Gefeleiciteerd Lindinha Geniet er lekker van Wij hebben al een afspraak gemaakt voor de combinatietest en ook bij de verloskundige op 16 mei. Maar waarom heb je dan pas 10 juni een echo??? Dat duurt nog heel lang zeg... Krijg je geen 12 weken echo? Dat krijg je wel met de combinatietest natuurlijk. Waarvoor ga je bloed prikken? Geloof dat wij dat allemaal bij de verloskundige te horen krijgen Maar geniet er lekker van, kan me voorstellen dat je niet geslapen hebt vanacht want dat had ik de vorige 2 weken niet gedaan hahaha Wij konden helaas het hartje niet horen, dat kon niet in het kamertje waar wij een echo hadden
En alle andere meiden gaan heel snel volgen Dat voel ik echt!! 2011 wordt voor ons allemaal een mooi jaar!!!
De combinatietest bestaat uit nekplooimeting en bloed prikken. Dat bloed prikken doe ik morgen en morgen bel ik tevens voor die nekplooimeting, rond de 12/13 weken is dat. En heb dan met 14 weken weer een echo in het ziekenhuis.
Gefeliciteerd lindinha!!!!!! Wauwww wat goed, nu lekker genieten!!! Sikki, hoe gaat t met spuiten? Nog steeds zo'n hoofdpijn? Weet dat ik aan je denk iedere dag!!!!!!! Kussss
Yeah!! Lindinha!! Gefeliciteerd meid!! Wat ontzettend super!! Enneh, besef/knoop ff goed in je oortjes: met 7.5 week heb je nog minder dan 5% kans op een MK, en de kans op een MK is met met 9 weken nog lager geworden!! Ik besef dondersgoed dat je straks pas helemaal durft te genieten (duhh ) maar wil je toch dit posipower ff meegeven @ combinatietest: Lieve meisjes, weten jullie zeker dat jullie die test willen? Kijk, ik ben er verre van een voorstander van, maar als jullie het echt zeker willen zeg ik: gevoel volgen en doen en niets van mij aantrekken. Alleen wil ik jullie wel van te voren even meegeven: 1. het is een kansberekening! Mocht blijken dat jullie een verhoogde kans hebben, willen jullie dan een vruchtwaterpunctie, met alle kans van dien op miskraam? 2. Mocht het kindje bijv. Down hebben, overwegen jullie dan abortus? Mocht het antwoord nee zijn: doe het dan niet!! Probeer te genieten van de zwangerschap en doe de test vooral niet vanwege de extra echo want die kun je ook regelen door je gyn lief aan te kijken en anders bij een pretechobureau (een 2d echo kost 35 euro) Er zijn veel mensen die gaan lopen stressen vanwege een slechte berekening. Vervolgens pijnlijke en gevaarlijke VWP waar vervolgens uit blijkt dat het kindje gewoon gezond is. Voor niets dan in de stress gezeten. Bovendien gebeurt het vaker dan eens dat man en vrouw het niet eens zijn over eventueel abortus bij afwijkingen. Als jullie hier niet samen een sterke visie over hebben, dan kan dat voor problemen zorgen (ik zeg maar wat: een man wil abortus bij Down en jij niet. Wat doe je dan?) En vergeet niet dat er ook nog mensen zijn die uiteindelijk na de VWP te horen krijgen dat het kindje gezond was. Niet is, maar was, omdat ze in tussentijd al een MK door de VWP hebben gehad.... NIET om jullie bang te maken (wil alleen mensen opvrolijken..) maar als ik zo dingen lees over een combinatietest alsof het er helemaal bij hoort/vanzelfsprekend is om die test te gaan doen... Dan kan ik het niet laten om hier over te beginnen. Hoop niet dat ik iemand met dit stukje kwets of pijn doe of mensen mee irriteer... Btw, wij hebben dus bewust niet gekozen voor deze test (maar dat hadden jullie vast al door ) Kindje is in welke vorm of maat of met wat voor beperking ook welkom. Ik zou het mezelf niet kunnen verkopen om na onze lange strijd een kindje te laten aborteren, dus waarom dat soort dingen uit laten zoeken. Het kindje is welkom, en de combinatietest word aangeboden om uit te zoeken of abortus niet een wijzer besluit zou zijn. 20weken echo wel laten doen. Maar wel van te voren Maartman duidelijk gemaakt dat als het kindje een afwijking zou hebben, het wel welkom zou zijn en het op zijn/haar eigen tijd/moment geboren mag worden, ook als het niet levensvatbaar zou zijn buiten de BM. Dus ook in dat geval geen zwangerschapsafbreking/abortus!! Maar de 20weken echo dus gedaan om te bekijken of het kindje niet bijv. een (ernstige) hartafwijking oid zou hebben waardoor het beebje direct na de bevalling 10 artsen nodig zou hebben zodat die dan eventueel op tijd geregeld zouden kunnen worden... Maar dat dus over dit. Zal verder er mn mond overhouden want het moet ieder zn eigen keus zijn.
