Mia in de baby-achtbaan

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mrs Mia, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx voor je reactie daar. Ja, tis/twas een enorme schok.
    Het geeft je direct ook zo'n gevoel van 'als ze hier fouten mee maken, maken ze dan misschien ook wel fouten met van wie welk zaad en welk eitje is??' Ik wil daar niet aan denken, maar het zet je toch wel aan het denken...
    Vind het fijn om te lezen dat jij ergens gelezen hebt dat het juist goed is om op dag 2 na punctie te laten TPen. Ik hoop zo vreselijk enorm onwijs ontzettend dat dit DE poging zal zijn...

    Je vakantie klinkt wel erg lekker!!
    Hoop dat je daar heerlijk kunt ontspannen en relaxen :D
    (wie weet kom je wel zwanger terug... WHAAAAAAAAAAAAA geintje!!! Echt van die domme opmerkingen wat domme onwetende mensen kunnen doen, maar ik denk dat ik het wel mag geinen :p)

    Ik hoop ook voor je dat labor Benrath een beetje boel heul erg snel zal gaan zijn!! Ik geloof daar wel in. Ze zijn namelijk ook altijd heul erg snel met rekeningen sturen dus dan zullen ze hier ook wel vlot in zijn ;)
     
  2. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Maartje, ik lees net in een ander topic je hele verhaal over de verzekering. Ik zou inderdaad alles op tafel gooien in Dusseldorf en een nieuwe poging (of iets in die richting) eisen.

    Ik kan me voorstellen dat je na zo'n fout ook gaat twijfelen of het juiste zaadje wel bij het juiste eitje zit, maar ik denk dat dat wel goed zit hor, daar zijn zo'n strenge regels voor. Maar.... ik word ook een ebetje onzeker van zo'n gedachte.

    En je gaat er dus drie terugplaatsen: wauw! Wij durven daar nooit aan omdat we een drieling niet zien zitten, maar ja, wat is de kans erop als het al zo vaak niet gelukt is ;)
    Een/twee of drie blijven bij jou gewoon zitten deze keer en dan heeft S. ook mazzel dat hij die 4e poging niet hoeft te betalen :D

    Wat betreft die vakantie: ik ben ook bang dat meerdere mensen toch denken dat het dan wel lukt, hoe dom kan je zijn whahahahaha :D:D:D:D want ik slik ook nog gewoon de pil omdat ik anders mega lange cyclussen heb en ik dus nooit meer een behandeling kan plannen als ik daar op moet wachten. Maar ik ben bang dat de vrouw van personeelszaken op mijn werk (een van de weinige die het weet omdat ze me vrij moet laten roosteren) vast weer hdenkt heeft dat het deze vakantie dan toch is gelukt, zo gaat het nl ieder jaar :p

    Hi, hi, Benrath is inderdaad mega snel met zijn rekeningen, dus laat dat mailtje maar komen!!!

    Jij veel succes morgen! Ik hoop dat ze alledrie goed groeien vannacht.
    Liefs Mia
     
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    @Maartje: wat een ongelofelijke zure blunder is dat zeg.:x:x
    @Mia: 't Is toch wat he, al die vrouwen die (onbevlekt ontvangen) zwanger raken door een vakantie.Ligt natuurlijk aan dat zwembadwater..:D
     
  4. silvia009

    silvia009 VIP lid

    13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente

    hihihihihihihihihi wil iedereen wel zo'n zwembad hebben :D
     
  5. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    @zwembad water, dan moeten we met z'n allen volgens zeer betrouwbare bronnen naar Turkije :D

    Mia, wat heerlijk dat alles geboekt is!
    Wij gaan wel altijd op de bonnevooi, maar dat is helemaal niet handig als je maar 2 weken gaat.
    Dan ben je de helft van de tijd nog aan het stressen en zoeken voor een onderkomen.
    En in het Cheong Fatt Tze! Hoe cool is dat!!!
    Ga er van genieten meid!

