ervaringen Nieuw Zeeland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Liene, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    heeft iemand eravringen met een reis naar nieuw zeeland met camper? Wij overwegen volgend jaar te gaan voor een periode van drie of vier weken?

2. Angel31

Angel31 Lid

17 jan 2010
    53
    0
    0
    Hebben we in 2009 gedaan, een aanrader!!
    1 maand met de camper, zowel Noordereiland als zuidereiland.
    Fantastische ervaring. Prachtig land en zooooveel te zien.
    Wil je met de kinderen gaan? Dan raad ik de top 10 campings aan, super verzorgd!

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Wij hebben in 2007 rondreis gemaakt met huurauto. Noordereiland en Zuidereiland. Heel mooi land, met zoveel diversiteit.....

Ga je zeker mooi vinden.... kan niet anders.
    3 weken is misschien wel kort.... als het kan minimaal 4 weken gaan hoor. Krijg je geen spijt van.

De afstanden zijn behoorlijk als je wilt rondtrekken en in 3 weken race je dan alleen van hot naar her en heb je nauwelijks tijd om te genieten, is mijn mening.

4. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Het is zeker de bedoeling om de kinderen mee te nemen.
    Hoe zit het met autostoeltjes voor in de camper of hebben jullie zonder kinderen gereisd?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    En mag ik vragen aan welk bedrag je dan moet denken als je vier weken met een camper door Nieuw-Zeeland reist? Inclusief vliegticket & zakgeld?

6. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nieuw Zeeland is zo gaaf! Wij twijfelden ook nog om weer te gaan, zijn alleen verkeerde seizoen vrij :(

Als je maar 3-4 weken met kindjes en camper hebt zou ik me alleen op het zuid eiland focussen. Je reistempo ligt niet heel hoog en anders moet je echt lang en veel rijden. Is niet echt praktisch met 2 kleintjes.

Noord en zuid zijn beide prachtig, maar zuid biedt zoveel prachtige natuur. Noord is wel veel warmer/subtropisch.

Top 10 campings zijn inderdaad prima! Het land is echt heel makkelijk te bereizen. Check voor autostoeltjes enzo even de site van de verhuurder. Jucy is volgens mij wat lager geprijsd en maui is duurder.

7. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn in 2009 geweest, 6 weken, 3 weken Zuidereiland, 2 weken Noordereiland en 1 week langkawi. Weliswaar met huurauto en overnachtingen in b&b's, hotels, hostels, farmstays en campings met lodges of caravans. Voor de reis (tickets, overnachtingen, helikoptervlucht boven de gletschers incl landing op de gletscher, whale watching, kayaken en overnachten in abel tasman, doubtfulsound cruise, milfordsound cruise, zwemmen met dolfijnen in het wild en auto) waren we 8000 euro kwijt. Daar verder nog 2000 uitgegeven aan eten, uitstapjes en benzine. Voor 3 weken zou ik je aanraden om maar 1 eiland te doen, en dan het Zuidereiland. Aanraders; helikoptervlucht boven de gletschers, de hotpools bij Franz' Jozef, doubtfull en milford sound, hokitika gorge, whale watching, gueenstown, abel tasman, haast pas, catlins, en nog zo veel meer. Ik wil zo graag weer. Maar eerst weer sparen en dat gaat een stuk langzamer nu er twee kiddo's zijn ;). Maar ooit gaan we weer. Wij hebben onze reis geboekt via pacific island travel, heel tevreden. Weet niet of ik dat mag vermelden, geen reclame maar tip. Een aansluitende binnenlandse vlucht gemist omdat hij te krap ingeboekt was doordat het vluchtschema van de airline aangepast was en de dag na ons mailtje vanuit NZ was het geld wat we uitgegeven hadden aan nieuwe tickets op onze rekening bijgeschreven.
    We zagen veel mensen met kinderen reizen, ze zijn daar vaak nog gratis tot 12 jaar en soms nog tot 16 jaar halve prijs in restaurants. Ik vond het daar toen nog redelijk goedkoop, het al heel duur om er te komen dus daarom zijn de toegangsprijzen en restaurant prijzen nog redelijk. Veel president met plannen, is al helft van de fun! Koop goede wandelschoenen en neem ze nieuw mee scheelt veel gedoe bij de douane ivm overbrengen van ziektekiemen ed via vuil in de groeven. We hebben toen veel mensen gezien die daar veel tijd aan kwijt waren.

Deel Deze Pagina