Heb net ff gebeld met het ziekenhuis en gevraagd of het bruinverlies erg is. Kon ze niet echt goed zeggen, omdat ze het natuurlijk niet kunnen zien (door de telefoon), maar heb de echo-afspraak 1 dag vervroegd naar do. 9.40 uur. Dan kan de gyn ook kijken waar het evt vandaan komt. Ben niet echt veel meer gerustgesteld, maar op zich is het geen helder rood bloed, dus moet maar van het goede uitgaan! Anna, misselijkheid komt en gaat. Vandaag wel oke.... gebruik geen Utrogestan meer, al heel lang niet meer, vanaf 5 weken al niet meer. Geloof ook niet dat het daaraan ligt. Nou ik ga maar wat doen, anders duurt de dag veels te lang....
Lindinha, GOED zo dat je de echo hebt vervroegd. Je hoeft niet onnodig in stress te zitten dat is niet nodig!!! Je leest het inderdaad wel vaker bruinverlies/bloedverlies in het begin van de zwangerschap. Kus! Anna, wauw wat een goed nieuws, super zeg!!! Wanneer volgende echo met 12 weken? Ben super blij, zie je wel heb je je voor niks vorige week zo druk gemaakt. Zo lijkt het eerst klein qua mm en nu ben je al weer vooruit gezet! Genieten zeg ik!!!!!!!! Ik ben ook best nog veel misselijk, leek eerder wel wat beter te gaan maar is nu in alle hevigheid weer terug. Vooral inderdaad rond het avondeten, bleh. Niets smaakt me. Sta zelfs kokhalzend achter de pannen. Vanavond mogen we lekker bij schoonouders eten voordat we naar de echo gaan, zo lieffffffffff. Kan er wel enorm van genieten van die misselijkheid, dan voel ik me zooooooo zwanger! Kus!!
Ja ben ook blij dat de echo nu do.ochtend is ipv vrijdagmiddag. Toch weer iets eerder. Anna, GOED nieuws!!!! Wow.... ik hoop dat ik je na ga doen donderdag!!! Zou super zijn natuurlijk. Hoe groot is je baby nou? hoeveel mm/cm? Tegen mij zei dr. T. ook dat we naar de VK kunnen als er geen medische noodzaak is. Ik wacht do. wel ff af wat dr. B. zegt. Hier ook het minste zin in avondeten. Ontbijt en lunch gaan goed, maar gewoon weinig trek in warm eten. Sikki, jij al goed op weg weer! Ik duim niet voor je meid...hihi! Lisa: hoe gaat het met jou? Wanneer wilde je ook alweer gaan starten? Sabrien: veel succes en plezier vanavond!!!!
Lindinha, goeso van echo vervroegen!! Ik las ook dat jij en Anna in principe straks naar een verloskundige mogen ipv gyn... Vele gyn's doen bij elke controle een echo!! In ieder geval die van mij en heb van een hoop andere meiden ook gelezen dat de gyn's dat standaard doen Dus als je je dat ook wel wat lijkt, dan ff een dealtje met je gyn sluiten hoor!!
ff snel ego, mijn ouders waren nog op bezoek echofoto's bewonderen . Ben echt brak nu heb nog behoorlijk gespuugd vanmiddag, komende dagen maar lekker een beetje rustig aan doen!! Maarrrrrrr de echo was goed, zag er allemaal prima uit. Kindje was flink aan het bewegen, alles zit erop en eraan. Placenta lag aan de voorkant, geen idee wat dat inhoudt?!?!?! Hebben zelfs een dvd met bewegende beelden meegekregen, nou ja gekocht voor 2 euri hihihi. Wel geweldig om te zien!!!!! Wat een wonder, wat een pracht, wat een praal............ Ze heeft me alleen 3 dgn teruggezet t.o.v. de vorige echo's, vond ik wel even eng. Maar ze heeft me ervan verzekerd dat alles goed was, en dat dat niks te betekenen heeft. Het kindje is nu bijna 5 cm. Was wel de eerste uitwendige echo, ik weet niet of dat verschil maakt met de inwendige echo's qua meting. Nou ja ik hoefde me er niet druk om te maken en moest het maar vergeten. Deze week ben ik gewoon 12 weken zwanger of dat nou vandaag is of vrijdag, maakt dan ook niet meer uit toch? Bedankt voor het duimen!!!!!!! en aan me te denken. Ga lekker pyamatje aan doen en dan lekker nog effe relaxen. Kus, slaap lekker
Joehoe voor echo!!! Placenta aan de voorkant: kan het zijn dat je iets later de schopjes gaat voelen. Aan de achterkant is het meest gunstig voor schopjes voelen, bij mij met 15 weken, maar dat is heel vroeg, zeker bij een eerste. 5 dagen terug: tis elke keer weer een kwestie van meten. En millimeterwerk. Best kans dat je de volgende keer ineens voorloopt Spugen: neem eens een slok cola, werkt tegen spugen. Waarschuwing: niet uitproberen als je 'gewoon' last hebt van maagzuur want dan ga je juist braken *ervaring mee*
Sabrien en Anna, gefeliciteerd met wederom de mooie echo's! Nu lekker genieten meiden! Lindinha, fijn dat je weer terug bent en nog even door bikkelen tot donderdag! Blijft spannend. Ladouce, ook hier maar weer een knuffel meid! Hoe anders had ik het toch gehoopt... Ja meiden, Ladouce en ik zijn elkaar tegengekomen in de wachtkamer in Gent 2,5 week geleden. Hoe leuk was dat! Maar hoe jammer is het om deze uitslag te lezen KNUFFEL! Ieoortje, hoe is het meis? Morgen is het toch zover? Alle anderen, ik denk ook aan jullie! Hier 'vrolijk' aan het verder spuiten. Merk dat ik toch wel last van hoofdpijn krijg van de deca. Heb het 2 jaar geleden 1 keer eerder gebruikt en kan me niet herinneren dat ik dat toen ook had. Verder erg druk op m'n werk. Vooral over 2 weken weer een 'hoogtepunt'. Op 16 mei de eerste VIA bijeenkomst, dan 17 mei weer naar Porto en de 19e weer terug en dan vliegen we de 20e naar Istanbul voor een weekendje weg. En waarschijnlijk (hopelijk!) zal rond de 16e ook een tp zijn... Nou ja, misschien helpt drukte juist beter dan alle rust die ik andere keren nam Ik ga m'n mandje in!
