Metformine??? Was da? Hmmm dus voor jou komende week ff geen choco en andere lekkernijen... maar idd alles voor het goede doel. Was dat dan zorgwekkend dat die ene waarde iets hoger was? Maar hoe kan je dat zelf meten dan na elke maaltijd? Heb je een of ander apparaatje meegekregen ofzo? En qua kwaaltjes.... het zegt idd niets of je nou wel niet ergens last van heb. Als ik een dag heb dat ik bijna niets voel dan denk ik weer aan jou en weet ik dat het niets hoeft te zeggen. Vandaag wel weer last van ongipijntjes. Maar Mia, ben je ook niet echt moe geweest al die weken? Sikki?????????????????????
Ik ben wel een beetje moe geweest hoor, maar niet extreem of zo. Ik had het ook druk op het werk, dus het zou net zo goed daarvan kunnen zijn. Ik heb in ieder geval niet het idee dat ik nu minder moe ben dan in het begin.... Wek fijn dat ik een voorbeeld kan zijn voor jullie als je nergens last van hebt Metformine zijn pillen tegen suikerziekte. Veel mensen met PCOS krijgen dat voorgeschreven (in Amerika) omdat het miskramen in de eerste periode tegengaat. Pcossers hebben vaak een verstoorde suikerhuishouding waardoor ook de cylcus van slag is. Het zou ook helpen voor een betere eicelkwaliteit en daarom was ik ermee begonnen maar die nieuwe verse poging kwam er dus (gelukkig) niet. Ik heb het tot week 15 gebruikt en de gyn zei dat we voor de zekerheid later in de zwangerschap de suikertest moesten doen. Vandaar dat ik dat vandaag gedaan heb. Omdat er toch iets afwijkends is gevonden meot ik nu een week lang 1,5 uur na de maaltijden mezelf prikken met zo'n machientje, dat ik te leen heb gekregen van de apotheek. Maar, zoals ik al zei: alles voor het goede doel
Even kort om te laten weten dat alles goed was. Maar heb effe weinig puf... Heb ook niets bijgelezen. Sorry Baarmoeder biopt gedaan en de proeftransfer. Ze heeft opgeschreven welke katheter er straks gebruikt moet worden en welke bochten er genomen moeten worden Al met al een prima dag en weer een heel fijn gevoel aan Gent overgehouden. Ik had nog wat vragen en ze nam alle tijd om ze te beantwoorden. Wat een verademing!!! Bij thuiskomst doodop en 3 uur geslapen. Kost onbewust toch weer energie. Over anderhalve week op 26 april de uitgangsecho en dan weer van start! SMAK
Jaaaaa daar is ze!!!! Sikki, wat goed om te horen dat jullie weer met een fijn gevoel in Gent zijn geweest en dat de biopt goed gegaan is. Dus volgende week weer terug naar Gent voor een echo?? En dan weer beginnen met spuiten? Spannend meid!!! Ieoor meis, hoe gaat het met jou? Wanneer mag je testen? Mia, is dat ingewikkeld om jezelf te prikken? En ja alles voor het goeie doel!!!
Sikki, klinkt goed hoor dat hele gebeuren bij onze zuiderburen, ja ze zijn zo dom nog niet op het gebied van de MMM Ieoor, ik was je gister helemaal vergeten, sorry Hoe gaat het met je? Ik weet dat je er waarschijnlijk geen rekening mee houdt maar wanneer zou je mogen testen? Wij duimen nog steeds niet hoor! Lindhina, dat prikken is heel simpel, is zo'n vingerprikje en doet geen pijn. Stelt niks voor vergeleken met de decaspuiten. Vandaag is de suiker goed, tot nu toe, dus ik denk dat ik geen echt probleem heb. Ik dacht alleen dat ik de hele week moest spuiten en daarvoor had ik dus te weinig naaldjes en zo. Ik terug naar de apotheek van het ZH, zegt ze dat ik maar twee dagen de suiker hoef te meten. Maar ze hebben wel mijn afspraak met de gyn van woensdag naar vrijdag verzet Mia-man zei gelijk: die apothekersassistentes weten er niks van, als jij een week moet meten dan moet dat. Maar toen was het al te laat om even naar het zh te bellen. Ik denk dat ik maandag maar even ga bellen... Altijd fijn die duidelijkheid. Verder alles goed met iedereen?
