Mia in de baby-achtbaan

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mrs Mia, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    En de hele reeks.

2. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Lindinha: wat eng, meid. Maar het zal niet veel zijn, je hoort vaker van bloedingen. Heel veel succes vanmiddag!

@Sikki: wow, wat een indrukwekkende rij testjes. Wat kan ik zeggen, ik wil je natuurlijk ook niet te enthousiast laten worden. Maar het ziet er goed uit, toch?! :)

@Mia: fijn dat je rustig aan doet, moet je ook zeker doen. Het is erg belangrijk dat je naar je lichaam luistet...doe ik helaas ook niet altijd.

@Ieoor: veel plezier met je troostaankopen, het helpt wel een beetje, he. En succes vandaag!

@Sabrien: wat een eigenwijsje, wat grappig. Maar nu kun je wel echt gaan aftellen naar je verlof. Hou je taai, nog 'maar'4 weekjes en dan kun je gaaan tutten :)

@ego: ik ben het helemaal zat, ik heb alweer of nog steeds dubbeleoorontsteking. Ik ben vorige week toch te voortvarend gaan werken en niet goed uitgeziekt, dus alles terug. Bovendien heb ik griep, en door de griep keelontsteking en luchtewegen geirriteerd en ik hoest de longen uit mijn lijf en ben al vrijdag weer in de lappenmand. Van de dokter weer antibioticum gekregen, en hoestdrank, en druppels voor de luchtwegen... en 's avonds heb ik z'n knallende hoofdpijn dat ik toch een paracetamol in moet nemen, anders kan ik niet eens slapen.
    Ik baal vooral van al die medicijnen, ik wil het niet, maar het is niet anders. En nu ga ik goed uitzieken, ik ga pas werken als ik echt beter ben. Heeft de ha me ook op het hart gedrukt, dus ik zal eens luisteren...
    Maar morgen wel 12 weken echo, ik kan niet wachten!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi Ieoor,

Je B12 is heel mooi. Boven de 350 moet die zijn. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Neem je B12tabletjes, of is dit zonder bijvoederij? ;) Mocht je ze wel nemen, dan wel lekker mee doorgaan hoor. Beter te veel dan te weinig geldt bij B12.

Je schildklierwaarden vind ik lastig te bepalen of die mooi zijn. Het is zo dat de TSH het beste rond de 1 kan zijn. Jouw TSH is een stuk lager dan dat. Gebruik je schildkliermedicijnen? Ik slik Thyrax en mijn TSH is nu ook 0,0nogwat. In mijn geval - ik gebruik medicijnen - is dat niet erg. Mijn FT4 is ook 18puntnogwat. Dat is een mooie waarde...
    Hoe voel jij je verder? Dat is namelijk ook belangrijk bij het interpreteren van schildklierwaarden.
    Het is zo dat wanneer je TSH laag is (0,0nogwat of zelfs onmeetbaar, jaja, dat kan ook) en je FT4 erg hoog is, je je hyper kunt voelen. De meest voorkomende symptomen zijn dan: vreselijke honger, een hart die steeds op hol slaat. Ik verwacht eigenlijk niet dat jij dat nu hebt... Aangezien je FT4 mooi is. Alhoewel een FT4 voor ieder mens weer anders als ideaal kan aanvoelen. Ik voel mij het prettigst bij een FT4 van tegen de 20 aan, of liever nog iets hoger (21 of 22). Andere meiden voelen zich daar juist weer vreselijk hyper bij.
    Ik heb eens een TSH van 0,01 en een FT4 van 31.9 gehad. Toen voelde ik mij doodziek en had het gevoel dat mn hart er elk moment mee op kon houden. Ik heb ook eens een TSH van 6.3 én een FT4 van 6.3 gehad. Dat was ook weer niet goed.

Goed, een heel verhaal... ;)
    Je FT4 is ideaal om een zwangerschap mee te beginnen. Je TSH lijkt aan de lage kant, maar ik durf niet zo goed te zeggen of dat erg is.

Stel anders je vraag ook eens op Hypo maar niet happy ?
    Misschien dat zij hier nog iets zinnigs over kunnen zeggen.

Bij wie had je dit eigenlijk laten prikken? En wat zei je arts over deze waarde??

Hoop dat dit je weer iets verder brengt in je zoektocht.

