Maartje nog een vraag: Femera. Dit werkt als Clomid schreef je op pagina 46. Het zorgt ervoor dat je meer eicellen kunt gaan aanmaken. * welke hoeveelheid * hoe vaak per dag * zijn het pillen / of is het een spuitje? * gebruik je het bovenop de andere spuit medicatie? * welke CD moet je ermee starten * en tot en met welke CD moest je dit gebruiken. SUPERBEDANKT alvast.
Ieoor, je hebt mazzel dat ik al wakker ben Maar ehh, je laat mij wel hard nadenken hahah Maakt niet uit, hoop dat je wat aan mn info hebt. Vergeet niet dat ik GEEEEEEEEEEEEEEEEN arts ben, hooguit een eigenwijze patiënt die nogal wat pech heeft gehad en uiteindelijk heel veel heeft uitgezocht om zo de beste behandeling te krijgen. Enneh, ik geloof dat ik uiteindelijk die behandeling heb gekregen!! Prednisolon slik ik, dat is de precieze naam. 2 x 5 mg (s ochtends 1 en s avonds 1) DD zei dat ik er 3 dagen voor de TP mee moest starten. Ik ben er 1 dag eerder mee gestart. Reden: in Amerika slikken de dames het allemaal vanaf stimulatie al. Ik wilde absoluut niet te laat zijn, maar tijdens stimulatie vond ik eng. In DD zeiden ze dat ik moest afbouwen na de 1e positieve test: Eerst dan dus 5 dagen 1 tablet, dan 5 dagen een half tablet en dan stoppen. Ik durfde dit niet. In Amerika moeten de dames het tot en met de 20e week slikken en dan afbouwen. Prednison kan namelijk voor gebroken vliezen zorgen als je verder bent. In Belgie moet je het doorslikken tot aan de 13 weken. Ik heb met DD overlegd en ik mag nu ook langer door, waarschijnlijk tot aan de 13 weken. Moet wel bij mn eerste echo overleggen met NLse arts. Afbouwen is trouwens heel belangrijk!! In 1 keer stoppen is een slecht voor je lichaam. Ik heb anti-TPO en ik zoek het ff op, momentje.. mijn regulatorische T-cellen waren niet goed, alsmede mijn T-helper cellen (CD4+) en natural Killercellen. Volgens Pfeiffer was het niet goed, maar ook niet heeeeeeeeel erg, maar volgens Alan Beer was het dermate slecht dat zo IVFen geen zin heeft. Vergeet niet dat Pfeiffer vooral onderzoek doet naar orgaantransplantaties acceptatie en dat het hoofdonderzoek van Beer vruchtbaarheid was. Derhalve vind ik de wijsheid van Alan Beer wellicht iets zwaarder wegen. De reden waarom ik het in DD en niet in Amerika heb laten onderzoeken: vanwege de centjes!! BTW in Nederland vinden ze Prednisongebruik heel gevaarlijk, maar word geen onderzoek naar het gevaar gedaan. Het enige onderzoek dat gedaan is is naar vrouwen met extreme zwangerschapsmsselijkheid die ook prednison kregen tegen de misselijkheid. Die groep vrouwen had enkel en alleen een licht verhoogde kans op een kindje met een hazelipje. In het onderzoek word duidelijk aangegeven dat niet gezegd kan worden dat dit door de Prednison komt, het zou ook van de stress of door een vitamine gebrek door spugen kunnen komen. Ik heb wel als preventief middel nu een dubbele dosering foliumzuur Als je je goed voorbereid kun je je arts wellicht overtuigen dat het ongevaarlijk is. Mijn NLse internist vond het te gevaarlijk en slecht en blablbaaaa maar kon niet met wetenschappelijke onderzoeken komen. De angst komt vaak voor het onbekende. Prednison word gezien als een paardenmiddel, maar in de lagere dosering valt het echt mee. Ik heb overigens alleen wat extra dorst door dat middel. Nou dan drink ik 1 glas water op een dag meer Verder geen NLs onderzoek. Wel op Amerikaanse sites en PubMed. Er wordt op Amerikaanse sites geschreven dat je tot 60 mg per dag kunt gebruiken, zonder gevaar voor het potentiele kindje. Op andere sites staat 30 mg. Met 10 mg zit je er igg onder. Volgens mij heb ik de