Idd rustig hier... Lindinha, wat dubbel dan eigenlijk he. Eigenlijk wil je wel contractverlenging, maar als het niet zo is dan ben je er helemaal niet verdrietig om. Ach ja, andere dingen zijn nu eenmaal belangrijker geworden Hoe doet de kleine man en de kersverse papa en mama het? Gabrielle, een maand geleden... Zo lang en toch ook zo kort geleden. Dikke knuffel meid! Ieoor, voor jou ook! Vertel eens meisje, hoe het nu ECHT met je gaat? Knuffel!!! Mia, ziekenboeg een beetje minder geworden? En jij vindt het werken dus weer heerlijk! Ja, ik zou liever ook niet helemaal willen stoppen hoor. Begrijp nu pas dat ouderschapsverlof 26 keer je weekuren is. In dat geval kan ik dus 2 jaar lang 3 dagen werken, zonder dat men hier moeilijk hoeft te doen. Misschien is dat wel een optie. Hier vandaag weer een mijlpaal. De allerlaatste kratten MvM buiten gezet. Nooit gedacht dat ik de 10 weken zou volpiesen. Blijft nog steeds onwerkelijk en bizar. Ik kijk er nu echt naar uit dat ik het kindje ga voelen. Dan wordt het hopelijk allemaal wat echter en minder zorgelijk. Want nu zie ik alleen maar mijn buik mega groeien alsof mijn lijf zegt, zwanger worden daar heb ik moeilijk over gedaan, maar zwanger zijn (lees: groeien) daar doe ik helemaal niet moeilijk over
Sikki, weet je hoe je placenta ligt? Als ie niet aan de voorkant ligt dan kan je de beeb eerdaags wel gaan voelen. Ik voelde hem bij 17 weken... Van die kleine plopjes. Zo bijzonder! Oh trouwens... Werd vanmiddag gebeld door mn werk en ze hebben waarschijnlijk een jaarcontract voor me.... (waarom ben ik hier nou niet super blij mee...?) heb van de week een gesprek met hrm. Heb wel al bij mn leidinggevende aangegeven dat ik eigenlijk niet meer wil werken dan 3 dagen en dat ik tot mei het liefst thuis wil werken ivm dat sven niet naar kdv wil doen ivm rsvirus. Was ze geloof ik niet heel erg blij mee. We zullen het zien....
Update... vandaag gebeld door mn leidinggevende ivm contract. Ze kunnen me uiteindelijk toch geen contract bieden aangezien ik geen 4 dagen wil werken (alsof ze dachten dat ik niet minder zou gaan werken na de bevalling...) en omdat ik aangegeven heb dat ik met Sven zit die momenteel nog niet naar het kdv mag. Klinkt misschien raar maar ik vind het helemaal niet erg... kan lekker bij mn mannetje zijn komende maanden en ga na mn verlof ww aanvragen. Hoe gaat t met de rest vd ladies?
Sorry meiden dat ik niet meer langs ben geweest, mijn oma is helaas overleden en ben erg druk geweest mijn moeder te helpen om alles te regelen......... Ontzettend verdrietig maar ben wel blij dat ze ons meisje vorige week heeft mogen ontmoeten! Alles goed verder hier, ons meisje groeit goed en we hebben ons ritme inmiddels te pakken. Papa is weer werken, dat valt ons wel zwaar en papa ook . Kom gauw wat uitgebreider op iedereen reageren, krijg zo meteen kraambezoek. Dikke kus voor iedereen!!!!
Lindinha, hoe dubbel, blij dat er geen contractverlenging is maar toch eigenlijk ook weer niet. Ik heb de placenta trouwens achter liggen, dus dat is wel gunstig voor het voelen. Echter heb ik nu nog echt niets in de gaten! Sabrien, gecondoleerd met je oma! Maar fijn dat oma haar nog gezien heeft. En manlief weer aan het werk Lijkt mij ook niets aan.