Kus

(en nu snel de rest lezen, zag met een half oog allemaal testjes van Sikki die donkerder worden?? Ieksssssssssspannend!! Ik ga nu ff het fijne er van lezen maar moest eerst Ieoor beantwoorden!!)

4. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Aaaaaaaaaaahhhhhhhhhh Sikkiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!
    Ik zal je nog niet feliciteren, maar dat ziet er echt goed uit hoor :)
    Die Pregnylstreep is duidelijk minder geworden en nu wordt de roze lijn weer duidelijker. Ook zei je iets over diarree: een van de weinige dingen waar ik in het begin ook last van had. Mijn darmen hebben een paar weken lang ontzettend gerommeld. Ik dacht altijd dat je ontlasting harder werd als je zwanger was, maar dit kan dus ook.
    Nou, heel veel sterkte en succes de komende dagen!

Lindhina, schrik :$ Ik heb wel bloedverlies gehad, heel hevig ook, maar dat was bij 6 weken. Daarna heb ik nooit meer kast gehad, dus ik kan je geen ervaringsverhaal vertellen. Maar, het lijkt me zeer logisch dat het van de placenta komt. Als je je manneke nog goed voelt dan zal het ook wel goed zitten, maar het is wel erg fijn dat je vanmiddag even terecht kan. sterkte ermee en hou ons op de hoogte!

Gabrielle, dat is niet leuk als je telkens of nog steeds ziek bent: beterschap! Volg het advies van je huisarts maar op want je moet nu echt even aan jezelf denken.

Sabrien, de derde echo ook mislukt :( maar je hebt het in ieder geval geprobeerd! En denk maar zo, je been is er al bijna en dan kan je haar (ja, ik denk een meisje) in het echt bewonderen. Sterkte met de laatste loodjes. Bijna verlof..... Heerlijk :)

Loesie, hoe gaat ie? Ik denk aan je! Is het deze keer toch wel iets anders omdat je al een kleine man hebt? Of is het net zo spannend? Sterkte nog!

Ieoor, hoe is het gegaan? Ik hoop dat de boel lekker is doorgegroeid! Wordt namelijk ook wel tijd voor goed nieuws voor jullie. Sterkte!

Ik heb net de uitslagen binnen van mijn bloedprikken:
    De schildklier en mijn Hb zijn goed! Ik dacht toch echt dat mijn Hb minder was omdat ik zo moe ben. Komt de moeheid dan toch gewoon van de slopende nachten :( Het gaat in ieder geval de goede kant op!

Iedereen succes vandaag en deze week!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb heel veel bloedverlies gehad, maar dat was eerder in de zwangerschap. Ik ben de laatste tijd hier niet zo actief geweest (druk met de Maartbeebmeisje ;)) dus niet zo veel meegekregen van jouw zwangerschap, maar heb jij niet een voor de uitgang lichende placenta? Die indruk krijg ik van jouw stukje dat je hoopt dat 'ie nu meer naar boven zit...
    Ik heb alleen ervaring met bloedverlies vanwege een hematoom en alleen in het eerste trimester met en uitloop naar het begin van de tweede. Geen ervaring dus met hoe ver jij nu zit in de zwangerschap.

Wel heb ik toen veel over bloedverlies gelezen. NIET om je bang te maken, maar bloedverlies kan in erngstige gevallen betekenen loslating van de placenta. Indien je buik keihard word en het bloed er echt uitstroomt moet je NIET wachten tot aan je afspraak van vanmiddag!!

Zo dat ff het enge stukje. Het kan ook betekenen dat je placenta idd nu wat hoger is komen te zitten. Ook daar kun je LICHT bloedverlies van krijgen.

Heb je trouwens nog de horizontale tango gedanst? Ook daar kan je bloedverlies van krijgen he!

Ik hoop dat je straks een prachtige en goede echo zult krijgen.
    succes!!

(en nu nog niet Sikki haar bericht goed gelezen ;))

6. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Sikki, whoeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii die test van vandaag ziet er echt heel hoopvol uit hoorrrrrrrrrrrrrr........ Vond ongipijn ook zo typisch volgens mij had ik dat ook vanaf de 2e wachtweek.......

IK DUIM HARTSTIKKE HARD MEE, morgen weer testen ;)?

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn hoop in 3 x 3 = zwanger begint af te nemen...

