Hoi Lynnami, Wil dat zeggen dat er in belgie ook voor de 13 weken zwangerschap wordt gevaccineerd? Of net als in nederland na de 13 weken? En Zoetje: we kunnen er nu niks meer aan veranderen en alleen maar hopen dat alles goed komt. Kan er alleen nu niet zo van genieten omdat ik me en stom voel en bang ben dat er iets mis gaat. Weet jij of er bewijzen zijn vanuit het buitenland dat de vaccinatie risico vormt voor de embryo/ foetus? Dat is misschien nog het meest frustrerend dat niemand iets weet! Krijg jij de echo met zes weken speciaal vanwege de vaccinatie of had je die anderes ook gehad? Nou ik ga in ieder geval ook voor je duimen en hoop dat je er toch wel van kunt genieten. moeilijk hoor om je er bij neer te leggen. Gr. Jikke
ik heb een miskraam gehad en mocht bij een nieuwe zwangerschap met 6 weken komen voor een echo. ik had een incomplete miskraam . er zat alleen een lege huls zeg maar. ik hoop dat het nu wel goed is. groetjes zoetje
Hoi Zoetje, Fijn dat je nu snel langs mag komen voor een echo! Extra spannend lijkt me voor jullie. Laat je even weten hoe het geweest is? En heb je je er een beetje bij neer kunnen leggen dat je de mex griep vaccinatier hebt gehaald of speelt het nog steeds in je hoofd? Succes met je zwangerschap! Gr. Jikke
hallo jikke27, ik mag 11 december komen voor een echo en hoop dan een kloppend hartje te zien. ik probeer niet meer aan de prik te denken en hoop dat het goed is. ik heb de prik gehad voor mijn eisprong, dus wie weet heeft het geen invloed gehad op de zwangerschap. ik hou je zeker op de hoogte. groetjes zoetje
Hey meiden, Ik kwam toevallig deze topic tegen, en de reactie's lopen erg uiteen. Wat dat aangaat kan ik me vreselijk boos hier om maken (niet op jullie hoor ) omdat de informatie betreft de m.griepvaccin slecht georganiseerd is. En niet om jullie bang te maken meiden, absoluut niet...Maar volgens mn fertiliteits arts kan die vaccin miss het vruchtje aantasten of in het ergste geval afstoten, aldus mn arts. Want zelf heb ik de 1ste vaccin ook al gehad, en moet maandag de 2de halen. Doordat ik voor het iui behandeling naar het ziekenhuis heen moest, heb ik het 1 en het ander nagevraagd. En mn ferti.arts schrok zodanig, dat ze liever van tevoren had geweten dat ik deze vaccin al gehad had, ivm de iui behandeling en het spuiten van pregnyl. Ik vind het godsbedroefd, dat je als vrouw zijnde alle info zelf moet gaan uitzoeken, en dat je slecht geeinformeerd wordt door RIVM. Daarbij benadrukte mn ferti.arts ook, dat ik de aankomende 8 weken lang NIET mag gaan klussen (niet in je vruchtbare dagen dan!) en dat ik ook geen iui behandeling meer krijg in die 8 weken. Want echter is het medisch niet bewezen wat de vaccin doet binnen je 1ste trimester van je zwangerschap. Wat dat aangaat, je hoort en leest zoveel verhalen hierover, wie of wat moet je nog geloven Is zo tegenstrijdig allemaal...Hmmmm. Maar nu komt bij mij het leukste van het verhaal... Ik heb een gemiddelde cyclus van 21 a 22 dagen (laatste ongi 12 nov.)...zoals je kunt rekenen miss zit ik nu op dag 23. Ik moet nog ff duimen en afwachten, moeilijk hoor . Maarrrrr, mocht ik a.s. maandag NIET ongi worden, wat althans te hopen is voor mij, wat moet ik dan doen bij die laatste griepvaccin Wel of niet halen.....??? Of info halen bij mn arts! Wat is/zijn jullie ervaringen hierin meiden??? Alvast allemaal een fijne sinterklaas weekend.... En voor die meiden die zwanger zijn; GEFELICITEERD, en geniet ervan he..en dat alles voorspoedig mag verlopen! Liefs
het is me wel afgeraden om de tweede prik te nemen. ik kan ook alleen maar hopen dat de vaccin geen schade heeft verricht. er is mij verteld om me geen zorgen te maken, maar dat is moeilijk zeker omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad. maar ja ik probeer positief te blijven, heb immers twee gezonde kinderen ter wereld gebracht. ik hou je op de hoogte, groetjes zoetje
Hallo, Pfff... ik schrik wel weer van je berichtje duivinnetje, ook al weet ik dat het zo is wat je schrijft. Ik begon een beetje te genieten van mijn zwangerschap, maar maak me ook zo veel zorgen om het vruchtje (vanwege de vaccinatie) ik heb hem dus na mijn eisprong gehad, waarschijnlijk net na de innesteling... Als ik dan weer zoiets lees, word ik weer erg verdrietig (niet door jou hoor ) en voel ik me zo stom! Maar goed er is nu niks aan te doen, afwachten en hopen dat het goed komt. Ik heb mijn vraag ook nog ergens anders gesteld en kreeg het volgende antwoord: Helaas is er niet meer te vertellen dan je zelf al beschrijft. De oorspronkelijke vaccinaties tegen de klassieke griep hebben geen aangeboren afwijkingen laten zien. De verwachtijng is dat dit ook voor dit vaccin geldt. Desondanks heeft men in Nederland besloten om uit een, mogelijk niet noodzakelijke veiligheid, in het eerstetrimester van de zwangerschap geen vaccinatie te geven. Het beste is om rond de 20 weken een uitgebreide echo (artikelecho) ter geruststelling te vragen. Zeer waarschijnlijk is de zorg onnodig. Redactie Gynaecologie. En schijnbaar krijgen ze in Engeland wel de vaccinatie als je zwanger wil worden en in het eerste trimester, ben er alleen nog niet achter of dit dezeflde is... In jou geval Duivinnetje, zou ik zeker geen tweede vaccinatie halen totdat je zeker weet dat je niet zwanger bent. Heb je al getest? Of begrijp ik je verhaal misschien verkeerd? Zowiezo dan info halen bij je arts, de tweede prik mag toch best wat later? En heb je al een test gedaan? Zoetje: lekker genieten van de zwangerschap en inderdaad we gaan er maar van uit dat het goed is. Op wetenschapsforum staan ook nog wat dingen over zwangerschap en vaccinatie in 1e trimester, tenzij je het allemaal wil laten rusten. je kunt je zo gek maken met internet (spreek uit eigen ervaring , maar kan het soms niet laten... Laat je weten hoe het 11 dec. was, heel veel succes! Liefs Jikke
ik ben gister naar de gyn geweest en had een goede echo. ben op schema en het hartje klopte ook al mooi. ik ga proberen om er nu van te genieten. over 3 weken weer een echo, dan moet de kleine al flink gegroeid zijn. groetjes zoetje
Hey Zoetje, Wat een supernieuws! En inderdaad: er lekker van genieten nu! Had de gyn nog wat gezegd van de vaccinatie? Naja.. maar niet meer aan denken, jullie wondertje groeit goed, dat is het belangrijkste! Ik heb over twee weken eerste afspraak verloskundige en eerste week van januari (ben dan denk ik 11 weken) de eerste echo. Voel alleen helemaal geen zwangerschapskwaaltjes, bij de eerste was ik echt supermisselijk, pijnlijke borsten etc, nu helemaal niks, maakt me weer lekker onzeker Gr. Jikke