    Zara, daar ben je weer!
    Alweer plannen aan het smeden ;)

    Ieoor, tja, helaas zijn ze in DD zo megadruk dat je overal zelf heel goed moet opletten.
    Ik begin tegenwoordig ook 3x de dingen te herhalen, want ik ben veels te bang dat ze bij mij ook wat gaan vergeten.
    En jij dan weer eind aug van start?

    @3 terugplaatsen, S raadt het ons ook nog steeds af.
    Terwijl ik na 11 embryo's er echt niet in geloof dat er dan ineens 3 aanslaan.
    Toch vind ik het nog steeds eng.
    Indien genoeg emmy's (en tja, wat is genoeg met weinig eicellen) ga ik toch voor invriezen en 2 terug.
    Maar bij maar 3 emmy's zou ik ze ook alle 3 terug laten plaatsen.
    Wij hebben namelijk ook gehad dat er 1 in de vriezer zat en die dus niet goed ontdooide.

    De eerste spuit zit er weer in!
    Het duimen voor wat goede eicellen is weer begonnen!
     
  6. Lindinha

    Lindinha Fanatiek lid

    23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hoi Mia, heb je verhaal met veel belangstelling gelezen en ik moet zeggen ik heb ook wel interesse in zo'n onderzoek. Heb gelijk Irma gemaild en ze belde mij later vanmiddag terug. We denken er nog even over na, maar onderzoek kost 500 euro!

    Fijn weekend allemaal!
     
  7. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lindinha, pff wat een geld zeg!!
    Een idee om in overleg met je verzekering te gaan over of ze dit onder een andere noemer dan IVF willen vergoeden??
    Wie weet zit er een mogelijkheid in...

    Sikki, Uber S raadde het ons ook af. Weet je nog dat hij zei dat hij 'hartklachten' kreeg bij de gedachte van 3 aan mij terug te geven?
    Nou mijn argument van: ja maar bij een 40 jarige zou u het eventueel wel willen doen. Ik heb een zeer helder besef van dat als ik 'straks' 40 ben er niets meer te TPen valt ivm mijn overgang... En hoezo zou er echt 3 blijven plakken bij mij? Er is al 2 x 2 teruggeplaatst en niets blijven zitten... Bij de tweede FM heb ik na de FM nog met Irma het er overgehad. Zij zou met hem overleggen en ik zou het op de dag van de punctie horen. Toen hadden ze besloten dat ik maar 2 mocht.
    Desondanks ben ik overtuigd van dat ik 3 wilde en moest en zou krijgen :D
    Ik ging toen Irma ook mijn argumenten vertellen, maar zij kon er niets mee. Moest na de punctie het nog maar eens met Uber S besproken. Dat gedaan. Toen zei hij: owke we houden 3 gereed voor de TP en we kunnen altijd op het laatste moment nog anders afspreken.
    Daarna de embryoloog nog gesproken. Hij snapte me en toen... Toen kreeg ik vandaag Kwik, Kwek en Kwak terug!! :D
    Uber S deed nu lang niet zo angstig over 3. Wel vroeg hij of we het nog steeds zeker wisten ;):D
    Ja we weten het nog zeker!!!! :D
    Hij gaf aan dat de kans op een tweelingzwangerschap bij 3 TPen IN GEVAL VAN ZWANGERSCHAP erg groot is en de kans op een drieling is slechts 3 procent IN GEVAL VAN ZWANGERSCHAP.
    Het voelt echt goed zo.
    Fijn dat je eerste spuit er weer in zit. Ik hoop echt superresultaat voor joe!!! :D

    Mrs Mia,
    Ze zijn goed gegroeid!! Een 2cellige, een 3cellige en een 5cellige!!
    Check mn fotoalbum anders voor de prachtwonders!! :D
     
  8. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede avond dames! Ik was de hele dag op stap, dus deze reactie is een beetje laat...