;)

Maar mijn GELOOF in 3 x 3 = niet 9 maar ZWANGER begint toe te nemen!!

:D

Sikkischatje, wat is dit spannend!!

Hoop dat ik straks mag zeggen over de Prednison: I told you so ;) :D

OHHHH Sikki!!! Wat spannend!!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mia, wat fijn dat je bloeduitslagen weer beter worden!! :)

Hier ook een vermoeid mensje na 10 weken geen nacht meer te hebben doorgeslapen. Maaaar mn meisje doet het wel steeds beter qua doorslapen. Heb nu al een aantal nachten slechts 1 of 2 keer hoeven voeden!! :) Gisteravond was ze erg aan het clusteren. Ik denk alle indrukken van het afgelopen weekend aan het verwerken... We hebben echt een druk weekend gehad: Verjaardag (nee, niet met zn allen rustig in een kringetje maar ze hadden een kroeg afgehuurd ;)) en gisteren naar een festivalletje geweest. Ons meisje beide dagen in draagdoek mee dus vollop in de herrie ;) Ik denk dat ze alle indrukken en al het geluid moest verwerken. Maar het gevolg was.... Dat ze de laatste voeding om half 11 had gehad, en daarna pas weer om.... HALF 5!!

Wat een luxe ;)

Hoe doet jouw zoontje het qua drinken 's nachts? Jij kolft toch? Pff dat lijkt me zwaarder dan gewoon floep de tit er in... Bij kolven moet je toch wat wakkerder zijn...

Ben ook benieuwd hoe het met Anna is. Hoop dat het grote verdriet, het grote gemis zachtjes aan ooit een plekje gaat krijgen en dat Anna ooit een brusje mag dragen... Als ik er aan terug denk, aan haar berichtje van toen... Kippenvel... Afschuwelijk...
    Mocht je dit lezen lieve Anna... Ik denk aan je (al heb je daar geen ene klap aan... :()

Lisa, joehoee!! Hoe is het met jou??

9. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Bloedverlies is inmiddels bruinverlies geworden en stukken minder dan vanmorgen, dus ben wel iets gerustgestelder.

Sikki.......... wat doe je nu?????
    Dit lijkt zowaar eens de betere kant op te gaan... durf nog niet al te hoopvol en positief te zijn, maar ik gun het jullie SOOOOO!!! Dus ik zeg verder even helemaal niks meer en duim me suf! Kus!

Maartje, geen sex gehad gister, dus daar kan het niet van zijn. We zullen het straks wel zien en/of horen.

Laterrrr!

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Kijk ik even niet wordt er volop gekletst.

Sikki; ik sluit me bij de rest aan dat het er toch wel heel erg hoopvol uitziet.
    Dat zou echt zo super geweldig zijn.
    Maar vooralsnog gaan we niet te vroeg juichen en houden we het bij een voorzichtige YEEEAAAHHHHHHHHH.
    Ik hoop zo ontzettend dat dit 'm gaat worden.
    Succes met dat loodzware afwachten.

Lindinha; fijn dat je er zelf al wat geruster op bent. Straks naar het ZH. Ik duim voor je.

Mia goed te lezen dat je goede bloeduitslagen hebt terug gekregen.
    Wel nog moe, maar dat heeft dan gelukkig geen ernstige oorzaak. Alleen maar een hele lieve schattige kleine oorzaak!! Hihi.

Sabrien wat ga je ineens hard. Nog maar zo'n 2 maanden zie ik in je banner.

Maartje bedankt voor je schildklier antwoorden.
    Ik had een miscommunicatie met de belafspraak met de arts. Dus uitslagen heb ik van assistente gekregen. Woensdag belafsrpaak. Ik ben benieuwd wat de arts ervan vindt.
    Af en toe ben ik ineens heel duizelig en denk ik om te vallen. Dus wellicht dat het toch een beetje heel erg laag is, die 0.028.

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Vandaag FM gehad.

Rechts is er zomaar uit het niets 1 follikel tevoorschijn gekomen.
    En links zaten er wel 7, 8, 9 follikels (alle kleintjes meegeteld).

Dussss wij zijn voor nu helemaal blij.
    Vrijdag weer terug voor een nieuwe FM.

blij, blij, blij.....

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lindinha, fijn dat het alweer wat minder word!

