Sperma onderzoeken

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jetje5, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje5

    jetje5 Lid

    26 sep 2011
    17
    0
    0
    Beste vrouwen, kunnen jullie mij uitleg geven van het zaadonderzoek van mijn vriend?

    We zijn dik anderhalf jaar bezig en tot op heden niks noppes nada gebeurd. Vandaar naar de dokter toe gegaan en die heeft een doorverwijzing gegeven voor een sperma onderzoek.

    De uitslag:

    volume: 4.0 ml
    viscositeit: normaal
    ph:7,7
    aspect: normaal
    spermatozoa: x10`6/ml L7
    rondcellen: x10`6/ml H2
    epitheel: /veld 0

    motiel prog (A+B): 32%
    motiel traag(C): 4%
    motiel (D): 64%
    vitaal: 73%
    VCM x10`6 L9
    DIFF normaal L 2%
    DIFF voorstadia /100sp@ 11
    DIFF leucocyten /100sp@ 2
    DIFF bijzonderheden: ca 50% van de spzoa heeft afwijkend acrosoom
    MAR-test 1gb <5%

    Zoals je ziet een hele lijst.. Ik snap na zelf onderzoek op het internet dat het niet al te best is (dokter zei dat het over 6-8 weken overnieuw moest) maar heeft er niet uitleg bij gegeven.

    Weet iemand misschien of dit in ieder geval genoeg is voor een IUI?

    Pff ik zit er behoorlijk mee :( en mijn vriend voelt zich enorm schuldig

    Zijn er ervaringen (ik weet dat deze test niet alles zegt omdat het nog minimaal 1 keer herhaald moet worden) van andere dames die ongeveer de zelfde uitslag kregen/hadden?
     
  2. Happy1978

    Happy1978 Bekend lid

    15 apr 2011
    502
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb er niet heel veel verstand van hoor, maar zie wel dat A en B (A is het beste kwalitiei) totaal 32% is. 32% van het zaad is dus goed te noemen(??) Het totale aantal zaadcellen haal ik er niet uit, misschien dat dat die spermatozoa: x10`6/ml L7 is.

    D is 64% dit is dood.

    Het zaad zal niet super zijn, vandaar dat ze het over een aantal weken nog een keer willen controleren.

    Bel anders morgen nog even naar de huisarts. Bij IUI heb je na opwerking min. 1 miljoen goede zaadcellen nodig. Minder kan natuurlijk altijd een zwangerschap geven, maar de kans is klein.

    Bij mn man was het ook niet goed, ook daarna niet. Wel goed voor IUI zeiden ze, maar al met al was het meestal net wel/net niet goed. Hou dit in de gaten hoor, ik had achteraf eerder door naar IVF willen gaan.

    Wel hebben we spontaan een zoontje gekregen, dus het kan altijd, wij kwamen er pas achter toen we voor een 2e gingen.

    Heel veel succes en ga af op je eigen gevoel!
     
  3. jetje5

    jetje5 Lid

    26 sep 2011
    17
    0
    0
    Hoi Happy! dank je wel voor je antwoord. Het is idd 7 miljoen spermacellen..

    En wat geweldig dat jullie op de "gewone" manier zwanger zijn geworden!!
     
  4. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Ik doe deze topic dicht, het is niet toegestaan dubbele topics te openen ;)
     

Deel Deze Pagina