Mia in de baby-achtbaan

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mrs Mia, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Chronisch tekort aan vit. D komt niet alleen van een gebrek aan zonlicht: sommige mensen maken ondanks de zon weinig aan. Ik had ook een vit. D gebrek, ondanks veel buiten zijn (sowieso bijna half uur fietsen heen en ook weer terug naar werk en in de zomer was toch een lage waarde geprikt en ik draag toch echt geen burka ;))

Mia, vind jouw verhaal zo eng...

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee Mia,

Pff, ook nog stolsel... Bah! Wel fijn dat de KV je nog een dikke vette streep liet zien. Het kan nog. Maar bah, wat onzeker.
    Morgen idd bellen, maar ik denk dat als het goed zit, je over een paar dagen (26ste staat ie toch?) meer kans hebt om een kloppend hartje te zien. Anders is het misschien nog te vroeg en dan zit je nog in onzekerheid als er geen kloppend hartje te zien is....

3. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Nou, de eerste keer dat mijn vit D geprikt werd kwam ik net terug van 3 weken zonvakantie, dus als het toen al te laag was... en toen ging ik het slikken, bij de volgende controle was de waarde nog lager... toen ging ik 2 pillen slikken 800IU en toen was het nog steeds laag, maar weet niet precies hoe laag. Nu heb ik een kuur gekregen van 3 dagen 50000 IU innemen. De internist zei namelijk dat je het met die pillen nooit omhoog kunt krijgen, wel kun je het onderhouden... dus even kijken of dat geholpen heeft.

4. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hmmm, meiden heb niet heel veel verstand van geneeskunde en immunologie, maar heeft het dan idd niet meer te maken met de toediening van de vitamine, maar met de opname en zouden ze dat niet kunnen stimuleren?
    Ik heb een poos ijzertekort gehad, kon ijzer slikken wat ik wilde, tot series roestige lobbige prut-injecties aan toe, maar opgenomen werd het niet. Wel nog een jaar blauwe plekken op de billen gehad :)

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Mia Mia Mia, de kou slaat me om m'n hart!
    O wat is dit erg!!!
    Misschien maandag dan toch bloed laten prikken op HCG en progesteron?
    Op een echo is vast nog niets te zien en met bloedprikken weet je tenminste iets.
    O wat killing!!!

Tja, mijn vmk begon ook met een streep je bruin en een dag later weer een streepje bruin en nog een dag later kwam alles er uit.
    Maar ik had dan ook geen geweldige HCG uitslagen.
    Als jouw test toch gelijk vet positief uitslaat dan moet dat toch haast wel goedzitten?
    Anders misschien eens een CB test met indicator doen?

Maar je bent toch ook nog aan de progynova en de utrogestan?
    Ik werd tijdens het slikken van die progynova nooit ongi.
    Zou het dan misschien toch gewoon een stolsel van iets anders zijn?

Lieverd, wat vreselijk die onzekerheid.
    Ik wou dat ik wat voor je kon doen!
    Een hele dikke knuffel!!!!!!!

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lisa, gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Ik hoop dat je een leuke dag hebt!

Maartje, jij al snel je echo!

Ieoor, beterschap!!!

Mijs, hoe is het nu met jou?

Lindinha, alles kits met de kids :D

Sabrien, zwaai!

Anna, wat is de hoogte van je vitamine D?
    Volgens Pf. is D3 onder de 20 pas zorgwekkend.

Wat goed dat jouw mannetje nu gestopt is met roken.
    Dat zal echt veel gaan uitmaken denk ik.
    En ze zeggen dat stoppen al best snel het verschil kan maken!

Ik wil me maandag laten prikken op homocysteinegehalte, B6, B12 en foliumzuur.
    Aangezien vanuit mijn bloedstollingsonderzoek toch iets afwijkends naar boven kwam.
    Volgens Pf. niets om je druk om te maken, maar als het homocysteinegehalte te hoog is juist wel!
    En juist die is volgens mij niet gemeten.
    En die is juist weer belangrijk voor de B6, B12 en foliumzuur.

