Mi Moneda

Discussion in 'De lounge' started by Puck1, Jul 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Hoi dames,

Ik ben bijna jarig en mocht wat leuks uitzoeken van mijn man. Nu vind ik die sieraden van Mi Moneda heel erg leuk. Ik weet alleen niet welke ketting ik nu moet kiezen. Ik wil graag een zilveren ketting alleen heb je die ook nog in verschillende soorten. Wie heeft deze ook of weet wat nu een mooie ketting is? De juwelier bij ons in het dorp heeft dit merk niet dus ik kan niet even gaan kijken. Je hebt 1,5mm en 3mm bolletjes en dan ook nog gediamanteerd en niet. En nog een ander soort zilveren ketting. Help!;)

Liefs Puck.

2. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Grrr ik ben zwaar jaloers!
    Zeur al MAANDEN om een mooie Mi Moneda.
    Vind het zulke mooie kettingen.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik heb er meerdere, maar vind de gouden met rose gouden het mooiste

het is wel een zilver sierraad met een goudkleurig en rosekleurig laagje. je moet uitkijken met parfum anders gaat het er zo af, en dat voor dat geld ;)

hier een greep uit mijn collectie :)

5. SeaShell

ik vind de Dji Dji Italia kettingen/munten eigelijk mooier en degelijker

deze heb ik daarvan;

6. BabyR

BabyR Fanatiek lid

Dec 18, 2011
    2,009
    5
    38
    Daantje ik vind je Mi Moneda kettingen veeeeeeeeeel leuker!

Ik krijg de ketting ook voor mn verjaardag, ben ook nog steeds aan t dubben welke ik wil nemen.

7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Ik zou voor de wat grovere ketting gaan. In mijn omgeving zijn er meiden waarbij de dunnere ketting snel brak. Ff een tip de munten van quions passen er ook in, daar zitten ook hele mooie bij!

8. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij krijgen over een aantal weken mimoneda in de winkel.
    Ik heb daarom een vertegenwoordigster over de vloer gehad en die vertelde het volgende: De dunne kettinkjes breken heel snel.
    Ga daarom voor een dikkere, dan heb je er veel langer plezier van. Ze hebben ook een 3 mm Jasseron, die is het sterkste.
    Rosé munthangers niet samen dragen, dan zijn ze heel snel niet rosé meer. Goud heeft dat veel minder snel en de zilveren zijn door en door zilver, dus die blijven het mooist.

9. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Ik heb ook een mi moneda ketting,

ik heb de ketting zelf bij een juwelier gekocht, dus geen officiele Mi Moneda ketting maar een normale zilveren.

De pendanten en de munten zijn wel van Mi Moneda,

Ik heb de zilveren pendant met 2 munten:

- De buddah
    - De babyvoetjes.

Wat ik wel eens gehoord heb ik dat de rose en de gouden pendanten snel verkleuren.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Zeuren? Bij je moeder ofzo?
    Mij lijkt toch dat je samen leeft, samen deelt en dat als één van de twee een wens heeft dat je samen gaat kijken of het mogelijk is om dat uit te voeren / te kopen.

11. mbeekje

mbeekje Bekend lid

Jan 9, 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik heb ook een mim monenda ketting. Over de ketting niet tevreden, voor de 2de keer al kapot. Helaas

12. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0
    Die wilde ik dus ook erg graag, dus mijn vriend was (zonder dat ik het wist voor moederdag) hiervoor opzoek gegaan en heeft toen een ketting en munt van Quoins gekocht. Volgens de verkoopster hebben hun al de foutjes van Mi Moneda er uit gehaald, dus het breken van de ketting en het verkleuren van de munten. Die van Mi Moneda vind ik ook mooi hoor maar als je toch nog rond aan kijken bent, is het misschien een idee. Quoins heeft ook erg leuke munten!

13. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, en garantie daar doen ze niet aan in dat geval. Dat noemen ze draagschade...;)
    Garantie is alleen verkleuring/donker worden van het zilver.

14. SeaShell

Tip voor als de zilveren/rose/gouden munten en hangers verkleuren:

Dippen in een silverdip badje en ze zijn weer als nieuw!
    Zo'n badje is oa te koop bij de Lucardi en werkt voor alle kleuren mi Moneda spulletjes

15. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat kan bij verkleuring. Maar het goud en rosé is een laagje. Dat kun je er niet zomaar opmaken. MiMoneda kan dat wel opnieuw doen voor iets van 25 a 30 euro.

16. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    1,162
    0
    36
    Zelf heb ik een mi Moneda. Hoor veel over het breken van de ketting, nou die van mij heeft al veel te verduren gehad en is nog steeds heel. Maar blijkbaar een uitzondering.
    Voor mijn zusje heb ik de ketting en munten van Quoins gekocht. Kost net zoveel maar is volgens mij wat kwaliteit betreft wel iets beter. Is écht door en door zilver ;)
    Toevallig heb ik zelf ook een ketting van Quoins gekocht en die heb ik nu samen om met de dunne ketting van Mi Moneda, dus dubbele ketting. Je kunt er allerlei kanten mee op.

17. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

View attachment 258412

Dit is de mijne. Heb een jasseron ketting, een medium muntenhouder en een munt met zirkonia. Zit een gouden laagje over. Wil graag een tweede munt er aan.

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Uhmmm... pardon!?

Allereerst, kan het best zo zijn dat je het met zijn 2en beslist en doet, maar sommige dingen wil je nou eenmaal heel graag hebben en mag je best wel eens een beetje over ''drammen'' in de hoop dat mijn ozo "romantische" vriendje plotseling met een mooie Mi Moneda ketting aan komt zetten. Mijn vriend houdt namelijk de inkomen bij (ik heb nogal een flink gaatje in mijn hand). Plus het feit dat ik het leuker vind om sieraden van mijn vriendje te krijgen. Zo zit er gelijk een emotionele waarde aan en dat vind IK notabene mooi.

Verder gaat het jou geen ene zak aan hoe wij het doen in onze relatie of financieen en het zal er ongetwijfeld heel verschillend eraantoe gaan als bij jou, maar hé zolang ik daar vrede mee heb is dat toch helemaal perfect. Dus het zou je sieren als je een reactie kan geven zonder een denigrerend ondertoontje;).

19. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemal mee eens.
    Bovendien, niet iedereen die samen leeft deelt ook alles.
    Wij zijn getrouwd en hebben allebei nog steeds onze eigen rekening. Omdat ik minder uren werk hou ik dus ook minder over (we dragen wel beide in verhouding bij aan het huishouden) dus als ik zoiets zou willen zou ik ook regelmatig een hint geven hoor.

20. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Ik wil eigenlijk maar een tip geven en dat is ga voor My Imenso. Qua kwaliteit zit je dan een stuk beter dan Mi Moneda. De colliers van My Imenso zijn veel steviger, ze hebben alleen geen bolletjes. (Wel jasseron) Maar de garantie enzo is vele malen beter.
    Bij ons in de winkel krijgen we zó vaak klanten met een mi moneda collier die weer gemaakt moet worden en dan uiteindelijk voor eigen merk of my imenso gaan.
    Overigens passen de munten van Mi Moneda ook in de My Imenso, de S (MM) past in de 24mm (MI) en de l in de 33mm.

Ik weet eigenlijk niet eens of Mi Moneda écht zilver is.. Maar dat durf ik niet 100% te zeggen :p. Dit is enkel mijn ervaring qua reparaties/verkleuringen ed!

Ik heb zelf een My Imenso en heb er nog geen klachten mee van verkleuring ed. Eens zien of ik een foto heb..

Share This Page