Oh ja die ken ik ja die vingerprikjes. Heb ooit bloed gegeven en dan kreeg je ook altijd zo'n vingerprikje om je hb te testen, stelt idd niets voor. Maar irritant zeg die onduidelijkheid, ik kan daar ook echt niet tegen. Zou idd maandag gewoon het het ziekenhuis bellen voor de zekerheid en tot die tijd gewoon doorgaan met prikken. Hier verder alles oke. Vanmorgen al naar Intratuin geweest, weer leuke plantjes en bloemetjes gekocht voor in de plantenbakken, dus die ga ik er zo maar eens in zetten, manlief is tennissen, dus heb het rijk alleen. Straks nog ff naar het winkelcentrum, moet even iets ruilen en verder lekker rustig aan. Ben zo duf als een konijn vandaag. Was vanmorgen al om 7 uur wakker, maar vond ik toch iets te vroeg om al op te staan voor een zaterdag, dus weer gaan slapen, werd toen om 9 uur wakker, maar oh zo duf.... komt niet meer goed vandaag denk ik. Jullie nog plannen met dit heerlijke weer? Ieoor.... meid hoe gaat ie? Hoop niet dat je dit forum nu mijdt, maar kan me ook wel voorstellen dat je er ff helemaal geen zin in hebt hoor. Knuff!!!
Lindhina, wat fijn dat je mooie plantjes hebt gehaald! Ik moet ook nog de hele tuin doen.... maar de bvabykamer heeft voorrang nu dus de tuin ligt er nog even doods bij Wij hebben vandaag weer wat geklust en schoongemaakt. Morgen ga ik beginnen met de gordijnen te naaien, dus het schiet al een beetje op. Morgen ook gezellig High Tea-en met vriendinnetjes, dus dat wordt een lekker weekend! Ik ben trouwens ook vaak vroeg wakker. Heb het ideen dat ik steeds slechter slaap, maar dat hoort erbij geloof ik... Allen een fijn weekend!
Pffff.... vandaag alweer om 5.00 uur wakker, toch maar even blijven liggen, maar om 7.30 wist ik toch echt niet meer hoe ik moest liggen, dus er maar weer uit gegaan.... Leuk man... op mn vrije dag....
Ieoor meis hoe gaat het met je? Morgen is het toch 2 weken geleden dat jullie de escape-IUI hebben gehad? Heb je al getest? Ga je nog testen? Of is het helaas niet meer nodig....??? Dikke knuf meid!
Hallo dames, eerst even een egoberichtje Zijn vandaag voor een echo geweest en het hartje knipperde Het was er helaas maar eentje. De andere zat er nog wel, maar had het niet echt gered zeg maar, was nog heeeel klein Ik heb geen idee hoeveel mm het kindje was, op de foto staat iets van 5,4 mm.... maar of dat het kindje is of iets anders weet ik echt niet Vandaag was het 6 weken en 3 dagen. Nu woensdag weer een echo in A. blijft wel echt spannend hoor. Vind het wel jammer dat ik onze uber S niet gezien heb. Had het toch wel leuk gevonden. Nu jullie Sikki, wat fijn dat je een goed gevoel aan Gent hebt overgehouden. Dat kan je alleen maar meer kracht geven. Jij bent de volgende meid Ieoor, hoe is het met jou? kan me voorstellen dat je het even niet ziet zitten meid ook niet om hier te schrijven. Ik denk nog steeds aan je Lisa, weet je wanneer je ongeveer gaat starten dan? Mooi weer kan alleen positieve testen opleveren Ladouce, lekker druk aan het werk? Lindinha, wanneer moet jij naar A? Donderdag toch? Maar zit vast wel helemaal goed ik slaap trouwens ook echt heel slecht Begin nu ook steeds meer misselijk te worden Sabrien, jij zit bijna in de helemaal veilige zone toch? Had je het aan iedereen al verteld of niet? Mia, jammer van de chocola Ik ben echt een grote chocofreak, maar sinds ik zwanger ben heb ik er niet meer zo veel trek in. Nu meer trek in groente en fruit Raar he Wanneer komen de foto's??? Maartje, jij ook volop aan het genieten meisje? Ben toch wel benieuwd of jij voor roze gaat of blauw Hier de rest allemaal blauw, dus er is tijd dat er ook wat roze komt Hoe gaat het trouwens met jullie kilotjes? Mijs, jij bent natuurlijk ook best ver... voor jou dezelfde vragaen als andere zwangeren Zara weer back in nl? Zo meiden, ik ga weer een beetje rusten. Was een spannende dag, had de hele nacht ook amper geslapen. Best zielig voor mijn kindje dat ik zo gestresst ben.
