Ja, kan me voorstellen. Eerst onzekere vmktijd maar voorbij zien te komen, dan n hartje zien, dan de 12wk termijn... 't is wat. Succes! En klinkt wel fijner dat je me nu uitscheldt voor bikkel ipv kneus
Hey Mijs, jij ook nog in the battle! Ik hoop voor je dat deze emmy 'm wordt! Mia, ik word een beetje bang van je. Bruin gespot? Gaan we niet doen he!!! Haaaaai Maartje Lindinha, lekker broeden jij!!! Hier maandag gesprek en hopelijk gelijk uitgangsecho, want ik denk begin volgende week ongi te worden. Ik wil met heb nog even bomen over een paar dingen en aansluiten hebben we ook een gesprek met U om wat te bomen. Ook zitten we er over te denken om misschien toch nog een zaadtest te doen. Dan weten we een beetje hoe het er nu voorstaat en of het er goed genoeg uitziet om te beginnen. Of misschien zelfs een SCSA. Dan weten we de uitslag niet voordat we beginnen, maar mocht het wel/niet lukken dan weten we tenminste met welke SCSA en weten we ook of het een beetje constant is of niet. Ook ben ik n'ogmaals in mijn immuonderzoek gedoken en is me toch nog wel wat opgevallen. Ik heb blijkbaar een bepaald gen (MTHFR) wat met bloedstolling te maken heeft. Als een andere waarde dan niet verhoogd is, zou het niets hoeven te betekenen. Vandaar dat Pf er ook niets over gezegd heeft. Nou ja, wel dat dus. Maar wellicht is het toch goed om nav die uitslag mijn B12 en B6 gehalte te meten en eventueel meer foliumzuur te slikken. Dus dat wil ik S ook even vragen. Kortom, de radartjes werken hier weer volop! Alle andere meisjes, KNUFFELS!!! @meeting, vind ik ook eng. Heb nog nooit met iemand van een forum gemeet Heb trouwens ook nog nooit op een forum gezeten voor ZP. Maakt mij niet uit hoe of wat. Happie en een snappie is altijd goed!
Goede morgen! Het is weer WEEKEND Sikki, maandag gesprek en hopelijk de echo (ik denk dat S dat vast wel even snel doet). En dan gaat het alweer bijna beginnen voor jullie: spannend! Misschien nog een SCSA... tja, ik snap het wel, maar ik weet niet of ik het zou doen. Als het qua geld niks uit maakt dan kan je het natuurlijk altijd doen, maar ik denk dat als Sikki-man zich nog steeds aan hetzelfde protocol houdt en hij vlak voor de punctie nog een dikke week iedere dag de boel "ververst" dan moet het toch nog steeds goed zijn. Maar ja, ik ben niet de expert op dit gebied dus het is heel slim om even te boven met S en U. En wat betreft die immunologische onderzoeken: daar heb ik helemaal weinig verstand van, maar B12 is wel een belangrijke vitamine. Ik heb toevallig afgelopen week mijn bloed laten prikken voor de schildklier: TSH= 1,8 en Ft4= 15,5 dat was dua allemaal goed. Maar omdat ik nu Metformine gebruik en je bij (langdurig) gebruik een vitamine B12 tekort kunt opbouwen heb ik die ook maar gelijk laten meten. Hij was 623 en dat was dus prima. Ik ben iets meer in de B12 - materie gedoken en voor miskramen en innestelingsproblemen is hij wel belangrijk. Ik zeg: lekker laten meten Sikki! Ik wens je alvast heeeeeel veel succes maandag! Hopelijk kom je met een mooi strijdplan terug uit DD. Maartje, jij hebt maandag de eerste echo toch? Spannend!!!!! Maar ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken aangezien jouw HCG-hormonen goed werken Heel veel succes en vooral ook plezier: geniet er van! Lindhina, ben je al een beetje gewend geraakt aan je twee nieuwe vriendjes? Hopelijk tikt de tijd een beetje door voor jou. Ik vind de eerste week meestal wel meevallen. Het echte wachten komt vaak in de tweede week. Succes en ik duim voor je! Sabrien, nog maar twee weekjes en dan hebben jullie een nieuw familie-lid Ben je al aan het aftellen? Lisa, eindelijk weekend? Niet te hard werken he Hoe is het verder? Anna, houd je mannetje het allemaal vol zonder zijn sigaretten? Nou, ik zit nog steeds in de achtbaan hoor! Donderdag avond een klein stipje bruin gespot en daarna niks meer. Had ik mezelf weer bij elkaar gepakt tot ik vrijdagmiddag bij het afvegen een klein sliertje bruin bloed tegen kwam. Ik natuurlijk weer angstig, maar nu is het weer witte prut van die fijne bollen. Ik probeer me er toch maar aan over te geven dat het goed gaat want anders ga ik te veel stressen en dat is helemaal slecht. En als het misgaat dan kan ik er toch niks aan doen. Nog een weekje en dan weten we meer.... Sorry, misschien denken jullie wel: "Mia, loop niet zo te zeiken want je bent zwanger!" Maar na zoveel pogingen een een VMK is die angst echt niet snel verdwenen. Sterker nog, hij lijkt nog wel groter dan tijdens de WW, want daar begon ik al aan gewend te raken. "Hopelijk" mogen jullie het ook allemaal mee maken hoe onzeker de verlengde WW kan zijn (maar liever nog: hopelijk gaat alles zo goed dat je helemaal niet meer onzeker hoeft te zijn) Fijn Weekend!
