaccineerd hebben, aangezien je dan toch al zo kortademig bent.

Adorable, als jij hebt gehoord dat de Mexicaanse Griep van vorig jaar dikke onzin was, dan heb je duidelijk niemand gesproken die het gehad heeft. Mijn zoontje van toen bijna 1 (die voorheen kerngezond was!) is er bijna aan onderdoor gegaan, dus dat noem ik geen dikke onzin...
    Dat de epidemie milder is verlopen dan dat destijds gevreesd werd, wil nou niet bepaald zeggen dat die hele MG onzin was.

Deel Deze Pagina