Anna, van harte gefeliciteerd met het hartje!! Ik had ook met 6.3 week de eerste echo en zag toen ook een mooi hartje kloppen. Zagen jullie het dooierzakje ook nog? In mijn fotoalbum (alleen zichtbaar voor vriendjes, weet niet of wij dat al zijn) staat een foto van mijn echo waar je ook het dooierzakje kon zien. Bijzonder om de eerste echo mee te maken hé!! En zo onwerkelijk, zo veel angst steeds, maar een eerste hartje geeft toch al wel een goed gevoel he!! Kilootjes: overmorgen moet ik weer op controle (krijg echo nummer 16!!) en ga dan ook weer gewogen worden. Komende woensdag 2 weken terug zat ik op plus 10 kilo (voor het eerst gewogen toen ik 10 week en 6 dagen was, weet niet wat ik in die eerste weken ben aangekomen ) Roze of blauw: nog ff geduld Ik hou namelijk mn mond
Anna, YES!!!!!!!!! Heb niet geduimd en ook niet aan je gedacht vandaag . WHOEEEEEEEEEEE, wat een GOED Nieuws!!! 5,3 mm kan heel goed het kindje zijn, die van ons was met 7 weken 8 mm. JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, wat ben ik blij voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Toch wel verdrietig dat 1 kindje het niet gered heeft.......... Wij moeten inderdaad nog 2 weekjes geduld hebben en dan zitten we in de "veilige zone", maar volgens de gynaecoloog waar we afgelopen vrijdag de eerste keer geweest waren hoefden we ons niet druk te maken. Er was geen reden om bezorgdheid, alles zag er prima uit. Dat was wel een hele opluchting, we hebben het nu dan ook aan iedereen vertelt en dat is zoooooooo geweldig. Iedereen is zo blij voor ons, het is net of dat het dan nog echter is. Over 2,5 week mogen we weer terug voor de 12-weken echo, ook heel erg spannend vind ik en dan weer controle bij gyn. Moesten ook nadenken over combitest (nekplooimeting en bloedprikken) maar we hebben besloten dit niet te doen.......... hebben wel even getwijfeld maar het heeft voor ons geen meerwaarde. Lindinha, jij vrijdag echo he? Hoe is het met jou? Vroeg wakker las ik hihihihihi. Spannend allemaal he? Ieoor, hoe gaat het met jou lieverd? Sikki, zag in klingels topic dat je even geen ZP zin hebt. Kan ik me heel goed voorstellen hoor. Denk goed aan jezelf!!!!!!!! Volgende week starten toch? Wat gun ik het jou meis. Dikke knuffffffffff Maartje, Mrs. Mia en Mijs, hoe staat het met de kamertjes en buiken? Ben zooo moe vandaag, en gisteren ook al. Moet mezelf echt vooruit slepen hihihihi, geeft niet ik geniet zo van alle kwaaltjes hoort er allemaal bij. Dikke kus Sabrien
Sabrien, goeso van niet de combinatietest te gaan doen!! Wij hebben er ook bewust voor gekozen om deze niet te gaan doen. Het kindje is met of zonder afwijkingen welkom en mochten we met 12 weken te horen krijgen dat er een verhoogde kans zou zijn op een afwijking, dan zouden we ons alleen maar zorgen maken. Een VP zou ik toch echt niet doen en het laten weghalen al helemaal niet. En mocht ons kindje wel een afwijking hebben waarbij het belangrijk zou zijn dat bij de geboorte een heel legioen aan artsen aanwezig zou zijn, dan zouden ze dat bij de 20 weken echo ook wel zien. Zo denk ik erover. Vaak hoor je trouwens ook dat er door bijvoorbeeld een jongere leeftijd van de moeder er een verkeerde berekening gemaakt word en er een verhoogd risico word aangegeven terwijl er niets aan de hand is met het kindje. Begin je al een buikje te krijgen? Ik had in het begin een enorme darmen buik En trots dat ik er op was Het kamertje is nog steeds bijna af *proest* Moet nog steeds het opstaande randje van de commode nog schilderen, nog steeds deurknopjes kopen, nog steeds gordijnen kopen/ophangen en een andere lamp kopen en ophangen. Spulletjes zijn we voor een groot gedeelte voorzien. Belangrijkste is dat we nog een maxi cosi, matrasjes voor wieg en commode en een babyfoon moeten kopen. Ook de box hebben we nog niet maar die krijgen we van schoonouders dus die komt vanzelf wel Loop echt zo vaak de beebkamer in om goed tot me door te laten dringen dat het echt is!!
Sabrien, is 5,4 mm niet te klein dan als die met 7 weken 8 mm was? Maartje, dooierzakje was goed te zien en groot. Volgens dr. H was dat heel goed. Ik vind het nog steeds erg spannend allemaal hoor Trouwens dames, lopen jullie gewoon bij de verloskundige of in het ziekenhuis?