Ik duim me rot dat je beeb lekker blijft plakken Mia.... Die verlengde ww zijn echt killing hoor pfffffff. Maar idd stress is het allerergste wat je nu kan doen denk ik.... Mischien domme vraag maar heb je er nog meer testjes tegenaan gegooid? Hou vol meis. Lindhina hoe gaat het met jou nu meis? je twee wondertjes lekker in je buik hou ze maar lekker warm en broed ze Sabrien ben benieuwd naar je puppy als ie er eenmaal is leuk hoor een pup in huis... Sikki..... maandag gesprek met S en hopelijk echo.... ik ga voor een goede echo en een nog beter begin en het allerbeste eind NL een sikkibeeb in jouw armen. Maartje hoe is het nu? al UW voor de echo maandag? hoeft niet hoor zit helemaal goed. zo dat was het even weer... wilde alleen laten weten dat ik aan jullie BIKKELS denk
Meiden ik ben ziek........ Heel even snel; een meeting is erg leuk, maar 10 dec gaat mij echt niet lukken. Vanaf januari heb ik weer een lege agenda!!! Ik ga weer snel naar bed. Ik denk aan jullie! Liefs,
Silvia, ik heb vorige week vrijdag mijn eerste test gedaan. Daarna een op zondag en dinsdag. Ze werden duidelijk donkerder. Nadat ik een enkel stipje bruin heb gespot heb ik geen test meer gedaan. Ik word er alleen maar onzeker van... Ik heb ook geen HCG geprikt want nav Sikki's verhaal denk ik dat ik bij een onduidelijke uitslag ook alleen maar gek zal worden. Nu dus maar gewoon afwachten en niet meer proberen te stressen Heb jij trouwens ooit bloed/ bruin verloren tijdens je zwangerschappen? Ik kan me voorstellen dat je bij een tweeling daar een grotere kans op hebt omdat alles extra hard groeit. Ieoor, wat goed om je weer even te zien hier Alleen helaas ziek Als jij ook al niet de 10e kan moeten we onze date misschien maar naar januari verplaatsen. Hoe denkt de rest hierover? Hoe gaat het nu met je (op je ziekbed na)? Hoe ver ben je met alles? Ik duim voor je hoor en Beterschap! Fijne avond nog!
Weet je zker dat je het wil horen Mia ? bij mn eerste zwangerschap kreeg ik een mk met 7 weken begon met bruin toen rood en hup 2 dagen later vruchtje weg. Bij mijn zoontjes zwangerschap heb ik ( niet schrikken) vanaf week 8 tot en met week 23 gevloeid soms nog erger dan een menstruatie. ik kreeg op tijden soms 2x per week een echo omdat ze dachten dat ik een mk kreeg. Bleek tijdens de punctie of tp een beschadiging op mn baarmoeder gekomen te zijn en dat was een hematoom geworden (bloeduitstorting) met stolsels en die lieten elke keer los. Moest in de gaten gehouden worden omdat op die plek dus geen toevoer mogelijk was naar de baby dus de baby kon het moeilijk krijgen. na de 23e week was het bloeden over en heb ik welgeteld 8 weken kunnen genieten met de 32e week kreeg ik weeen en hup zh in aan de weeenremmers 4 dagen gelegen en met remmers naar huis toe tot de 34e week toen gestopt met remmen en toen wou meneer er niet meer uit daarna 2x het zh in vanwege hoge bloeddruk.maar telkens na een dag weer na huis uiteindelijk met 38 weken en 5 dagen bevallen van onze zoon Van zijn echo's alleen kan ik een muur behangen denk ik De tweelingzwangerschap was spannend rond de 8 weken toen verloor ik veel bloed maar echo toonde aan dat alles goed was en verder ook geen bloed verlies gehad. de tweelingzwangerschap was mn beste en relaxte zwangerschap ook al was die risicovoller. Dus ik kan eerlijk zeggen bloed is eng het kan verkeerd gaan zoals bij mij de 1e x is gebeurd maar het kan ook gewoon goed gaan zoals het de 2e x gegaan is en de 3e keer.... Moet wel eerlijk zeggen dat ik bij de tweeling een angelsound heb gekocht zodat ik mezelf gerust kon stellen op momenten dat ik bang werd we gaan gewoon uit van een mooie miabeeb over een maandje of 8 ok meis komt vast en zeker helemaal goed....... Het moet en het zal gewoon!!!!!!!!