Mijn mannetje denkt dat ik me druk maar om niks.
    Omdat Pf. aangaf dat er niets aan de hand is, moet ik volgens hem niet gaan zoeken naar dingen.
    Tja, daar zit misschien iets in...
    Maar toch, ik wil dat alle metertjes goed staan!

7. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Fijn Sikki, dat je weer naar DD gaat en er weer wat gaat gebeuren. Het duizelt me soms, alle immon.inzichten. Ik steek nog even m'n kop in 't zand (hoewel ik en Mijsman tegenwoordig ook flink lopen te Omega-3-en, beide foliumzuur en ik aan de etos zwanger worden).

Hier vorige week naar ziek geweest. Veel pijn, hoop dat embryo tegen ladingen paracetamol kan :(
    Sinds gisteren lichte menstr.achtige kramp.... Herkende ik niet in dit stadium (word pas ongeveer 4dg na testdatum en na stoppen met bollen ongesteld met menstrpijn).
    Maar na langer denken had ik een paar dagen voor de testdatum in februari ook krampen die niet doorzetten tot menstruatie. Dat werd in de loop der dagen steeds pijnlijker en pijnlijker en eindigde als vmk.

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    He gets Mijs!
    Wat vergelijk je het toch weer met een nare ervaring :(
    Ik duim echt voor je dat het dit keer anders is!

Ja, het duizelt me soms ook!
    Iedere keer denk ik weer dat het ergens anders aan ligt.
    En misschien ligt het ook wel nergens aan...

Maar gewoon bij iedere tp domme pech geloof ik niet zo in!
    Dus dan zou het bij ons toch aan die stomme SCSA uitslag moeten liggen en dan zou het nu toch wel een keertje moeten lukken........

9. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ja, idd vergelijking met nare ervaring. Maar ook echt de enige vergelijking die ik kan maken, toen had ik ook die krampen, dacht dat menstruatie er aan kwam, maar dat duurde maar en duurde maar. Ik ben niet volledig negatief, hoor. Want van alle ervaringen tot nu toe, was de vmk m'n beste: ik heb een 2e streepje gezien, wist dat zwanger worden kan. Ik vind die 1e poging echt de meest succesvolle, dus als het daar nu op lijkt, hoor je mij niet meteen klagen... Oké, klein beetje dan, want krampen voelen niet fijn en niet geruststellend.

Kan me heel goed voorstellen dat je probeert uit te zoeken wat er uit te zoeken valt, en beïnvloeden wat er te beïnvloeden valt. Als je er toch 1000-en euro's tegen aan knalt, dan toch proberen de beste kansen te creëren.
    Na deze eigen cyclus hebben we nog 2 vergoede gestimuleerde pogingen liggen. Hebben het nu al over 1 proberen hier en voor de laatste op naar DD. Maar voor nu nog even kop in 't zand en hopen op 'n UMCG-wonder.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sikki, onder de 20 zorgwekkend??

In Nederland dachten ze dat eerst ook, maar men heeft nu wel andere referentiewaarden aangenomen, omdat onder de 80 al niet echt handig is als je zwanger wilt worden...

11. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Mia gezien de knal test zojuist ga ik vooralsnog van het positieve uit!!!!!!!!!!!
    mn kaarsje brand voor je en ik zou morgen bellen met gyn en gillen om echo..... daar is mischien nog geen hartje op te zien maar wel of er vocht zit wat erop wijst dat het een mk zou kunnen zijn/of eraan komt. en hcg prikken liet ik doen...teveel stress is ook niet goed nu.
    Ik persoonlijk zou zelf zo snel mogelijk willen weten waar ik aan toe ben.
    Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk

12. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Oh meiden.... ik HAAT verlengde WW's :x

Bedankt voor al jullie lieve medeleven en kaarsjes branden, dat doet me erg goed :)

Ik heb nog steeds geen ongi-krampen en het bloeden is toch echt sinds vannacht ergens gestopt. Bij het afvegen is het een klein beetje bruinig, maar dat is duidelijk nog van gisteravond.
    Hoewel we denken dat het voorbij is, want het stolsel was best groot, ga ik toch twijfelen, want je weet maar nooit... Het zou natuurlijk een van de twee embryo's kunnen zijn, maar ik acht die kans wel klein hoor.