linken van een aantal onderzoeken in het immunologische onderzoeken topic neer gezet. Zo niet, dan stuur ik je die ook nog wel achterna. Femara: - Is eigenlijk een middel tegen borstkanker, maar heeft een vergelijkende werking als Clomid. Behalve dat je hier geen opvliegers en geen rothumeur van krijgt. Ook de kans op cysten is vele malen kleiner. In Amerika word het dikwijls ipv Clomid gegeven bij dames die enkel en alleen Ovulatie Inductie krijgen, maar ook voor dames die het naast de Menopur bij IVF gebruiken. Volgens Uber S. zorgt het er idd voor dat je kans hebt op meer eicellen. Het word namelijk als ware wat beter wakker geschud in je eierstokken. CD1, CD2, CD3, CD4 en CD5 1 tablet. Hoeveelheid per tablet weet ik niet uit hoofd, volgens mij is er 1 dosering. Vanaf CD3 spuit je ook je Menopur en vanaf dag 4 de cetrotide. Het is belangrijk dat je hier op tijd mee start!! Cetrotide vanaf het begin (dag 4) spuiten kan ook zorgen voor een mee gelijkmatiger groei. Heel snel alles getypt, omdat je vast zenuwachtig zit te zijn over of je wel reactie krijgt Ik ga keihard voor je duimen dat je een hele goede behandelplan krijgt en dat je dan net zo veel mazzel zult gaan hebben als dat ik heb!! PS in Amerika als dames niet de immunologische onderzoeken laten doen omdat ze het bijv. te duur vinden, word Prednison vaak ook preventief gegeven.
Lieve schat, je hebt het echt helemaal verkeerd begrepen. Ga jij je nu niet druk maken om de verkeerde dingen en gewoon lekker genieten!!! Ik zeg helemaal niet dat je relatief eenvoudig zwanger bent geraakt of dat je niet enorm hebt moeten knokken. En achter nepkneus staat een hele dikke knipoog. Anyway, je hebt het helemaal verkeerd opgevat. Ik was je gewoon een beetje aan het plagen. Sorry!
Goede Morgen Dames! Wat een activiteit op de vroege ochtend Ik was ook alt ijdig wakker maar dacht dat jullie nog wel in bed zouden liggen... Ieoor, jij zal nu wel onderweg zijn, maar ik hoop dat jullie afspraak goed verloopt en dat ze willen luisteren naar al je vragen en wensen mbt nieuwe medicijnen en zo. Jij hebt trouwens geen anti-TPO of wel? Maar wel wat "foute" uitslagen van dr. Pf. dan zou die prednison wel iets kunnen zijn (zegt de self-made-dokter ) Kom je snel verslag uitbrengen? Maartje en Sikki..... wat een misverstanden op de vroege ochtend! Ik begrijp Maartjes reactie heel goed, maar ze had Sikki helemaal verkeerd begrepen. Want Sikki's grapje met aanvullende en was eigenlijk best leuk. Wel weer grappig dat er een discussie is over "Wie is de grootste kneus?" Misschien kunnen we er een tv programma van maken. Ik doe wat voorstellen: - Hollands next TOP-KNEUS - De KNEUS-factor - KNEUS-stars - Ik hou van KNEUZEN - De KNEUSJES (reality soap) - De KNEUS of Holland (dan zijn we eerst niet inherkenbaar) - Dancing with the KNEUS - Do wanna be a KNEUS - So yout think you're a KNEUS - KNEUS Anatomy - The Desperate KNEUSJES - Ushi & KNEUSI - Hoe vind ik een KNEUS? - KNEUS makelaar - Oh, oh, KNEUSJE - Goede KNEUZEN, slechte KNEUZEN - KNEUZENruil XL Nog even wat anders: het valt me trouwens wel op dat wij kneuzen steeds meer eigenwijze dingen doen: Maartje die lekker extra veel spuit en eerder start met de prednison. Sikki, volgens mij heb jij ook wel eens meer gespoten, toch? En ik ben zelfstandig gestart met de metformine, dat moeten we S. ook nog even mededelen, hi, hi. Ik heb net nog naar DD gebeld. Weer de voicemail van Irma. Toen maar in mijn beste Duits het Duitse nummer geprobeerd. Ik moet gewoon doorgaan met alles en maandag Irma nog even bellen (niet verrassend dus). Fijn weekend alvast allen!!!
