Baby half uurtje alleen laten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif, Nov 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

ik zie af en toe een beetje op tegen mijn zwangerschapsverlof. Het gevoel geen kant op te kunnen ivm de baby.

Klinkt misschien overdreven en misschien kijk ik er straks wel heel anders tegenaan. Maar hoe doen jullie dat? Als je heel even snel een boodschap wil doen ofzo, kun je je kleintje dan niet even een half uurtje alleen laten?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik neem haar altijd mee en ga gewoon boodschappen doen als ze wakker is. ja met een kindje valt niks te planne en alleen laten zou ik nooit doen . in 30 min kan veel gebeuren

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zou dat echt nooit doen.
    Er kan vanalles gebeuren, thuis maar ook met jou.. en wie weet dan dat er een kindje thuis ligt?

4. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    gewoon meenemen,nooit alleen thuislaten........

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Nee, nooit alleen laten.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    nooit alleen thuis laten en lekker meenemen

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Om bootschappen vind ik wel een beetje ver. Als daan 's avonds licht te slapen in diepe rust dan neem ik de babyfoon mee maar verder ga ik echt niet.

8. anita26

anita26 Actief lid

Oct 1, 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    ben het wel met je eens dat je af en toe even je handen vrij wilt hebben. Alleen laten = NOOIT doen! Maar af en toe opa en oma lief aankijken kan natuurlijk wel :D Maak ik dankbaar gebruik van!

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    of je partner lekker bij de kleine die vinden alleen tijd met de baby ook heel speciaal

10. MissV

MissV Actief lid

Sep 14, 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Toevallig heeft mijn man dat gedaan afgelopen zaterdag toen ik aan het werk was. Hij dacht dat hij wel even boodschappen kon doen, omdat onze zoon toch lag te slapen. Ik kwam er toevallig achter en ben best geschrokken. Ik dacht dat hij wel begreep dat dat absoluut niet de bedoeling is.

Ik vertelde dat er van alles kan gebeuren als je weg bent: brand/inbraak en met jezelf kan er natuurlijk ook iets gebeuren onderweg. Hij had er niet zo bij stilgestaan en vond de kans zo klein dat hij zich er niet echt druk om maakt.

Mannen denken wat dat betreft niet zo door (de mijne in ieder geval). Maar stel dat er net iets gebeurt in die paar minuten dat je weg bent. Je vergeeft het jezelf toch nooit?

11. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Nee nooit alleen laten joh!
    Stel je voor dat je aangereden word ofzo en je kindje ligt dus alleen thuis.
    Of je huis vliegt in de fik, nee echt niet alleen laten.

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Een half uur vind ik echt lang.
    Er kan vanalles gebeuren!
    Ik laat Iman niet langer dan 5 minuten alleen, bv alleen even om snel brood te halen aan de overkant en dan alleen als ik weet dat ze in diepe slaap is!

13. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Gewoon niet doen......

14. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Nooit alleen laten! Je weet met kindjes dat je niet kan doen en laten wat je daarvoor ook altijd deed. Je moet weer een nieuw ritme zien te krijgen, daar gaat tijd over heen maar komt helemaal goed. Bovendien WIL je straks misschien de kleine ook helemaal niet alleen laten hoor!

15. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    NOOIT DOEN... Er kan iets met jou gebeuren, maar ook met je baby. Daarbij is het voor je baby ook fijn als hij even buiten komt. Ik ga altijd met Milou samen voor een boodschap. Of als dit niet lukt, gewoon wachten totdat mijn man thuis is.

16. cam

cam Bekend lid

Dec 17, 2006
    572
    0
    0
    He hoi

Ik zou een kindje nooit alleen laten. Bovendien als ik het zou doen, zou ik nooit een rustig gevoel erbij hebben. Zou me vreselijk opgejaagd voelen.

Ik snap je vraag wel hoor. Maar als je kindje er eenmaal is, dan vind je wel een weg. Ik neem mijn dochter altijd mee en pas mijn eigen planning gewoon op haar aan. Heb je de minste irritatie en het minste stress mocht je bang zijn dat te gaan ervaren.

Het gekke is dat het vroeger wel gedaan werd, maar mogelijk dat er dan een buurvrouw of zo een oogje in het zeil hield. Maar ik zou het nu nooit doen. Inderdaad...er zou maar iets met jou gebeuren en je kind ligt dan nog thuis in bed...

Succes...

17. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    mischien heeft ze wel over een grote boodschap op de wc hihihi
    geintje

nee ik laat youame ook nooit alleen
    wacht wel tot ze wakker is en anders doet mijn vriend de boodschappen

18. missmama

missmama Actief lid

Aug 6, 2006
    125
    0
    0
    Nederland
    alleen al het feit dat als je kindje wakker word, huilt en er reageert helemaal niemand omdat je BOODSCHAPPEN DOEN BELANGRIJKER VIND, :evil: dat kan voor zo`n klein hummeltje enorm beangstigend zijn, inderdaad dus NOOIT doen.

Groetjes Missmama

19. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    Dat zou ik NOOIT doen.

20. Ozzy

Ozzy Actief lid

Jan 31, 2007
    379