Wauw: wat een verhaal weer Silvia Jij hoort toch ook echt wel bij ons BIKKEL-lijstje Ik ben wel blij met je verhaal, want ook met bloeding kan het dus nog goed gaan. Mijn eerste ICSI liep al snel af in een VMK, dus gaan we er nu (voor de positiviteit) maar van uit dat het nu dan gewoon goed gaat Altijd fijn dat we zo'n ervaringsdeskundige als jij in de buurt hebben
Ik was net in mijn vorige stukje nog erg positief, want ik had slechts een drupje bruin verloren. Maar nu ik naar bed wilde gaan vond ik ineens een hele plas bloed in mijn onderbroek Ik ben dus bang dat het voorbij is... Nog wel geen stolsels of kramp maar dit voelde ik wel eruit druipen toen ik op de bank zat, vond het al een vreemd gevoel. Toen ik ging kijken was het een verschrikkelijke verrassing Ik probeer nog een beetje hoop te putten uit jouw verhaal Silvia, maar ik ben toch bang voor GAME OVER -Snik- Waarom nou???
O, Mia, wat een rottige rotverrassing in je onderbroek! Het is inderdaad nog afwachten hoe t verder verloopt, maar waarom, waarom dit soort rotdingen?? Het zou niet moeten mogen bestaan! Slapen, slapen tot het allemaal goed is gekomen, dat is wat ik wil! Voor jou, voor mij, voor elke bange, onzekere en lieve MMMvrouw! Dikke knuffel voor jou, meis!
Lief dat je meeleeft Mijs. Ik snap er niks van... Het lijkt of het nu minder is geworden maar ik lig al in bed, dus misschien komt het door het liggen. Ik moest toen straks wel niezen dus het zou ook een gesprongen adertje kunnen zijn. Aangezien ik ook bloedverdunners heb kan het behoorlijk blijven bloeden. Maar ja, het kan ook gewoon keihard fout zijn want ik begin mijn buik ook een beetje te voelen. Sorry maar ik zit mezelf hier gek te maken... Mia-man heeft dienst en komt straks pas thuis. Ik lig dus zielig met mijn IPhone in bed
Ja, ook nog alleen, zul je altijd zien Fijn dat er iphonetjes (en ipadjes, in dit geval) zijn, want dan ben je toch minder alleen. Jank 't er maar uit en dan slapen en morgen weer verder kijken... Wat er ook fout gaat of goed komt, je kunt er niks aan veranderen helaas. Dikke Appleknuffel en tot morgen!
Ja, lang leve Appel! Mannetje is inmiddels terug en ik heb alles er uit gejankt. Hij heeft ook weinig hoop dat dit nog goed komt... Nu eerst maar slapen en troost zoeken in elkaars armen. Mijs, fijn dat je er nog even was kondig late tijdstip! Weltrusten en tot morgen.
