Ha dames! Hier een misschien wat ongebruikelijke vraag. Misschien is het wel heel erg dom dat ik deze vraag stel Maar ik denk soms domme dingen sinds ik zwanger probeer te worden, haha. Ik heb thuis een fitness hoelahoep. Voor de mensen die dit niet kennen: dit is een grote en verzwaarde (volwassen) hoelahoep. Die van mij is 1,5 kg zwaar. Ik train hier elke dag mee door 20 minuten te hoelahoepen. Dit traint je taille, buikspieren, rugspieren en billen. Ik vind het een hele fijne work-out, maar het is nogal een lomp zwaar ding dat constant tegen mijn middenrif en buik aanbotst. Want tja, dat gebeurt nu eenmaal als je hoelahoept. Wat denken jullie? Kan dit kwaad voor een eventuele bevruchting, eisprong of innesteling? Ik weet dat er een hele hoop spieren en huid je baarmoeder beschermen, maar het botst nogal tegen mijn buik. Vandaar dat ik het me af vraag. Alvast bedankt! x
Je baarmoeder zit rond de bevruchting en begin zwangerschap nog erg laag. Verstopt achter je schaambeen. Dus ik denk niet dat hoelahoepen kwaad kan
Te weinig wegen heeft wel een invloed. Geen idee hoeveel je met dat ding aan de slag bent, maar als je zoveel traint dat je ondergewicht hebt, kan het dus onrechtstreeks wel kwaad
@Coach: maak je geen zorgen hoor, ik heb een netjes BMI van 21,4. Geen ondergewicht, geen overgewicht. Doe het puur om mijn taille nog wat te benadrukken