Wij weten heeeeel zeker dat we een combitest willen laten doen. En uiteraard zijn wij ook uitgebreid geinformeerd over de test door onze gyn (dat het een kansberekening is), maar wij willen gewoon weten waar we aan toe zijn. Ook al wordt het misschien een down-kindje en we laten het wel komen, dan wil ik me daar wel op voorbereiden en weten wat me te wachten staat. Dat jij die test niet wil laten doen... prima, dat is jouw keuze, maar een ander heeft ook het recht om die test wel te laten doen en dat is dan zijn/haar keuze en dient gerespecteerd te worden.
Wij hebben bij de tweeling de combitest ook niet laten doen en alleen maar om de reden dat als er iets uit zou komen dan moet je een vruchtwaterpunctie laten doen x2 ivm tweeling dus 2x die enorme kans op een mk en als er al iets mis is dan zouden we er toch niets mee doen.... kinderen zijn welkom ongeacht welk syndroom.... Maar ik vind wel dat ieders keuze daarin gerespecteerd dient te worden.. en zoals Lindinha al zegt mocht er iets mis zijn dan hebben zij zelf de tijd zich daar op voor te kunnen bereiden en dat vind ik ook wel een heel goed iets Bij mathijs hebben we bloed laten prikken en een korte echo gehad maar niet eens om de echte test te doen maar gewoon omdat onze gyn bezig was voor haar screeningspapieren en ons graag als proefpersoon gebruikte en aangezien ik elke week een goede echo kreeg vanwege hematoom.....
Anna, hoe voel jij dat??? Het enige wat ik voel is heel veel angst en onzekerheid. En nu ik gisteren heb gehoord dat mijn zus zwanger is, ook weer pijn en verdriet. Ook weet ik dat Ieoor en Ladouce veel pijn en verdriet hebben. Ieoor die ook bij de 3e opinion te horen heeft gekregen dat eiceldonatie haar weg is. En Ladouce die na de 6e IVF wederom met lege handen staat. Nog wel 3 cryo's heeft, maar dat het daarna klaar is vanwege haar leeftijd. En niet te vergeten Lisa die nog 1 cryo heeft en daarna weer afhankelijk is van haar lieve vriendin. Je zal het vast niet zo bedoelt hebben, maar zoals je weet heeft niemand in dit topic die nog tussen angst en hoop zweeft, iets aan zulke uitspraken. Ik hóóp dat 2011 een fantastisch jaar voor ons allen wordt. Voor een aantal van ons is bijna zeker. Maar ik voel het niet zo aan het begin van mijn 8e ICSI. Begrijp me niet verkeerd. Ik gun jullie allen echt meer dan wie dan ook een fantastische zwangerschap! Maar vergeet niet dat ook jij tot een 2 maanden geleden ook niet zat te wachten op zulke uitspraken. Mijn zus is dus echt weer zwanger. Ik vermoedde het 2 weken geleden al en gisteren heeft ze het verteld. Nu zus én liefdinnetje zwanger. Ook bijna even ver. Ik vertelde het Siklief over de telefoon gisteren. Hij stond op het punt om naar huis te komen, maar was uiteindelijk pas 1,5 uur later thuis (terwijl hij 5 min. van ons huis af werkt). Bleek dat ie er toch even een traantje om heeft moeten laten Net kleertjes gekocht bij de Bijenkorf en Prenatal voor het zoontje van mijn zwangere zus die morgen 1 wordt. Morgen dus groot feest en zondag Moederdag. Life goes on... Ondertussen heb ik ook de griep gekregen. Het was dus toch niet de deca. Maar echt heel ziek ben ik ook weer niet. Vriendinnetje uit Arnhem komt zo langs met weer een dinnetje van haar. Ik wilde het niet afzeggen. Tis mijn laatste kinderloze/zwangerloze vriendin (sterker nog, ze is vrijgezel!) dus die moet ik maar even koesteren. Dus 500 mg molletje in de mik en doooooooorgaan.
