Pijn in borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Arr, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Beste lactatiekundige,

3 weken terug is mijn zoon geboren. Vanaf het begin af aan ging de borstvoeding heel goed. Heb echt genoeg voor hem. Sinds het begin deed mijn rechterborst wel wat zeer als hij dronk. Eerst zaten er ook wel een soort kloofjes op de tepel, die zijn inmiddels wel weg.
    Ik heb geleerd liggend te voeden, i.v.m. totaalruptuur waardoor ik niet kon zitten.

Nu doet mijn rechterborst soms nog wel best zeer. Eigenlijk bijna elke keer dat ik hem aanleg. Als hij drinkt (gewoon terwijl ik zittend voed), en het doet pijn, dan laat ik hem stoppen door met mijn pink de vacuüm weg te doen. Nu ben ik erachter gekomen sinds gisteren, dat zijn tongetje aan de rechterkant tussen zijn rechtermondhoek en mijn tepel in zit. In plaats van het tongetje aan de onderkant van de tepel. Kan dit het probleem zijn van de pijn die ik aan mijn borst heb? Zou ik dit ook op een of andere manier kunnen verhelpen, zodat hij zijn tongetje gewoon goed onder mijn tepel heeft, in plaats van aan een kant aan de zijkant?
    Ik merk ook dat hij niet goed meer zijn mond wijd open doet als ik hem voed. Soms doet hij het wel goed, soms niet. Kan dit er ook mee te maken hebben, dat hij zichzelf 'beschermt' tegen het vele melk dat er uit mijn borst komt? Hoe kan ik er voor zorgen dat hij zijn mond altijd wijd opendoet? (de eerste twee weken deed hij dit altijd prima..)

Heeft u misschien tips voor mij, zodat het alles beter zal gaan? Ik leg hem wel goed aan, volgens de jgz.

Alvast bedankt voor de reactie, hopelijk is het straks verholpen.

Groeten,
    ARR

2. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Nog een toevoeging: mijn rechtertepel is ook iets afgevlakt aan de kant waar hij zijn tong houdt.

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik kan me voorstellen dat dit pijn of problemen oplevert. De vraag is doet je kindje dit gedurende de hele voeding, tijdens het voeden of tegen het eind van de voeding. En indien gedurende hele voeding of tijdens voeden: waarom?
    Om hier achter te komen lijkt het me zinvol wanneer een lactatiekundige met je meekijkt. Zij kan naast het daadwerkelijke aanleggen beoordelen ook kijken naar mondmotoriek en melkstroom.

Je vind lactatiekundigen via nv.borstvoeding.nl of via borstvoeding.com Wanneer je bij mij in de buurt woont (rijdbare afstand) kun je ook mij consulteren (www.borstvoedingdebasis.nl)
    Het is denk ik een goed idee wanneer iemand daadwerkelijk meekijkt, zodat je straks vrolijk verder kunt!

Succes!

Deel Deze Pagina