Hi, hi, ja, ik was een beetje op dreef en kon niet meer stoppen Ik vond dat we wel wat gein konden gebruiken hier...
Hahaha mia lig helemaal in een deuk om je tv programmas! Waar kan ik me inschrijven? Hihi. Hoe is het met je? Nog onwerkelijk zeker? Echt wauw!!! Het is en blijft een wonder en ik hoop en duim dat ons dat allemaal mag overkomen!!! Geniet maar van alles wat op je af komt!!! Ik wil me niet mengen tussen maartje en sikki; geloof ook wel dat het echt een sikki grap was!!! Maar ik vind dat je situaties niet kan en mag vergelijken met elkaar. Wij hebben ook pas 3 tp gehad waarvan van 1 zwanger maar hebben wel al 4 volledige icsi pogingen gehad en 2 cryopogingen dus voel me wel echt een kneus. Maar als ik hier mijn koffers moet pakken dan hoor ik het wel. Hahahahaha, humor zal ons redden! Ieoor hoe is het gegaan? Lindinha, ben je al nerveus? Dikke knufffffff voor de rest allemaal nog een fijn weekend, kus.
Sabrien, je hebt helemaal gelijk! Humor zal ons redden. Ik vond dat topic van die slechte opmerkingen ook zo grappig. Helaas is het verdwenen, ik denk met de grote crash van ZP. Ieder kneusje mag hier mee schrijven, maar ook niet kneusjes hoor!!! Ieoor, hoe was het? Heb je al die goede info van Maartje kunnen gebruiken? Ik hoop dat jullie nu weer een mooi strijdplan hebben. Lindhina, zit je buikje vol met eieren? Ondanks dat ik nooit mega veel eieren had heb ik de laatste dagen voor de punctie altijd een vrij gevoelige buik. Sterkte alvast voor maandag! Ik duim voor een mooie en pijnloze opbrengst. Hier inderdaad nog onwerkelijk, maar mijn twee liefste vriendinnetjes (die van de doos chocolade en de massagbon) zijn al langs geweest met een pak luiers en rompertjes. Ze vonden dat het wat werkelijker moest worden voor me. Het zijn echt schatten! Maar ik ben nog steeds onzeker hoor, omdat het de eerste ICSI ook na een paar dagen mis ging. Mia-man durft pas verder te dromen na de eerste echo. Ik probeer maar te genieten want voordat je het weet kan het ook zo over zijn...
Ik wou een heel serieus verhaal vertellen over vergelijken enzo maar ineens zie ik mijn zoontje door de kamer lopen met zijn broek op de enkels de luier half maar op de kont...en toen moest ik lachen en ben ik vergeten wat ik wou schrijven.... sorry... Maar wees niet bang dames..er komt een dag dat jullie net las ik iets serieus willen vertellen en dat jullie wondertje een rare streek uithaald waardoor je alles weer vergeet... en geloof me die dag komt echt voor ieder van jullie........ het moet en het sal reg kom volgens klingelmama
Hahahaaa Mia... wat een humor!!! Lig ook helemaal slap hier op de bank. Zal ik 'm nog ff aanvullen.... De KNEUS draait door Expeditie KNEUS Wie is de KNEUS? De KNEUS-assistent As the KNEUS turns KNEUZENjacht hihi... te grappig gewoon! En idd humor zal ons redden!! Ik probeer nog niet teveel te denken aan maandag, want dan krijg ik wel de kriebels, dus geniet nog van vandaag en morgen. Vandaag met hubbie en schoonmama naar Intratuin geweest en genoten van de kerstshow daar. Daarna tevens nog naar het dierenasiel geweest, schoonmama wil graag een hondje en heel leuk hondje gezien die ze nu gereserveerd heeft. Komende week gaat ze nog 2x kijken en met 'm wandelen. Ook nog even bij de poezen wezen kijken, hadden ze van die kleine kittens... zooooooooooooooooo schattig... wij zitten nu ook te denken om een poes te nemen. Lekker zo'n knuffelkat! Fijne avond dames!