Sorry dat ik jou of wie dan ook gekwetst heb want dat was nooit mijn bedoeling. Ik denk dat ik met 4 jaar vechten ook wel het nodige heb meegemaakt om ook mee te praten en te weten wat jullie voelen. Deze zwangerschap is voor mij echt niet uit de lucht gevallen. En de laatste poging was ik er helemaal klaar mee en had geen kracht meer om door te gaan en zag mijnzelf nooit zwanger worden. Dus waarom mag ik het jullie dan ook niet gunnen? Want dat doe ik namelijk wel en dat is het enige wat ik gewild heb juist omdat ik 2 maanden geleden dacht dat het afgelopen was. Ik kan me ook herinneren toen ik het de vorige keer niet meer zaf zitten dat jullie mij ook de moed inpraatten door te zeggen dat ik positief moet zijn en op dat moment vond ik dat ook klote, maar toen ik erover ging nadenken deed het me wel goed en gaf het me wel kracht. Dat wilde ik ook bij jullie doen, want wij waren ook min of meer een hopeloos geval vergeet dat niet. Met de SCSA van mijn man was een zwangerschap uitgesloten. En toch heeft een kleine verbetering iets groots opgeleverd. Ik vind het jammer dat ik nu moet oppassen wat ik zeg en ben nu best heel erg verdrietig dat jij mijn woorden zo opgevat hebt. Ik gun jullie allemaal een kind en hoop echt dat iedereen de misselijkheid en de kwaaltjes mee zal maken. Ik ben nu op vakantie 2000 km verder en ga toch maar de zwangerschapspagina openen om te kijken hoe het met jullie gaat omdat ik jullie juist alles gun. Maar voortaan zal ik oppervlakig blijven en ook verder niet over mijnzelf praten. Misschien is helemaal afscheid nemen niet eens een slecht idee.
Lieve Sik, ik vind het zooooooo ontzettend klote allemaal voor jou, maar ook voor Ieoor, Ladouce en Lisa, ik gun het jullie zo allemaal! Ik kan me voorstellen dat bepaalde (opbeurende) opmerkingen dan soms niet helemaal goed vallen, en dat geeft ook niet, dat mag ook en dat mag je vooral ook zeggen!!! Hou je (jullie) alsjeblieft niet in, want dit is nog steeds het bikkel-topic en daar horen jullie ook allemaal bij! En wat onzettend K.. dat je zus ook weer zwanger is, is dat je leuke of minder leuke zus?? Ik vond het ook altijd heel moeilijk als ik hoorde dat er weer iemand van de vrienden zwanger was, laat staan dat het familie is, dat is helemaal moeilijk. Meid, wat moeten jullie toch weer veel doorstaan. Ik wou zo dat ik je ergens mee kon helpen, maar weet ook dat ik dat niet kan en misschien ben ik nu ook wel niet de aangeweze persoon. Ik vind jullie allemaal hartstikke dapper en stoere wijven die maar doorgaan totdat ze een beebje hebben. Respect!!! Maar Sik, hou in gedachte.... wij hadden het idee om ooit een beebje van onszelf te krijgen allang opgegeven en waren al met andere dingen bezig zoals adoptie en KID. En zo zie je maar weer dat een zwangerschap toch zo maar ineens kan komen.... zonder dat je het ooit zelf nog had gedacht. Ik hoop dat jullie hier een beetje hoop uit kunnen putten... Anna, niet weggaan.... dit forum is voor iedereen... Geniet iig nu lekker van je vakantie. Waar zitten jullie?
