Mia in de baby-achtbaan

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mrs Mia, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    *even tussendoor*

Sikki gaat morgen starten aan haar laatste behandeling want dit gaat hem zeker worden!!!! :p:p:p

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey Mia, wat een goed nieuws zeg en wat is je HCG al hoog! Dat moeten er wel 2 geweest zijn, of misschien nog steeds wel....?
    Vrijdag weten jullie meer! Superspannend!

Sikki, jij ook weer lekker op tijd. Ik zou nog ff wachten tot het echt goed doorzet, doe ik ook altijd, bij mij is het in het begin ook altijd zo vaag, dan wel beetje roze/oranje/rood/bruin, maar meestal de dag erna of 2 dagen later zet het wel goed door, ook al is dat nooit lang (lees: 1, max. 1,5 dag).

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @t Silvia, ik heb Pregnyl en bollen gebruikt ;) Met nog als extra verschil dat jij cryootjes had en ik een verse ;)

@t Mia, of het nut heeft om extra te gaan snoepen weet ik niet, was alleen iets wat ik me afvroeg omdat je progesteron zo laag is ;)
    Misschien kun je het met Uber S. overleggen... als je hem vrijdag spreekt.
    Wel bijzonder dat jij minder kwaaltjes hebt dan ik ;) dat terwijl jij nu precies 6 week zwanger bent!!
    Ik heb vanaf 4 week megagevoelige titn. Misselijkheid heb ik de ene keer meer dan de andere keer. Had trouwens al dagen geen vlees meer gebakken (ik eet vega en manlief eet vaak mee als ik vega klaar maak) en vanavond voor het eerst weer een hamburger gebakken. Ik ging over mn nek van de geur die vrij kwam met bakken *blij*
    Maar verder valt het heel erg mee (of dan dus eigenlijk tegen) qua misselijkheid. Zou wel graag ff goed kotsen, als bevestiging :D

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Ik werd alleen echt misselijk als ik de viskramen op de markt rook. en verder niets bijzonders... titn deden pas later zeer als ze weer eens een groeispurt hadden.. ik merkte in het begin echt nergens aan dat ik zwanger was... goddank voor de echo's toendertijd :D
    wel at ik ineens smorgens crackers met pindakaas...en echt waar ik lust gewoon geen pindakaas!!!!!! maar tijdens de zwangerschap van Mathijs nam ik de potten en crackers mee naar het werk de 1e paar weken ( daarna ziektewet vanwege de bloedingen)

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Mia, wat een fantastisch mooie waarde!
    Ik ben benieuwd of je vrijdag nog een leuke tweede verrassing te zien krijgt :D;)

Denk ook morgen ongi en dan dus starten.
    Gek hè, ben helemaal niet blij...
    Manlief trouwens ook niet.
    Denk dat we onbewust toch allebei een beetje bangig zijn voor wat ons de komende 4 weken te wachten staat.

Heb nog gebeld voor de bloeduitslagen.
    Nu blijkt alleen het homocysteine gehalte gemeten en de rest van de vitamines niet.
    Pfff, ook altijd wat daar ;)
    Anyway, gehalte was uiteraard keurig. Beter had niet gekund, dus ik weet het ook niet meer.
    Twijfel of ik wel of niet de hoge dosis B6 en foliumzuur zal gaan slikken.
    Kan volgens mij geen kwaad en lees er op Freya wel hele goede resultaten over.
    Mia, wat slikte jij eigenlijk er bij naast de kinderasperine?

Lindinha, hoe voel jij je nu?

Maartje, misselijk?
    Jippie!!!:D

6. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Voel me prima hoor Sik, alleen een beetje misselijk momenteel... maar dat komt van de chocola....hahahahaha toch net iets te veel chocoladeletter naar binnen gewerkt.

Maar kan me goed voorstellen dat je beetje angstig bent voor wat komen gaat deze behandeling. Laat het maar gewoon op je afkomen meid, je verandert toch niets aan de situatie.... ik weet moeilijk... want wij bikkels willen graag alles zelf in de hand hebben, maar dat is niet mogelijk... :(

7. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Hoi dames,

Mia gefeliciteerd meid :) ben echt heel blij voor je, alles loopt dus goed. Geniet er nu lekker van!!!
    Hier net terug uit D. S zat vandaag op een praatstoel, maar ik had ook alle vragen opgeschreven en toen we binnen kwamen zei hij: zo, ik zie dat jullie wat vragen hebben! hahaha en dat klote ook, want geloof het of niet we hebben er 45 min gezeten!!!! :) Was op zich een goed gesprek. Hij analyseerde de hele 3e poging en zei: wat hebben we hier van geleerd ;) Haha heel veel. Tja, de scsa moet omlaaf, volgens hem zag hij geen enkele zwangerschap boven de 35% en wij zaten op 32... dus dat zal de reden zijn dat het niet gelukt is. kan niet anders. Hij wist ook geen enkele onderzoek meer voor mij ;) We gaan wel een ander protocol gebruiken. Hj vond dat ik te goed reageerde op de stimulatie en dat we nu voor minder eicellen moesten gaan. dus nu ga ik aan de Menopur. Maar eerst even afwachten hoe de SCSA gaat worden.
    We hebben ook dag 5 terugplaatsing besproken, van hem mocht het wel, maar hij legde ook uit dat de embryo's het wel veel beter doen na dag 3 in de natuurlijke omgeving. Ook zei hij dat ik misschien meer kans had bij een cryo poging omdat het dan een natuurlijke cyclus is. Och ja, hij zei dat we nu beter IMSI konden doen ipv PICSI. Kortom:

- we gaan nu wachten tot de SCSA verbetert, vitamine slikken, gestopt met roken
    - ander schema gerbuiken met Menopur
    - IMSI ipv PICSI
    En verder maar zo aan ons lot overlaten want we moeten niets meer gaan zoeken als het er niet is.

Einderesultaat: een baby hahaha

Zo. dat was het even van mij, ben kapot van zo'n lange dag.

Dikke knuf

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jeetje Anna, met wie heb jij gesproken vandaag :(

:D

Fijn hoor dat je zo'n goed gesprek hebt gehad!
    Hij zal afgelopen nacht zeker goed geslapen hebben :D
    Maar dat eindresultaat klinkt zeker goed!

Ik ben eruit.
    Ik ga 5 mg foliumzuur en 250 mg B6 slikken.
    Kan geen kwaad en icm gen mutatie gaat hier de vlieger baat het niet dan schaadt het niet op!
    Morgen de eerste pillen er in!

9. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Zo, hier worden snode plannen gesmeed. Stelletje strijdlustige bikkels, hier, super! Fijn dat jullie uitgebreid hebben kunnen praten met dr. S, Anna.

Good luck Sik, met je spuiten en extra slikken. Moge morgen 'day one of the rest of your life' zijn!

Mia, fijn dat hCG up was, nu prog ook nog wat uppen. Ach, beeb leek er gister lekker bij te liggen, toch, in je baarmoederslijmbedje?
    Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een extra u-bol schadelijk zou kunnen zijn. Volgens mij zou mijn innerseite nu niet echt het verschil zien tussen veeuw witte derrie en heeuw veeuw witte derrie.

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede morgen!

Even eerst ego en dan ga ik nog wat meer dingen schrijven...
    Irma belde net dat mijn afspraak van vrijdag niet door hoeft te gaan want maandag was alles oke. Dat zei S. nl, het was niet nodig, ik kon naar de gyn hier :( Heeft S het zo druk dat hij ons uit zijn schema gooit?

Dr. K zei maandag nl dat ik vrijdag gewoon moest laten staan.

Vinden jullie dat ook niet een beetje raar?:(

11. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Oke ne dan nu de rest...

Sikki, ik kan me zo goed voorstellen dat je niet echt "zin" hebt in deze poging. Het is tenslotte de poging waarbij alles uit de kast gehaald wordt en als het nou niet lukt.... Het is dus de poging met de meeste spanning erbij. Toch hoop ik dat je positief kan blijven, omdat je juist alles uit de kast gaat halen. Ook was Sikki-man zijn SCSA veel beter dus ik heb er echt vertrouwen in.
    Heel veel succes vandaag met de eerste spuit + Femara (is dat een pil?)

Lindhina, hoe gaat het? "Verwachtte" je niet een dezer dagen een ongi? Of is dat van het weekend pas? Ik ben even de tel kwijt, sorry :) Maar ik leef, duim en fik wel met je mee!
    En is de chocoladeletter nog binnen gebleven?

Maartje, die kwaaltjes kunnen inderdaad erg verschillend zijn. Het gaat er om hoe je lichaam er mee om gaat. Mijn moeder zei dat ze ook altijd bij 8 weken pas misselijk werd, wie weet komt het nog bij mij. Maar misselijk worden bij de viskraam is een goed teken hoor! Volgens mij kan je beter even een vlaag misselijkheid hebben dan werkelijk moeten overgeven.

Hi, hi, Silvia, ik lust ook geen pindakaas, maar ik hoop echt niet dat ik dat ineens wel lekker ga vinden :D Dan zal het vast en zeker wel een jongetje zijn...

