Een vraag voor de Belgische dames onder ons, of voor de dames die weleens naar België gaan! Binnenkort vieren mijn man en ik ons 1e jaar als getrouwd stel. Dit doen we in België. Nu wil ik hem verrassen met een leuk etentje (lunch of diner, maakt niet uit) op de weg daar heen. Ons hotel ligt vlakbij Tongeren, maar het mag ook in Mechelen bijv. zijn of iets in die richting. (kunnen we meteen een beetje sight-seeing doen) Onze reis duurt namelijk maar 2,5 uur, dus iets omrijden vinden we niet erg. Heeft iemand een leuk idee voor een restaurantje in de buurt van Mechelen Hasselt of Tongeren? Natuurlijk romantisch, knus enz. We verblijven in een kasteel, dus in dat romantische thema wil ik graag blijven. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast ontzettend bedankt!
Mechelen en Tongeren liggen wel een stukje uit elkaar hoor... Maasmechelen ligt nog in Limburg en is korter bij. In tongeren heb je Lucie en Jimmy. Zelf nog nooit gaan eten maar wel al veel positieve verhalen van gehoord: L&J - Welkom In een deelgemeente van Tongeren ligt 'De Kleine Graaf': http://www.dekleinegraaf.be/ Daar ben ik wel al een paar keren geweest, heeeeeerlijk! In Lanaken heb je La butte au bois, wel niet goedkoop maar wel lekker Gastronomie | La Butte aux Bois | Lanaken (Maastricht) In Hasselt heb je 'Goei Goesting'. Collega van me vindt het daar zeer lekker: Goei Goesting In welk kasteel verblijven jullie?
Wat goed, al een paar voorstellen, dank je wel! We verblijven in Chateau de la Motte. Ben zelf helemaal niet bekend met die omgeving, dus hoop echt dat ik hier een leuk restaurant vind, internet staat er vol mee, maar dat is teveel om een keuze uit te maken
Ah da's in Sint-Truiden dat jullie zitten. Heb zelf even moeten googlen naar het kasteel, want het zei me niets. In Rullingen heb je het kasteel waar je ook lekker kan gaan eten, ook romantisch: http://www.rullingen.com/nl/ Je zit in een van de mooiste streken, Haspengouw! Vooral de kant waar jij zit is heel mooi. Ik kan je altijd toeristische info over de streek opsturen moest je interesse hebben, werk op een vvv-kantoor. PB me je adres dan maar Het is idd moeilijk om via het net een goed restaurant te vinden. Daar vind je zoveel op en welk is dan goed?