Allereerst wil ik Anna en Lindinha feliciteren met hun mooie echo. Ga zo door en geniet er van. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me aansluit bij de woorden van Sikki. Juist van mmm meisjes verwacht je eigenlijk geen loze kreten en dooddoeners. Voor ons zijn de 3 cryo's de laatste mogelijkheid; tel daar mijn leeftijd bij op dan is voor mij de conclusie toch echt dat de kans nu meer dan 90% is dat wij kinderloos verder moeten. En tuurlijk zijn er wonderen zoals bij sommige meiden in dit topic maar helaas is er in de statistieken ook een percentage stellen die echt kinderloos blijft! Ik hoop met heel mijn hart dat Sikki, Ieoor en Lisa niet tot deze kleine groep gaan horen en dat zij alsnog zwanger raken. Zelf ga ik er niet meer vanuit dat het mij en mijn man gegund is. Anna, ik vind het jammer dat je op momenten van kritiek enorm lange tenen hebt. Al eerder is dat gebeurt na een opmerking van mij over adoptie. Volgens mij is een forum juist een uitlaatklep en moet iedereen kunnen schrijven wat hij/zij wil. Jij jouw mening en Sikki (en ik ook) onze mening. Dat kan weleens botsen, dat gebeurt in real life ook. Mocht je toch willen vertrekken van zp dan is dat je goed recht maar bedenk wel dat niet altijd iedereen het me je eens kan zijn. Ik vind trouwens dat Sikki het heel netjes heeft verwoord! Lieve lieve Sikki, ik wil je even een hele dikke knuffel geven. Die kun je op dit moment wel gebruiken. En ik wil je nog even meegeven dat ik je een onwijs sterke meid vind! Nu ga ik nog huilen ook, maar dat maakt niet. Heel veel succes maandag bij de fm en ik duim niet voor je dat er genoeg follies te zien zijn. Ziek dit weekend goed uit, geniet van lief en moederdag dopen we dit jaar om naar Bikkeldag! (niet om zielig te doen maar ik ben alleen dit weekend en heb zojuist een kies laten trekken dus "mijn moederdag" is zowieso een baaldag).
Die respecteer ik ook, dus dat jullie wel die test willen doen is jullie goed recht Tis alleen zo dat ik soms het idee krijg dat mensen niet van te voren over de mogelijke gevolgen van een slechts kansberekening hebben nagedacht en de test als iets zien wat er gewoon bij hoort, zonder er eerst over na gedacht te hebben Daarom dus mijn stukje geschreven. Maar veroordeel je niet dat jij deze test gaat doen, zo te lezen hebben jullie er wel goed over nagedacht en er goed over gesproken. Hoop alleen oprecht dat je zwangerschap niet vergalt gaat worden door deze test.
Lieve meisjes, Snap goed dat Sikki (en anderen) de uitspraak van Anna ''En alle andere meiden gaan heel snel volgen Dat voel ik echt!! 2011 wordt voor ons allemaal een mooi jaar!!!'' niet kunnen waarderen. Ik werd ook al even agressief van de uitspraak, ondanks dus beebje nu in buik... Weet zeker dat Anna dat als ik deze uitspraak met mijn zwangere buik 2 maand terug tegen haar had gezegd dat ik dan viritueel flink uitgekafferd zou zijn en ''digitaal vermoord'' was. Wat ik probeer te zeggen: ik weet dat Anna niet kwetsend de opmerking heeft bedoeld maar juist vanuit de beste bedoelingen, maar klaarblijkelijk beseft Anna ff niet meer zo goed dat dat soort opmerkingen not done zijn. Dat zijn juist uitspraken die we kunnen verwachten van 1keerwippenenzwangerdirectnadepil-vriendinnen... Au. Hoewel ik absoluut hoop en fik en alles dat Anna haar zwangerschap goed blijft gaan en straks een kindje in haar armen zou mogen sluiten, hoe zou je het vinden als jij net een MK zou hebben gehad, probeer je eens in te denken(brrr)... En dat ik dan (met mn zwangere pens) tegen jou zou gaan zeggen: ''Ach meis, gewoon nog een poging doen. Ik weet zeker dat je nog een keer zwanger word. 2011 gaat jouw jaar worden, ik voel het!!'' Voel je hem? Juist, dat zou een kreet zijn waarmee je iemand alleen nog verder in de schulp laten kruipen, verdrietig mee zou maken... Want hoe graag we ook echt iemand zouden willen garanderen dat het goed gaat komen, we kunnen dat niet... We kunnen alleen proberen mmmeiden te blijven steunen, elk lichaamsdeel vasthouden, koelkasten gaan vullen en zeggen dat mensen alles hier mogen spuien. Zeggen dat je zeker weet dat iemand zwanger gaat worden is niet handig en dus niet doen. Verder hoop ik niet dat er meiden hier weg gaan lopen. Sikki en ik hebben ook eens wrijving gehad, maar ben heel blij dat we dat toen hebben uitgesproken. Sikki is een hele lieve meid!! En daar moeten we zuunig mee doen!! En ik, ik blijf je grote teen vasthouden Sikki!! Nog 3 nachtjes slapen tot aan de FM!! Slaap je een beetje?