Hi, Hi, Lindhina, nou lig ik in een scheur De KNEUS assistent Ja, humor moet ons redden en lieve beestjes, want het lijkt me erg leuk om die kleine kittens te zien en al die lieve hondjes! Ga jij nog maar even genieten van een heerlijke zaterdagavond en zondag. Maandag komt vanzelf dichterbij... Sterkte alvast! Silvia, jij ook altijd met je posi-energie, dat doet ons kneusjes goed! Jouw verhaal over die 2-cellige cryo heeft het nl ook goed gedaan bij mij En nou hup een die zoon van je zijn broek aan doen, want dit kan echt niet hoor Mama is..... op ZP zitten terwijl je zoon in zijn blote kont de tent afbreekt
Mrs Mia, ik ken je verder niet maar lees zo nu en dan wel eens in je topic. Ik wil je echt van harte feliciteren met je zwangerschap! Werd er helemaal vrolijk van te lezen dat je positief getest hebt! Hopelijk gaat alles voorspoedig en geniet ervan.
Hoi Kwebbels, Wat lief van je: dank je wel! Wij zijn ook helemaal blij en nog steeds een beetje verbijsterd omdat we het deze keer niet verwacht hadden. Nu maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan...
Vanuit het logeerbed in Eindhoven via de iPhone toch even een reactie. Mia goeie suggesties Maar als ik had geweten wat mijn grapje los zou maken dan had ik deze nooit geplaatst. Maar gebeurd is gebeurd en de discussie daarna ook. Ik moet zeggen dat ik er echt slecht van geslapen heb en dat er hierdoor ineens heel veel negatieve energie door mij heen stroomt. Volgens mij heb ik nooit gestrooid met mijn mmm geschiedenis om te vergelijken of ik zieliger ben dan een ander. Noch gillen dat ik de grootste kneus ben. De wereld vergaat niet als ik niet zwanger raak. Tuurlijk hebben we het allemaal af en toe moeilijk, maar dat is niets vergeleken met andere problemen. Ik zou met NIEMAND mijn leven willen ruilen. Niet tegen 1 of 100 kinderen of zwangerschappen. En ik baal er nu van dat mensen zich nu ineens geneigd voelen om hun mmm verdriet en strijd hier uitgebreid neer te zetten om te bewijzen dat ze het moeilijk hebben. Want als het gaat om hoe we ons echt voelen dan horen we ALLEMAAL niet thuis in en kneusjes topic, want gezien hoe sterk iedereen hier is en door blijft vechten, is niemand een echt kneusje. En juist hier konden we middels kneusjes humor steun bij elkaar vinden en lachen. Maar blijkbaar is er ergens een punt gekomen dat we geen zwarte humor meer kunnen handelen hier? Anyway, ik lees dat mensen zich afvragen of ze niet thuishoren in dit topic. Maar blijkbaar hoor ik met mijn humor hier niet meer thuis. Dus die laten we maar achterwege dan. Want echt meiden, er zijn hier veel te veel woorden aan verspild en heeft bij mij echt een heel naar gevoel opgeroepen. En nog immer ZEN Sikki heeft daar echt geen zin in! Alhoewel ik Mia's suggesties niet had willen missen Lindinha, heel veel succes morgen met de punctie. Je bent een super sterke meid en door die punctie sla jij je morgen gewoon kranig heen! Ik duim voor mooie eitjes veel bevruchtingen en stuur je veel ZEN toe! Ieoor, ik hoop dat je een goed gesprek hebt gehad en veel vertrouwen hebt gekregen in de volgende poging. Mia, wat heerlijk dat je vriendinnen je lekker verwennen en je verplicht laten genieten. DOEN! Maartje, gezien de goede hcg piestesten en bloeduitslag zit dit echt wel goed! Niet bang zijn en genieten! Sabrien, wat lachen dat jouw puppy dezelfde naam krijgt als Loessie's hamster! Anna, dikke knuffel! Lisa ook een dikke knuffel! Nu een lamme vinger van typen op iPhone! Ga snel weer socializen! (lees: in bed m'n roes uitslapen) SMAK!