    Zara, dat zwembadwater, ghihihih, ik denk dat ik in ieder hotel wel een zwembadje in duik dan :D Alleen denk ik toch dat de kans groter is dat ik zwanger wordt van die aapjes op de veranda van het hutje ;)

    Maartje, joehoe: Kwik, Kwek en Kwak er in!!! En wat een mooie delingen zeg, dat moet nu wel goed komen hoor :)
    Wel interessant over die kansberekening bij 3 TPen, ik wist niet dat het zo lag. Mia-man vindt de risico's bij twee echter al groot, dus ik denk dat hij deze stap nooit durft te nemen. Maar ik denk dat bij jou Kwek en Kwak (zeer toepasselijk die laatste naam) zeker blijven zitten. You go girl: lekker vasthouden de komende 8,5 maand!!!
    Oh, heb je eigenlijk nog met S over "de fout" gepraat? En over evt vergoedingen?

    Sikki, inderdaad lekker dat alles geboekt is en ik ben helemaal in mijn nopjes met Cheong Fatt Tze :) Ik ga zeker genieten daar...
    Wat betreft die bonnevooi: het is inderdaad fijn als je 3 of 4 weken hebt, maar bij 17 dagen is het gewoon makkelijker als alles geregeld is.
    Jij hebt de eerste spuit er al weer in: jipppiieeeeee. Dit moet hem gewoon worden en dan gaan wij jou volgen. Ik stel voor: allemaal op roze voor 2011 :p:p:p
    Voor nu: Broed ze!!!

    Lindhina, wat fijn dat je de kosten van het onderzoek hebt opgevraagd, want dat waren wij vergeten: dus bedankt ;)
    Ik kan me goed voorstellen dat je er nog even over nadenkt, het is natuurlijk toch best veel geld. Anders wacht je eerst even mijn uitslagen af. Als daar iets uitkomt is het misschien toch wel een optie om het ook te doen, want volgens mij lijken onze verhalen wel wat op elkaar.

    Oh, wij hoorden vandaag nog een leuke grap mbt de mm. Ik ga hem even in het humor topic zetten ;)
    Fijne avond nog allen! Liefs Mia
     
  9. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Mia nog even een vraag over het immunologische onderzoek;
    stel dat ze iets vinden; is er dan uberhaubt wat aan te doen?
    En zo ja; wat kunnen ze dan doen? Medicatie?

    Wellicht een hele domme vraag, maar toch speelt die vraag steeds door mijn hoofd. Ik hoor het graag van je.

    Jullie vakantie klinkt trouwens goed zeg!

    Sikki goed zo meid; weer begonnen!

    En Maartje natuurlijk in het bezit van Kwik, Kwek en Kwak! Broedse meis. Ik las al ergens dat je heel veel gaat bankhangen; goed zo!
    Ik duim voor je!
     
  10. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey Ieoor,
    Er zijn meerdere behandelingen, maar dta ligt er dus aan wat je precies hebt. Sommige immunologische problemen kunnen opgelost worden emt extra vitamine D en Omega 3. Andere, meer moeilijkere problemen kunnen opgelost worden door het gbruik van corticosteroiden zoals Prednison. En dan is er nog een hele duur methode: IVIg, dan krijg je eerst ander bloed toegediend, maar die methode raadde deze immunoloog niet aan omdat hij nog erg nieuw is.

    Ik wil in ieder geval graag weten of er iets mis is. Mocht het dan nog steeds niet lukken om zwanger te worden dan is er een oorzaak (naast PCOS en slecht zaad) waardoor het niet lukt.

    Als ik de uitslag heb dan laat ik het hier gelijk weten! Knuffel van Mia
     
  11. Lindinha

    Lindinha Fanatiek lid

    23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Mia, weet je wanneer je de uitslag krijgt van het onderzoek?
    Ik hoorde van Irma dat ze na 1 week de uitslag wel hebben, dat dat allemaal vrij snel gaat. Maar hebben ze alleen bloed afgenomen bij je? Of ook nog andere testen gedaan?