Btw, werd net ook ff agressief van dit nieuwsbericht: Minder stress verhoogt slagingskans IVF | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Minder stress verhoogt slagingskans IVF Uitgegeven: 6 mei 2011 13:34 Laatst gewijzigd: 6 mei 2011 13:34 BAARN - Een speciale behandeling waarbij vrouwen een cursus volgen waardoor ze minder gestresst worden, vergroot de kans op een zwangerschap via in vitro fertilisatie (IVF). Dat blijkt uit nieuw Amerikaans onderzoek. © Gezondheidsnet De bevinding is in lijn met andere recente studies. Voor het onderzoek bestudeerde onderzoekster Alice Domar en collega's de gegevens van 143 vrouwen die op het punt stonden hun eerste cyclus van IVF-behandeling te ondergaan. Gesprekstherapie De helft van deze groep vrouwen kreeg een cadeaubon voor een kuuroord, de andere helft volgde de speciale cursus. De cursus duurde tien weken en bestond uit gesprekstherapie gericht op het veranderen van negatief denken. Verder werd er ontspanningsoefeningen gedaan en werd er aandacht besteedt aan een gezonde leefstijl. IVF-pogingen Vervolgens volgden de wetenschappers de vrouwen twee IVF-pogingen. In totaal voltooiden 97 vrouwen, 46 in de cursusgroep en 51 in de controlegroep, ten minste één IVF-poging. Na de eerste IVF-poging werd in beide groepen 43 procent van de vrouwen zwanger. Maar voor het begin van die poging had slechts de helft van de vrouwen van de cursusgroep de eerste les gevolgd. Zwanger Bij de tweede IVF-poging, de vrouwen van de cursusgroep hadden inmiddels minstens vijf lessen bijgewoond, waren de resultaten anders. Toen bleek 52 procent van de vrouwen van de cursusgroep zwanger tegen 20 procent van de vrouwen in de controlegroep. Onderzoekers vinden de resultaten van het onderzoek hoopgevend voor veel vrouwen. Toch moet de cursus niet gezien worden als een wondermiddel. Voor sommige patiënten zal de cursus werken, maar iedereen heeft zijn eigen manier om te ontstressen. © Gezondheidsnet ======== Wie zegt niet dat uit die groep minder zwangeren ontstond omdat ze met hun ass in de wachtweken in de sauna hebben gezeten?? Het lichaam denkt als je in de sauna zit dat je koortig bent en dat is niet echt heel gunstig voor de innesteling. Word een beetje agressief van dat nieuwsbericht. Sowieso omdat klaarblijkelijk de helft van de dames bij hun eerste IVF zwanger raakten... Goffer!!! Wil ook de behandelingen zoals in Amerika!! (OWke, niet 8 emmy;s in 1 keer laten TPen maar wel meer kans per behandeling!!!) maar meer en meer agressief omdat stomme mensen die nergens wat van afweten zo'n bericht weer zullen zien als bevestigign dat wij allen niet (vlot) zwanger raken doordat we te gestresst zijn... En dáár word ik verrekte MOK van.
Anna, ik vind het jammer dat je mij totaal verkeerd hebt begrepen. Moed inpraten vind ik juist heel erg fijn. Zeggen dat ik vol moet houden, maar best verdrietig mag zijn. Dat je met me meeleeft en aan me denkt. Dat als ik het moeilijk heb ik hier pagina's met angst vol mag schrijven. Dat je m'n handje vast houdt. Dat je tips geeft om moeilijke momenten door te komen. Daarnaast geven jullie verhalen, van jou, Lindinha, Mia, Maartje, mij wel de meeste moed. Maar zeggen dat je voelt dat 2011 het jaar voor ons allemaal wordt, dat we allemaal zwanger raken, dat het een geweldig jaar wordt, dat voelt voor mij niet als moed inpraten. Helaas maken dit soort woorden mij alleen maar verdrietig, omdat iedeereen al 8 tp's gezegd heeft 'dit wordt 'm, dat voel ik!'. Ik had gewoon in dit topic nooit zo'n opmerking verwacht. We hebben niet voor niets tegen jou en Lindinha gezegd dat we niet meer zouden duimen omdat dat nooit wat heeft gebracht. Ik zou het oprecht jammer vinden als je nu wegblijft van het forum. Hoe leuk en fijn is het dat we hier lotgenoten hebben gevonden en je nu met Lindinha gelijk opgaat! Ik begrijp echt wel dat je het zo niet hebt bedoeld. Maar ik wilde gewoon even aangeven dat je nu je zwanger bent je niet ineens moet vergeten dat hier nog steeds een aantal meiden in een moeilijk pakket zitten die geïrriteerd kunnen raken door dit soort opmerkingen. En dan praat ik niet alleen voor mezelf, maar ook zeker voor een paar anderen. En ik kan mij herinneren dat ook jij nog niet zo lang geleden daar ook geïrriteerd van raakte. Nogmaals, ik weet echt wel dat je het niet zo bedoelde. En weet ook dat ik jou niet boos wilde maken met mijn opmerking. Ik wilde je alleen attent maken op het feit dat hier nog steeds meiden schrijven die niet op dat soort opbeurende woorden zitten te wachten. Maar vooral niet oppervlakkig blijven! Daar is dit forum nu juist niet voor bedoeld! En dat bedoel ik er ook helemaal niet mee. Ik vind het oprecht vervelend dat je mijn opmerking op jouw opmerking zo hebt opgevat. Ik dacht dat juist jij het wel zou begrijpen. Maar dat je in je eigen euforie gewoon even vergeten was dat we dit soort dingen hier niet tegen elkaar zeggen. Lieve Anna, geniet van je vakantie en vat ook deze reactie niet weer verkeerd op.
