@Maartje; je martmeisje slaapt lekker door. Wat snel, en knap, en fijn voor jullie!!! En jij gaat spreken op de Freya dag, wow, wat knap! Wordt het een persoonlijk verhaal, of iets anders? @Sikki: zie ik nu pas, mooie handtekening ticker
Ehh ik kan het dan ook!! Ben alleen gisteren pas om 1 uur naar bed gegaan omdat ik nog bezig was met brainstormen over hoe ik het zaterdag precies wil gaan aanpakken. Dus als ik op een normaal tijdstip naar bed was gegaan had ik nog meer plezier van het doorslapen gehad Jouw pakje heeft mn meisje trouwens dagelijks aan. Wat een prachtig setje is dat toch. Krijg van heel veel mensen complimentjes over hoe leuk dat pakje is en hoe mooi het haar staat!! Ik weet dat je nog niet echt durft te geloven, maar toen ik gisteren mn meisje dat pakje weer aantrok dacht ik toch echt: nog ff en Sikki mag dit ipv voor andere meisjes... voor haar eigen beeb kopen!! Maar ik begrijp heel goed dat je het nog niet durft te geloven... Had ik ook... Zelfs na de echo durfde ik het nog niet te geloven. Ja, ik was blij met het hartje. Heel blij. Maar ik had het gevoel dat het slechts een kwestie van tijd zou zijn totdat het me weer afgenomen zou worden. Toen met de val van de trap en de bloeding en krampen... Toen dacht ik: zie je wel, daar is het. Nu raken we het kwijt... Maar neeee... Ik bleek toch een bofkont!! Probeer jij maar voorzichtig te geloven dat jij ook een bofkont bent Gabrielle, ik stuur je ff een PB.
Maartje, wat fijn dat je het pakje zo leuk vindt het het je meisje zo mooi staat! Ik hoop ook dat ik zoiets ooit voor mijn eigen kindje mag kopen. *zwijmel* Ja, spannend zaterdag! Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden. Jammer dat ik er niet bij kan zijn. Maar ja, ik heb afleiding in de Ardennen vlak voor 1 dag en uur U... *bibber* Gabrielle, ik hoop dat ik mijn handtekening en ticker nog heel lang mag houden!
Hallo meisjes, daar is ik weer! Ze weten niet wanneer ze de echo kunnen doen, omdat dat op een speciale afdeling is en ze daar ook een planning hebben en moeten kijken wanneer er plek is of iemand uitvalt. Hoop dat het snel kan, anders maar weer apart terugkomen. Voel me verder prima hoor. Was op zich wel een beetje geschrokken, maar niet mega... weet dat het door de placenta komt (waarschijnlijk) en dat het vaker voorkomt, dus ben er niet heel erg gestresst onder. Maar wil uiteraard wel graag weten hoe mn placenta nu ligt en wat voor een bevalling het (moet) gaan worden. Ieoor, lekker aan het taartjes bakken....hmmmmm.... is dit ter afleiding voor de ww? Wanneer mag je testen? Ik duim voor je meid! Sabrien, ook al van die enge verhalen. Ik heb idd wel eens gehoord van iemand die te weinig vruchtwater had, maar dat was een paar dagen voor de bevalling. Gaan ze er iets aan doen, als dat uberhaupt kan? Wat hebben ze verder gezegd? Sorry.... misschien heb je het al verteld, maar kan ff niet zo snel teruglezen. Sik.... nog steeds in de UW voor maandag.... snap ik helemaal! Blijft gewoon spannend... de hele zwangerschap hoor... dus bereid je voor! Maartje... fijn dat die kleine lekker doorslaapt, krijgt mama ook weer wat slaap! Tot zover... ga zo weer terug naar mn kamer.... Later!
Lindinha, aha dus wachten tot iemand uitvalt voor de echo. Hmmm, wachten wachten wachten. Het houdt nooit op he Fijn dat je je wel goed voelt! Succes! Hier sinds een uurtje ineens hele erge ongizeur in buik. Ik heb er bijna trillende lipjes van Brrrrrrrrrrrrrr
Er is zoveel gekletst en ik zit even illegaal te lezen omdat ik druk iets anders aan het doen ben. Maar ik moet echt even op Sikki reageren. Stom, stom, stom dat je buikje zeer doet. Het betekend vast niets, maar ik kan me voorstellen dat je er een trillend, onzeker lipje van krijgt. Meid, ik heb jou en je emmy's heel stevig vast. En iedereen moet blijven sitten waar die sit! SO!!!!