    Ben erg benieuwd wat eruit komt. En had idd dezelfde vraag als Ieoor, was ook benieuwd of er uberhaupt iets aan te doen is.

    Wanneer verwacht je de uitslag?
     
  12. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lees zo onze onderschriften hier...
    Wat een stelletje bij elkaar.
    Allemaal al 5 mislukte IVF/ICSI pogingen.
    Hopen dat bij ons 2 x 3 x = scheepsrecht geldt!
     
  13. Lindinha

    Lindinha Fanatiek lid

    23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ja idd, misschien kunnen we het topic beter 4+ ICSI topic noemen!

    Triest gewoon...

    Sikki, ga jij ook zo'n immunologisch onderzoek doen?
    Ik denk wij wel, wil toch alles geprobeerd hebben, alleen die 500 euro das dan wel weer jammer! Ga wel proberen om via de verzekering nog iets vergoed te krijgen. Volgens mij is het niet perse een IVF-onderzoek, dus waarom niet?

    Heb jij nu ook weer het korte spuitschema?
     
  14. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey meiden,

    Ja, die onderschriften zijn wel heeeeel erg sip!
    Maar stiekem ben ik wel blij dat ik niet de enige ben :)

    De uitslag zou er binnen 1 a 1,5 week zijn (op de mail) en we hebben na 2 weken een belafspraak met dr. S. dat is dus volgende week maandag pas. Ik check iedere dag mijn mail om te kijken of er al iets binnen is, maar helaas....
    Mia-man denkt dinsdag of woensdag, nog even afwachten dus.

    En of er iets aan te doen is: het ligt natuurlijk aan wat er mis is. In het makkelijkste geval kan er gewerkt worden met extra Omega 3 en Vitamine D. In andere gevallen zou prednison een optie kunnen zijn. Er bestaan ook nog ingewikkelde behandelingen, zoals IVIg (een soort bloedtransfusie), amar daar was dr. Pf niet zo'n fan van, aangezien er weer meer gevaren aan kleven (en het is erg duur).

    S. en Pf. hebben allebei gezegd dat je dan een week of 6 die meds moet gebruiken voordat je aan de behandleing gaat beginnen, aangezien die waardes moeten verbeteren.

    Wat betreft geld: wij krijgen niks meer vergoed, maar deze rekening ga ik wel indienen, het is tenslotte heel iets anders en dat zullen ze neit zo snel linken aan vruchtbaarheidsbehandelingen. We z

    We zullen wel zien wat ze bij de VGZ erover gaan zeggen.
    Maar goed, eerst maar eens afwachten wat de uitkomst is....

    Sikki, hoe gaat het met het spuiten? Wanneer is je volgende afspraak?

    Liefs Mia
     
  15. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Oh, ik zie het al... 11 augustus :) Das al bijna!!!
     
  16. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Maartje, hoe gaat het met jou?
    Wat een gweldige banner!!!
     
  17. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik ben stiekem ook blij dat ik niet de enige ben :)
    Weet je, ik vind dat je er echt anders in gaat staan na 4/5 mislukte pogingen.
    Aan de ene kant gelatener, maar aan de andere kant ook heel erg bang voor weer een teleurstelling.
    De scherpe kantjes gaan er immers wel weer vanaf na een tijdje.

    Ik ben nu gek genoeg veel rustiger.
    Alhoewel dat misschien na de punctie wel weer heel anders is.
    Of misschien zelfs al na de FM komende woensdag.
    Dan weten we weer hoe veel (of in mijn geval weinig ;)) follikels er zijn.

