Hoi dames.. ik heb vandaag me 20 weken echo gehad. ben 20 weken en 6 dagen zwanger maar kon niet eerder omdat ik weekie in parijs heb gezeten. ons kindje is hellemaal kern gezond zover ze konden zien.. maar onze DAME ligt in stuit.. nu vroeg ik me af of een van jullie mij kan vertellen hoe groot de kans is dat onze kleine meid nog draait.. ze bewoog in t begin heel veel en lag toen nog niet in stuit.. en nu is ze ineens heel lui geworden en ligt ze in stuit.. voor de rest zijn we super blij met haar.. alvast bedankt voor reacties. Groetjes sandy 19..
Ze heeft echt nog lang zat om te draaien hoor... dus nog niet druk om maken..... (en ligt het nu aan mij, of zijn dochters nu veel dwarser... alle stuitliggingen die ik ken zijn meiden...)
fijn dat alles goed is met de kleine. Dat ze in een stuit ligt is niet erg hoor ze kan nog draaien tot week 34 ongeveer. Je beebje heeft nog zoveel ruimte in je buik nu
ik maak me opzich niet eens druk om een stuit want ik denk dat ik het zelfs fijner vindt.. ben zo bang voor de bevalling. :O haha is dat zo ja? dat de meiden vaker in stuit liggen! Grappig .
hey meid ik had vandaag ook 20 weken echo onze knul lag ook eerst in stuit en was erg bewegelijk waardoor ze sommige dingen niet goed kon bekijken ze vroeg me wat rond te lopen wat de drinken en met een half uurtje terug te komen toen was hij alweer gedraaid zo snel kan dat gaan dus.. ze hebben nu nog heel veel ruimte dus ze kunnen alle kanten op
mijn meisje is met 38 weken zelf nog gedraaid en ze woog 3660 gr, en 47 cm dus een echt kleintje was ze ook niet....
hey hey net zoals anderen zeggen je kindje heeft alle tijd nog om te draaien bij mijn vorige controle lag mijne met haar hoofd naar beneden maar nu ligt ze af en toe dwars af en toe in een stuit uiteindelijk gaat ze toch wel met haar hoofdje naar beneden liggen nu heb ik geen idee hoe zij ligt maar het word alleen maar krapper maar eigenwijsje hier gaat gewoon door met draaien
hihi oké dan zullen we het over een paar weekies zien. is de 20 weken echo ook de laatste echo die je krijgt of komen der nog een paar aan?
Waarom zou je dat dan fijner vinden als ik vragen mag? Stuitligging geeft toch juist veel meer complicaties bij de bevalling (pijnlijker en kans op toepassing keizersnede).
Omdat ik heel erg bang ben voor de pijn tijdens een normale bevalling zonder keizersnede, ik weet niet tis heel raar.. maar keizersnede zou ik niet erg vinden.. T enige waar ik me druk om maak is dat ons kindje met de groei 10 dagen achter ligt.. dit mag niet meer dan 14 dagen worden.. en anders? ik weet het niet?
Een keizersnee is echt niet fijner hoor....Moet je niet op hopen.... Ik denk dat als de groei verder achteruit gaat je volledige rust moet houden, dat wil soms weleens helpen. Ik krijg vanavond mijn 20 weken echo, ben best nerveus....
Pff ik hoop dat de groei van onze meid niet achteruit gaat dan want ik doe al bijna niks meer (zit nog op school ma ben al 3 weken niet meer geweest).. en verder ik werk niet meer omdat ik in t begin veel last van de zwangerschap heb gehad.. dus ik doe eigenlijk niks. maargoed laten we hopen dat ze niet nog verder achter gaat liggen met groeien. heel veel plezier vanavond (A).. geniet er lekker van om je kleintje zo goed te kunnen zien!
Op dit termijn is de ligging van je kindje helemaal niet belangrijk. Wie weet is ze gedraaid toen jij opstond van het bankje om naar huis te gaan. Je kindje beweegt nog zo veel! Pas veel later in de zwangerschap is de ligging van belang. En een keizersnede is geen pretje hoor, je mag dat de bevalling minder pijnlijk meemaken, maar je herstel is veel zwaarder. Het is en blijft een operatie, en je hebt een flinke wond op je buik die moet herstellen. Zou er niet op hopen En ach ja, miljoenen vrouwen zijn je voor gegaan met een normale bevalling, dus waarom kan jij het niet? Tegenwoordig kun je om pijnstilling vragen, dus als je echt bang voor de pijn bent is daar wel een oplossing voor hoor
Met 20 weken zegt het niet zoveel, hoogstens dat ze lekker liggen in die houding, maar het denk ik meer toeval dan iets anders. Je kindje kan nog makkelijk kopje duikelen! Bij 28 weken kunnen ze van buiten voelen hoe het ligt. Bij onze vk praktijk krijg je standaard bij 36 weken een liggingsecho. Ons kindje is nu al bijna helemaal ingedaald en kan dus niet meer draaien, en heeft eigenlijk altijd met het kopje naar beneden gelegen. Maar dat is dus pas relevant aan het eind van je zwangerschap. Geen zorgen!
Bij mij lag de kleine met 30 weken ook in stuit, en 2 weken later op controle bij de verloskundige lag ze weer goed om en was ze zelfs al iets ingedaald. Ze heeft dus nog alle ruimte.. Vooral lekker genieten gaan, want ik bedenk me dat ik over ruim 6 weken al ben uitgerekend en het toch wel erg spannend begin te vinden nu, hihi. Liefs,
Eva heeft tot 28 weken veel in stuit gelegen, op elke echo en controle lag ze in stuit. Met 30 weken lag ze opeens wel goed en is zo blijven liggen. Haar zusje heeft tot 26 weken veel in stuit gelegen, maar de dag na de laatste (pret) echo had ik controle bij de verloskundige en lag ze met haar hoofd naar beneden. En vandaag had ik weer controle en lag ze met haar hoofd naar beneden. Toen ik een half uur thuis was lag ze weer in stuit . En nu ligt ze weer met haar hoofd naar beneden, maar met haar rug aan de andere kant dan met de controle. Ze buitelt dus nog lekker in het rond . De verloskundige gaf hier aan dat ze makkelijk tot 36 weken nog van stuit naar hoofdligging kan veranderen. Dat zal bij een eerste kindje iets eerder ophouden (minder ruimte omdat het de eerste is), maar voorlopig nog geen zorgen dus! Ik ken trouwens wel iemand die een zoontje heeft die met een stuitbevalling geboren is (2e kindje, dan worden stuitbevallingen eerder gedaan)
hihi raar he dat zo'n baby zoveel beweegt en dus nog zoveel kan draaien.. ik voel haar met haar billetjes wel nog steeds enorm op mijn blaas hangen.. maar is er iemand die mij nog uit kan leggen wat er gaat gebeuren als ons meissie 14 dagen achter ligt met haar groei.. momenteel ligt ze 9 dagen achter en de vlk zei dat ze niet meer dan 14 daagjes mocht achter liggen! Iemand hier ervarring mee? Voor de rest bedankt voor jullie reacties en we zullen snel zien moet 20 januari weer na vlk voor controle dus afwachten!