Ik weet niet of er echt een dealtje te sluiten valt, ze zei dat als er geen medische reden is om in het ziekenhuis onder controle te blijven dat we dan gewoon naar de vk kunnen/moeten. Ik zal het morgen eens vragen aan de gyn. Sabrien.... goed nieuws!!!! Ik vind dat wel beetje raar dat je weer terug gezet bent qua zwangerschapsduur, helemaal omdat je exact weet wanneer je de pregnyl gespoten hebt, tp hebt gehad, etc... maar goed, ze zullen het wel weten daar. En idd... je bent gewoon 12+1 week zwanger! Wat ze ook zeggen! Sikki, drukke tijd in het vooruitzicht zo te horen. Naar mijn mening alleen maar goed. Hoe 'minder je ermee bezig bent' des te groter de kans van slagen zullen we maar zeggen. Heeft bij mij iig wel geholpen de laatste keer. Dus wie weet bij jou ook! En wat betreft de VIA... zie het gewoon als een zijspoor, een alternatief voor later.... zo hebben wij dat ook gezien! Anna, heb jij afgelopen week een uitwendige of toch weer inwendige echo gehad?
Sikki, wat fijn dat je wel een goed gevoel hebt bij het spuiten, maar minder fijn dat je zoveel last hebt Hou vol, je bent er hopelijk bijna Lindinha, het kindje is nu 2 cm... dus best groot Je kunt nu al alles herkennen Ik ben nu ook zooooo misselijk, maar gelukkig vandaag nog werken en dan lekker vakantie Ik ben er van overtuigd dat bij jou ook alles goed is, maar kan me voorstellen dat je bruinverlies toch wel ongerust maakt. Hou nog even vol meisje. Dikke knuf. Sabrien, gefeliciteerd me je prachtige echo En maak je geen zorgen over het terugzetten, kijk maar naar ons Eerst was het kindje klein en nu loop ik voor Als zij zeggen dat alles goed is dan is het ook gewoon zo De rest van de meiden dikke knuf ik moet gauw aan het werk.. ben vandaag zoooo misslijk
Succes ermee vandaag Anna.... hou het binnen!!! Daarna lekker vakantie vieren! Heerlijk.... Ja we zullen het morgen zien met de echo of alles goed is. Wanneer moet je weer terugkomen, of ga je naar de vk?
Net een afspraak gemaakt bij de verloskundige op 16 mei... in principe is er geen medische noodzaak... alleen mijn bloeddruk moet in de gaten worden gehouden, als deze te hoog wordt (heb er wel last van namelijk) dan moet ik weer terug naar het ziekenhuis.
Dat heb ik al jaren... moest daar zelfs pillen voor slikken, maar heb ik niet gedaan ivm zwanger worden... maar ik heb er geen last van zelf, functioneer veel beter als het te hoog is dan als het normaal is En nu hebben ze gisteren gekeken en was mijn bloeddruk normaal heel gek! Het kindje maakt me weer helemaal beter hahaha
Haha goed zo, houwe zo! Hoe ging het vandaag op je werk? Alles binnen kunnen houden? Ieoor, meissie, wanneer begint het voor jullie weer? Ook deze week toch? Succes iig! Ik denk aan je...
Op het werk alles binnen kunnen houden, ben daarna naar de kapper gegaan en ging er bijna overgeven... maar heb het binnen kunnen houden totdat ik thuis kwam Maar geeft niet, alles mag eruit lopen, ik klaag echt niet hoor
Lindinha, ik geloof niet in toeval hihihi Heel veel succes straks meid!!! Het zit vast wel helemaal goed Straks gaan jij en ik samen bevallen hahaha het zou toch wat zijn joh..
Nou daar ben ik dan...... net terug van de gyn, en alles was GOED!!!!!! Ohhh ik ben zo blij, heb er vannacht niet van geslapen, maakte me toch zorgen over dat bruinverlies. Kindje zag er goed uit, was nu 23 mm en het hartje klopte goed. Hartje ook gehoord, was echt zo mooi, lag gewoon te janken in die stoel daar. De kleine was ook lekker aan het spartelen, zo bijzonder om te zien. Wij blijven onder behandeling in het ziekenhuis, we konden eigenlijk ook wel naar de vk, maar mochten ook wel in het ziekenhuis blijven, omdat we daar al zo lang lopen en graag bij onze gyn op controle willen blijven. Hij vond het goed, dus dat is ook al heel fijn. En dus vaker een echo!! Morgen bloedprikken en bellen voor de combitest. 10 juni terugkomen voor de 3e echo. Whaaaaaahhhhh wat ben ik blij!!! Sorry alvast voor alle andere meiden die dit nog niet meemaken...