    Lindinha, ik weer het korte schema ja.
    Dit keer met een nieuw medicijn, Elonva.
    Dat is een FSH depot.
    Deze zet je 1x op CD2 of 3 en geeft dan voor 7 dagen 150EH FSH af.
    Maar omdat ik slecht reageer op 150EH zet ik er nu ook dagelijks nog eens 150EH Menopur bij.
    We hopen op deze manier dat de follikels gelijkmatiger groeien.
    Aangezien ik al zo weinig heb en als ze dan ook nog ongelijkmatig groeien, blijft er helemaal niets meer over.
    Eerder gebruikte ik 375EH Menopur, dus ik ben benieuwd wat dit me brengt.
    Woensdag zal het verlossende woord zijn!

    Mocht deze poging mislukken dan vind ik zo'n immunoligisch onderzoek ook wel de moeite waard.
    Maar als daar dan niets bijzonders uitkomt weet ik het ook niet meer.
    Op dit moment slik ik al wel extra Omega 3 (1600mg) en Vitamine D (20mcg oftewel 800IU).
    Evenals mijn mannetje, die ook nog eens 2x per dag Proxeed gebruikt.

    Mia, over die IVIg behandeling heb ik ook wel eens iets gelezen.
    Volgens mij is dat iets wat ze in Amerika doen.
    Maar dat klinkt me allemaal een beetje eng.
    Daar deden ze ook iets om het hele immuumsysteem af te breken.
    Maar dat lijkt me een beetje gevaarlijk.
    De jongste zoon van mijn zus heeft een stamceltransplantie gehad met voorafgaand chemo en zoiets klinkt me bijna vergelijkbaar in de oren!

    Wij modderen gewoon nog even conventioneel door en anders gaan we toch denken aan donor of adoptie...

    Wanneer ga je eigenlijk naar Maleisiƫ?
    Gaaf hoor, het Cheong Fatt Tze!
     
  18. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    :x:x:x Tot twee keer toe mijn enorme verhaal weg :x:x:x
    Een keer vanwege Mia-man, die de laptop weggriste en "per ongeluk" de pagina wegklikte. Ik daarna alles opnieuw geschreven en toen had hij bij het versturen "verbindingsproblemen".
    Oke, nu voor de 3e keer dus (en ik zal het stiekem even kopieren voordat ik hem verzend):

    Sikki, ik sta er na 5 pogingen ook heel anders in dan in het begin. Toen was al het spuiten nog spannend, maar nu is enkel de uitslag spannend (ja, oke, of het goed aan het groeien is, hoeveel er doordelen en zo is ook spannend). Maar ik merk dat alles wel relaxter gaat.
    Als iemand helemaal van streek is omdat poging 1 mislukt is denk ik: "been there, done that". Is misschien niet zo aardig, maar ja, het is gewoon zo.
    Een vriendin waarbij de eerste ICSI een mooie zoon opleverde weet niet of ze voor een tweede nog een keer die hele behandeling wil doen want ze vond het zoooooooooooooo zwaar allemaal. En ik denk dan: "het is in 1x gelukt, waar heb je het over" :$

    Jij zit dus aan een nieuw medicijn, ben wel benieuwd of het werkt. Ik ga voor je duimen woensdag (en 8,5 maand erna).
    En mannetje aan de Proxeed, werkt dat echt? Mia-man slikt alleen wat vitamines en Omega 3.

    Wat betrfet IVIg: ik wil ook zeker niet zover gaan, het lijkt me helemaal niks. Prednison zou nog wel kunnen, maar dan houdt het wel op hoor. En tja, als het op houdt, dan weten we het nog niet. Mia-man wil er eigenlijk nog niet over nadenken want hij vindt dat we nu nog positief moeten zijn.

    De 19 gaan we naar Maleisie en ik heb er helemaal zin in :):):)
    We komen de 5e vroeg in de ochten terug. Moet wel de 6e werken, maar ja, wie komt er nou werkelijk uitgerust terug van vakantie ;)

    Liefs Mia
     
  19. Lindinha

    Lindinha Fanatiek lid

    23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Wij zitten ook bij VGZ, ga ook zeker de nota voor het onderzoek indienen en zal nog wel vragen of ze er niks op willen zetten dat het voor ICSI/IVF is.