We hebben besloten dat ik morgen gelijk DD ga bellen (ze zijn er nu toch niet en ik kan S wel mobiel bellen, maar hij kan op afstand toch niet veel beoordelen). Hopelijk hebben ze morgenmiddag nog een gaatje voor een echo of zo. Ik ga vandaag maar fijn verder met de progynova en de utro. Ik heb de aspirine echter maar even laten staan.
    De progynova houdt bij mij trouwens ook altijd de ongi tegen, ik word het pas 3 dagen na het stoppen er mee. Maar vreemd genoeg had ik 3 dagen voor de test een ienie-mini stipje bruin (achteraf dacht ik dat het een innesteling geweest moet zijn). En twee dagen terug dus een bruin stipje. Maar zo'n flinke bloeding als gisteravond had ik dus niet verwacht.
    Nou ja, we kunnen er uren over speculeren maar er is niets aan te doen.... Ik heb wel besloten om morgen maar gewoon thuis te blijven van mijn werk (voel me er een beetje schuldig onder maar ik vind dat ik genoeg meegemaakt heb om een keer een dag ziek te melden).

@Vit. D. tja, een belangrijke vitamine dus die je niet altijd via de zon opneemt. Hopelijk stijgt hij straks wel bij jou Anna!

@HCG: als S. het morgen wil meten dan vind ik het prima. Ik weet echter niet of het zin heeft. Ik heb ook gelezen dat mensen een MK krijgen terwijl hun HCG nog hoog is. Dus schiet ik dan iets op met de uitslag? Of moet ik gewoon 2x prikken om te kijken of hij na een paar dagen gaat dalen?
    Het is vast niet mogelijk om met een nieuwe behandeling te beginnen als er nog HCG in mijn lichaam zit of wel? Ik ben bang dat we dan ook moeten wachten tot het nieuwe jaar.

@stress: ik ben nu eigenlijk helemaal niet zo gestresst (gek he?) eigenlijk alleen maar verdrietig.

Mijs, jij mag dus snel testen: spanennd!!! Ik hoop dat dit allemaal goede voortekenen zijn en dat je straks ook positief test.

Lindhina, hou je het nog een beetje vol? Ik duim voor je.

Ieoor, beterschap!

Silvia, ik blijf me iedere keer vastklampen aan jouw verhalen: zwanger worden van 2-cellige cryo's, bloedverlies en ga zo maar door. Je bent een geweldig voorbeeld en hoort zeker op het BIKKEL-lijstje (net als alle anderne hier;))

Sikki, helemaal klaar voor de strijd? Moet je morgen al vroeg in DD zijn? Ik begrijp goed dat je die vitamines en zo wil laten meten. Je verhaal klnikt heel logisch. Ik ben blijd at ik B12 laatst ook heb laten meten, dan is er weer iets van het lijstje "mogelijkheden van mislukken" afgestreept. En zo gaan wij te werk he: alle oorzaken uitsluiten :D

Nou, ik ga nog even verder "zwelgen" en proberen een klein dutje te doen, want ik heb vannacht zooooooo weinig geslapen.
    Tot later lieverds!!! En nogmaals bedankt voor al jullie lieve steun.

13. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Hey dames,

mijn vit D was de eerste keer 26 en de 2e keer 20 (toen slikte ik het al 6 weken) en de laatste keer weet ik niet, maar de internist hanteert 50 als ondergrens en ik heb dat dus niet. Maar dan denk ik bij mijnzelf kan dat echt de reden zijn dat het niet lukt??? Gewoonweg vitamine D tekort??? Vind het eerlijk gezegd een beetje ver gezocht. Waar heeft het dan invloed op? Ga het even op mijn lijtstje voor S. voor as dinsdag zetten :) Wil het nu wel weten. Maar zelf denk ik ook dat de SCSA de grootste boosdoener is.

Sikki, kan me heel goed voorstellen dat je nu ook echt alles wil uitsluiten, dat wilde ik ook doen. Mijn schildklier bijv, maar mijn waarde is 0,99 wat ideaal is om zwanger te raken en de rest ook allemaal dus ik snap er daadwerkelijk niets meer van. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet meer zo in gewoon pech hebben, als je je bedenkt dat het bij de meeste de 1e keer lukt. En dan ook nog dat er met mij niets aan de hand is, dan zou het toch wel sneller moeten lukken zou je denken. Maar helaas... Hebben jullie ooit aan TESE gedacht? Ze zeggen dat dan het zaadzel veel sterker is namelijk. Dus dat ga ik ook maar met Scholtes bespreken ;)

Mia, je hebt goed nagedacht en ook de beste beslissing genomen. Gewoon afwachten tot morgen. Ik denk dat ze echt wel een gaatje voor je zullen vinden. Veel succes meid ik duim voor je.

14. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Lieve lieve Mia,
    Wat gaat het toch allemaal weer niet makkelijk... ben je eindelijk zwanger, dan gebeurt er weer zoiets waardoor je weer zo onzeker wordt. Verschrikkelijk lijkt me dat ook, die onzekerheid, daar kan ik sowieso al niet zo goed tegen, maar helemaal dit lijkt me vreselijk. Veel sterkte meis! En ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jullie.

Hier alles rustig... voel niet zo veel, af en toe wel steekjes (vooral eerste 2 dagen), maar nu alles weer rustig, ach weet je... het zegt toch allemaal niks, dus ga er ook niet over nadenken. Mn (.)(.) doen wel beetje zeer, maar dat heb ik altijd de week na de punctie en ook in mn natuurlijke cyclus, dus dat zegt ook niks. Gewoon wachten maar....

Sik, spannend weer morgen! Succes en hopelijk mogen jullie weer snel verder. Maar willen jullie nou nog een keer een SCSA gaan doen voor een nieuwe behandeling?

@Ieoor: Beterschap meis, blijf maar lekker in je bedje!

@Mijs: voor jou ook spannende tijden weer, ook in de ww, wachten is het enige dat we kunnen doen. Voorgaande behandelingen ging ik ook elke keer vergelijken, maar ben er achter gekomen dat het allemaal niks zegt. De ene keer voelde ik van alles en een andere keer niet en alle keren was ik niet zwanger, dus je kan er toch geen touw aan vast knopen.
    Wanneer mag jij testen?

@Silvia: bedankt voor je medeleven en oppeppende woorden voor iedereen hier! ***Silvia is ook een bikkel! ***

@Maartje, morgen echo... spannend!
    Succes!

@Lisa: happy birthday to joe... hieperdepiep hoeraaaaaaaaaaaaa!!!! Gefeliciteerd meid, hoop dat je een leuke dag hebt en je goed verwent wordt! Wij ook verjaardag vandaag van manlief, dus ook de keet weer vol vanmiddag! Heb je een leuk cadeau gekregen van manlief?

@rest.... sorry als ik iemand vergeten ben....

Fijne zondag allemaal!
    Smak

15. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Mia, wat vreselijk!!!!!!!!!!!! Wat een onzekerheid. Wat kan ik zeggen? Het kan inderdaad nog 2 kanten op, ik hoop dat je morgen terecht kan voor een echo of HCG bloedprik. Wat vind ik het vreselijk voor jullie............. Ik denk aan jullie en vanavond gaat speciaal een kaarsje aan. Dikke kus en dikke knuffffffff......

16. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Maartje heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel succes en vooral heeeeeeeeeeeeeeeeeee veeeeeeeeeeeeeeeel plezier morgen met de echo. Ik denk aan je morgen.

Ieoor, ziek? Och germ, beterschap.......

Sikki. haaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..
    Veel succes morgen in DD!! Hopelijk snel weer van start! Spannend hoor.

Lindinha, goeie van Sikki alles kits met de kids? Tja symptomen, is altijd zo moeilijk he? Je voelt altijd van alles en niets. Er zit niets anders op dan afwachten....... Ik duim in ieder geval keihard voor jullie.

Anna, hoe is het met jou? hebben jullie al een nieuwe planning?

Mijs, jeetje jullie hebben ook al veel pogingen achter de rug! Welkom hier bij de BIKKELS :D, nee geen kneuzen dat zijn we echt NIET. En voor jou ook: IK DUIM.

Heb zo'n luie zondag gehad vandaag, hebben tot 14:00 uur in onze pyama gezeten: HEERLIJK!!!!!!!!!!!! Dadelijk gaan we bij mijn schoonouders eten, altijd gezellig. En dan nog 2 weken wachten en dan komt eindelijk ons mop(s)je. :D

Fijne zondagavond SMAK.

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    *breekt in*

Mia...ik hoop echt dat het nog goed zit.
    Ik heb ook helderrood bloedverlies gehad maar dan met 9 weken, maar geen stolsel. Maar ik ben dus niet helemaal negatief hoor!
    Hopen dat ze morgen wat voor je kunnen doen wat je geruststeld! Ik denk aan je!

Maartje, succes morgen met de echo, echt snel posten he, want we zitten in spanning te wachten!

Sikki, jij ook veel succes morgen, het gaat weer van start!
    Ik denk aan je!!!!!

Rest...knuffel voor jullie!

Liefs

18. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Maartje, succes morgen!

Sikki, jij ook!

En natuurlijk jij Mia, is't rustig gebleven in de onderbroek vandaag?

Bedankt voor jullie lieve reacties. Voel me wel een beetje bezwaard, kom hier meepraten en zit gelijk in testweek met bijbehorend geneuzel over 'ik voel dit en dat'. Je hebt groot gelijk Lindinha dat het gewoon afwachten is en dat alle krampjes en zo niks zeggen...Ik was aan de dunne vanmiddag, dat verklaart weer heel wat van de kramperij, haha!
    Ik ben ook een paar maanden deze zomer niet zoveel op't forum geweest, even afstand en merk dat ik nu tijdens de 6e behandeling weer veel hier te vinden ben. Maar dan zit ik natuurlijk wel ineens in een er-gebeurt-van-alles-fase.
    Ik heb volgens mij Loesie nog niet eens gefeliciteerd met haar kindje! Wat een prachtige naam hebben jullie hem gegeven!

Onze pogingen tot nu toe zijn trouwens niet te vergelijken met reguliere ICSIpogingen, hoor, Sabrien. Ik ben niet net zo ver als anderen met 6 ICSI-pogingen achter de rug. Het zijn echt miniICSI's die elke maand plaats kunnen vinden met het eitje dat elke maand bij mij groeit. Dat proberen ze (met een minimum aan hormonen-cetrotide-gonal-pregnyl) op t juiste moment te punctie-en en te bevruchten. 6 ICSI's in eigen cyclus voor de prijs van 1 gestimuleerde poging. De kans dat 't lukt is ook gelijk voor 6x eigen cyclus versus 1 gestimuleerde. Dat wij 'al' 5 tp's hebben is uitzonderlijk: gemiddeld is 2 à 3 keer per 6 poginkjes. Maar ja, blijven plakken doen ze tot nu toe niet zo goed.

19. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Meiden, ik ben een beetje duf van alle emoties, dus even kort:

Iedereen bedankt voor het lieve medeleven! En het laten zien dta er altijd nog een beetje hoop is :)

Maartje: mega veel succes morgen!!!! Bewijs maar even dat jij onze successtory+ goede voorbeeld bent :D

Sikki: jij ook heel veel succes morgen!!! Lekker alles aankaarten morgen en fris een nieuwe strijd aangaan. Ik ben erg benieuwd wat jullie nieuwe strijdplan gaat worden ;)

Lindhina, lekker rustig verder broeden. Inderdaad, je kunt er geen peil op trekken. Alle keren dat ik iets voelde en daardoor hoop kreeg bleek ik niet zwanger. De twee keer dat ik absoluut niks voelde was ik wel zwanger :(

Mijs, voel je niet schuldig dat je hier komt binnenvallen tijdens je WW. Dat zijn juist de momenten dta je steun nodig hebt. Dus jij ook heel veel succes!!!

Loesie, hoe gaat het met je kleine mannetje? Hopelijk kunnen jullie goed genieten van hem.

Sabrien, wat lief dat vanavond de fik er in gaat voor mij :D Nog heel even en dan heb jij ook een klein wondertje thuis...

Ieoor, Beterschap! Wel leuk dat je weer eens langs kwam hier.

Anna, wat een vit. D waardenzeg :$ Volgens Pf was vit. D wel erg belangrijk (voor meerdere dingen) dus ik hoop dat je nieuwe middeltje gaat werken. En dan zorgt Anna-man natuurlijk nog even voor een goede SCSA en dan komt het wel goed :)

Hopelijk niemand vergeten....
    Morgen ga ik DD bellen en hopen dat ze me wat meer zekerheid kunnen geven. Want rationeel gezien denk ik dat het voorbij is, maar nav al jullie verhalen krijg ik toch weer een beetje hoop :)

Ik hou jullie op de hoogte! Liefs Mia

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Mia, veel sterkte morgen!!!

En Maartje, jij gaat gewoon genieten!!!

Mijd, niet bezwaard voelen

Anna, let wel effe op de notering van D3.
    Wordt er nmol/L gehanteerd of ng/mL?
    Pf prikt op ng/mL. Dit moet je maal 2,5 doen wil je op de nmol/mL komen.
    Zo is dus een minimale waarde van 80 nmol/mL gelijk aan 32 ng/mL.
    Om het allemaal makkelijk te maken ;)
    Mijn waarde was 35,3, dus gelijk aan 88,25 op de andere schaal.

Je vroeg destijds nog mijn TSH en FT4.
    Die waren in januari TSH 2,81 en FT4 10,77, maar in juni tijdens mijn vmk TSH 1,3 en FT4 17.
    En dat terwijl ik dus nooit wat er voor geslikt heb.
    En ik was er van overtuigd dat de vmk door de schildklier kwam ;)

Had het net nog met Siklief over morgen.
    Hij vindt het onzin dat ik weer eea wil laten prikken, want hij is er van overtuigd dat er niets mis met mij is en dat het echt door die stomme scsa komt.
    Volgens hem onzin om weer geld uit te geven aan bloedprikken, maar als ik het perse wil dan moet ik het vooral doen.
    Ga nu dan weer twijfelen.
    We hebben al zoveel onderzocht en geld uitgegeven aan onderzoeken.
    Misschien maar proberen alles te laten rusten en 'gewoon' de poging ingaan?
    Heb namelijk van dat hele immunologische onderzoek ook 0 euro van Menzis teruggekregen.

We hebben het trouwens ook wel over TESE gehad, maar manlief wil er nog niets van weten.
    En vooral nu de scsa zo verlaagd was is het momenteel helemaal niet meer im frage.

Deel Deze Pagina