Ladies, weet iemand hoe het nu zit met thee drinken tijdens de zwangerschap? Zit theine en caffeine in, dus volgens mij is het advies: 4 koppen max per dag. Maar geldt dit ook voor groene thee, rooibos, kruidenthee etc etc? alvast bedankt voor jullie reacties!
Het advies is om bijv. alleen rooibos en groene thee te drinken, maar ik drink zelf al de hele zwangerschap net als anders liters thee op een dag. Ik drink bijna alleen maar earl grey en met onze beeb is alles goed.
Ik vroeg me hetzelfde af aan het begin van mn zwangerschap. Mn verloskundige gaf aan dat thee op zich niet zoveel kwaad kan als koffie, maar ze adviseerde wel om het niet met liters tegelijk weg te drinken. En waar mogelijk te kiezen voor groene thee. Ik heb de eerste maanden heel bewust maar 3 of 4 koppen thee per dag gedronken, en dan altijd groene thee of thee zonder theine, gewoon voor de zekerheid. Gek genoeg had ik opeens ook geen zin meer in thee, ik ga er vanuit dat mn lichaam zelf aangegeven heeft wat goed is en wat niet. Verderop in mn zwangerschap (vanaf ongeveer 28 weken) kreeg ik wel weer zin in thee en ben ik het gewoon weer gaan drinken zoals voor mn zwangerschap. Nu drink ik dagelijks denk ik ongeveer 2 liter thee (alle soorten) en met de baby lijkt alles oké te zijn.
Als er geen cafeine in de thee zit, staat het meestal op het doosje. Ik kan zelf helemaal niet tegen cafeine (als ik om 17uur 1 glas cola drink dan val ik om half elf nog niet in slaap ervan) en drink dus alleen maar cafeine vrije.
Grappig, ik heb hier laatst het Voedingscentrum voor gebeld, omdat ik eigenlijk alleen thee en ice-tea drink Ze zei tegen mij dat rooibos geen caffeine bevatte, maar groene thee wel. Ik heb even lopen zoeken en er zijn behoorlijk wat lekkere thee's verkrijgbaar zonder caffeine. Pickwick heeft nu bijv. Fruit Wellness, allemaal zonder caff. En Celestial Seasonings heeft ook veel heerlijke thee's, te verkrijgen bij de AH of bij zo'n reform/natuurwinkel. Ik drink meestal 1 cappucino per dag en niet meer dan 3 koppen thee met caff (maar meestal dus zonder caff en dan kan ik het gewoon blijven drinken). De ice-tea moest ik helaas ook wat terugschroeven Je kunt het Voedingscentrum trouwens altijd bellen, zie Home | Voedingscentrum, eerlijk over eten.
Inderdaad, ik kwam net even hier terug om het aan te vullen: groene thee bevat WEL cafeine. Zoals hierboven al staat, staat het eigenlijk altijd op het doosje als het er NIET in zit.
Als je het niet overdrijft, kun je gewoon alle soorten thee blijven drinken. Ben je een echte theeleut? Vervang dan wat thee door rooibos en andere dranken (water, sap, limonade etc)
bedankt voor alle reacties dames! Ik ga zeker goed kijken in de supermarkt. Die fruit wellness lijkt me wel wat! En rooibos is altijd goed!
Bij de natuurwinkel heb ik groene thee zonder theine gevonden (na lang speuwerk) en ook hele lekkere rozebottelthee zonder theine, maar met extra vitamine C. Ook erg gezond
Ik drink caffeïnevrije koffie. Verder ben ik enorme theeleut, ik kan liters wegzetten, dus ik ben nu helemaal verslingerd aan de Kruiden Wellness en Fruit Wellness thee van Pickwick. Die is caffeïnevrij, dat staat ook op de verpakking en is heerlijk !
let gelijk ook even op dat er geen zoethout in de thee zit, schijnt niet goed te zijn voor de bloeddruk ofzo..
gisteren rooibos en fruit wellniess van pickwick gekocht. En ook een kruidenthee van zonnatura (ontspanning heet het geloof ik). Daar staat op natuurlijk zonder theine en looizuur. Maar betekent dat nu ook automatisch dat er geen caffeine in zit?