Sikki, ik vind het echt heel naar om te horen dat je je niet meer ZEN voelt door de hele discussie hier. En ik denk ook dat het onterecht is, omdat jouw grapje gewoon heel verkeerd begrepen werd en ik weet dat je het echt niet zo bedoelde. We kennen Sikki inmiddels wel een beetje en ik lach me altijd slap om jouw humor, dus laat die alsjeblieft niet achterwege!!! Ik denk namelijk ook dat humor ons op de been houdt en ons door moeilijke tijden heen sleept. We hebben het allemaal moeilijk, op welke manier dan ook, want we zitten allemaal in die verdomde MMM. En iedereen heeft zn eigen verhaal, zijn eigen historie en ervaringen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de een kneuseriger is dan de andere.... misschien is mijn opmerking (uberkneus) ook een beetje verkeerd geinterpreteerd, ik bedoel natuurlijk niet dat wat de een meegemaakt heeft minder erg is dan de andere, mijn opmerking was puur gespitst op het feit dat de meeste al een keer een pos. test hebben gehad en wij nog nooit.... en dus niet met wat een ieder heeft meegemaakt. Laten we dit voor eens en voor altijd duidelijk hebben, want ik geloof niet dat ook maar iemand hier dat denkt. Einde discussie, wat mij betreft. En laten we AUB vooral die humor erin houden. Dus Sikki, laat je alsjeblieft niet afremmen, want dat houdt jou maar vooral ook ons op de been!!! De hele mmm is al ellendig genoeg... Deal meiden??! En nu nog ff lekker genieten van de zondag!! Smakselxxx
Sikki ik hoop niet dat ik nu lees dat je hier niet meer mee wilt blijven schrijven? Ik heb me express niet in de 'discussie' gemengd. Juist omdat ik het als grapje gelezen had. Maar ik zou het toch wel erg jammer vinden als je ons nu gaat verlaten. Dus Sikki (en alle andere meiden die meeschrijven); gewoon blijven hoor!!! Maartje bedankt voor je snelle reactie gisteren. Ik ben met een volle waslijst aan vragen naar het Geertgen gegaan. 2 medicijnen kende de arts niet en dat gaat hij nakijken/opzoeken. Daar gaan we het later over hebben. Ik heb voor het eerst een cyste. Dus zodra ik ongesteld ben, moeten we er weer heen. Dan wil hij bekijken of we al dan niet kunnen starten. Daar baal ik wel van, maar ja, het is niet anders. Verder gingen we daar sipper weg, dan dat we gekomen waren; de arts vindt en denkt dat onze enige/beste optie eiceldonatie is. Het zelf, met eigen spullen proberen, is niet heel hoopvol. Lisa; jij gaat ook eiceldonatie doen of overwegen toch? Of haal ik nu dingen door elkaar? Al met al moeilijke keuze. * de donoren staan niet in de rij * al was er wel een rij met geschikte donoren; wil en kan ik dat wel???? MHMMMHHHMMM Ik ga er maar eens over nadenken. Maar meisjes; nog 1 ding. Ik heb tot nu toe altijd onze galgenhumor erg leuk gevonden. En wat Sikki schrijft is waar. Natuurlijk zijn wij geen van alle ECHTE kneusjes. We strijden allemaal, ons eigen pad, al zo lang! Het is meer het sarcastische dat we elkaar en onszelf kneusjes noemen. De meiden die op dit topic meeschrijven hebben allemaal hun verhaal en geschiedenis. En ik heb niet het idee dat er iemand meeschrijft die vorige maand pas met de pil is gestopt, en nu meeschrijft omdat het in de 1e ronde niet gelukt is. Ik hoop dat iedereen blijft, en dat jullie sippe gevoelens omtrent het topic verdwijnen, of beter nog, inmiddels al verdwenen zijn. (en ooohh, meiden, ik hoop zo dat ik nu niemand tegen zijn hoofd stoot, want ik wil zo graag goed doen door dit op te schrijven...). xxx
Deal uberkneusjes Ja, ook jij Ieoor Maar nog triester vind ik dat je sip bent geworden na je gesprek gister. Terwijl jullie zo posi waren na de super tp van de laatste poging. Knuffel!