Mexicaanse griepvaccinatie: Ja of Nee?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Chieffie, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ga je je kindje laten inenten???

1. Ja, dat doe ik. Mijn kindje is jonger 2 jaar.

2. Nee, dat doe ik niet. Mijn kindje is jonger dan 2 jaar.

3. Ja, dat doe ik. Mijn kindje is ouder dan 2 jaar.

4. Nee, dat doe ik niet. Mijn kindje is ouder dan 2 jaar.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik kom door mijn werk heel veel in contact met zieke mensen dus laat Toby wel inenten. Wordt zelf vanwege medische indicatie ingeent.

2. 4days

4days Niet meer actief

Wij laten ons zoontje ook inenten.

Het grote verschil tussen de mexicaanse griep en de gewone, is dat aan de gewone vrijwel alleen oude en zwakke mensen sterven. Maar de mexicaanse griep is ook gevaarlijk voor gezonde mensen en kinderen. Het is namelijk zo'n nieuwe variant dat niet elk afweersysteem weet wat het ermee moet doen. Hierdoor kan zelfs de aller gezondste en fitste mensen met een beetje pech eraan overlijden. Dit in grote tegenstelling tot het normale griepvirus. Dus een 'gezonde weerstand hebben' is in dit geval niet meer voldoende.

Dit was voor ons doorslaggevend.

3. @ tesske: ik kom in aanmerking voor de griepprik en de mex. omdat ik astma heb...
    In het verleden heb ik veel spuiten, prikken etc. gehad waardoor ik niet bepaald meer sta te springen om die dingen, dus ik haal ze bij voorkeur niet.
    Heb de laatste 3 jaar al geen griepprik meer opgehaald en dit jaar kwamen de inlooptijden ook niet uit, dus ook dit jaar heb ik hem niet gehaald.
    De mex. ga ik ook niet halen.

Wat Tygo betreft, hij komt niet in aanmerking voor de gewone griepprik. Als hij astma ofzo zou hebben en hij kwam in aanmerking, zou ik hem wel laten prikken.

De mex. griepprik ben ik niet over uit, in principe zegt mijn gevoel: Niet laten prikken.
    Ik vind dat er te weinig bekend is over de gevolgen op lange termijn. Ik zou graag eerst bevestigd zien, dat dit geen schade kan aanrichten op langere termijn.

4. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

En dit is precies wat ik ook wou zeggen!
    Als je kijkt ook naar andere dingen die je ziek kunnen maken dan heb je geen leven meer...

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm wel jammer dat je geen 2 antwoorden aan kan klikken ;)!
    Wij kiezen er namelijk voor alle drie onze kindjes niet te laten vaccineren, maar 1 van de 3 is jonger dan 2 en 2 van de 3 zijn ouder dan 2 ;)! Heb dus de poll ingevuld voor de jongste.

6. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ja bij allebei de meiden.

1 is 6 maanden oud.
    de ander is bijna 3

7. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    En de kans dat de vaccinatie zulke ernstige gevolgen kan hebben dat je kindje daaraan overlijd, of de rest van zijn-haar leven in een rolstoel komt te zitten, of zelfs als kasplantje door het "leven" moet niet??

Let wel: Ik zeg niet DAT het vaccin deze gevolgen heeft, alleen dat niemand me kan vertellen dat het NIET zo is. (Nou ja, vertellen kan iedereen het, maar ik bedoel bewijzen). En zo lang we niet weten of het vaccin veilig is houden we onze dochter er vandaan. Ik ga nu dus van twijfelaar naar nee-stemmer.

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb nix gestemd omdat ik het nogn iet weet,
    ons meisje krijgt de gewone griepprik niet omdat je daar een medische reden voor moet hebben mijn man krijgt die wel omdat hij asmatisch is en hij heeft de 1ste prik voor de mexicaanse ook al gehad hij zei dat de prik na de tijd best wel ff zeer heeft gedaan,

wat mij tegenhoudt om onze dochter te laten prikken is het feit dat wij hier dus naar een sporthal moeten daar dus alemaal witte hokjes staan en daar worden ze dan geprikt vind het zelf geen prettig idee en echt hygienisch lijkt het me ook niet
    daarbij heb ik dit vroeger als kind ook eens meegemaakt op deze manier een prik te krijgen en heb er trauma aan over gehouden

dus ik heb al gebeld naar da ha of ze de prik daar mag krijgen omdat ze de dokter kent maar dat mag dus niet!
    vervolgend heb ik aar de ggd gebeld en je kindje word dus aleen in een apart ehbo hokje geprikt als het voledig in paniek raakt maar ja dan is het kwaad dus al geschied!
    en darbij komt nog dat dit dus de 1ste prik word die ze bewust mee gaat maken ben me dus aardig aan het afvragen hoe kan ik haar hier op voorbereiden??

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik denk dat een trauma voor een kindje rond de 3 jaar wel meevalt.

Ik heb ooit een zeer ernstige armbreuk gehad. Ik was toen 7 jaar. Ze hebben toen 3 grote verdovingsspuiten in mijn arm gezet en daarna de breuk gewoon waar ik bij zat met de hand rechtgezet. Echt duwen en trekken.

Ik weet daar misschien nog een heel klein beetje van. Maar niet de pijn maar meer dat het is gebeurd.

Ik denk dat kinderen dat snel een plekje kunnen geven.

Maak er anders een beetje een feestje van. Voor de tijd dat je er heen gaat leuke dingen doen en na die tijd ook. Dan is de kans groot dat ze alleen de leuke dingen herinnert.

10. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik heb ook een oproep gekregen om mezelf te laten inenten omdat ik een kindje jonger dan 6 maanden thuis heb.
    Mijn zusje en moeder hebben dan ook een oproep gekregen.
    is net vandaag binnengekomen, en dan krijgen we volgende week vrijdag de eerste prik.
    Mijn moeder heeft maandag de eerste al gehad, dat was van haar werk uit, omdat ze in de zorg werkt.

Sommige mensen zeggen dat het heel slecht is, dat het je imuunsysteem kan aantasten op langere termijn? Dat ze niet weten wat de bijwerkingen zijn..
    Dan begin ik soms toch te twijfelen, maar ik wil het ook niet op mn geweten hebben dat ik mijn kleine mannetje kan aansteken.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#31 Cygnet2, 21 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2009
    Ja, ik laat mijn zoontje (15 maanden) inenten.

Ben je in verwarring? Wil je informatie over het vaccin etc? Ga dan naar de site www.RIVM.nl of bel naar het informatienummer.
    Op zwangerschapspagina vind je geen formele deskundigheid en er worden een heleboel dingen geschreven die of ten dele waar zijn of ronduit onwaar.

Bij alle verhalen die je leest moet je je altijd afvragen: "Wie is de "ze" waar ze het overhebben?" Wil je het wetenschappelijke standpunt (oftewel onderzocht) kijk dan op de site van het RIVM.

Chieffie: Het RIVM zal je dus vertellen dat het zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer onwaarschijnlijk is. De kans dat je door bliksem wordt getroffen is waarschijnlijk groter.

12. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Wij hebben nu sinds een paar dagen geleden eindelijk de beslissing genomen om onze kleine wel de vaccinaties te laten geven, maar nu lees ik hier ineens weer over de mogelijk ernstige bijwerkingen.
    Dan ga ik toch weer licht twijfelen moet ik zeggen.
    Het is een moeilijke keuze, want je wilt de beste keus maken voor de kleine, maar is dat wel of niet vaccineren.
    Ben afgelopen week toch ook wel weer geschrokken van de jonge kinderen die er pasgeleden aan overleden zijn, ook al hadden zij onderliggend lijden.
    We hopen allemaal natuurlijk dat onze kinderen helemaal gezond zijn, maar je kan nooit in hun lichaam kijken, misschien is er ook wel iets loos en als ze dan de MG krijgen, kan dit dus zeer ernstig verlopen.
    Ook als je kind gewoon gezond is, kan je kind flink ziek worden en in een ziekenhuis belanden. Dat wil je als ouders ook niet.
    Ik blijf toch neigen naar wel vaccineren, alleen hoop absoluut niet dat er (ernstige) bijwerkingen zijn. Ik heb vernomen dat de MG vaccinatie niet veel afwijkt van de gewone seizoensgriep vaccinatie en dat bij de laatst genoemde vaccinatie geen ernstige bijwerkingen zijn in al die jaren.
    Nogmaals, ik vind het een moeilijke keuze. Pfffffff!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Morgen maar even kijken naar de online chat. Misschien heb je er iets aan.

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ja wij gaan maandag ff prikkie halen.. mijn man mag tussen 13.30 en 14 uur ik tussen 14.30 en 15 uur... dus we gaan tussen 14 en 14.30 uur.. we moeten er zo'n 20 km voor rijden, dus gaan we niet apart.. :D

15. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

as donderdag gaan me vriend en ik de inenting halen.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb mijn eerste al gehad, en donderdag krijgt m'n dochter haar eerste.

17. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    #37 jeanney5, 21 nov 2009
    Laatst bewerkt: 21 nov 2009
    Ik heb van de HA begrepen dat er 30 jaar geleden ook heel veel verhalen rondgingen omtrent bijwerkingen vaccinatie tegen mazzelen. Niemand vond het toen veilig en nu opeens wel. Wat een aparte bevolking zijn wij!!

Deskundigen hebben een vaccinatie tegen MG op markt gebracht die schijnt te werken en bijwerkingen op langere termijn weten ze nog niet.

Was ook toen met mazzelen volgens de Arts! Je kan op dat moment niks zeggen. Met jaren komen wer erachter wat de bijwerkingen op langere termijn zijn. Dus ik neem aan dat we gewoon vertrouwen moeten hebben op de deskundigen of niet?? Anders kunnen we net zo goed onze kinderen helemaal niet meer vaccineren en ook niet naar de dokter gaan!

Ieder moeder wil het beste voor hun kindjes. Wat de 1 veilig vindt, vindt de ander niet veilig. En wij moeten als bevolking dat respecteren vind ik!

18. 894hi

894hi Niet meer actief

hier word hij niet gehaald

19. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Dat is fijn voor het RIVM, echter zij zijn niet de vader van mijn dochtertje, dat ben ikzelf. En dus zijn mijn vriendin en ik degenen die erover beslissen en niet het RIVM. Je hebt het over ondeskundigheid hier op ZP waardoor er verhalen komen: Ik vind net doen alsof iets superveilig is terwijl je dat gewoon op geen enkele manier zeker kunt weten erg ondeskundig.

De oproep was voor vanmorgen 9.30 uur, Giulia was toen gezellig op het kdv aan het spelen :) Wij hebben de prik dus definitief niet gehaald.

20. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij hebben de prik definitief wel gehaald, 18 dec de 2e.

Deel Deze Pagina