Ieoor, ik snap alleen niet hoe jij die hele lage TSH hebt samen met een normale FT4... En dat zonder medicijnen... Goed dat je de uitslag nog met je arts gaat bespreken. Hopelijk wel een internist en niet een huistuinenkeukenhuisarts?

Je eerste FM klinkt mooi!!
    Allemaal ongeveer even klein/groot?

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Oh maartje ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest....

Ik slik al lang Thyrax.
    Ik prik zo'n beetje om de 4 tot 6 weken bloed. En geregeld wordt de medicatie aangepast.
    Ik ben ooit begonnen met 1 tabletje van 0,025 (of is het 0,25?).
    Nu zit ik inmiddels aan 1,0 Thyrax per dag.
    Ik ben erg benieuwd wat de arts er nu van gaat maken.
    Wellicht 0,25 (of 0,025...) minderen.
    Even afwachten tot woensdag.

En voor wat betreft de B12;
    Ik slik dagelijks:
    3 x DHEA
    1 x Foliumzuurg 5mg
    5 x vitamine D
    1 x vitamine B
    2 x visolie

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ik laat altijd in het ZH bloed prikken en heb altijd een telefonische afspraak met de Internist.

Nee de follies waren helaas niet allemaal even groot. Er zaten er een paar van 11/12. De rest was een stuk kleiner.
    Maar voor nu waren de arts en wij tevreden.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohhh!! Thyrax!
    Wat waren jouw waardes de vorige keren?

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ik heb er even een paar terug gezocht:

maart TSH 0,04 FT4 19 T3 1,8
    mei TSH 3,4 FT4 12
    juli TSH 0,55 FT4 18
    aug TSH 0,96 FT4 18
    sep TSH 0,028 FT4 18

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Jij hebt dus altijd een mooi hoge FT4. Ik gok dat je arts of je iets laat minderen, of nog 6 weken laat aankijken wat. Mocht je TSH dan lager worden, dat je dan minderen.

Toen in maart je TSH 0,04 en je je FT4 19 was. Moest je toen minderen??
    Na die waarde zie je dat je TSH enorm gestegen was je en FT4 erg gedaald. Daarom denk ik dat hij het je nog ff laat aanzien...

Hoe voelde je je in maart eigenlijk?

18. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Vanmiddag in het ziekenhuis geweest en zowel uitwendige als inwendige echo gehad. Uitwendige om te kijken of het met kleine manneke nog allemaal goed gaat, maar die lag lekker te pitten met zn voetjes naar beneden en een armpje langs zn hoofd. Zo schattig! En inwendige om te kijken of er iets te zien was wb die bloeding. Maar niets raars kunnen vinden, dus de gyn. dacht dat het toch te maken heeft met de placenta. het leek ook wel of de placenta er nu ineens nog verder voor ligt dan vorige keer... zou ie de verkeerde kant oprekken naar beneden ipv naar boven... zou weer echt iets voor mij zijn... :(

Maar goed... uiteindelijk dus gelukkig niets aan de hand. Donderdag had ik al een afspraak staan bij onze eigen gyn. en die laat ik mooi staan, kan ie ook nog ff kijken voor de zekerheid naar mn placenta of ie er echt verder voor ligt nu dan vorige keer.

Hey maar Ieoor... jij ook al zulk goed nieuws. Te gek zeg al die follies en dan ook nog wel 1 rechts, wie had dat durven dromen. Op naar de volgende fm! :)

19. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Lindinha gelukkig was het allemaal goed en scheen je manneke er niks van te merken :D
    en ging hij gewoon heerlijk relaxed liggen slapen...

ik heb een keer gehad met 18 weken ofzo dat ik zowat leeg stroomde dus wij in blinde paniek naar het ziekenhuis kregen we een echo en meneer presteerde het om zijn duim op te steken toen we een echo maakten :D dus daar hebben we een foto van meegekregen dat was wel zoooo speciaal...*HUIL*

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lindinha, wat fijn dat alles goed lijkt!
    En gelukkig donderdag nog een extra controle.

Mia, jou helemaal vergeten te zeggen dat ik ook blij ben dat jouw HB goed is!
    Dus nu 'alleen maar' vermoeidheid door kleine man.
    Hopelijk is dat een geruststelling.

Hier enorme bibbers voor morgen.
    Ben zo bang dat de test niet donkerder wordt...

Deel Deze Pagina