Hey anna, wat een goed nieuws.... GEFELICITEERD!!!! Wow een kloppend hartje wat geweldig, ik hoop dat wij dat vrijdag ook gaan zien. Maar word er een beetje zenuwachtig voor, denk allemaal dingen te gaan voelen die er niet zijn etc. Nergens voor nodig zou je zeggen, maar toch... Slaap idd slecht, wordt al 3 dagen standaard na 6 uur slaap wakker, Vanmorgen dus om 4.00 uur al.... pfff... niet grappig als je er pas om 6.45 uit hoeft en niet meer kan slapen. Vandaag dus beetje brak. Verder verdraag ook echt geen vet eten, dan ben ik echt de hele dag misselijk, zoals gister dus. Dacht even lekker een pannekoek te bakken gistermiddag....blehhh.... hield het wel binnen maar maag de rest van dag van slag. Vandaag wel weer oke. Ook totaal geen zin in zoetigheid, alleen maar hartig, chocola.... ik taal er niet naar... echt niks voor mij!
Anna, volgens mij groeit ie juist in deze week heel hard. Voor 6 weken is 5 mm heel normaal heb ik gelezen en met 7 weken (of eind week 7) is ie al 1 cm. No worries meid!!
Oh ja btw... ff iets anders... vroeg vandaag op mn werk wanneer ik eventueel een (vast) contract krijg, aangezien ik nog steeds via het uitzendbureau werk. Zit nu bijna op 1000 uur werk en dan kan het bedrijf je evt kostenloos overnemen van het uzb. Had er al een paar keer naar gevraagd, nu kreeg ik vandaag dus te horen dat het er waarschijnlijk niet in zit dat ik een vast contract krijg omdat ze moeten snijden. Het hoofd van mijn afdeling wil me wel graag houden dus ze gaan kijken of dat kan op een of andere manier. Ze waren ook nog met iets bezig, maar kon ze nog niets over zeggen, dus..... Ik heb na deze week 2 weken vakantie en wil eigenlijk wel graag daarvoor weten hoe en wat, maar ze dacht dat ze er dan nog geen uitsluitsel over heeft. Heb ik weer.... het gaat echt geweldig lekker op werkgebied met mij.....NOT!!!! Maar goed, ik heb besloten om me er niet druk om te maken en zie wel waar het schip strandt. Vind het werk niet echt super leuk, maar ja beetje zekerheid zou wel fijn zijn. En anders zie ik wel weer wat er op mn pad komt. Maar goed, wel beetje K natuurlijk aangezien ik nu zwanger ben en dus best graag een vast baan zou willen. Direct weten ze dat ik zwanger ben en gaan ze me misschien helemaal nooit meer aannemen....
Anna, gefeliciteerd met je mooie echo!!! Fijn om te weten dat er al een hartje klopt Lindhina, slecht slapen... tja dat zal nog wel even zo door gaan ben ik bang. Hoewel ik er de ene nacht meer last van heb dan de andere. Sterkte ermee! En ook met je werk trouwens, dat klinkt niet zo leuk. Maar ja, laat je nu maar door niks uit eht veld slaan hoor. Sabrien, ook al heerlijk op weg en bijna uit de gevarenzone!!! Wij hebben wel een combitest gedaan. Mia-man wilde het erg graag en ik twijfelde enorm. Maar achteraf vond ik het wel fijn om te zien dat ze zoveel gecheckt hebben en dat het goed was. Toch begrijp ik het ook heel goed als je het niet doet. Maartje, ik vind het erg knap dat je voor je weet te houden of het een jongen of meisje gaat worden! Jullie zijn dus ook al een eind met het kamertje: altijd leuk! Wij hebben de grote dingen al in huis, ik moet juist nog op zoek naar dekentjes/ lakentjes en hydrofielluiers en zo. Maar daar is nog tijd genoeg voor gelukkig. Hoe is het met de anderen? Ieoor, dikke knuffel voor jou! Sikki, logisch dat je hier even wat minder bent.... Zara, al terug? Heb je het zonnetje meegeneomen? Lisaa, hoe staat het met de onderzoeken? Ladouce, hard aan het werk? Hier alles goed. Ik heb vandaag de gordijntjes afgemaakt Foto's volgens snel....
Anna, gefeliciteerd met het mooie kloppende hartje!!! Morgen nog een keer Lindinha, jij vrijdag! Ik zal wederom niet voor je duimen Maar ik denk stiekem wel aan jullie allemaal hoor!!! SMAK