Lindinha, lieffie wat laat je me schrikken zeg!!!!! We zijn wel lekker bezig zo met ons 4-en (mama's en beebjes hihihi)...... Wat een stom gedoe met plaats inplannen voor echo, ze maken maar plaats voor Lindinha met mannetje in buik. ZOOOOO!!!!! Rustig aan meissie, hopelijk vandaag meer duidelijk. Denk aan jullie!!! Ze weten bij ons niet precies waardoor er weinig vruchtwater is dat is schijnbaar heel erg moeilijk te achterhalen. Sil bedankt voor lieve reactie, heb al op handpalm geblazen , hubbie was me wel raar aan het kijken hihihi... Maar er lekte gelukkig niets. Blijf dit nu wel regelmatig controleren. Bedankt lieverd!! Bedankt voor al jullie lieve reacties meiden, dat doet me goed!!! Lauwtje, kan inderdaad voorkomen en heeft te maken met de onrijpheid van het hartje is mij vertelt!!!! Niet druk om maken zegt de gek zelf hihihihi. Sikki, heb zeker tot 12 weken zwangerschap menstruatiepijn gehad is het rekken en groeien van de baarmoeder en juist een heel goed teken!!!!!!! kussssssssss Even gekopieerd vanuit het Labyrinth: (sorry ben weer ego) Heb sinds afgelopen maandag op en af wat menstruatiepijn en er is mij gisteren vertelt dat dat indalingsweeen kunnen zijn. Op mijn verloskundekaart stond bij indaling BIBI dat betekent (lange leve google) Beweeglijk In Bekken Ingedaald. Sinds vanmorgen 6 uur heb ik aanhoudend menstruatiepijn en heb net naar het z'huis gebeld, moest toch langskomen voor een CTG onderzoek en daarna bij een arts komen. Vindt het toch prettiger als alles goed wordt nagekeken!!!!!!!!! Laat jullie straks wat weten!!!! Sorry voor mijn gezeur, vindt het zooooooooooo spannend die laatste weken............. __________________
Gisteren mijn 2e infuusje op, mjammie! Ik voel vanalles, en ik voel niets. Begin langzaam aan ongeduldig te worden. Vandaag kruidvat testjes gekocht daar hoor ik iedereen altijd over, dus ook maar eens proberen. Amsterdam ging niet lukken qua tijd.... Jammer. Wel even bij de lokale Bijenkorf geweest. Even staan kwijlen bij de diamanten ringen....
Ieoor, spannend!!!!!!! KV testjes vind ik ook het allerfijnste!!!! Duim zo ontzettend hard voor jullie, knufffffffffff....... Nog niets van Lindinha gehoord? Denk aan je meissie! FF verslag van ziekenhuis: Gelukkig was alles goed, pffffffffffffff. Heel uitgebreid nagekeken geworden, CTG, inwendig onderzoek baarmoedermond was nog mooi gesloten gelukkig, urine-onderzoek, afscheiding op kweek gezet. Menstr. krampen waren op CTG soms te zien, hartslag vh kindje ging dan mooi omhoog, mag absoluut niet omlaag. Gelukkig geen overslag meer te horen in het hartje, mama is weer gerust....... Nu wel iedere week CTG-controle en over 2 weken weer een echo om te kijken naar hoeveelheid vruchtwater, ze nemen het gelukkig serieus en daar ben ik erg blij mee. Sabrienman kreeg vanmorgen al een appelflauwte toen ik die krampen kreeg, die stakkerd staat iedere morgen misselijk van de zenuwen op. Heb gezegd dat het best nog wel eens 2 maanden kan duren hihihihi die zenuwpees. Ga nu lekker naar huis heb nog 2 uurtjes verlof gepakt en ga lekker met mijn gezwollen beentjes en voetjes in het zonnetje genieten!!! kusssssss
Sabrien, fijn dat je weer gerustgesteld bent, dat alles goed is en je goed in de gaten wordt gehouden! Lindinha, ik denk aan je! Ieoor, oooo wat ongeloofelijk spannend! En jij dus toch nu al een extra sojaatje erin gegooit. Wat goed! Ik had daar geen mogelijkheid toe. Wat voel je dan? Vertel!!! Iedere dag steek ik een kaarsje voor je aan zodra ik thuis ben. Het MOET goed zijn!
Oh wat ben je toch ook lief! We zijn vandaag in de kerk ook 3 kaarsjes aan wezen steken. En thuis probeer ik 24 uur per dag een kaarsje aan te laten. Ben altijd weer bang als ik niet op tijd ben met de volgende. Zovan; als het kaarsje uitgaat dan..... Hoe voelt het dan; het voelt als een bal in mijn buik (denkbeeldig dan he), die een beetje probeert uit te zetten. Een spierpijn gevoel in mijn buik, zo onder mijn navel. Dit kan absoluut niet komen van buikspieroefeningen oid. En van dat 'iets' voelen ga je toch weer van alles denken. Ben zo bang om weer teleurgesteld te worden, en dat durf ik dan vervolgens eigenlijk niet hardop te zeggen / te schrijven; bang dat ik het dan over mezelf afroep. Sik voelde jij iets voordat je je 1e positieve test in handen had?