Anna, jij dus een heel verhelderend en super lang gesprek met S gehad? Het blijft toch vreemd dat het bij Sikki zo anders ging :( Ik heb nou al een aantal Duitse artsen gehad en die waren allemaal super aardig. Alleen S is de vreemde eend ertussen.
    Maar goed, wel heel fijn dat julie ook een nieuw strijdplan hebben! En manlief is nog steeds gestopt met roken dus die SCSA gaat echt wel omlaag hoor. Ik denk dat jullie er ook moeten komen deze keer. We gaan gewoon allemaal op roze want dat eindresultaat van jou klinkt goed ;)
    Wel weer apart dat bij jullie IMSI wordt aangeraden en bij SIkki juist weer niet. Het zal wel aan de verschillende gevallen liggen...

Mijs, hoe lang moet jij nu nog wachten? Twee dagen of niet? Dan wordt het nu wel heeeeeeeeeeeeeel erg spannend. Voor jou ook hoop, duim, fik!

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    S. is ECHT de vreemde eend er tussen!
    Siklief en ik hebben het er wel eens over gehad om anders eens door de schuiven naar een Duitse arts.
    Ons Duits gaat ons namelijk best aardig af na 2 jaar Dusselgang :D
    Ik heb K. ook al eens gehad en vond dat echt een hele fijne vent.
    Met ook goede inzichten!

Mia, volgens mij heeft S. het echt te druk.
    Hij was er bij ons met z'n hoofd echt niet bij.
    Schandalig gewoon!
    En ik baal er achteraf van dat we niet hebben gezegd, 'zullen we er even bij gaan zitten???'
    Maar ja, je bent ook weer afhankelijk van die vent.

Gisteren met Siklief er nog even over gehad en die heeft er ook zo'n ander gevoel bij.
    Terwijl hij ook zegt, einde of niet hebben we zelf in de hand.
    Maar toch voelt het zo.

Mia, ik zou zeggen, maak lekker een afspraak in NL bij een gyn of verloskundige!
    Daar kun je met 6 weken al prima terecht tegenwoordig.
    Of maakt via het algemene nummer gewoon een afspraak met K. :D

Ongi heeft nog niet helemaal doorgezet, maar dat zal vandaag wel komen.
    Dus vanavond dan maar de eerste Femera (een pil ja ;)) er in en dan vrijdag starten met spuiten en dinsdag de eerste FM.

Anna IMSI en Sikki PICSI, raar ja.
    S. adviseert IMSI en U. adviseert PICSI.
    Maar na 2x IMSI proberen wij gewoon eens PICSI.
    We hebben het met U. ook wel gehad over IMSI met PICSI, maar gezien de zoveel verbeterde SCSA vond hij dat onzin.
    En ach, scheelt weel 900 euri :$

Lindinha, vertel vertel!!!

Mijs, jij ook nog maar 2 dagen wachten!!!

13. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Sikki, ik vind S ook steeds vreemder worden...
    Hij heeft het gewoon veeeeel te druk. Dat is niet erg, maar wij moeten er niet de duppe van worden.

Ik zou het niet eens gek vinden als je met K een afspraak maakt. Hij spreekt nl ook goed Engels! Dus met Duits en Engels kom je er zeker. Ik vond hem echt een super aardige vent.

Nou, ik heb net teruggebeld want het zat me niet lekker. Ik was net wakker en er is weer eens over me heen gewalst (net als dat jullie zijn blijven staan).
    Dr. K. heeft aangegeven dat we wel vrijdag terug moesten komen en nou worden we gewoon weggebonjourd. Maar ik kreeg een Duitse assistente aan de telefoon, want Irma had een gesprek. Ik word straks teruggebeld.
    Ik wil op zich ook wel hier naar een gyn, maar kom ik er nog zo snel tussen voor vrijdag? Wij willen nl wel vrijdag. Mia-man heeft er speciaal voor vrij genomen.
    En ik laat me geen echo door mijn neus boren ;):D

@IMSI of PICSI, tja, misschien zit er toch nog een beetje logica in, want U heeft toch eens gezegd dat je af en toe wat anders moet proberen? En Anna had eerst PICSI en gata nu IMSI doen en jij andersom. Hopelijk is het voor jullie beiden de uitkomst :)

14. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Ik ben teruggebeld! Mijn echo staat nog lekker op dezelfde tijd as vrijdag. Druk of niet, S. zal er voor moeten werken ;):D

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hahaha, you go girl! :D

16. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Ja, hi, hi, is "assertief zijn" ook een symptoom van zwangerschap? Ik laat normaal nl vaker over me heen lopen :p

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Goeso Mrs Mia!! Bin trots op joe!!!

18. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Dank u!!! :D

Ze belden net weer... we hebben nu zaterdag de echo, maar dta is ook goed, als ik maar een echo heb!
    Volgens mij zou S. er eerst niet zijn zaterdag en had hij het dus heel druk vrijdag. Maar nu komt hij zaterdag toch en is het dan rustiger.

Wordt het niet eens tijd voor een tweede Nederlandse arts daar?

19. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ja he he.... daar ben ik dan.... kon eindelijk inloggen. Dat lukt af en toe niet op mn werk, dan vul ik mn naam en ww in, maar dan logt ie me toch niet in, dus kan heel vaak niet reageren als ik op het werk zit.

Mia, goeso!!!! Lekker vrijdag babykijken!
    Is weer eens wat anders dan broekloeren!
    Hihi... Hoe laat heb je een afspraak?

Sikki, hopelijk heeft dat "andere" gevoel ook een andere uitkomst van behandeling? :)
    Ongi al doorgezet?

Hier alles prima, voel me goed, af en toe wel beetje ongigevoel, alsof ik elk moment ongesteld kan worden, vooral laag onderin mn rug dat straalt beetje uit naar mn bovenbenen. Had ik vanmorgen toen ik wakker werd al en nu nog steeds eigenlijk. Ach het zegt niks.... gewoon wachten maar. Morgen 1 week na tp. Meestal word ik 1 week + 1 dag (of +2 dagen) ongi na tp. We zullen het zien. Zal dan vrijdag of dit weekend ergens zijn. En mn mannetje is ook nog eens het hele weekend weg met een vriend, dus ben helemaal onlythelonely dit weekend. Dat is wel klote, als ik dan ongi word, zit ik helemaal remie.... :( Nou ja, dan kom ik jullie wel weer lastig vallen! :p

Mijs, jij mag vrijdag testen toch?
    Hoe gaat het? Wordt je altijd voor die tijd al ongi, of houden de prutbollen het tegen?

Toedels, ga weer aan het werk!

20. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Hallo dames,

even snel een reactie van mij, beetje druk op het werk ;)

Wij hebben tot nu toe elk gesprek over ons heen laten lopen in Du en ik had me gewoon voorgenomen om het nu NIET te doen! Ik denk dat het scheelde omdat we 's avonds een gesprek hadden. Dat was nu namelijk voor het eerst. En er waren ook geen nederlanse mensen meer in de wachtkamer, dus waarschijnlijk waren we de laatste. En hij zag mijn lijst met vragen en kon er niet onderuit ;) Hoewel hij bij vraag 5 wel zenuwachtig begon te doen hahaha maar ik liet me niet intimideren ;)
    Wij wilden de vorige keer ook IMSI doen en hij raadde het toen af, zag geen meerwaarde, toch vreemd dan inderdaad dat hij gebasseerd op die uitslagen nu WEL IMSI zegt. Maar ik ga kijken wat de SCSA gaat doen en dan zien we het wel. En inderdaad, we hebben PICSI geprobeerd en er kwam niets uit. Dus misschien IMSI nu wel. Maar dat zien we wel na die uitslag.

Ik denk ook dat hij het veel te druk heeft :) Gisteren toen we in de wachtkamer zaten kwam dr. K eruit. Manlief keek hem aan en zei: deze lijkt nog meer van de wereld dan S hahaha toen zei ik dat jullie hem allemaal veel beter vonden :) Dus we hebben nog een keuze om daar naartoe te gaan.

Mia, dit heb je heel goed gedaan meid! echt!!! En zo moet het ook daar, dat merk ik nu ook. We betalen er verdorie gewoon vet voor. Ik ga nu ook iets anders proberen. wij krijgen de immunologische onderzoeken niet vergoed. De eerste was 538 en de 2e 490. Nu had ik aan Pf gevraagd of we de 2e keer weer alles moesten testen, maar hij zei van niet. Alleen vit D, reg T-cellen en nog iets. Dat had ik ook doorgegeven aan de balie daar, zijn mail uitgeprint en die hadden ze erbij gedaan. Maar zij hebben mooi weer alles wat toen ook goed was nogmaals nagekeken en ik moet dan mooi 500 euries voor betalen. Ik heb net Irma gemaild dat ik dat niet accepteer! :) Ik moet sparen voor een IMSI poging dus ga echt niet zomaar alles betalen hoor...

Mijs en Lindinha hou vol meiden. Wel heel spannend zeg.

Deel Deze Pagina