Sikki beeb voelen... Ik voelde Mathijs al heel erg vroeg rond de 14 a 15 weken maar alleen als ik op de keuekenstoel zat achter de laptop... dus lag gewoon aan de houding dat ik hem voelde... dat was echt heel bijzonder en intiem omdat niemand het nog kon voelen en zelf mijn gyn zei dat het te vroeg was, maar het was heerlijk die kleine plopjes (ik omschrijf het altijd als inwendige darmscheetjes :/ )hihihihi
Hallo lieverds! Lindinha, toch geen contract, nou ja, volgens mij was je er niet echt rouwig om hè. En met deze slechte huizenverkoop kan het alleen maar beter gaan met je eigen bedrijfje toch Nu gewoon eerst maar eens lekker genieten van de kleine man! Doet hij het nog steeds goed? Sabrien, gecondoleerd met je oma. Zo zie je dat dood en nieuw leven weer dicht bij elkaar liggen. Wel heel fijn dat je oma jullie meisje heeft kunnen zien. Stieke, best zwaar als je de hele dag alleen bent met de kleine hè. Maar de routine volgt vast snel Sikki, morgen alweer 16 weken ik voelde pas bij 17 weken iets ploppen in mijn buik, ik dacht eerst lange tijd dat het mijn darmen waren. Hopelijk voel jij al wat bij 16 weken. Gabrielle, hoe gaat het nu met je? Ieoor, ik denk veel aan je! Knuffel. Hier gaat het wel aardig. Mannetje lacht veel en de combi met werk gaat ook prima. Nu alleen het slapen nog iets beter en dan zijn we tevreden.
Hihi, inderdaad heel erg rustig hier. Op zich een goed teken voor de mama's en zwangeren. Dat betekent weinig troubles ga ik vanuit Maar wat minder goed dat het zo stil is rondom Ieoor. Lieve meid, ik weet niet of je hier nog vaak leest, maar weet dat ik veel aan je denk! Hier een paar drukke en bijzondere dagen gehad. Mijn zus is afgelopen donderdag 8 december bevallen van mijn nieuwe neefje Perry. Met de keizersnede omdat het kindje in een spagaat in een stuit lag met de navelstreng 3 keer om z'n nekje. Gelukkig is alles goed gegaan en na 2 dagen mochten ze weer naar huis. En mijn beste vriendin is vorige week vrijdag 2 december bevallen van haar zoontje Bengt. Gisteren bij hun in Brabant op kraamvisite geweest. Hoe bijzonder en ontspannen is het om dat mee te maken als je zelf eindelijk zwanger bent. Ik prijs mezelf daar zo ontzettend gelukkig mee. Hoe anders en pijnlijk had het kunnen zijn als onze poging weer mislukt was. Mia, bij jullie dus een goed ritme gekomen? Op het slapen na dan? Nog wel weer een paar dagen vrij straks met de feestdagen? Lindinha, hoe gaat het bij jullie? Ook alles helemaal goed? En tot wanneer ben je nog in dienst? Maak je je er verder niet druk om? Ik hoop van niet! Sabrien, ook alles goed met jullie meisje? Gabrielle, dikke knuffel voor jou. Zal ook moeilijk zijn met de feestdagen die er nu aankomen. Meiden, nog even een kort vraagje. Ik heb soms ineens was last van menstruatieachtige zeur in de baarmoeder. Is dat normaal? Dinsdag controle bij de gyn, dus dan zal ik het ook wel even vragen. En dan vrijdag naar drs. Papa. Zo bizar dat we dan weten wat het wordt!
sikki niet bang zijn dat is waarschijnlijk bandenpijn het groeien van je baarmoeder die word zwaarder natuurlijk en dat trekt aan de banden waar hij aan hangt... heel normaal
Sikki, no worries hoort er allemaal bij! Onze kleine man ligt momenteel nog in het ziekenhuis. Hij heeft vrijdag zn eerste inentingen gehad en ze hebben hem voor de zekerheid aan de monitor gelegd om te kijken of ie daar niet raar op reageert. Hij heeft wel een paar keer wat alarmpjes gehad en zn Hb is heel laag, dus hij krijgt momenteel een ijzerdrankje om het weer wat op te krikken en hij moet vannacht toch nog een nachtje in het ziekenhuis blijven. Gister had ie ook wat verhoging, maar temp is nu weer normaal. Verder ook nog de arts gesproken over een echo dat gemaakt is van zijn hoofdje, daar hadden ze een plekje op gezien wat ze niet zo goed wisten wat het was, dus vandaag moest neonatoloog ernaar kijken. Hij denkt dat het een verkalking is, hoe die daar gekomen is durft ie niet met zekerheid te zeggen, net zomin wat de gevolgen kunnen zijn. Hij gaf aan dat de worst case scenario zou kunnen zijn is dat ie aan 1 kant spastisch zou kunnen worden, maar het kan ook maar zo zijn dat ie er niks aan overhoudt. Dus we hopen maar op dat laatste.... time will tell. Maar wel weer een heftig dagje voor ons... ben nu helemaal kapot! Morgen ons manneke weer lekker ophalen en kunnen we eindelijk weer knuffelen thuis op de bank.