Sabrien: fijn dat alles in orde was, kun je rustig adem halen! Lindinha: hang in there...gaat het nog? Ieoor: wat heb ik het met je te doen, die angst, de hoop, zooooo spannend. Ik duim en hoop zo dat wat je ook voelt dat die kruivattestjes allemaal roze gaan kleuren Ik ben even in een doem bui. Net weer van die verhalen gehoord waar je echt zo van kan janken: iemand die 39 weken zwanger was, maar de baby is dood in de buik; iemand wiens zoon van 10 in elkaar gemept is en in het ziekenhuis op de IC ligt... Sorry, ik wil jullie niet van streek maken, maar als je dit soort verhalen hoor, dan is gvdrrrr zo weinig eerlijkheid in de wereld. Count your blessings!
Gabrielle, wat een vreselijke verhalen. Helaas hoor ik ze ook veels te vaak Ieoor, tja wat voelde ik. Een week na de punctie kreeg ik een beetje gerommel in de buik. Echt wat steken en ook dus enorme diaree. Ik dacht echt dat het niet goed zou zijn, want bij de vmk's had ik dat nooit gehad. Daarna wel eens wat ongi zeur achtig in buik, maar toen wist ik ook al dat er wat gaande was, want ik testte al positief 7 dagen na tp. Dat spierpijn gevoel ken ik. Ik heb het nu nog steeds bij vlagen. En dus ook die ongi zeur, laag in de buik. Echt in de schaamstreek en in de liezen. De dingetjes die ik voel wisselen zich af van boven in de buik (net onder de navel) tot heel laag bij de liezen. Maar als ik niet wist dat ik zwanger was, zou ik het ook heel makkelijk kunnen negeren en niet kunnen voelen. Want zoveel is het nu ook weer niet. En zere titten dus niet echt. Ja, nu als ik er hard in druk dan merk ik dat ze wat gevoelig zijn, maar verder niets. En ook niet misselijk, maar dat schijnt ook door de prednison te komen. Alhoewel, ik bedenk me net dat ik de week na de tp iedere keer 's avonds tijdens het eten een beetje misselijk werd. Zelfs m'n frietjes kreeg ik niet op, terwijl ik die echt NOOIT laat staan. O Ieoor, ik hoop het so!!!! Hier nog steeds wel heel erg uw voor de echo van maandag. Soms denk ik, het is juist goed dat ik nu vanalles in mijn buik voel, maar een ander moment maakt het me ook enorm onzeker...
Ik kom me even afmelden voor het weekend! Ieoor, ik denk aan je heb duimmmmmmmmm! Lindinha, ik hoop dat als ik terug kom ik geruststellende berichten van je lees. Maandagmiddag de echo. Indien goed nieuws dan gaan we 's avonds met de hele familie nog wat eten ter afsluiting van het weekend (ouders zijn 40 jaar getrouwd vandaar het Ardennen weekendje), dus ik ben dan wat later hier terug met nieuws. SMAK voor iedereen!
Ff snelle update, want moet me zo aankleden voor de echo. Ben sinds gister weer thuis. Eigenlijk tegen doktersadvies in, maar ik was er zo klaar mee daar in het ziekenhuis. Ben gister ook nog naar mn eigen gyn gegaan. Ik wist dat ie gister werkte en liep naar de afdeling, kwam ie toevallig net uit zn kamer gelopen en vroeg hoe het ging. Hij had al wel gehoord dat ik opgenomen was en had al overlegd met de gyn die toen dienst had. Ik zei dat ik morgen (vandaag dus) nog een of andere echo heb omdat ze niet goed kunnen zien hoe de placenta ligt en dat ik nog een dag moet blijven. "Kom maar ff mee" zei ie, heeft ie gister dus ff tussendoor nog een echo gemaakt om te kijken hoe de placenta ligt. Voor hem was het vrij duidelijk. Hij ligt langs de achterwand met een flapje aan de onderkant naar de voorkant, dus stukje over de uitgang heen. Hij heeft toen nog gebeld met de afdeling waar ik lag (volgens mij waren ze wel verbaasd dat ik bij hem was...) en hij heeft de foto's van de echo in mn dossier gezet zodat ze het ook kunnen zien. Ook nog gevraagd of ik echt moest blijven... JA zeiden ze. Ik daarna nog zelf aan hem gevraagd of hij vond dat ik moest blijven aangezien ik alweer alles mocht doen wat ik thuis ook zou mogen doen. Toen zei ie: tja... thuis kan je ook mobiliseren en als er iets is ben je zo weer in het ziekenhuis. Oke zei ik, dan ga ik nu naar huis. En dat heb ik dus ook gedaan. Zooooooooooooooooooo saai het ziekenhuis. Uiteraard wel goed dat ze alles goed in de gaten houden, maar we weten waar de bloedingen van komen, dus.... Heb zo om 10.30 nog die echo, dan gaan ze ook kijken of er geen bloedvaten doorheen lopen. Later weer een update...!
