Hai meiden, Mijn vader heeft foto's gemaakt van onze bruiloft. Heel leuk, hij heeft ze op schijf gezet en aan me gegeven. Nu echter, zijn ze slechts 106 KB. Ik heb hem gebeld en bij hem op zijn PC zijn ze ook maar 106 KB. Hoe kan dit nou? Zo kunnen we niks met de foto's...inzoomen geeft meteen "blokjes" (overigens zijn de foto's van mijn schoonvader wel heel goed, die hebben een grootte van ruim 800 KB, inzoomen kan tot in de detail)
Instellingen van zijn fototoestel? Wel hele kleine formaat-instelling trouwens. Daar kun je niets mee inderdaad.
Ja...ik dacht ook aan zijn toestel, maar 100 KB is inderdaad wel superklein. MAar de foto's van mijn schoonvader zijn ook maar 800 kb, dat is toch ook heel erg klein? Maar die zijn wel goed. ps ik kijk naar "eigenschappen" en dan "grootte"
Dat is echt barweinig Zelf een avatar heeft meestal nog betere kwaliteit Hier een spiegelreflex en die staat gemiddeld ingesteld en zijn zo'n 2mb per foto en kun je dus ook op Canvas afdrukken Een foto van 100kb kun je helaas zelfs nog geen 10x15 mee afdrukken
Je hebt diverse instellingen op de camera en waarschijnlijk heeft diegene ingesteld web kwaliteit en dan kunnen ze inderdaad wel eens rond de 100 Kb zijn. Helaas kun je ze dan niet opblazen en heb je geen mogelijkheid om het om te zetten naar groter.
En hoe zit het dan met onze andere foto's? Die zijn ook "maar" 800 KB, en die zijn wel goed. 800 KB is toch alsnog heel weinig? Maar die kan ik dus wel heel ver inzoomen, de kwaliteit daarvan lijkt goed. Trouwens, hoe kan het dat de ene foto 600 kb is en de foto die daar direct na is genomen ruim 1 MB is? (ik heb oude foto's van onszelf terug gekeken) Ik snap er geen snars van