Hoi meiden Ik ook even stil geweest. Heb afgelopen woensdag nacht behoorlijke bloeding gehad, vreselijk bange uurtjes volgden. Mocht uiteindelijk komen voor een spoedecho en gelukkig een springlevend beebje. Iets voor in de groei. Gyn heeft alles nagekeken, kon niks in de baarmoeder ontdekken. Hopelijk was het eenmalig. @lindinha ach toch. Das wel even slikken zulk nieuws. Ik hoop dat uiteindelijk hij er niks aan overhoudt. Gelukkig geen reactie op de prikken. Red je het allemaal zo thuis? En ook de verwerking van wat allemaal gebeurd is. "fijn" van je contract. Lekker de tijd voor je mannetje en hopen dat je eigen bedrijfje straks je werk volledig kan zijn. @sikki hoe bijzonder dat allemaal met je eigen sikkibeebje in je buik! En dat is heel normaal dat gevoel * zei de onzekere die hetzelfde heeft * Ja je weet gewoon bijna wat het is..... @ mia fijn dat het met werken en thuis allemaal zo goed gaat. Slapen dus nog niet helemaal? Heeft je mannetje het steeds meer naar de zin op t kdv?? @ ieoor lieverd ik denk ook zo vaak aan jou. Misschien een schrale troost. Bijna weer beginnen? Een hele welgemeende dikke knuf. @ fenny voor jou hetzelfde meis! Denk aan je! @gabrielle hoe is het meis? Nu de feestdagen voor de deur staan? Vreselijk moeilijk lijkt me. Voor jou ook een knuf! @ sabrien hoe was de begrafenis en het afscheid? Met je meisje alles goed?
@Lindinha: wat een spannende tijden weer, het is even slikken als je zoiets hoort. Ik hoop dat dat plekje is Sven's hoofdje niks voorsteld en dat het allemaal meevalt. Maar het brengt weer een hoop onzekerheid mee. Hopelijk kunnen ulie snel weer met hem knuffelen thuis. @Sabrien: gecondoelerd met je oma. Toch een erg fijn gevoel dat ze jullie kindje nog net heeft kunnen meemaken. @Sikki: gefeliciteerd met de babies in je omgeving. Het is ook een ontspannen gevoel zijn als je zelf zwanger bent. @Alexandra: het gaat goed, meid, geniet ervan @Ieoor: dikke knuf! Ik denk aan je. @Mia: fijn dat combi werk-baby zo goed gaat. Ben je ook af en toe alleen Mia, en niet mama-Mia Lief dat jullie aan me denken, meiden. Het is inderdaad een moeilijke tijd. Een combinatie van de feestmaand met het feit dat het nu meer dan een maand geleden is en alles een plekje begint te krijgen, of juist niet. Het lijkt alsof ik veel onrustiger en ongelukkiger ben dan een paar weken geleden. Ik kan me slecht concentreren en ben snel geirriteerd. Ik merk ook dat ik heel slecht tegen baby jongentjes kan. Een goeie vriendin van me heeft 2 maanden een zoon gekregen en ik kan moeilijk haar verhalen aanhoren. En ik blijf wel in de actie-modus: ik heb het hele huis onderste boven gehaald de laatste tijd, ik ben continu aan het uitmesten, opruimen, anders schikken. Als ik niks te doe heb komen de tranen. En de gevoelens blijven op en neer gaan: zo kan ik super gezellig de kerstboom versieren en meezingen met kerstliedjes, of van mijn dochter haar schaatsen genieten, en een uur later loop ik helemaal met mijn ziel onder de arm. Ik heb besloten om toch met een psycholoog te gaan praten. Ik heb het niet alleen moeilijk met het loslaten van Felix, maar ook met de loslaten van verdere kinderwensen. In mijn enthousiaste uurtjes blijf ik mijmeren over hoe het zou zijn om weer zwanger te zijn en toch nog een wolk van een baby in de armen...en ik weet dat het zelfkwelling is. Dat frustreert ook enorm. Ik moet dat een keer leren loslaten.
Gabrielle, goed dat je gaat praten met een psycholoog. Afleiding zoeken is goed, maar het verdriet wegdrukken niet. Soms moet je wel een moment nemen om het toe te laten en er bij stil te staan. En je loslaten zal nu nog heel moeilijk zijn. Het is allemaal nog zo vers. Heel veel sterkte meid! Knuffel! Lindinha, wat een naar nieuws over je kleine man. Het brengt weer zoveel onzekerheid mee. Hopelijk houd hij er niets aan over, maar zo akelig dat je dat 'gewoon' moet afwachten. Knuffel voor jou en je ventje! Gelukkig reageerde hij wel goed op de prikjes. Vandaag dus weer lekker thuis knuffelen!