Ieoor, spannend he lieverd! Het is heel wat anders, maar ik durfde deze poging ook niet te praten over wat ik voelde...omdat ik dan idd bang was dat ik mezelf weer gek maakte en dan toch weer teleurgesteld zou worden. Voelde van alles, maar heb niks los durven laten! Ik fik echt voor je door hoor! Boedha heeft een aantal kaarsjes om zich heen en eentje daarvan is voor jou! Lindinha, wow, dus weer thuis! Beloof je me dat je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig doet?! Ik was juist het tegenovergestelde, vond het echt donderssaai in het ziekenhuis, maar ik had wel het idee dat ik op de juiste plek was...Vond het juist eng om weer naar huis te gaan, haha! Wel fijn dat je gyn even de tijd voor je nam en weer wat dingen uitgezocht heeft! En alweer 30 weken joh! Whoppa! Hoe was de echo?! Sik, ik spreek jou overal en nergens, dus *zwaai* Gabrielle, bah, dat zijn idd nare verhalen zeg! En je komt ze veel te vaak tegen! Hoe gaat het nu verder met jou?! Beetje van alle commotie bekomen?! En wat leuk dat jullie nu al weten dat het een JONGETJE wordt!!! Die zijn zooooooooooooo leuk! (meisjes ook hoor, haha) Hier gaat het prima! S.iem is heerlijk te pas, ik voel me, op wat moe na, prima! Nu wachten op de 1e echo! Nog een weekje! Gaat toch al met al veel sneller dan de 1e zwangerschap! Wij gaan een weekend weg met vrienden! Dus tot maandag oid! Liefs!
Vanmorgen echo gehad.... placenta ligt dus toch aan de achterkant met een flapje naar de voorkant. Hij ligt wel heel erg dicht bij de uitgang. De gyn zou vandaag in het artsenoverleg gaan overleggen hoe en wat. Ze vroeg nog aan me hoe ik het liefst zou willen bevallen... op natuurlijke manier of met een keizersnee. Ik zei dat ik wil bevallen op de manier met de minste risico's. Dat vond zij ook. Volgende week weer echo bij mijn eigen gyn en dan krijg ik ook te horen of het een keizersnee wordt of niet. Maar denk het wel... en denk ook dat ik dat toch ook het liefst wil.... is wel zo veilig, zowel voor mij als voor ons kleine mannetje. Sorry ff ego.... moet weer verder!
Loessie dank je wel voor je boedha en kaarsje. Zo lief! Doet me goed. 7 okt echo; spannend! Maar dat is al bijna. Nog maar 1 weekje! Lindinha fijn te lezen dat het goed met je gaat. En wat je zegt; het belangrijkste is een veilige bevalling. Goed dat je er zo instaat. Fijn wel dat ze je zo goed in de gaten houden/hebben gehouden. Maar voor nu ook weer fijn lekker thuis. Doe je wel heeel rustig aan (ik sluit me bij Loessie aan). Sik heel veel plezier dit weekend. Ga er van genieten. En alvast heeeel veel succes maandag. Ik denk aan je.
Hoe bizar; vandaag bij de kapper de Margriet van deze week gelezen. En mijn horoscoop (tm 7 oktober) zegt: Deze week krijg je op een andere manier met zwangerschappen te maken. Van een familielid, vrienden of misschien wel zelf? (of woorden van gelijke strekking; hier kwam het in ieder geval op neer). Hoe bizar! Krijg ik meteen weer hoop van. Al zwak ik dat zelf direct weer af door aan bijvoorbeeld de zwangere dames van ZP te denken, of die net volgende week mogen testen.... Maar eigenlijk krijg ik er stiekum weer hoop van.
Ieoor ik hoop ook heeeeeeeeeeeeeeel hard met je mee! Gun het je zo! Ik doe zeker rustig aan..... blijf volgende week ook nog thuis, ga niet gelijk weer werken. Hou het kort.... nu GTST en The Voice kijken!