Lieve mia wat lees ik nou meis. Ik wilde je net gaan schrijven dat ik heel goed weet hoe je je voelt en kan bevestigen dat de verlengde wachtbank nog veel erger is als de gewone wachtbank. Al klinkt dit mss heel raar voor de meiden die nog nooit op de verlengde wachtbank hebben gezeten Ik hoop zo voor je dat dit goed gaat aflopen. Dikke knuf en ik denk aan je And its my birthday today. We komen net uit de stad en morgen komt gezellig familie
Lisa: Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Altijd pijnlijk dat er weer een jaar voor in is maar ik hoop dat je toch een leuke avond hebt gehad en morgen een gezellige dag. Geniet er van meid! Hier gaat het niet goed. Heb een hele dikke stolsel verloren dus ik ga er van uit dat dat hem was. Ik vind het alleen zo gek dat ik totaal geen kramp heb, alles loopt er gewoon uit zonder dat ik er iets van merk (sorry voor de details). Zoals je ziet ben ik nog steeds wakker. Heb uit vermoeidheid een uurtje geslapen, schrok daarna wakker en kan nu niet meer slapen. Heb al een heel topic over herhaalde miskramen doorgelezen, maar ben er ook niet veel wijzer uit geworden. Ik zou me nog kunnen testen op V Leiden, maar ik denk niet dat dat is. Langzaam word ik toch wel een beetje gek hoor Nou, ik ga toch maar proberen of ik nog een op dicht kan doen. Liefs Mia
Mia nee!!!!! dit mag niet gebeuren!!!!!! Oh ik duim zo onwijs voor jullie dat dit wondertje mag blijven plakken!!!!!! Hoe gaat het nu met je? heb je nog verloren meer of is het gestopt? Anders mischien om zekerheid te krijgen bij een dienstapotheek een test halen?? Ik heb gewoon de koude kriebels hier.. ik bid en duim en hoop zoooo ontzettend dat het toch nog goed gaat ( maar meestal is je eigen gevoel toch het juiste ) dikke knuffelllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Lieve Mia, ik kan me voorstellen dat je nu echt helemaal gek wordt van alles, maar probeer er niet te veel aan te denken meis. Ik heb een vriendin die vanaf week 8 tot week 12 constant bloedverlies heeft gehad, ook met stolsels en er was helemaal niets aan de hand. Ik kan me voorstellen dat je nu niet positief kunt denken, maar moet echt Ik hoop zo voor je dat het gaat lukken, ECHT!!!! Het moet gewoon, het leven kan niet zo oneerlijk zijn Dikke knuf en doe rustig aan meisje. Lisa, van harte gefeliciteerd en maak er maar een hele leuke dag van! Probeer vandaag niet te denken aan de tijd die voorbij vliegt, vandaag draait het om jou! Even een korte update over ons. Manlief is nog steeds gestopt met roken, inmiddels al 2 weken dus ik ben echt heel erg blij. Ik ben inmiddels ook bij de internist geweest en er is behalve vitamine D tekort weer HELEMAAL niets gevonden. Er was echt weer een hele lange lijst geprikt, en andere dingen dan bij Pf. Maar ook hier kwam niets uit. Vitamine D neem ik blijkbaar niet op, ook niet van een dubbel dosis pillen. Dus nu heb ik een drankje gekregen, dan over 2 weken controle en als het geholpen heeft moet ik elke maand een kuurtje krijgen. Dus nu moet ik me echt erbij neerleggen dat het toch echt die SCSA moet zijn, kan niet anders. Dinsdag weer Du en dan ga ik weer mijn lijtstje wegwerken. Ik ben ook voor een meeting in januari, nu ook wel erd druk ;( Dikke knuf voor jullie allemaal en met namen voor Mia, zij heeft het vandaag extra nodig
Lieve Mia, wat afschuwelijk... Weet gewoon niet wat te zeggen. Wat een nachtmerrie. Ik wil je een dikke knuffel geven. En ik blijf voor je hopen op een wonder, dat het toch van een bloedvaatje komt... Kussss
Lief dat jullie allemaal meeduimen! Ik heb gelukkig nog 3 uurtjes kunnen slapen. Het bloeden is bijna opgehouden. Er is dus gisteravond veel bloed uitgekomen en toen een groot stolsel. Daarna niet veel meer en ik heb nog steeds geen echte ongi krampen gehad. Ik had nog 1 KV test liggen en die werd binnen 1 sec zwaar positief. Maar volgens mij kan het bij een MK nog wel een week duren voordat de HCG afneemt toch? Wel gek want ik had verwacht dat hij niet meer gestegen was Anna, jouw verhaal maakt mij aan het twijfelen hoor, maar het is natuurlijk alleen whisfull thinking van mij. Ik vind deze keer zo anders gaan dan de eerste keer. Meestal heb ik een beetje bruinverlies en dat wordt dan langzaam meer en dan wordt het rood met wat stolseltjes/ sliertjes. Nu was het alsof er plotseling een kraan opengezet was met aan het einde een dikke prop. Wat moet ik nu doen? Morgen DD bellen natuurlijk maar moet ik ook kijken of ik een echo kan doen? Anna, fijn dat je mannetje gestopt is met roken en dit ook vol houdt! Ik heb nog nooit gehoord van een chronisch vit D tekort, aangezien je dit ook door de zon krijgt. Of kom jij misschien nooit buiten Het moet gewoon aan de SCSA liggen en die ga jij nu gewoon verbeteren, net als Sikki-man!