Sorry, ivm tijd even ego; BELASTING 2010 HELP!!! Wie weet het volgende: Mag je de gereden kilometers over 2010 (let op niet over 2011) opgeven aan de belasting tegen 0,19 of tegen de 'kostprijs'; voor ons 0,41. Bij meer dan 11 duizend kilometer ZH vorig jaar, scheelt dit enorm kan ik je vertellen. Ik weet dat iemand op ZP ooit heeft geschreven dat het mag. Maar waar staat dat, artikel nr.... Alvast super bedankt dames.
Ieoor, wij hebben voor 2010 en 2009 de werkelijke kmprijs opgegeven. Ik vond op de site van de Telegraaf dit artikel Meest gestelde vragen belastingspreekuur OverGeld.nl - Belastingen | Het laatste nieuws over belastingen leest u op OverGeld.nl van De Telegraaf [Belastingen] Zie onderaan de pagina. Hier staat ook nog wat. Aftrekbare ziektekosten 2010: een totaaloverzicht | Financieel: Belasting Volgens onze accountant mochten we de werkelijke kmprijs opgeven ookal reden we met een leaseauto. Wij hebben over 2010 ruim 4000 euro teruggekregen over de ziekenhuiskosten en km.
Ook al bij de oude eierstokjes het geschreven! Het mag tegen de kostprijs, dus dan in jouw geval 41 cent per km. Waar het staat? In de uitleg op het belasting formulier.
Hallo lieverds, Sorry heb jullie verwaarloosd de laatste tijd, de dagen vliegen echt ontzettend snel om!!! Bedankt voor de lieve reacties op het overlijden van mijn oma, we zijn ontzettend dankbaar dat ze ons meisje heeft mogen ontmoeten. Lindinha, jeetje zeg lag jullie manneke weer in het ziekenhuis. Hopelijk nu weer lekker thuis bij jullie! Hopelijk valt alles mee voor jullie lieverd, maar bah wat een onzekerheid. Denk aan jullie!!! Gabrielle, voor jou een hele dikke knuffel. In deze tijd is het altijd ontzettend moeilijk om met verdriet om te gaan omdat je overal even extra bij stil staat; de feestdagen en dan natuurlijk nog afsluiten van het jaar. Ik vind je echt ontzettend sterk en vindt het ook heel erg goed van je dat je hulp hebt gezocht bij een psycholoog hopelijk voel je je daar goed bij en kan je je goed uiten. Denk extra veel aan jullie...... Sikki, nog een paar daagjes en dan weet je wie er in je buik woont maar ik heb ook het gevoel dat jullie een meisje krijgen hihihi. Spannend hoor!!!!! En bandenpijn/menstruatiepijn dat hoort er echt bij en kan best pijnlijk zijn!! GENIET lieverd van alles wat er op je afkomt, nu lijkt het best langzaam te gaan maar als je eenmaal je wondertje in je armen hebt en je kijkt terug gaat het toch wel errug snel allemaal. Geniet van alle mooie dingen, kusssss. Alex, jeetje dat was schrikken zeg! Gelukkig is alles goed met jullie wondertje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mrs. Mia, hoe gaat het met jullie knapperd? Gaat het slapen al wat beter? Maartje, hoe is het met jullie en met jullie meisje? Fenny, Lisa, Anna, Ieoor, Ladouche, ik denk ook extra veel aan jullie en hoop echt dat jullie grootste wens vervuld mag gaan worden. Ga nu ons mopje de fles geven en dan lekker slapen, hopelijk mag mama vannacht weer lekker doorslapen (ze heeft namelijk deze week al 3 nachten doorgeslapen van 23:30 uur tot 06:30) heerlijk!!!!!!!!!!!! Het gaat heel erg goed met ons en we genieten ontzettend van ons wondertje. Wat zijn wij toch gezegend en daar staan we ook echt iedere dag bij stil. Dikke kusssssssssssss
Waaaaaat??? Al 3 nachten doorgeslapen???? Wow!!! Nog maar net op de wereld en dan nu al doorslapen?! Wat stopjij in die laatste fles?
Hahaha Lindinha, een flinke slok whisky (och germ)! hihihihi...... vannacht heeft ze zich trouwens wel gemeld had ze echt honger!! Morgen mogen we de eerste keer naar het consultatiebureau, ben eens benieuwd!! Heb trouwens een nieuwe foto in mn album gezet voor de liefhebbers . Hoe gaat het met Sven?