Bedoelde dat ik wel tijd heb om op mijn tel. te zitten én wel tijd heb voor mijn vriendinnen. En dat ik dus niet bedenk van ‘hé we moeten nog de oppas bespreken ivm uitval oppas’.
Eerlijk zijn tegenover je vriendinnen en even uitje met gezin plannen. Laat je mobiel thuis of in desboard kastje van de auto. De laatste tijd verassen mijn partner en ik elkaar met onze dochter op verassings uitje. (dierentuin, zoo bizar, zwembad, orgideenhoeve, bos wandeling) hartstikke leuk ipv weer bij huis hangen en romantisch de was opvouwen
Ik zou in jouw situatie wekelijks even samen de gezinskalender invullen. Even samen overleggen wie wat doet en hoe je de knelpunten kunt oplossen. Zo te lezen vind je dat zelf soms lastig.
Gewoon eerlijk tegen je vriendinnen zeggen dat afspreken nu even niet lukt. Misschien is het handig dat jij en je vriend een gezamenlijke agenda hebben waar je alles in kan zetten. Kom je ook niet voor verrassingen te staan. En misschien afspreken dat je op bepaalde momenten (bijv tijdens het eten) je telefoon uit zet.
En waarom zou hij dat niet kunnen bedenken dan... is toch precies hetzelfde. Ik zou zeker niet alles gaan afzeggen nu maar eerder kijken hoe je meer beland krijgt
Dat hebben wij met de zondagen gedaan. Man is heel de week van huis, zaterdags zijn er vaak dingen die nog moeten dus de zondagen zijn voor het gezin en gaan we alleen naar de kerk. Het geeft rust, 1 dag geen afspraken en wel tijd voor elkaar