    Ik sta er ook wel anders in na 5 behandelingen en kan me helemaal aansluiten bij het verhaal van Mia... been there, done that!! En ja jemig, die vriendin met 1x raak en dan twijfelen voor een 2e... nou ik wist het wel hoor!!!

    Zo'n Ivig behandeling gaat mij ook te ver, dat zou ik niet doen. Als echt helemaal niks helpt uiteindelijk gaan wij het via een donor proberen. We hebben in oktober een afspraak hiervoor staan in ons eigen ziekenhuis in NL, maar zit nog een wachtlijst van 1 jaar op ongeveer, dus hebben nog ff de tijd, maar ook nog aantal behandelingen te gaan, dus komt goed uit. En anders gaan we voor een donor via DD, daar is geen wachtlijst voor. Mn hubbie zou het liefst gelijk voor een donor gaan, omdat hij het idee heeft dat dat wel gaat pakken. Maar ik vind dat moeilijk... wij hebben nog 3 behandelingen te gaan die vergoed worden door UMCU (helaas niet via DD, dus wel weer lang spuitschema en punctie zonder narcose... maar ok) en evt daarna nog 1x via DD, maar dan houdt het wel op en zouden we voor IUI-D gaan. Ook staan wij ingeschreven voor adoptie.

    Oh... heb trouwens een afspraak gemaakt voor een immo-onderzoek voor 27 aug. Dan is dr. Pf. wieder zuruck vom Ferien.
     
  20. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    inderdaad; we zijn een zielig stel zo samen. Met allemaal al zoveel behandelingen achter te rug.
    Maar wat ik al meer heb gelezen bij jullie; ik ben stiekum ook wel blij dat ik niet de enige stakker ben. En dan er meer in hetzelfde schuitje zitten (hoe gemeen dat ook van mezelf is; sorry).

    Ik heb weleens gedacht om een topic te openen; 'MMM; behandeling 10 en meer'.
    Zoiets in ieder geval.
    En dat daar dan alleen mensen met soortgelijke verhalen, gedachtes en ervaringen komen lezen en schrijven.

    Ik merk aan mezelf dat ik de kracht niet meer op kan bregen om op elke 1e IUI, 1e bezoek fertiliteitsarts, 1e FM, HSG foto etc.etc. te reageren.
    En ook dat is gemeen van mezelf; want ook ik vond dat allemaal heel erg spannend en had heel veel vragen, toen wij, lang, lang geleden voor het eerst de MMM in stapte.

    Maar er zijn er inmiddels al zoveel voorbij gekomen die diagnose ICSI/IVF/IUI krijgen, en prompt in no time zwanger zijn.
    Daar kan ik dus niet meer zo goed tegen.

    En dan die verhalen van die mensen die zo'n verschrikkelijke tijd achter de rug hebben, de punctie die tegenviel, hoe spannend het allemaal wel niet was, en hoe ellendig de medicatie was (die mensen spuiten dan vaak ook nog maar 150 eenheden per dag ofzo)...... die zijn dan allemaal vaak binnen 1 of een paar behandelingen zwanger....

    Achja; ik begin in mezelf te zwelgen.
    Ieder ervaart zijn eigen leed het zwaarste natuurlijk. Dus ik wil niemand voor zijn hoofd stoten.
    Maar herkenbaar was jullie zeggen/schrijven is het zeker.


    Wij denken inmiddels na over eiceldonatie; maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik dat zou willen/kunnen.

    Het feit dat het kindje straks helemaal niet op mij zou lijken, lijkt me echt verschrikkelijk.


    Fijne avond meiden.
     

Deel Deze Pagina