Moet het ff kwijt...Sik, je bent een lieverd... Dat je na al je eigen sh*t je zo kunt inleven in een ander en het zo mooi en lief verwoord naar haar! Dikke knuffel voor jou!
Lieve Sikki, wat Sylvia zegt klopt helemaal. Je bent echt een grote bikkel. Natuurlijk mag je zeggen wat je denkt en voelt maar ik heb echt voor ieder van jullie echt de hoop en de wens dat je zwanger raakt. En ik weet ook als geen ander dat een andermans zwangerschap geen garanties geeft. Ik probeerde alleen te zeggen dat als het bij ons na 15 embryo's gelukt is dat er voor jullie ook nog zeker hoop is. Maar ik weet het, dat zegt ook nog steeds helemaal niets. Ik heb vanacht de hele nacht niet geslapen omdat ik het jammer vind dat ik jullie zo gekwetst heb en dat echt niet zo bedoeld heb. Nogmaals sorry. Ik hoop echt dat deze poging voor jullie het groete geluk zal brengen. Ladouce ik wil tegen jou 1 ding zeggen. Net als een ander heb ik dus ook recht om mijn mening te geven. Jouw voorbeeld over mij en niet tegen kritiek kunnen gaat hier niet op. Ik reageerde toen ook namelijk op het feit dat iemand tegen mij zei dat ik altijd kan adopteren. Dus waarom kan ik dan niet tegen kritiek als ik daarop reageer? Dat heeft mij toen ook pijn gedaan omdat mijn man echt totaal niet wil adopteren dus voor ons is dat zeker geen optie. En kritiek, tja jammer dat je er zo over denkt want in het echte leven heeft nog nooit iemand zoiets tegen mij gezegd. Gisteren heb ik misschien te snel gereageerd, maar geloof me ik denk altijd na als ik kritiek krijg. En het was nooit mijn bedoeling om wie dan ook van jullie te kwetsen en dat komt echt recht uit mijn hart. Ik gunjullie allemaal het allerbeste van de wereld want alleen wij die dit hebben meegemaakt kunnen weten wat je denkt en voelt en dat wens ik echt niemand toe. Nofgmaals iedereen die ik gekwetst heb: SORRY
Ff snel rea via iphone. Lieve sikki, wat heb ik respect voor jou dat je dit eerlijk tegen anna hebt vertelt!!! Hoe lief de opmerking ook bedoelt is ik kan me voorstellen dat je daar helemaal niet op zit te wachten! Je wilt niet horen dat t goedkomt, en helaas kunnen we dat ook niet beloven!!!!! We kunnen er alleen voor je zijn, naar je luisteren en je stevig vast pakken. Anna, ik hoop ook niet dat je hierdoor weg zal blijven, dat zou ik erg jammer vinden! We moeten ook kritiek kunnen verdragdn en elkaar eerlijk vertellen hoe we ons voelen! Fijne vakantie en tot snel!! Tegen ladouce, sikki, lisa en ieoor onze bikkels wil ik zeggen dat ik er altijd voor jullie zal zijn!! Ik denk iedere dag aan jullie en hoe oneerlijk deze strijd is!! Ik heb er veel verdriet van..... Dikke kus en knuffff voor jullie allemaal